فواید روغن آرگان برای زیبایی پوست و سلامت پوست

Argan Oil For Skin Heaith
  • فواید روغن آرگان برای زیبایی پوست و سلامت پوست این محصول را به یکی از جذاب‌ترین محصولات در حوزه زیبایی پوست تبدیل کرده است. از جمله خواص روغن آرگان محافظت در برابر نور خورشید، سرطان پوست، عفونت‌های باکتریایی و قارچی است.

    روغن آرگان از هسته‌های میوه درخت آرگان که بومی مراکش است، تهیه می‌شود. در بیشتر موارد، روغن خالص آرگان را در سطح بازار به فروش می‌رسانند. از خواص روغن آرگان، مستقیما و به صورت موضعی می‌توان بهره گرفت. روغن آرگان برای زیبایی پوست بسیار موثر است. از روغن آرگان، کپسول‌های مکملی تهیه می‌شود که مصرف خوراکی دارند. در بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی مانند انواع صابون، شامپو و نرم کننده‌ها استفاده می‌شود. در طب سنتی نیز از روغن آرگان برای سلامت پوست و موها، چه به شکل خوراکی، چه به صورت موضعی استفاده می‌شود.

    خواص روغن ارگان

    محافظت از پوست و مو در برابر نور خورشید از فواید روغن آرگان

    از مدت‌ها پیش، زنان مراکشی، برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید، از روغن آرگان برای زیبایی و به عنوان کرم ضد آفتاب، استفاده می‌کردند. طبق مطالعه‌ای که در سال 2013 به انجام رسیده است، متوجه شدند که روغن آرگان با فعالیت آنتی اکسیدانی خود، از پوست بدن در برابر خطرات ناشی از رادیکال‌های آزاد نور خورشید، محافظت می‌کند و بدین ترتیب از سوختگی و “هیپرپیگمانتاسيون” یا تغییر رنگ پوست جلوگیری می‌کند. حتی می‌توان گفت که این خاصیت روغن آرگان، مانع پیشرفت سرطان پوست از جمله “ملانوما” می‌شود. برای بهره‌گیری از خواص روغن آرگان، می‌توانید، کپسول‌های خوراکی روغن آرگان  را میل کنید و یا آن را مستقیما روی پوست خود بزنید.

    روغن آرگان برای زیبایی پوست و مرطوب کنندگی پوست

    از فواید روغن آرگان برای زیبایی پوست، استفاده از آن به عنوان مرطوب کننده پوست می‌باشد. به همین دلیل از روغن آرگان در بسیاری از لوسیون‌ها، صابون‌ها و نرم کننده‌های مو استفاده می‌کنند. برای رسیدن به زیبایی پوست از این طریق می‌توانید هم از کپسول‌های خوراکی و هم محصولات موضعی روغن آرگان استفاده کنید. این روغن، دارای میزان بالایی از ویتامین E هست. ویتامین E محلول در چربی بوده و به صورت یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند که همین مساله در نگهداری آب در پوست، نقش فراوانی دارد.

    روغن آرگان برای سلامت پوست

    روغن آرگان دارای خواص درمانی بسیار زیادی از جمله خواص ضد التهابی و نیز آنتی اکسیدانی است. که هر دوی این خاصیت‌ها علائم التهابی پوست حاصل از بیماری‌هایی مانند “پسوریازیس و  “روزاسه” را کم می‌کنند. با قرار دادن مقداری از روغن آرگان روی قسمت‌های بیمار پوست، می‌توان بهترین نتیجه را  برای درمان پسوریازیس گرفت. اما  برای درمان روزاسه بهتر است از کپسول‌های خوراکی آن، استفاده کنید.

    درمان آکنه از فواید روغن آرگان برای زیبایی پوست

    گاهی به علت تغییرات هورمونی، ” سبوم” یا همان چربی طبیعی پوست، بیش از اندازه ترشح می شود، نتیجه افزایش سبوم، تولید آکنه است، که به آن “آکنه‌های هورمونی می‌گویند. از خواص روغن آرگان، توانایی متعادل کردن چربی پوست و جلوگیری از بروز آکنه است.

    با استفاده از روغن آرگان می‌توان میزان آکنه‌های پوست را کم کرد و به داشتن پوستی شفاف و لطیف افتخار کرد. برای رسیدن به این منظور، کرم‌های حاوی روغن آرگان و یا خود روغن آرگان را روزی دوبار به پوست بمالید و پس از حدود چهار هفته به نتیجه‌ای مطلوب برسید.

    درمان عفونت‌های پوستی از فواید روغن آرگان برای زیبایی پوست

    روغن آرگان دارای خواص ضد باکتریایی و نیز ضد قارچی بوده که باعث می‌شود پوست در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچی در امان باشد. از روغن آرگان برای سلامت پوست و برای درمان عفونت پوستی می‌توان استفاده کرد، بدین منظور باید روزی حداقل دوبار روغن آرگان را روی بخش‌های آسیب دیده بمالید.

    بهبود زخم از فواید روغن آرگان برای زیبایی پوست

    از خواص روغن آرگان، آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و ویتامین E موجود در آن می‌باشدکه به بهبود هرچه سریعتر زخم‌ها و برش‌های پوستی کمک می‌کند. برای رسیدن به این منظور می‌توانید هم از کپسول‌های خوراکی و هم روغن آرگان موضعی بهره‌مند شوید.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله ۱۲ مورد از مهمترین خواص روغن آرگان به شما توصیه می‌شود.

    تسکین”درماتیت آتوپیک” از فواید روغن آرگان

    درماتیت آتوپیک یک بیماری رایج پوستی است که علائمی مانند خارش و قرمزی پوست را به همراه دارد. شواهد نشان داده است که با استعمال روغن آرگان روی بخش‌های آزرده پوستی به دنبال ابتلا به درماتیت آتوپیک، علائم کاهش پیدا می‌کنند. ویتامین E موجود در روغن آرگان، با استفاده از خواص ضد التهابی، در روند تسکین بیماری موثر است.

    اثرات ضد پیری از خواص روغن آرگان برای زیبایی پوست

    مطالعات اخیر نشان داده‌اند که مصرف خوراکی و نیز استفاده از محصولات موضعی روغن آرگان، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و به این طریق داروی ضد پیری به حساب می‌‌آید، بدین ترتیب روغن آرگان برای زیبایی پوست در میانسالی هم کاربرد دارد.

    Argan Oil For Skin Health Cracks In The Skin

    روغن آرگان چربی پوست را متعادل می‌کند

    برخی از افراد پوست چرب تری دارند و این افراد با استفاده حدود چهار هفته و روزی دو بار از کرم‌های حاوی روغن آرگان، می‌توانند چربی پوست خود را متعادل سازند.

    روغن آرگان از ایجاد ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کند

    خیلی از افراد در قسمت شکم و باسن و دیگر بخش‌های بدن، این ترک‌های پوستی را دارند. به ویژه پس از دوران حاملگی که پوست شکم کشیده می‌شود. استفاده از کرم‌های حاوی روغن آرگان با بالا بردن خاصیت کشسانی پوست، از ایجاد این ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

    Argan Oil For Skin Health Cracks In The Skin

     

    سخن پایانی

    انسان‌ها از زمان‌های قدیم، روغن آرگان را برای زیبایی پوست و سلامت پوست استفاده کرده‌اند. دراین مقاله به فواید روغن آرگان، اشاره شد. اما در برخی افراد، گاهی به دنبال استفاده موضعی از روغن آرگان، ممکن است حساسیت پوستی مشاهده شود و فرد به آکنه و خارش پوستی مبتلا شود.

    در پاره ای از موارد، مصرف خوراکی روغن آرگان ، ممکن است فرد را دچار حالت تهوع، اسهال و نیز نفخ کند. در برخی افراد هم به ندرت، ممکن است علائم پوستی مانند خارش و یا آکنه دیده شود. در موارد بسیار نادر هم ممکن است فرد دچار کم خوابی، اضطراب، افسردگی و عصبانیت شود. در صورت مشاهده هر گونه از  علائم فوق باید فورا مصرف روغن آرگان را قطع کنید.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله ۱۲ مورد از مهمترین خواص روغن آرگان به شما توصیه می‌شود.

    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0133

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    محصولات مرتبط

    یک دیدگاه برای " فواید روغن آرگان برای زیبایی پوست و سلامت پوست " ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *