چگونه از شر چربی دور شکم رهایی یابیم

چگونه از شر چربی دور شکم رهایی یابیم
  • آیا از وجود چربی اطراف شکم خود خسته شده اید؟ کاهش چربی دور شکم فراتر از کاهش وزن و چربی سوزی ، مزایای بسیاری برای سلامتی بدن دارد. افزایش سوخت و ساز و حذف چربی اضافی دور شکم علاوه بر اینکه از نظر روحی احساس خوبی در ما ایجاد می‌کند برای سلامتی درازمدت ما نیز مفید می‌باشد و خطر  ابتلا به بیماری های جدی را کاهش می دهد. چربی بیش از حد شکم می تواند به بیماری قلبی منجر شود، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را بالا ببرد و یا احتمال ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

    بدین منظور فیتولند درمان های خانگی زیر را برای کمک به از دست دادن چربی شکم . افزایش سوخت و ساز و چربی سوزی در اطراف شکم توصیه می‌کند.

    مصرف پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود را افزایش دهید

    افزایش مصرف پروتئین و کاهش مصرف کربوهیدرات ها، یکی از سریع ترین راه های از دست دادن چربی شکم بدون ورزش اضافی است. پروتئین به تعادل قند خون و کاهش سطح انسولین کمک می‌کند. انسولین هورمونی است که باعث ذخیره چربی اطراف شکم می شود.

    روغن نارگیل را به رژیم خود اضافه کنید

    حذف چربی دور شکم

    روغن نارگیل از چربی های سبک (تری گلیسرید های با زنجیره متوسط) تشکیل شده است. به همین دلیل روغن نارگیل به راحتی قابل هضم است و به سرعت در کبد متابولیزه می‌شود و به عنوان چربی در اطراف شکم ذخیره نمی شود. حتی متابولیسم بدن شما را تحریک می کند و باعث حذف چربی مازاد دور شکم می شود.

    از استرس و خستگی دوری کنید

    استرس مزمن و خستگی از عواملی هستند که نه تنها باعث افزایش چربی دور شکم می شوند بلکه باعث می شوند این چربی ها نسبت به درمان نیز مقاومت نشان دهند. سطح بالا و طولانی مدت هورمون استرس “کورتیزول” در خون موجب افزایش اشتها، کاهش سوخت و ساز بدن و افزایش ذخیره چربی اطراف شکم می‌گردد.

    انجام فعالیت‌های آرام مانند مدیتیشن، تنفس عمیق و یا حمام آرام بخش به شما کمک می کند تا استرس روزمره خود را مدیریت کنید و به کاهش چربی شکم و کمک به کاهش وزن خود بپردازید.

     هر روز چای سبز بنوشید

    عصاره چای سبز از محتوای بالای کاتچین ها که آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در چای سبز هستند، برخوردار است. از اثرات کاتچین ها می توان به تقویت سوخت و ساز بدن و چربی سوزی بالا ‌اشاره‌کرد. کاتچین ها در متابولیسم چربی ها (سوخت و ساز چربی ها) به کبد کمک می کنند.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه رژیم لاغری

    برای رسیدن به حداکثر چربی سوزی بهتر است چای سبز را دم کرده و با شیرین کننده طبیعی استویا که قند خون شما را افزایش نمی دهد میل کنید.

     وقت معینی برای خواب در نظر بگیرید

    سوخت و ساز و کاهش وزن و چربی سوزی با خواب

    شاید جالب باشد بدانید “درست ‌خوابیدن” می تواند بدون آنکه نیاز به ورزش داشته باشید باعث ازدست دادن چربی شکم شود.

    تحقیقات نشان داده اند 6 تا 8 ساعت خواب شبانه به حفظ سطح طبیعی انسولین و هورمون های استرس کمک می کند. به علاوه انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن (متابولیسم) در طول روز را نیز مهیا می کند.

    از ادویه ها در وعده های غذایی خود استفاده کنید

    از این به بعد می توانید به زردچوبه به چشم “کمربند لاغری” نگاه کنید که چربی مازاد دور شکم را از بین می‌برد. زرد چوبه حاوی مولکول هایی است که قند خون را جدا کرده و آن را به انرژی تبدیل می کند و بدین ترتیب مانع ذخیره آن  به شکل چربی اضافی اطراف شکم می شود. “کورکومین” یک ترکیب ضد التهاب و یک آنتی اکسیدان قوی است که از گیاه زردچوبه استخراج می شود.

    روزی 8 لیوان آب بنوشید

    مصرف روزانه هشت لیوان آب باعث تحریک متابولیسم بدن می‌گردد و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. علاوه بر این، جایگزین کردن مصرف نوشابه با آب در تمام طول روز، یک راه حل سریع برای کاهش مصرف روزانه کالری شماست که منجر به کاهش وزن کلی و نیز حذف چربی اطراف شکم می گردد.

    نقش ویتامین D

    یکی از مهمترین خواص ویتامین D پیشگیری از تجمع چربی‌های دور شکم و نیز حذف چربی‌های اطراف شکم می‌باشد. ویتامین D علاوه بر جلوگیری از تجمع چربی‌های  اطراف شکم با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن سبب یک کاهش وزن کلی هم برای فرد خواهد شد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : نقش ویتامین D در حذف چربی دور شکم

    در خاتمه یادآور می شود برای حذف چربی دور شکم، ترکیبی از رژیم کم کالری، مصرف غذا های پر فیبر، انجام تمرینات هوازی همراه با وزنه و سایر مواردی که در مقاله آورده‌ایم، باید رعایت شود. در اینصورت حتی می‌توان انتظار داشت افرادی که چربی دور شکم را از والدین خود به ارث برده‌اند، بتوانند ژنتیک را هم شکست بدهند.

    امروزه بسیاری از افراد برای چربی سوزی و لاغری مکمل های CLA را از بازار تهیه می‌کنند. لازم به ذکر است که محققین به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف مواد غذایی حاوی CLA طبیعی نه تنها عارضه ای برای فرد ایجاد نمی‌کنند بلکه نسبت به مکمل های CLA  موجود در بازار اثر بخشی بیشتری خواهند داشت.

     

    منبع:

    1-https://www.rd.com

    2- http://virtualdr.ir

    PN:0031

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    محصولات مرتبط

    یک دیدگاه برای " چگونه از شر چربی دور شکم رهایی یابیم " ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *