بررسی رابطه ال لیزین و اختلال نعوظ

بررسی رابطه ال لیزین و اختلال نعوظ
  • ال لیزین چیست و چه تاثیری بر درمان مشکلات نعوظ دارد. بررسی رابطه ال لیزین و اختلال نعوظ بیانگر تاثیرات مثبتی است که مصرف آن را به آقایان توصیه می‌کنیم. lysine (ال لیزین) یکی از آن مکمل‌هایی است که مردم بدون نگرانی آن را استفاده می‌کنند. ال لیزین یک اسید آمینه طبیعی است که بدن برای ساخت پروتئین به آن نیاز دارد. ال لیزین ممکن است در جلوگیری یا درمان برخی از مسائل سلامتی، مانند عفونت تبخال ساده، اضطراب و قند خون بالا مفید باشد. محققین امروزه بر روی ارتباط بین ال لیزین و اختلال نعوظ تحقیقاتی را انجام داده‌اند و اخیرا اعلام کرده‌اند که میزان ناکافی ال لیزین و اختلال نعوظ ارتباط مستقیم دارند. اما آیا این حقیقت دارد؟ در این مطلب به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

    اختلال نعوظ

    اختلال نعوظ ناتواني براي رسیدن به نعوظ يا حفظ نعوظ براي مقاربت جنسي است. نعوظ هنگامی رخ می‌دهد که اکسید نیتریک باعث اتساع رگ‌های آلت تناسلی می‌شود. در این زمان آلت تناسلی به سرعت، پر خون شده و نعوظ اتفاق می‌افتد. دلیل اختلال نعوظ در یک مرد در حقیقت مربوط می‌شود به زمانی که رگ‌ها متسع نشده و افزایش جریان خون در آلت تناسلی برای وقوع نعوظ اتفاق نمی‌افتد. هر چند اختلال نعوظ یک مشکل بسیار شایع است ولی درمان اختلال نعوظ با اصلاح سبک زندگی، استفاده از مکمل‌ها و داروهای طبیعی و تقویت ذهن امکان‌پذیر است.

    دلیل اختلال نعوظ

    دلیل اختلال نعوظ

    انواع اختلال نعوظ می‌تواند به دلایل متعددی ایجاد شود. رایج‌ترین‌ها عبارتند از:

    • بیماری‌های قلبی و عروقی
    • دیابت
    • بیماری پروستات
    • چاقی
    • افسردگی
    • سوء مصرف مواد
    • مصرف برخی از داروها، از جمله داروهای مورد استفاده برای درمان فشار خون و افسردگی.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : نقش ویتامین ها در درمان اختلال نعوظ

    L-Lysine چیست ؟

    بین 17 تا 20 درصد بدن حاوی پروتئین است. پروتئین‌ها از رشته‌های آمینو اسید ساخته می‌شوند. در حقیقت، آمینو اسید کلید رشد و ترمیم سلول‌های بدن هست. آنها آنتی بادی‌هایی را تولید می‌کنند که از بدن و آنزیم‌ها، که بخشی از فرآیندهای عملکرد بدن را انجام می‌دهند ، محافظت می‌کنند.

    ال لیزین یکی از 9 آمینو اسید و اسید آمینه ضروری برای بدن است، به این معنی که بدن به آن نیاز دارد، اما نمی‌تواند آن را تولید کند. ال لیزین حتما باید از طریق غذاها یا مکمل‌ها تامین شود.

    آیا ارتباط ال لیزین و اختلال نعوظ باعث بروز اختلال نعوظ می‌شود؟

    اگرچه پایین بودن سطح ال لیزین نمی‌تواند دلیل اختلال نعوظ باشد، اما، مصرف ال لیزین نقش مهمی در کاهش بروز یا شدت اختلال نعوظ دارد.

    ایجاد پلاک در رگ‌های آلت تناسلی

    ال لیزین در ترکیب با ویتامین C ، به کاهش سطح لیپوپروتئین (LPA) کمک می‌کند.  LPA‌ها کلسترول را در خون حمل می‌کنند و باعث ایجاد پلاک‌هایی می‌شوند که می‌توانند عروق خونی را مسدود کنند. اگر سطح LPA  بالا باشد، فرد در معرض خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و اختلال نعوظ قرار دارد.

    طبق گفته کلینیک مایو، عروق خونی کوچکتر، مانند عروق آلت تناسلی از اولین عروقی هستند که مسدود می‌شوند و هنگامی که عروق آلت تناسلی مسدود شوند، جریان خون لازم برای رسیدن به نعوظ بسته شده است.

    تاثیر ال لیزین بر اضطراب

    تاثییر ال لیزین بر اضطراب

    همان طور که اکثر مردان می‌دانند، هنگامی که فرد اختلال نعوظ را تجربه می‌کند، اضطراب باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. برای برخی از مردان، اضطراب دلیل اختلال نعوظ است. یک تحقیق که در نشریه Nutrition Journal  منتشر شده، به دو مطالعه اشاره می‌کند که در آن ترکیب ال لیزین با آرژنینL- arginine  باعث کاهش اضطراب در افراد شرکت کننده در پژوهش شده است. کاهش اضطراب در رفع اختلال نعوظ بسیار کلیدی است.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : روغن های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ

    مکمل ال لیزین با تحریک تولید تستوسترون باعث افزایش این هورمون در مردان شده و موجب افزایش قدرت جنسی در مردان می گردد. از طرفی مکمل ال لیزین با کاهش LDL کلسترول، موجب کاهش پلاک های شریانی که عاملی برای کاهش جریان خون هستند می شود.  افزایش جریان خون  باعث بهبود اختلال نعوظ در مردان می‌شود.

    سخن پایانی

    بر اساس اطلاعات آماری حدود  5 درصد مردان تا 40 سال، اختلال نعوظ را تجربه می‌کنند. این آمار در مردان 65 ساله به حدود 20 درصد می‌رسد. سابقا محققین بیشترین دلیل اختلال نعوظ را در ارتباط با مشکلات روحی و آسیب‌های روانی می‌دانستند اما امروزه سبک زندگی نامناسب و عوارض جانبی برخی از دارو‌ها را دلیل اختلال نعوظ می‌دانند.

    با توجه به اینکه آلت تناسلی در مردان یک عضو عروقی است، هر عاملی که موجب اختلال در عروق گردد  و آنها را تحت تاثیر قرار دهد بر روی نعوظ هم تاثیر خواهد گذاشت. با افزایش سن، تنگی عروق اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل مردان بالای 40 سال باید نسبت به سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب حساسیت بیشتری داشته باشند. با توجه به ارتباط ال لیزین و اختلال نعوظ، مصرف مواد غذایی حاوی ال لیزین و مکمل ال لیزین به آقایان توصیه می‌شود.

    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0164

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    محصولات مرتبط

    4 دیدگاه برای بررسی رابطه ال لیزین و اختلال نعوظ ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *