بهترین اسانس های گیاهی برای کاهش وزن طبیعی و لاغری

بهترین اسانس‏‏‏‏های گیاهی برای کاهش وزن طبیعی و لاغری
  • اسانس سیر، مریم گلی و سرو کوهی از جمله بهترین اسانس های گیاهی برای کاهش وزن طبیعی و لاغری هستند. هزاران سال است که مردم از خاصیت شفابخش اسانس های گیاهی برای مشکلات خود از جزئی‌ترین درد‌ها گرفته تا افسردگی‌های شدید استفاده می‌کنند. اگرچه مطالعات اندکی بر روی اثرات این اسانس‏ها صورت گرفته است، اما شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‏‌دهند، بسیاری از این اسانس‏‌ها خاصیت دارویی دارند. بهترین اسانس‏های گیاهی کاهش وزن در بسیاری از موارد می‌‏‏توانند به عنوان مکمل‌های دارویی حتی در لاغری و تناسب اندام استفاده شوند.

    امروزه به علت علاقه شدید مردم به کاهش وزن سریع و لاغری چه با هدف تامین سلامتی و چه با هدف ایجاد ظاهری زیبا، راه‌های درمانی بسیاری مورد بررسی و مطالعه قرارگرفته است. یکی از روش‌های کاهش وزن، کاهش وزن طبیعی به کمک اسانس های طبیعی و گیاهی است که در رژیم لاغری افراد چاق نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    اسانس‏ های گیاهی برای کاهش وزن طبیعی چگونه عمل می‌کنند؟

    اگرچه اسانس‏‌ها ممکن است به طور مستقیم باعث کاهش وزن سریع نشوند، اما می‌توانند برنامه رژیم غذایی و تمرینات ورزشی شما را از راه‌های مختلف بهبود بخشند. برای مثال اسانس گیاه اسطوخدوس می‌‏تواند، در برطرف شدن بی‏خوابی و داشتن خواب بهتر به شما کمک کند. اگر شما به اندازه کافی و در آرامش بخوابید روز بهتری را شروع خواهید کرد و در ضمن، انرژی بیشتری برای ورزش کردن خواهید داشت. از طرفی، میل کمتری به خوردن غذاهای شیرین پیدا می‏‌کنید. به طور کلی افرادی که خسته هستند، بیشتر سراغ غذاهای ناسالم و فست فود‏ها می‏‌روند. فست فودها، یکی از دلایل اصلی چاقی و اضافه وزن در قرن حاضر هستند.

    ضمن آن‌که برخی از انواع اسانس های گیاهی، اثر معجزه آسایی در کاهش اشتها و به طبع آن لاغری دارند.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : 18 روش علمی برای کاهش اشتها و لاغری

    به طور کلی اسانس ‏های گیاهی می‌‏توانند در موارد زیر کمک کننده باشند:

    1 . کاهش اضطراب

    2 . رفع استرس

    3 . کاهش افسردگی

    4 . تسکین و بهبود درد‏های بدن

    5 . بهبود هضم و گوارش غذا

    6 . کاهش اشتها

    7 . بهبود سلولیت

    انواع برنامه رژیم غذایی لاغری و افزایش وزن و رژیم های بارداری و رژیم های درمانی گیف

    اسانس های گیاهی برای کاهش وزن و استرس اکسیداتیو 

    اکسیداسیون، فرایندی طبیعی در بدن برای تولید انرژی است. در فرایند اکسیداسیون، سلول‌های بدن، اکسیژن دریافتی را جهت تولید انرژی مصرف می‌کنند. در انتهای این واکنش، رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. رادیکال‌های آزاد در حالت عادی، در حال تعادل با آنتی اکسیدان‌های موجود در بدن قرار دارند. هنگامی که به دلایل مختلف، مثلا کمبود مصرف آنتی اکسیدان‌ها و یا افزایش رادیکال‌های آزاد به دنبال استعمال دخانیات، آلودگی هوا، ورود مواد شیمیایی غیر ضروری به بدن و انواع استرس، این تناسب از بین برود، رادیکال‌های آزاد آثار مخرب خود را نشان می‌دهند که به آن “استرس اکسیداتیو می‌گویند.

    اسانس‌های گیاهی برای کاهش وزن طبیعی

    استرس اکسیداتیو عاملی است برای ایجاد مشکلاتی از جمله سرطان، دیابت، ناباروری، چاقی. اسانس های گیاهی با داشتن خواص آنتی اکسیدانی اثرات مفیدی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله چاقی، خواهند داشت.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : انواع بیماری دیابت و عوارض دیابت

    بهترین اسانس های گیاهی برای کاهش وزن عبارتند از:

    گیاه سرو کوهی:

    تحقیقات نشان داده است که این گیاه دارای اسانس‏ هایی می‏‌باشد، که خاصیت ضد چاقی و آنتی اکسیدانی دارند و می‏‌توانند کاهش وزن را مدیریت کنند. از طرفی این اسانس‏‌ها مانع جمع شدن آب زیر پوست (احتباس آب) می‏‌شوند، در نتیجه استفاده موضعی از آن نیز برای کاهش وزن طبیعی و لاغری بسیار مفید می‏‏‌باشد.

    گیاه مریم گلی:

    از بهترین اسانس های گیاهی برای کاهش وزن طبیعی گیاه مریم گلی است. مریم گلی از آن دسته از گیاهانی است که از زمان‌های قدیم در کشورهای آسیایی به عنوان داروی گیاهی کاربردهای فراوانی داشته است. اسانس این گیاه برای درمان یا پیشگیری از چاقی بسیار موثر می‌‏باشد. اسانس مریم گلی، بدن را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‏‌کند. استرس اکسیداتیو خود به تنهایی عاملی است برای افزایش وزن و چاقی. از طرفی استرس اکسیداتیو، بدن را در معرض ابتلا به دیابت قرار می‌دهد و باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌گردد.

    کاهش وزن طبیعی با سیر:

    تحقیقات بر روی سیر بیانگر خواص دارویی زیادی است که این گیاه دارد.  از بین خواص درمانی فراوان سیر، می‌توان به اثرات این گیاه در جلوگیری از افزایش وزن و چاقی اشاره کرد.

    عصاره سیر از اسانس‌های گیاهی کاهش وزن

    چگونگی استفاده از اسانس‏ های گیاهی برای کاهش وزن طبیعی:

    برای استفاده از اسانس های گیاهی برای کاهش وزن طبیعی، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، استفاده موضعی از این اسانس‏‌ها بهترین پیشنهاد برای کاهش وزن می‏‌باشد.

    برای استعمال موضعی اسانس‌ها به نکات زیر توجه داشته باشید.

    1 . این اسانس‏‌ها را فقط روی سطح پوست می‏‌توانید استفاده کنید.

    2 . اسانس‏ های ناخالص می‏‌توانند باعث تحریک و التهاب پوست شوند.

    3 . پس از استعمال موضعی اسانس‌ها احتمال ایجاد آفتاب سوختگی افزایش می‌یابد، در نتیجه حتما از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

    4 .  اسانس‌ های طبیعی و خالص، بسیار قوی هستند. در صورت نیاز به مصرف خوراکی آن‌ها، حتما باید از دوز رقیق‌شده آن استفاده شود.

    5 . اگر باردار هستید، قبل از استفاده از اسانس‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

    سخن پایانی

    پیش بینی می‌شود که چاقی  و افزایش وزن تا سال 2025 صدر نشین مشکلات تهدید کننده سلامتی در جهان باشد. کاهش وزن طبیعی و لاغری می‌تواند همگان را از این معضل نجات دهد. برای کاهش وزن سریع، روش‌های گوناگونی پیشنهاد می‌گردد. استفاده از بهترین اسانس‏‏‏‏ های گیاهی برای کاهش وزن طبیعی و لاغری یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین این روش‌ها است. در این رابطه مطالعه مقاله ” 13  گیاه که به کاهش وزن طبیعی و لاغری کمک می‏کنند” را از دست ندهید. توجه داشته باشید که همیشه داشتن یک سبک زندگی سالم تضمین کننده تناسب اندام و سلامتی شما است. استفاده مقطعی از این اسانس های طبیعی یا عرقیجات گیاهی برای کاهش وزن هر چند مفید است ولی مناسب‌تر است برنامه رژیم غذایی و تمرینات ورزشی را نیز در کنار خود داشته باشید.

    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0090

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    محصولات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *