حذف چربی دور شکم با ویتامین D

حذف چربی دور شکم با ویتامین D
  • نقش ویتامن D‌ در حذف چربی دور شکم زمانی اهمیت پیدا می‌کند که با وجود رژیم غذایی و ورزش و برنامه‌های کاهش اشتها، شاهد کاهش وزن و لاغری نیستیم. ممکن است بارها به افرادی برخورد کرده باشید که با وجود رعایت رژیم غذایی، برنامه‌های کاهش اشتها و انجام فعالیت‌های بدنی، کماکان کاهش وزن و لاغری در آنها به کندی صورت می‌گیرد و چربی اطرف شکم نسبت به درمان مقاومت نشان می‌دهد. تحقیقات علمی نشان داده اند بین کاهش وزن و لاغری و کمبود ویتامین D ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. بنابراین حذف چربی دور شکم با ویتامین D در افرادی که تلاش‌های آن‌ها برای کاهش وزن و لاغری به نتیجه نمی‌رسد، نیاز به بررسی دارد.

    نقش ویتامین D  در بدن و کمک در حذف چربی دور شکم

    ویتامین D، تنها یک ویتامین ساده نیست بلکه یک هورمون است. ویتامین Dدرحقیقت هورمونی است که نقش چشمگیری در بسیاری از واکنش های بدن ایفا می کند که در این مقاله بیشتر به نقش آن در کاهش وزن و لاغری خواهیم پرداخت. شاید اولین چیزی که بعد از شنیدن نام ویتامین D به ذهن خطور می کند، استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان  می‌باشد. ولی امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ویتامین D، عملا در بافت های مختلف بدن از جمله در قلب، لوزالمعده، عضلات، سلول‌های سیستم ایمنی و مغز وجود دارد. بدین ترتیب مشخص می‌شود که ویتامین D عملکرد های متفاوتی در سلامت انسان خواهد داشت.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه چربی سوزی در خانه 

    محققین به این نتیجه رسیده اند که ویتامین D می‌تواند در كاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا مؤثر باشد. تركیب امگا3 و ویتامین D باعث كاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌شود.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    کمک در حذف چربی دور شکم با کمک ویتامین D

    سریع سیر شوید

    مصرف به اندازه ویتامین D ، سبب ترشح هورمون لپتین” در مغز می‌شود. این هورمون فرمان سیری را در مغز صادر می کند. هورمون لپتین حامل پیامی مبنی بر کافی بودن ذخایر چربی است و بدین ترتیب با  ایجاد احساس سیری و کاهش اشتها از پرخوری و درنتیجه افزایش وزن جلوگیری می کند.

    همچنین كمبود ویتامین D باعث افزایش مقاومت نسبت به انسولین می‌شود. متاسفانه ایجاد مقاومت به انسولین در افزایش اشتها و پرخوری و به دنبال آن اضافه وزن موثرخواهد بود.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه رژیم لاغری

    تحقیقات دانشمندان استرالیایی نشان داده است که افرادی که برای صبحانه مقدار زیادی ویتامین D و کلسیم مصرف می کنند به یکباره طی 24 ساعت به طور چشمگیری با کاهش اشتها مواجه خواهند شد.

    پس فیتولند پیشنهاد می کند ” با کمک ویتامین D زود سیر شوید! “

    کاهش ذخیره چربی  و افزایش سوخت و ساز بدن با کمک ویتامین D

    حذف چربی دور شکماز دیگر مزایای ویتامین D، جلوگیری از تجمع چربی اطراف شکم می باشد. ویتامین D  با تحریک متابولیسم بدن و افزایش سوخت و ساز بدن در کنترل وزن موثر است و علاوه بر اینکه سبب کاهش وزن عمومی فرد می شود، نقش موثری هم در حذف چربی دور شکم خواهد داشت. درصورتیکه مقدار ویتامین D در خون شما كافی باشد، با کاهش عملكرد سلول‌های غدد چربی، میزان ذخیره چربی در آنها به حدقل خواهد رسید.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه تناسب اندام بانوان 

    باید بدانید که کمبود ویتامین D باعث ایجاد مقاومت به انسولین در بدن می‌گردد این امر روند فرسایشی در کاهش وزن به وجود خواهد آورد و ممکن است با وجود اجرای رژیم کم کالری باز هم کاهش وزن اتفاق نیفتد.

    به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به اثرات فوق، همراهی کلسیم با ویتامین Dضروری است. چرا که ویتامین D در كنار كلسیم، می تواند تولید هورمون كورتیزول را کاهش دهد. کورتیزول که همان هورمون استرس است، سبب تجمع چربی اطراف شکم می شود.

    ویتامین D به شما كمك می‌كند که چربی های اضافی سراسر بدن خود را بسوزانید ولی این امر در مورد چربی اطراف شکم سریع‌تر و موثرتر اتفاق خواهد افتاد.

    چگونه ویتامین Dمورد نیاز بدن را تامین کنیم

    کاهش اشتها

    متاسفانه کمبود ویتامین D یکی از شایعترین کمبود های مواد مغذی در بدن انسان می باشد که اگر مورد بررسی قرار نگیرد ممکن است مدت ها ناشناخته باقی بماند. بدین منظور فیتولند پایش آزمایشگاهی این ویتامین را به همگان در تمامی سنین توصیه می‌کند. درحالت عادی بیشترین میزان دریافتی ویتامین D از تاثیر نور خورشید بر روی پوست بدن خواهد بود. در برخی موارد شاید لازم باشد ویتامینD  از طریق مکمل های موجود در بازار و یا مواد غذایی غنی شده مانند شیر و غلات صبحانه تقویت شده با ویتامین D و کلسیم به رژیم غذایی فرد اضافه شود.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقالات ویتامین D  و کلسیم مراجعه فرمایید.

    منبع:

    1-https://www.rd.com

    2-http://www.salamatnews.com

    PN:0032

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۱ رای

    محصولات مرتبط

    3 دیدگاه برای حذف چربی دور شکم با ویتامین D ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *