خواص روغن زیتون برای زیبایی پوست

خواص روغن زیتون برای زیبایی پوست
  • اغلب در محصولات شست و شوی صورت شامل لوسیون بدن و صابون‌ها از خواص روغن زیتون برای زیبایی پوست استفاده می‌شود. حتی در برخی از محصولات آرایشی نیز روغن زیتون را به عنوان روغن پایه به کار می‌گیرند. شما حتی می‌توانید از خواص روغن زیتون برای پوست به تنهایی به عنوان مرطوب کننده پوست استفاده کنید. بعد از یک حمام آفتاب نیز روغن زیتون گزینه خوبی برای مرطوب نگه داشتن پوست و تسکین پوست آفتاب سوخته خواهد بود.

    برای استفاده بیشتر از خواص روغن زیتون برای پوست باید چه مواردی را هنگام استفاده در نظر داشته باشید

    همانطور که مطالعات متعدد خواص روغن زیتون برای پوست را بسیار سودمند دانسته اند، تعدادی از مطالعات نیز نشان داده‌اند که در استفاده از آن کمی احتیاط لازم است. مثلا اگر پوست شما حساس و بسیار چرب است و یا اگر مشکل پوستی خاصی دارید، ممکن است استفاده از روغن زیتون بهترین گزینه برای پوست شما به حساب نیاید. برای اینکه اطمینان حاصل کنیدکه پوست شما به روغن زیتون حساسیت ندارد و می‌توانید از خواص روغن زیتون برای زیبایی پوست کمال استفاده را ببرید، ابتدا کمی از این روغن را روی سطح کوچکی از پوست خود امتحان کنید و اگر بعد از 24 تا 48 ساعت واکنشی نشان ندادید از خواص روغن زیتون برای پوست می‌توانید استفاده کنید.

    انواع برنامه رژیم غذایی لاغری و افزایش وزن و رژیم های بارداری و رژیم های درمانی گیف

    روغن زیتون بسیار سنگین است و به راحتی جذب پوست نمی‌شود. پس مقدار اضافی روغن را از سطح پوست پاک کنید تا بستری برای فعالیت باکتری‌ها باقی نماند. همیشه سعی کنید از انواع روغن با کیفیت بالا و بدون مواد افزودنی استفاده کنید. روغن زیتون نباید در معرض گرما، نور و اکسیژن هوا قرار بگیرد.

    آیا درمان جوش و آکنه از خواص روغن زیتون برای پوست است؟

    درمان جوش و آکنه

    زمانی پوست صورت جوش می‌زند که منافذ پوستی با “سبوم” یا همان چربی طبیعی پوست و نیز سلول‌های مرده پوست، پوشیده شده باشد. شما قرار نیست که کاملا چربی پوست خود را بگیرید چرا که زمانیکه پوست کاملا خشک شود، به طور خودکار برای جبران چربی از دست رفته، چربی بیشتری تولید می‌کند. در این زمان می توانید از خواص روغن زیتون برای پوست به عنوان پاک کننده روغنی پوست استفاده کنید. در این روش از روغن‌هایی همچون روغن زیتون استفاده می‌شود. روغن زیتون سرشار از انواع ویتامین‌ها و نیز آنتی اکسیدان است. البته از دیگر انواع روغن مانند روغن جوجوبا، روغن هسته انگور، روغن بادام و روغن کرچک نیز استفاده می‌شود.

    مراحل روش پاک کردن روغنی پوست توسط روغن زیتون به صورت ذیل می‌باشد:

    پاک کردن روغنی پوست

    • پوست صورت را تمیز کرده و با کمی روغن زیتون که در کف دست ریخته‌اید برای چند دقیقه ماساژ دهید
    • سپس بگذارید تا روغن به مدت یک دقیقه روی پوست بماند.
    • یک حوله تمیز را در آب گرم قرار دهید (دقت کنید تا حدی گرم باشد که پوست را نسوزاند اما باعث آب شدن روغن شود)
    • حوله را روی پوست صورت قرار دهید و بگذارید تا به مدت 15 ثانیه در همین حالت بماند.
    • سپس به آرامی روغن را از پوست صورت پاک کنید

    می‌توانید از این روش به شکل معمول استفاده کنید اما دقت کنید که بیشتر از یک بار در روز این کار را انجام ندهید. بعد از حدودا یک تا دو هفته خواص روغن زیتون برای زیبایی پوست و نتیجه آن را بر روی پوست خود خواهید دید.

    این شست و شوی دوگانه صورت که ابتدا با پاک کننده بر پایه روغن و سپس با پاک کننده بر پایه آب، پوست صورت را می‌شویید، کمک می‌کند تا هم مواد آرایشی بر پایه روغن و نیز گرد و خاکی که روی پوست می‌نشیند پاک شود.

     سخن پایانی

     در نهایت باید بگوییم که مطالعات و تحقیقات متعددی روی خواص روغن زیتون برای زیبایی پوست به انجام رسیده است. اما همیشه این را هم به یاد داشته باشید که یک روش ممکن است روی یک فرد جواب مثبت بدهد اما برای فردی دیگر، اینگونه نباشد. پس بهتر است با نوع پوست خود و نحوه نگهداری از آن آشنا شوید تا همیشه سلامت و زیبا بمانید.

    منبع:

      https://www.healthline.com

    https://www.healthline.com

    PN:0132

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    محصولات مرتبط

    6 دیدگاه برای خواص روغن زیتون برای زیبایی پوست ثبت شده است

    1. خیلی ممنون از سایت عالیتون میشه روغن رو از شب تا صب گذاشت روی پوست بمونه صبح پاک کرد

    2. از قدیم روغن زیتون رو در درمان پوست یا حتی برنزه کردن استفاده می‌کردن. مطلبتون خیلی جالب بود.ممنون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *