آیا شکلات برای کودکان خوب است ؟ آیا کودک می تواند شکلات بخورد ؟

خوردن شکلات برای کودکان خوب است
  • آیا شکلات برای کودکان خوب است ؟ آیا کودک می تواند شکلات بخورد ؟ آیا خوردن شکلات برای کودکان مفید است یا مضر ؟ آیا ممکن است کودک ما حساسیت به شکلات داشته باشد و این آلرژی و حساسیت مانعی برای مصرف آن می‌باشد؟ بهترین شکلات برای کودکان چیست؟ این‌ها همه نمونه سوالاتی هستند که هر مادری با آن مواجه شده است.

    ” در سال اول زندگی دخترم سخت گیری بسیار زیادی در مورد نخوردن شکلات داشتم اما در روز تولد یکسالی او یک تکه شکلات تلخ به دخترم دادم تا از آن لذت ببرد. به سرعت آن را خورد و فورا دست های کپلش را دراز کرد و دوباره درخواست شکلات کرد. کل دهانش آغشته به شکلات بود و تمام صورتش می خندید. عشق به چیز جدیدی را داشت که مطمئن بودم خیلی زود آن را فراموش نخواهد کرد. بعد از اینکه یکی از دوستان به من گفت آیا نگران این موضوع نیستی که شاید کودکت به شکلات، آلرژی داشته باشد کمی آشفته شدم. حقیقتا به این موضوع فکر نکرده بودم و اصلا نمی دانستم که شاید دخترم به شکلات، آلرژی داشته باشد و تازه متوجه شدم حتی برای تولد یکسالگی اغلب کودکان از کیک شکلاتی استفاده نمی شود.”

    درادامه فیتولند با شناخت بهتر موضوع به این پرسش پاسخ خواهد داد که آیا شکلات برای کودکان خوب است ؟ جهت آشنایی با فواید و مضرات شکلات برای کودک با ما همراه باشید. در برنامه رژیم غذایی کودک به این نکات توجه کنید.

    خوردن شکلات برای کودکان خوب است و فواید شکلات برای کودکان

    شکلات خوردن کودک و اهمیت آلرژی

    زمانی شکلات جزء خوراکی هایی بود که مصرف آن برای کودکان بسیار نگران کننده بود.گاهی با مصرف شکلات، علایم آلرژی مشاهده می‌شدند. ولی در سال‌های اخیر مشخص شد که اکثر واکنش‌های آلرژیک که بعد از خوردن شکلات مشاهده می‌شدند، مربوط به ترکیبات افزودنی به شکلات نظیر مغزها و سویا و … می‌باشد. این ترکیبات افزودنی، احتمالا جزء 8 غذای آلرژی زا می باشند. با شناخت بهتر این 8 ماده غذایی بهتر می‌توان به این پرسش پاسخ داد که آیا شکلات برای کودکان خوب است؟ یا چه نوع از شکلات برای کودکان می‌تواند مضر باشد. این 8 ماده غذایی عبارتند از:

    تخم مرغ

    ماهی

    میگو

    آجیل درختی (به عنوان مثال، بادام، گردو)

    بادام زمینی

    گندم

    سویا

    در حقیقت شکلات خالص به ندرت باعث بروز واکنش های آلرژیک می شود. فیتولند توصیه می‌کند که حتما برچسب روی شکلات را مطالعه کنید تا در مورد ترکیبات آن مطمئن شوید. به علاوه بهتر است در مورد نگرانی تان در این خصوص با متخصص کودکان مشورت نمایید تا بهتر تشخیص دهید که کدام شکلات برای کودک مناسب است.

    در مورد خوراکی‌های جدیدی که به کودکتان می‌دهید، همیشه مراقب واکنش‌های آلرژیک (حساسیت) باشید. این واکنش‌ها ممکن است شامل دانه‌های ریز قرمز، ناراحتی‌های شکمی یا خارش باشند. در موارد شدید حساسیت غذایی می‌تواند باعث تورم زبان یا گلو شود که در این مورد فورا باید کمک‌های پزشکی بگیرید و به اورژانس مراجعه کنید.

    خوردن شکلات برای کودکان و آلرژی به شکلات

    سایر موارد نگران کننده در مورد شکلات خوردن کودک

    فواید و مضرات شکلات برای نوزادان چیست؟ همانطور که توضیح داده شد، آلرژی به شکلات خالص، چندان مساله شایع و نگران کننده‌ای نیست ولی عوارض دیگری بعد از خوردن شکلات برای کودکان شکل خواهد گرفت که ممکن است سلامت کودک را به خطر بیندازد که بسیار نگران کننده تر از حساسیت و آلرژی است. به همین دلیل نمی‌توان به قاطعیت گفت بهترین شکلات برای کودکان چیست؟

    والدین باید ارزش غذایی شکلات را مد نظر داشته باشند. قطعا شما نمی خواهید که شکلات یا هر نوع شیرینی دیگری، جزء اصلی یکی از وعده های غذایی کودکتان باشد. مصرف زیاده از حد شکر می تواند باعث چاقی و یا دیابت کودک شود که  سلامت کودک را به خطر می اندازد. ممکن است  به کودک، در روز تولدش این اجازه را بدهیم که کمی شکلات بخورد ولی در روز های بعدی، مراقب باشید شکلات را جزء قسمتی از وعده غذایی کودکتان نکنید

    آیا شکلات تلخ بهترین شکلات برای کودکان است ؟

    Can Babies Have Chocolate

    فواید شکلات تلخ، بسیار شناخته شده است ولی حتی با توجه به فوایدی که برای قلب دارد باید توجه داشت که همه شکلات‌ها به طور یکسان درست نمی‌شوند. برخی از شکلات‌ها دارای شکر زیادتر از حد مجاز هستند. شکلات تلخ نسبت به شکلات شیری، شکر کمتری دارد ولی همه کودکان، تلخی شکلات را دوست ندارند. حتما به برچسب روی شکلات دقت نمایید. رعایت اعتدال در مصرف شکلات مهمترین نکته می‌باشد.

    شیرکاکائو

    حساسیت به شکلات و خورن شکلات برای کودکان

    در مورد شیر کاکائو چطور؟ آیا همه کودکان آن را دوست دارند؟ آیا شیرکاکائو برای همه کودکان خوب است؟

    پاسخ هم بله است و هم خیر. شیر پاستوریزه را نباید تا یکسالگی به کودک داد و بعد از آن هم باید بررسی شود که کودک به شیر پاستوریزه حساسیتی نداشته باشد. اگر کودک حساسیت نداشته باشد شیر کاکائو برایش خوب است. ولی به یاد داشته باشید که شیرکاکائو شکر بیشتری نسبت به یک لیوان شیر ساده دارد.

    سخن پایانی

    مصرف شکلات برای کودکان، عاملی است که مانع جذب کلسیم می‌شود. به همین دلیل خوردن شکلات برای کودکان مانع بزرگی برای رشد آن ها است. خوردن شکلات برای کودکان نه تنها ممکن است باعث بروز آلرژی و حساسیت شود بلکه ممکن است کودک را مستعد ابتلا به دیابت، بیش فعالی و بی‌اشتهایی نماید. در انتها فیتولند، تاکید می کند، رعایت اعتدال را در مصرف شکلات برای کودکان در نظر داشته باشید. رعایت اعتدال در دادن غذای کمکی به کودک نکته کلیدی می‌باشد که مادران ملزم به رعایت آن می‌باشند.


    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0080

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    محصولات مرتبط

    7 دیدگاه برای آیا شکلات برای کودکان خوب است ؟ آیا کودک می تواند شکلات بخورد ؟ ثبت شده است

    1. سلام. همه بچه‌ها شکلات را دوست ندارن. فرزند من شیرکاکائو رو دوست داره ولی شکلات رو خیر

      1. سلام دوست عزیز
        در کل مصرف شکلات برای کودکان مناسب نیست و می‌تواند باعث اختلالات بیش فعالی شود. در صورت مصرف حتما رعایت حد اعتدال صورت پذیرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *