درمان‌ گیاهی ادرار سوختگی

درمان‌ گیاهی ادرار سوختگی
  • ادرار سوختگی کودکان برای اغلب نوزادان رخ می‌دهد. درمان‌‌های گیاهی در ادرار سوختگی با رعایت بهداشت نوزاد و تعویض مرتب پوشک، استفاده از روغن‌های طبیعی و اصلاح رژیم غذایی می‌تواند از اقدامات مثبت اولیه باشد. درمان طبیعی ادرار سوختگی کودکان و نوزادان با حفظ آرامش مادر و رعایت نکات اموزشی مطرح شده می‌تواند در تسکین درد نوزاد موثر باشد.

    ضمن آنکه رعایت نکات پیشگیری از ادرار سوختگی پای نوزاد، از قبیل خشک نگه داشتن اطراف پای نوزاد،‌ تعویض به موقع پوشک، رعایت برنامه رژیم غذایی دوران شیردهی و . . . همیشه اقدامی مفیدتر خواهد بود.

    علل ادرار سوختگی پای کودک در طب سنتی

    ادرار سوختگی در زندگی همه نوزادان، حقیقتی انکار ناپذیر است. ادرار سوختگی نوزادان می‌تواند در حد یک قرمزی ساده و یا بسیار شدیدتر در حد عفونت با میکروب‌ها باشد که در حالت دوم درمان تحت نظر پزشک لازم و ضروری است.

    یکی از علل ادرار سوختگی پای نوزاد تنگ بودن لباس نوزاد و یا پوشک نوزاد است، چرا که عدم عبور جریان هوا از ناحیه پوشک، می‌تواند باعث ادرار سوختگی شود. لازم است هم زمان با رشد کودک، سایز پوشک را تغییر دهید. ضمن انکه پوست‌های حساس تر دچار سوزش نیز می‌شوند.

    تغذیه مادر در دوران شیردهی نیز به شدت در سوختگی پای نوزاد می‌تواند تاثیر گذار باشد. راه حل این کار رعایت یک رژیم غذایی درست و ثبت اطلاعات غذایی مادر و کنترل آن‌ می‌باشد.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه رژیم غذایی مادران شیرده 

    یکی دیگر از علل ادرار سوختگی کودکان و نوزادان در ارتباط با کودکانی است که دچار درماتیت پوستی ( التهاب پوستی ) و یا اگزما هستند. این  کودکان بیشتر دچار این بیماری می‌شوند. اغلب اوقات این حساسیت‌های پوستی می‌توانند در نواحی مختلف بدن، از جمله ناحیه پوشک تاثیر بگذارند.

    یکی از عمده ترین دلایل ادرار سوختگی پای کودک مربوط به ادرار و مدفوع نوزاد می‌باشد. بنابراین ساده ترین روش درمان خانگی ادرار سوختگی نوزاد عوض کردن مداوم پوشک است. اکثر والدین از پماد‌ها و کرم‌های شیمیایی بدون نسخه برای تسکین ادرار سوختگی نوزاد استفاده می‌کنند ولی فیتولند روش های ساده درمان گیاهی ادرار سوختگی پای نوزاد را به شما والدین عزیز پیشنهاد می‌دهد. خوشبختانه علم نوین پزشکی در این زمینه درمان ادرار سوختگی نوزاد در طب سنتی را نیز تایید می‌کند.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    ۸ روش درمان خانگی ادرار سوختگی نوزاد

    آیا می‌دانید، تسکین ادرار سوختگی کودکان با درمان‌ گیاهی در ادرار سوختگی امکان پذیر است، حتی اگر ادرار سوختگی بسیار شدید باشد. برای شناخت بهتر لازم است ابتدا علل ادرار سوختگی پای نوزاد را بدانیم تا بتوانیم بهترین راه درمان طبیعی ادرار سوختگی را پیش بگیریم.

    1- هوا خوردن ناحیه پوشک شده یک درمان طبیعی ادرار سوختگی پای کودک

    نگه داشتن نوزاد بدون پوشک کمک زیادی به درمان این بیماری می‌کند تا اینکه ناحیه را مداوم با پوشک بپوشانید. راحت‌ترین راه این است که موقع تعویض پوشک، اجازه بدهید تا زمان کوتاهی، نوزاد لخت و بدون پوشک باشد و کمی هوا بخورد. اگر هم این‌کار برای شما در آن لحظه مقدور نیست حتما ناحیه پوشک را تمیز کرده و کاملا خشک کنید و بعد از آن لباس و پوشک نوزاد را بپوشانید. به یاد داشته باشید که حتما پوشک را به‌طور منظم عوض کنید و ناحیه پوشک را تا جایی که امکان دارد خشک نگه دارید.

    درمان‌ گیاهی ادرار سوختگی

    2- درمان سوختگی کودکان در طب سنتی با جو دو سر

    یکی از روش‌های درمان طبیعی ادرار سوختگی کودکان، قراردادن بچه در لگن جو دو سر می‌باشد.

    جو دو سر یکی از گیاهان بسیار موثر در درمان ادرار سوختگی نوزادان می‌باشد. کودک را به مدت ۱۰ دقیقه در لگنی که با آب و جو دو سر پر شده بنشانید و بعد کودک را خوب خشک کنید. بعد از حمام برای خشک کردن کودک، ناحیه پوشک را زیاد مالش ندهید زیرا مالیدن زیاد باعث سوزش بیشتر پوست می‌شود.

    3- درمان طبیعی ادرار سوختگی پای نوزاد با محلول آب و جوش شیرین

    یکی از انواع روش درمان خانگی ادرار سوختگی پای کودک مخلوط کردن جوش شیرین و آب می‌باشد. دو قاشق سوپ‌خوری از جوش شیرین را در یک لگن آب بریزید و اجازه بدهید نوزاد به مدت ۱۰ دقیقه در آن بماند. این عمل را می‌توانید چندین بار در روز تکرار کنید تا موجب بهبود ادرار سوختگی شود. اگر نمی‌خواهید این‌کار را در لگن انجام دهید، می‌توانید محلول آب و جوش شیرین را در هر بار تعویض پوشک به ناحیه ادرار سوخته بمالید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : راه های پیشگیری از ادرار سوختگی

    به یاد داشته باشید که همیشه بعد از اینکار ناحیه را به آرامی و به صورت کامل خشک کنید.

    4- درمان ادرار سوختگی نوزاد در طب سنتی با روغن نارگیل

    روغن نارگیل مصارف زیادی دارد و یکی از انواع درمان گیاهی ادرار سوختگی پای کودک می‌باشد. روغن نارگیل به عنوان یک رطوبت رسان از خشک شدن پوست که در واقع باعث تشدید ادرار سوختگی نوزادان می‌شود، جلوگیری می‌کند. همچنین به عنوان یک لایه محافظ بین پوست نوزاد و ادرار یا مدفوع، که باعث تشدید ادرار سوختگی نوزاد می‌شوند، عمل می‌کند.

    اگر در طول ادرار سوختگی نوزاد درگیر عفونت‌های باکتریایی یا قارچی شده باشد، می‌توانید به عنوان یک روش درمان خانگی ادرار سوختگی نوزاد چند قطره روغن نارگیل را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید و به ناحیه ادرار سوخته بمالید. البته قبل از آن باید ناحیه را کاملا تمیز و خشک کرده باشید. وقتی روغن مالیده شده کمی خشک شد پوشک را ببندید. با این روش زمان زیادی طول نمی‌کشد که با بهبود علايم مواجه خواهید شد.

    درمان ادرار سوختگی نوزاد در طب سنتی

    5- درمان طبیعی ادرار سوختگی کودکان با وازلین

    برای تسکین ادرار سوختگی نوزادان به ناحیه پوشک به نرمی وازلین بمالید. وازلین به عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کند و در هر بار تعویض پوشک می‌توانید از وازلین جهت از بین بردن هر نوع سوزشی استفاده کنید. در ترکیبات اکثر پمادها و کرم های ادرار سوختگی،  وازلین و زینک اکساید وجود دارد.

    6- از غذاهای جدید یادداشت تهیه کنید

    همزمان با شروع غذا خوردن نوزاد، نوع ادرار و مدفوع کودکتان نیز تغییر می‌کند. تغییر در رژیم غذایی کودک می‌تواند باعث افزایش تکرر ادرار و مدفوع شود که باعث ادرار سوختگی نوزادان می‌گردد. حتی اگر نوزاد از شیر مادر هم تغذیه کند، نوع تغذیه مادر نیز می‌تواند منجر به ادرار سوختگی نوزادان شود. بهتر است لیستی از غذاهای جدید و نوع مدفوع نوزادتان تهیه کنید تا مطابق با آن رژیم غذایی نوزادتان را تنظیم کنید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : بهترین تغذیه مادران شیرده 

    7-مراقبت  کودک مبتلا به بیماری عفونی در زمان استفاده از آنتی بیوتیک

    رابطه مستقیمی بین ادرار سوختگی نوزادان و مصرف آنتی بیوتیک وجود دارد. آنتی بیوتیک‌ها تمام باکتری‌های خوب و بد را از بین می‌برند. مثلا اگر نوزاد برای عفونت گوش، آنتی بیوتیک مصرف می‌کند، باکتری‌های مفیدی هم که در روده زندگی می‌کنند به همراه باکتری های عفونی گوش از بین می‌روند. اسهال ناشی از آنتی بیوتیک‌ها، خود باعث افزایش ادرار سوختگی نوزادان می‌گردد. آنتی بیوتیک‌ها حتی از طریق شیر مادر نیز به بدن نوزاد منتقل می‌شوند.

    8- درمان ادرار سوختگی در طب سنتی با کالاندولا

    یکی دیگر از محصولات گیاهی مورد استفاده گل همیشه بهار یا کالاندولا می‌باشد که محصول طبیعی و سالم در درمان این بیماری می‌باشد. امروزه این گیاه طبیعی توسط شرکت‌های تولید کننده داروهای گیاهی به صورت پماد و با نام کرم کالاندولا یا کرم پای کودک روانه بازار شده است و به راحتی از سطح داروخانه‌ها قابل تامین می‌باشد. گل همیشه بهار خاصیت ضد التهابی بالایی دارد. یکی از پر کاربردترین موارد مصرف این گیاه برای کاهش التهابات پوستی، کاهش خارش، قرمزی، خشکی و ورم پوست در مقابل سوختگی می‌باشد.

    سخن پایانی

    اکثر کودکان در دوران نوزادی حداقل یک بار دچار ادرار سوختگی می‌شوند که لازم است به سرعت آن‌را درمان کنید. استفاده از روش‌ درمان طبیعی ادرار سوختگی اولین توصیه فیتولند به مادران گرامی می‌باشد تا کمترین عوارض را برای کودک به همراه داشته باشد. پوشک را به‌طور مرتب عوض کنید، ناحیه را حتما بطور کامل خشک کنید زیرا مهمترین روش در کوتاه کردن زمان ادرار سوختگی نوزادان می‌باشد. استفاده از روغن‌های طبیعی و تغییر رژیم غذایی مادر می‌تواند در تسکین ادرارسوختگی موثر بوده و به عنوان درمان‌های گیاهی در ادرار سوختگی استفاده شود.

    اگر با رعایت نکات مراقبتی، ادرار سوختگی نوزاد بیشتر از 4 روز طول کشید یا به طور قابل توجهی بدتر شد، باید به پزشک مراجعه کنید.

     

    منبع:

    https://www.rd.com

    PN:0077

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۳ رای

    محصولات مرتبط

    14 دیدگاه برای درمان‌ گیاهی ادرار سوختگی ثبت شده است

    1. من خیلی از پماد استفاده می کردم این ر و نمی دونستم از این ب بعد این رو امتحان می کنم مرسی از شما

      1. سلام فیتولندی عزیز
        می‌تونید از کرم کالاندولا یا کرم کودک در لینک زیر از فروشگاه محصولات طبیعی و سالم فیتولند خرید کنید.
        https://fitoland.com/product/%da%a9%d8%b1%d9%85-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ac-20-%d9%85%db%8c%d9%84/
        https://fitoland.com/product/کرم-کالاندولا-باریج-15گرم/
        با سپاس

    2. همیشه محلول آب و جوش شیرین همیشه در این مواقع جواب داده. البته پماد کالاندلا هم خیلی موثره.

    3. مرسی از راه‌هایی که گفتین. خیلی از مادرها برای نوزادشون با این مشکل مواجه هستن. سایت خیلی خوبی دارین

    4. من برای فرزندم استفاده کردم و بسیار روش های خوبی هستن. ممنون از اطلاعات خوبی که توی سایتتون میدین.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *