خواص یونجه برای سلامت مو و تقویت مو

خواص یونجه برای سلامت مو و تقویت مو
  • آیا یونجه برای سلامت مو مفید است؟ خواص یونجه برای سلامت مو و تقویت مو از سرشار بودن آن از مواد مغذی و ویتامین‌ها است تا جایی که به ان پادشاه و سلطان غذاها گفته می‌شود. از دیگر خواص یونجه می‌توان به رشد مو و تقویت مو نیز اشاره نمود.

    یونجه گیاهی است گلدار که در تمامی نقاط جهان رشد می‌کند. از برگ‌ها، جوانه‌ها و دانه‌های آن به عنوان، دارو استفاده می‌شود. یونجه سرشار از مواد مغذی ویتامین E، ویتامین C، ویتامین A و ویتامین K می‌باشد. در بسیاری از مناطق جهان معتقدند که گیاه یونجه برای سلامت مو و استحکام موها مفید است و حتی می‌گویند از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

    فواید یونجه برای سلامت مو

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید یونجه یک ابر غذا محسوب می شود و به عنوان پادشاه و سلطان غذاها معروف است، چرا که سرشار از انواعی از ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    همان طور که می‌دانید، ارتباط نزدیکی بین تغدیه سالم و سلامت مو وجود دارد. اگر ویتامین‌ها و دیگر مواد مغذی از طریق تغذیه سالم و به میزان کافی دریافت نشود، بدن انرژی کافی برای تولید سلول‌های سالم را نخواهد داشت، در اینجاست که ریزش مو به عنوان اولین علایم کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی اتفاق خواهد افتاد.

    زمانی که از مکمل‌های یونجه و یا از جوانه یونجه استفاده می‌کنید دیگر نگران رشد مو و سلامت مو نباشید چرا که گیاه یونجه گنجینه‌ای از مواد مغذی برای سلامت مو است.

    گیاه یونجه دارای میزان بالایی از آنتی اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها با عوامل محیطی آسیب رساننده به موها مبارزه کرده و از سرعت روند پیری می‌کاهند. عوامل محیطی آسیب رساننده همان عواملی هستند که امروزه از آن‌ها به عنوان “استرس اکسیداتیو” یاد می‌شود.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : تغذیه مناسب بعد از ورزش

    ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در یونجه عوامل  استرس اکسیداتیو” در سلول‌های مو را متوقف کرده و در نتیجه موهای شما براق و جوان می‌مانند و موجب سلامت مو می‌شوند.

    خواص یونجه برای رشد مو و نحوه استفاده

    آیا یونجه برای رشد مو مفید است؟ اگر مفید است برای بهره‌بردن از خواص یونجه برای سلامت مو و رشد مو چه باید انجام دهیم؟

    بهترین راهی که بتوانید حداکثر استفاده از مواد مغذی موجود در یونجه را برده باشید، نوشیدن آب یونجه است. برای این کار می‌توانید از دستگاه آبمیوه‌گیری استفاده کنید. طعم آب یونجه به تنهایی ممکن است کمی زننده باشد، شما می‌توانید از یک آب میوه، برای رقیق کردن و خوش طعم کردن آب یونجه استفاده کنید.

    برخی نوشیدن چای یونجه را ترجیح می‌دهند. بدین منظور، یونجه خشک شده را در آب جوش بگذارید تا دم بکشد و بعد نوش جان کنید. با نوشیدن روزانه، یک لیوان چای یونجه، ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم را به بدن خود رسانده‌اید.

    خواص یونجه برای رشد مو و تقویت مو

    از قرص‌های مکمل یونجه نیز به شکل روزانه استفاده کنید تا :

    رژیم غذایی خود را تکمیل کنید.

    مقداری فیبر، وارد برنامه غذایی خود بکنید.

    به آنتی اکسیدان هایی که از فعالیت استرس اکسیداتیو” جلوگیری می‌کنند دسترسی داشته باشید.

    بهتر است، قبل از شروع مصرف این مکمل‌ها، با پزشک خود مشورت کنید.

    عوارض مصرف یونجه

    مصرف یونجه برای اغلب افراد عوارضی ایجاد نمی‌کند. اما نگرانی‌هایی وجود دارد که در این‌جا با شما در میان می‌گذاریم:

    گیاه یونجه ممکن است مانند هورمون استروژن عمل کند. توصیه می‌شود که اگر در دوران بارداری هستید و یا قصد باردار شدن را دارید از مصرف یونجه خود‌داری کنید. مصرف یونجه حتی ممکن است با مصرف قرص‌های ضد بارداری شما تداخل ایجاد نماید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : راه های جلوگیری از ریزش مو در ورزشکاران

    یونجه دارای میزان بالایی از ویتامین کا – K هست، به همین علت مصرف آن همراه با مصرف داروهای رقیق کننده‌ خون مانند “وارفارین” (یا همان کومادین) توصیه نمی‌شود. همچنین مصرف داروهایی که باعث حساسیت به نور خورشید هستند نیز ممکن است با مصرف یونجه مداخله کند و شما را به نور خورشید حساس‌تر کند.

    اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که داروهای کنترل قند خون مصرف می‌کنید آگاه باشید که یونجه نیز قند خون را پایین می‌آورد. پس اگر تحت درمان هستید و از داروهای خاصی استفاده می‌کنید قبل از این‌که شروع به استفاده از محصولات یونجه کنید با پزشک خود مشورت کنید.

    سخن پایانی

    در پایان، توجه داشته باشید که مصرف یونجه یا مکمل های یونجه که در بازار با نام alfalfa شناخته می‌شود، باعث پرپشتی، درخشش و سلامت مو می‌شود. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در گیاه یونجه، گردش خون اطراف پیاز مو را افزایش می‌دهند و سلامت مو را تضمین می کنند. امگا 3 موجود در یونجه باعث تغذیه و لطافت مو می‌شود و خشکی و شکنندگی مو را برطرف می‌کند. از طرفی سیلیس موجود در یونجه باعث رشد مو‌های سالم می‌شود. از خواص یونجه برای سلامت مو و تقویت مو غافل نشوید و این پادشاه و سلطلان غذاها را در برنامه رژیم غذایی خود قراردهید.


    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0065

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    محصولات مرتبط

    3 دیدگاه برای خواص یونجه برای سلامت مو و تقویت مو ثبت شده است

    1. نمی دونستم یونجه اینقد تاثیر داره اصلا نمی دونستم یونجه ویتامینی چیزی داشته باشه ممنون از مقاله خوبتون

    2. مطلب جالب بود و از خواص یونجه مطلع نبودم. مرسی از مقاله‌های عالی با این همه آگاهی رسانی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *