داشتن پوستی سالم و زیبا با ذهن سالم

Healthy Skin With Healthy Mind
  • پوست، آیینه تمام نمای ذهن ماست. به طوری که بعد از گذراندن یک دوره پر تنش در زندگی، پوستی سالم و زیبا را مجدد شاهد خواهیم بود. بین ذهن سالم و پوست سالم و زیبا، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. در حقیقت تمام بخش‌های بدن به احساسات شما واکنش نشان می‌دهند. سلامت و آرامش ذهن تاثیر شگفت انگیزی روی سلامت پوست شما خواهد داشت.

    فیتولند پیشنهاد می‌کند در کنار استفاده از داروها و کرم های مخصوص مراقبت پوستی، از روش‌های کاهش استرس و ریلکسیشن ذهن استفاده کنید. بدن ما حتی به تصورات خوب ذهنی هم واکنش مثبت نشان می‌دهد و داشتن پوست زیبا را به ارمغان می آورد.

    رابطه‌ای بین ذهن سالم و داشتن پوست سالم وجود دارد اما اثبات چگونگی آن از نظر علمی بسیار دشوار است.

    در ادامه فیتولند به چند نمونه آشکار از مصادیق ارتباط داشتن پوست زیبا و سالم با ذهن سالم اشاره می‌کند.

     

    استرس و بیماری پوستی پسوریازیس

    بیماری پوستی پسوریازیس رابطه نزدیکی با حال و هوای فرد مبتلا دارد. بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه “UCLA” مشخص شد که در افرادی که به بیماری پوستی “پسوریازیس” مبتلا هستند اگر دچار استرس شوند علائم بیماری تشدید می یابد.

    در مرکز پزشکی نیویورک، افراد مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس را به مدت دو تا سه هفته بستری کردند و آنها را در یک محیط آرام و بدون استرس، تحت درمان‌های مختلف پوستی از جمله پرتودرمانی قرار ‌دادند و متوجه بهبود سریع علائم بیماری شدند. پزشکان می‌گویند مهمترین عامل در سرعت بهبود این بیماران، دور کردن آنها از استرس و درگیری‌های روزانه است. در واقع ذهن سالم به روند درمان این بیماری کمک می‌کند. بنابراین برای داشتن پوستی سالم و زیبا استرس را از خود دور نمایید.

     

     

    ارتباط هورمون کورتیزول با بیماری‌های پوستی و داشتن پوست سالم

    در بررسی های به عمل آمده توسط محققین، بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس پس از گذراندن یک دوره تعطیلات و تفریح از بهبود علائم بیماری خود خبر داده‌اند، چرا که ذهن سالم و کاهش سطح استرس بیماران در این دوران باعث بهبود علائم پوستی در بیماران می‌شود.

    برعکس بیمارانی هستند که پس از قرار گرفتن در معرض استرس و اضطراب دچار حساسیت‌های پوستی می‌شوند. بروز بیماری های پوستی در استرس‌های شدید، به علت تحت تاثیر قرار گرفتن  سیستم ایمنی بدن در این شرایط است. از طرفی با بروز استرس و نگرانی، سطح هورمون کورتیزول بالا رفته که این مورد هم در ابتلا به بیماری های پوستی نقش بسزایی دارد. به عنوان مثال، زمانی که دچار ترس و استرس ناگهانی می‌شوید ویروس تبخال فعال شده و ایجاد زخم می‌کند. بنابراین استرس و نگرانی ‌می‌تواند شما را از آرزوی داشتن پوست سالم و زیبا دور کند.

     

    بیماری “زونا” و ذهن سالم

    استرس و ذهن درگیر  موثرترین عامل بروز بیماری زونا می‌باشد. زونا یک بیماری پوستی دردناک است که عامل به وجود آورنده‌اش همان ویروس عامل بیماری “آبله مرغان” می‌باشد. این ویروس ممکن است سالها به صورت غیر فعال و نهفته در سلول‌های عصبی باقی بماند و با بروز کوچکترین استرس در زندگی ویروس فعال می‌شود.

    گفته شده‌است که استرس و ذهن درگیر، تعادل سیستم ایمنی را به هم می‌زند و منجر به بروز بیماری زونا می‌شود، در این شرایط ویروس نهفته فعال می‌شود. بیمار مبتلا به زونا، درد همراه با زخم‌ها و تاول‌های کوچک را تجربه می‌کند.

    گاهی با از بین رفتن زخم‌ها، درد زونا کماکان باقی می‌ماند که در این صورت می‌توان با استفاد از روش هیپنوتیزم به کنترل درد کمک کرد.

     

    Healthy Skin With Healthy Mind No Stress

     

    در نهایت فیتولند توصیه می‌کند که برای داشتن پوست زیبا و سالم ، همیشه خود را از موقعیت‌های استرس زا دور کنید و یا از روش‌ها و تمرین‌هایی استفاده کنید که به کمک آنها بتوانید هرگاه در زندگی با مشکلی مواجه شدید، استرس خود را کنترل کنید و به ذهن سالم برسید. بدن و ذهن خود را مخصوصا برای مدت طولانی درگیر احساسات ناراحت کننده نکنید. بنابراین برای داشتن پوست سالم و زیبا، ذهن سالم و آرام را تجربه کنید تا  همیشه پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

    منبع:

     https://www.webmd.com

    PN:0137

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    محصولات مرتبط

    4 دیدگاه برای داشتن پوستی سالم و زیبا با ذهن سالم ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *