رژیم غذایی لاغری ران و باسن

رژیم غذایی لاغری ران و باسن
  • آیا به دنبال رژیم غذایی لاغری ران و باسن هستید؟ لاغری سریع ران با رژیم، ورزش و کلی سبک زندگی سالم امکان‌پذیر می‌باشد. فراموش نکنید که چربی سوزی موضعی یک دروغ بزرگ است. تمرینات مقاومتی و کاردیو را به برنامه خود بیفزایید. همچنین گوشت بدون چربی، میوه و سبزیجات را در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهید. با این روش شاهد کاهش وزن کل بدن، به خصوص در ناحیه پایین‌تنه خواهید بود.

    چاقی ران و باسن به اندازه چربی‌های احشایی خطرناک نیست. با این حال برای بسیاری از افراد آزاردهنده می‌باشد. بانوان با افزایش سن شاهد تغییرات هورمونی هستند. به همین علت اضافه‌وزن در این ناحیه از بدن ایشان بیش از آقایان دیده می‌شود. همچنین افزایش سطح کورتیزول نیز منجر به تجمع چربی در بدن می‌گردد.

    بهترین رژیم غذایی برای لاغری ران و باسن 

    چه بخوریم که باسن و ران ما کوچک شود؟ هیچ غذای جادویی منجر به لاغری نمی‌شود. اما یک رژیم غذایی سالم و اصولی برای لاغری باعث کاهش چربی در کل بدن می‌شود. میزان کالری دریافتی خود را به نسبت قبل کاهش دهید. همچنین از بین انواع مواد غذایی، خوراکی‌های سالم را انتخاب کنید.

    در رژیم غذایی برای لاغری گوشت بدون چربی، میوه، سبزیجات و غذاهای سرشار از فیبر مصرف کنید. نوشیدن 8 لیوان آب تأثیر زیادی بر لاغری و تناسب اندام دارد. غلات سفید را با غلات کامل جایگزین نمایید. برای مثال نان با غلات کامل را جایگزین نان سفید نمایید. خوراکی‌هایی با ارزش غذایی پایین را از برنامه خود حذف یا مصرف آن را کاهش دهید. پیشنهاد می‌شود در برنامه رژیم غذایی لاغری ران و باسن از مصرف شیرینی و غذاهای چرب اجتناب نمایید. همچنین نوشیدنی‌های الکلی را نیز حذف کنید.

    رژیم غذایی لاغری ران و باسن و افزایش متابولیسم

    افزایش متابولیسم در رژیم لاغری ران و باسن  

    برخی مواد غذایی به افزایش متابولیسم و سوخت‌وساز بدن کمک می‌کنند. نوشیدن چای سبز را در رژیم  لاغری فراموش نکنید. همچنین به غذاهای خود ادویه‌هایی مثل فلفل قرمز و فلفل چیلی بیفزایید. افزودن سیر یا زنجبیل نیز بسیار مؤثر است. علاوه بر این سویا را جایگزین گوشت کنید.

    مصرف گریپ‌فروت نیز مؤثر است. اما از نوشیدن آب گریپ‌فروت به همراه سایر آب‌میوه‌ها خودداری نمایید. به طور کلی آب‌میوه‌ها قند بیشتر و فیبر کمتری به نسبت خود میوه دارند.

    ورزش کنید 

    همراهی رژیم با ورزش روند کاهش وزن را سریع‌تر و بهتر می‌کند. فراموش نکنید ورزش نه‌تنها منجر به لاغری شده بلکه فرم بدنی را بهبود می‌بخشد. همچنین سلامت و عملکرد قلب و عروق را افزایش می‌دهد. در نتیجه جدا از لاغری جهت افزایش سلامتی، ورزش را در برنامه هفتگی خود قرار دهید.

    دویدن یک تمرین عالی برای چربی سوزی است. به جای استفاده از آسانسور، با پله طبقات را بالا یا پایین بروید. همچنین کیک بوکسینگ و دوچرخه‌سواری نیز مؤثر هستند.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : ارتباط لاغری و کاهش وزن با ورزش

    تمرینات مقاومتی

    تمرینات مقاومتی و قدرتی تأثیر بسیار زیادی بر لاغری ران و باسن دارند. ابتدا تمرینات را با وزن بدن خود شروع کنید. سپس پس از مدتی از دمبل یا هالتر استفاده نمایید. استفاده از کش‌های مقاومتی یا وزنه‌های مخصوص مچ پا نیز مفید هستند.

    به طور کلی تمریناتی هم‌چون لانگز، اسکوات و استپ آپ را در برنامه تمرینی خود قرار دهید. یک روز در میان روی پایین‌تنه و بالاتنه خود کار کنید. عضله سازی به کاهش چربی بدن بسیار کمک می‌کند. در نتیجه از انجام تمرینات بدنسازی و مقاومتی نترسید. برای جلوگیری از عضله سوزی، در رژیم غذایی لاغری ران و باسن پروتئین بیشتری استفاده کنید.

    تمرینات کاردیو در رژیم غذایی لاغری ران و باسن

    تمرینات کاردیو  

    هرروز یا 5 روز در هفته، حداقل 30 دقیقه تمرینات کاردیو انجام دهید. 45 تا 60 دقیقه پیاده‌روی، دویدن، شنا یا هر ورزش هوازی دیگر به چربی سوزی باسن و ران کمک می‌کند. دوچرخه‌سواری نیز از تمرینات قلبی عروقی مفید بوده که به انرژی زیادی نیاز دارد.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه چربی سوزی حرفه ای بانوان

    سخن پایانی

    رژیم غذایی لاغری ران و باسن بر مصرف بیشتر فیبر، سبزیجات، میوه و پروتئین تاکید دارد. از غلات کامل به جای نان و برنج سفید استفاده کنید. نوشیدنی‌های الکلی و شیرینی‌جات را حذف نمایید. از فواید برخی مواد غذایی چربی سوز مثل فلفل، زنجبیل و چای سبز بهره ببرید. تمرینات ورزشی مقاومتی یا کاردیو بر لاغری تأثیر به سزایی دارند. از آن‌ها غافل نشوید.

    منابع:

    healthyliving.azcentral.com

    healthyliving.azcentral.com

    PN:0436

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    محصولات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *