مناسب‌ترین روش‌های کاهش وزن صحیح برای جوانان و نوجوانان

مناسب‌ترین روش‌های کاهش وزن صحیح برای جوانان و نوجوانان
  • مناسب‌ترین روش‌های کاهش وزن صحیح برای جوانان و نوجوانان چیست؟ کاهش وزن برای نوجوانان و جوانان چه اهمیتی دارد ؟ در حقیقت انواع رژیم غذایی مانند مد لباس، مدتی در بین افراد شایع و معروف شده و مدتی بعد فراموش می‌شود. در این مدت برخی تأثیرگذار بوده‌ و برخی دیگر اما مؤثر واقع نمی‌شوند. جوانان و نوجوانان نیز مانند بزرگسالان خود، از این رژیم‌ها استفاده می‌کنند. اما کاهش وزن محسوسی ندارند و یا برخی افراد لاغر می‌شوند؛ اما پس از مدتی مجدداً به وزن اولیه بازمی‌گردند. لاغری و کاهش وزن در نوجوانان و جوانان به دلیل شرایط رشدی که این افراد همچنان در پیش رو دارند از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می‌شود. ضمن آن‌که عادت به پرخوری و اضافه وزن در این سنین می‌تواند زنگ خطری برای ماندگاری این عادت در سنین بالاتر و عوارض بدتری باشد.

    بر طبق مطالعات، حدود ۹۵ درصد از افرادی که از رژیم‏‌های غذایی غیر علمی برای کاهش وزن و لاغری استفاده می‌‏کنند؛ در طی ۵ سال اول، به وزن اولیه یا کمی کمتر از آن بازمی‌گردند. در حقیقت برخی از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که؛ در طی یک دوره‏ ۵ ساله، اکثر برنامه‌‏های رژیم غذایی در مرحله تثبیت وزن، ناموفق عمل می‌کنند.

    در ادامه فیتولند به منظور افزایش آگاهی شما عزیزان به معرفی بهترین و مناسب‌ترین روش‌ کاهش وزن سریع برای جوانان و نوجوانان می‌پردازد. با ما همراه باشید. یک برنامه رژیم غذایی سالم که می‌تواند مفید و موثر باشد.

    مناسب‌ترین روش‌های کاهش وزن در جوانان و نوجوانان

    برنامه رژیم غذایی برای افراد چاق چه تفاوتی با سایر رژیم ها دارد ؟ مناسب‌ترین روش‌ کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌‏آل کالری سوزی بیشتر است. به همین منظور شما باید فعالیت بدنی خود را افزایش داده و در عین‌حال کالری دریافتی خود را نیز تا حدی کم کنید. استفاده از میوه‌ها، سبزیجات، محصولات لبنی کم‌چرب، حبوبات، دانه‌‏های کامل، پروتئین‏‌هایی مانند مرغ و ماهی، روغن‏‌های سالم به میزان متوسط، امن‌‏ترین و مؤثرترین رژیم برای کاهش وزن اصولی،‌ سالم و متعادل است.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    حذف مواد غذایی مانند نوشابه‏‌ها و نوشیدنی‏‌های شیرین از رژیم غذایی، راه‌حلی آسان برای از دست دادن وزن در طول زمان است. خوردن انواع اسنک و چیپس، مقدار زیادی کالری ذخیره می‏‌کند. درنتیجه حذف تنقلات ناسالم در مدت‌زمان طولانی به طور مثال یک‌سال، سبب چربی سوزی قابل‌توجهی می‌شود.

    یکی دیگر از روش‌های کاهش وزن صحیح برای جوانان و نوجوانان، اضافه کردن 20 دقیقه ورزش و فعالیت بدنی به برنامه روزانه فعلی است. در این‌صورت به‌طور متوسط ۱۰۰ کالری بیشتر در روز سوزانده می‌شود. فیتولند انجام ورزش‌هایی مانند ایروبیک (ورزش‌های هوازی)، پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی و شنا را پیشنهاد می‌کند.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه چربی سوزی در خانه

    هنگامی که هدف خود را بر روی کاهش وزن تنظیم می‌کنید؛ کنترل جزئی تغذیه نیز در این مدت بسیار پراهمیت خواهد بود. یکی از مشکلات رایج بین جوانان و نوجوانان با وزن بالا نداشتن اطلاعات کافی است. به این معنی که آن‌ها نمی‏‌دانند واقعاً چقدر باید غذا بخورند تا هم نیاز بدنشان تأمین شده و سالم باشند و هم به وزن ایده‌آل خود برسند.

    مناسب‌ترین روش‌های کاهش وزن

    شش وعده غذایی در روز

    آیا می‌دانید به منظور کاهش وزن صحیح برای جوانان و نوجوانان، لازم است که رژیم غذایی‌ ایشان شامل شش وعده غذایی باشد؟ مصرف شش وعده‏ غذایی در طی روز افزایش متابولیسم و کاهش وزن سریع را به دنبال خواهد داشت. این روش حتی برای بزرگسالان و به‌طور کلی تمام افرادی که در حال تلاش برای کاهش وزن صحیح هستند، مناسب می‌باشد.‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

    عادت‏‌های سالم برای کاهش وزن و لاغری

    ایجاد عادت‌های خوب لاغری می‌تواند باعث کاهش وزن اصولی و یا تثبیت وزن در محدوده مناسب شود. بنابراین ایجاد عادت‌های خود در نوجوانان،‌ از مناسب‌ترین روش‌های کاهش وزن برای جوانان و نوجوانان محسوب می‌شود. از این رو در ادامه  فیتولند به معرفی این عادت‌های خوب می‌پردازد:

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : بهترین تغذیه بعد از ورزش برای لاغری و  کاهش وزن

    ۱ . خوب صبحانه بخورید

    عادت خوب صبحانه خوردن در کاهش وزن جوانان و نوجوانان بسیار مهم و تأثیرگذار است. وعده غذایی صبح باعث حفظ انرژی در طول روز می‏‌گردد. همچنین نوع ماده غذایی مصرفی در صبحانه، بر عملکرد کودکان و نوجوانان در مدرسه تأثیرگذار خواهد بود. سالم‌ترین صبحانه، صبحانه‌ای است که مدت‌زمان طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد. به‌طوری که طی روز تمایل به خوردن تنقلات پیدا نکنید.

    ۲ . هیچ‌کدام از وعده‏‌های غذایی  اصلی را حذف نکنید

    کاهش وزن صحیح برای جوانان و نوجوانان

    حذف وعده‌های اصلی غذا نه‌تنها به لاغری صحیح برای جوانان و نوجوانان کمک نمی‌کند؛ بلکه ممکن است موجب شود که وعده غذایی بعدی را بااشتها و ولع بیشتری میل کنید. همین امر باعث افزایش وزن بیشتری خواهد شد.

    ۳ .  پروتئین‏‌های کم‌چرب استفاده کنید

     پروتئین‌‏های کم‌چرب، اشتها را کنترل می‌کنند. مصرف غذاهایی مانند لبنیات کم‌چرب، تخم‌مرغ، مرغ بدون پوست، بوقلمون، ماهی، گوشت گاو و گوساله، حبوبات، سویا، آجیل و دانه‏‌ها از مناسب‌ترین روش‌های لاغری صحیح برای جوانان می‌باشد. فیتولند توصیه می‌کند از غذاهای حیوانی که دارای چربی اشباع هستند؛ مانند: گوشت‌‏های چرب و لبنیات پرچرب دوری نمایید.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : بهترین صبحانه برای کاهش وزن و لاغری

    4 . از مواد غذایی گیاهی استفاده کنید

    برای کاهش وزن صحیح برای نوجوانان و جوانان ، سبزیجات، میوه‌‏ها، دانه‌‏های کامل و لوبیا (ازجمله سویا) میل کنید. مصرف غذاهای گیاهی که درصد آب بالایی دارند، فیبر، ویتامین‏‌های ضروری و آنتی اکسیدان‌ها نیز از مناسب‌ترین روش‌های‌ کاهش وزن سریع برای جوانان و نوجوانان محسوب می‌شوند. این مواد غذایی کالری پایینی داشته و نقش مهمی در جلوگیری از بیماری‏‌هایی مانند چاقی، بیماری‏‌های قلبی، انواع خاصی از سرطان و دیابت نوع دوم ایفا می‏‌کنند.‏‏

    سخن پایانی

    با انتخاب مناسب‌ترین روش‌های کاهش وزن صحیح برای جوانان و نوجوانان از عضله سوزی جلوگیری خواهید کرد. همچنین علاوه بر هدف لاغری، بدنی سالم و پرانرژی خواهید داشت. رژیم‌های نادرست و عجیب نه‌تنها باعث کاهش چربی نمی‌شود؛ بلکه در رشد بدنی نوجوانان نیز اختلال ایجاد کرده و سلامت بدن ایشان را به خطر می‌اندازد. لازم است که در کنار انتخاب رژیم درست، حتماً فعالیت بدنی داشته باشید. رژیم و ورزش هر دو مکمل یکدیگر هستند.

    از تمامی درشت‌مغذی های شامل چربی‌های سالم، پروتئین‌ها، فیبر و کربوهیدرات به‌اندازه کافی استفاده کنید. هیچ‌یک از وعده غذایی را حذف نکرده و حتماً شش وعده غذایی شامل سه وعده اصلی و سه میان وعده غذایی را در برنامه خود داشته باشید.


    منبع:

    teens.webmd.com

    PN:0121

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    4 دیدگاه برای مناسب‌ترین روش‌های کاهش وزن صحیح برای جوانان و نوجوانان ثبت شده است

    1. اگر از نوجوانی بچه‌ها به سبک زندگی سالم عادت کنن در بزرگسالی دچار مشکلات و بیماری نمیشن

    2. دخترم پشت کنکور بوده و خیلی چاق شده چکارکنیم به وزن ایده‌آل برسه.ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. سلام راحله خانم
        رژیم غذایی جوانان به دلیل شرایط سنی بسیار خاصه. تو شرایط کنکور عمدتا به دلیل کاهش فعالیت‌های بدنی و مراقبت‌های ویژه تر والدین این مشکل رخ میده. نگران نباشید. لطفا به بخش برنامه رژیم غذایی فیتولند برید و از کمک متخصصین ما برای طراحی یک رژیم غذایی اختصاصی کمک بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *