چالش کاهش وزن بدون ورزش در 15 روز -بخش اول

چالش کاهش وزن بدون ورزش در 15 روز
  • امروزه رسیدن به شرایط ایده آل بدنی، سلامتی و وزن دلخواه، خواسته اکثر افراد جامعه است. چالش کاهش وزن بدون ورزش در 15 روز در کنار بهترین رژیم لاغری دو هفته‌ای  به ما راه‌هایی برای لاغری بدون ورزش را آموزش خواهد داد.

    برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی، رعایت یک برنامه رژیم غذایی نخستین اقدام است. ضمن انکه حفظ وزن و سالم ماندن مهمترین بخش از فرآیند تناسب اندام می‌باشد. شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که «چرا برخی افراد هیچ گاه دچار افزایش وزن و چاقی نمی شوند؟». در چالش کاهش وزن بدون ورزش در 15 روز از روش‌های طبیعی و ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی برای لاغری استفاده می‌شود.

    در این مقاله ایجاد تغییرات کوچک در زندگی و عادت‌های جدیدی توصیه می‌شود. شما می‌توانید با محقق کردن آنها، به اهداف تندرستی و تناسب اندام خود دست یابید. این مقاله شما را با بهترین برنامه لاغری دو هفته‌ای آشنا می‌کند. زیرا با نهادینه کردن عادات و روش‌های معرفی شده می‌نوانید در تمامی عمر از مزایای لاغری بدون ورزش بهره‌مند شوید. لازم به توضیح است در این نوشته به دنبال یک رژیم غذایی رایگان نیستیم. بلکه به دنبال ایجاد عادت‌های درستی هستیم که در کنار یک برنامه رژیم غذایی اختصاصی بتواند به شما در رسیدن به سلامتی و تندرستی مناسب باشد.

    چالش کاهش وزن بدون ورزش

    برنامه‌ریزی برای رسیدن به تناسب اندام کار دشواری است. سلامتی و تناسب اندام در تمامی لیست آرزوهای ما ثابت است. اگر شما  تاکنون تلاش زیادی برای پیروی از عادت های سالم کرده باشید؛ زمان کوتاهی کافی است تا به سرعت در مسیر درست قرار بگیرید ولی اگر عادت‌های نادرستی هم دارید نگران نباشید کافی است با ما همراه باشید.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    محققان می گویند برای ایجاد یک عادت، حداقل 15 روز زمان نیاز دارید و این تجربه می‌تواند زندگی ما را متحول کند. آیا شما آمادگی چالش کاهش وزن بدون ورزش در 15 روز را دارید؟  فیتولند در این مقاله قرار است به معرفی راه‌های لاغری بدون ورزش و بهترین رژیم لاغری دو هفته‌ای بپردازد و شما را وارد یک چالش کند. بیایید شروع کنیم.

    چالش روز اول: آب زیاد بنوشید.

    لاغری بدون ورزش

    همان طور که می‌دانید آب برای سلامتی عمومی ما حیاتی است. اما همیشه در یک روز شلوغ، به این مسئله بی توجه هستیم. همه ما مقصریم. زیرا برای پر کردن مجدد بطری‌ آب بسیار تنبلی می‌کنیم. در نتیجه ساعت‌ها تشنه می مانیم. اما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا مطمئن شویم که روزانه حداقل 8 تا10 لیوان آب می‌نوشیم؟

     در مرحله اول، به محض بیدار شدن از خواب حداقل 2تا3 لیوان آب بنوشید. برای فواید بیشتر می‌توانید به آن لیمو و اندکی دارچین اضافه کنید. در قدم بعدی برای اطمینان از مصرف آب کافی، همراه داشتن یک بطری آب است. می‌پرسید چرا؟  زیرا همیشه به هر کجا که بروید، یک بطری پر از آب را همراه خود خواهید داشت. سوم، به محض آماده شدن غذا، یک لیوان آب دیگر نیز بنوشید. این اولین گام برای لاغری بدون ورزش است.

    همچنین شما می‌توانید برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های آبی را که نوشیدن آب کافی در طول روز را  یادآوری می‌کنند؛ دانلود کنید. هر 1 الی2 ساعت از صندلی خود بلند شوید و به سمت آب سرد کن بروید. با این کار مطمئنا نه تنها آب می‌نوشید بلکه به‌طور منظم قدم می‌زنید. همین عادت ساده، مهمترین شیوه برای کاهش وزن است.

    برای لاغری بدون ورزش لازم است که احساس واقعی گرسنگی و تشنگی خود را تشخیص دهید. همیشه تکرار می‌شود که اگر احساس گرسنگی نا به هنگام می‌کنید، آب میل کنید. زیرا ما غالباً عطش را با گرسنگی اشتباه می‌گیریم و همین امر می‌تواند منجر به افزایش وزن ما شود.

    چالش روز دوم: روزانه 2 نوع میوه و 5 نوع سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

    سبزیجات و میوه ها برای چالش کاهش وزن
    لاغری دو هفته ای با مصرف سبزیجات به همراه بهترین رژیم لاغری دو هفته ای از میوه ها

    همه ما به مفید بودن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه خود واقفیم. اما در شتاب روزانه اغلب آن‌را فراموش کرده و غذاهای با پخت سریع را ترجیح می‌دهیم.

    ساده ترین شیوه برای برنامه‌ریزی رژیم غذایی روزانه شما در چالش کاهش وزن بدون ورزش این است که وعده‌های غذایی خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که هر روز حداقل 5 نوع سبزیجات میل کنید. انواع سبزیجات مانند فلفل دلمه‌ای ، کلم بروکلی ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، بامیه ، هویج و لوبیا را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اگر پیش از این سبزیجات را در رژیم غذایی خود جا داده‌اید، قدم بعدی متنوع کردن این سبزیجات در سبد غذایی شماست.

    در هر وعده یک نوع میوه مصرف کنید. داشتن یک بشقاب میوه برای بهره مندی از خواص انواع متفاوت میوه به نظر ایده خوبی است. اما به منظور حفظ راحتی دستگاه گوارش خود، بهتر است در هر وعده یک نوع میوه میل کنید. بهترین رژیم لاغری دو هفته ‌ای این است که با هر بار هوس کردن تنقلات ناسالم؛ یک میوه انتخاب کرده و یا سالاد سبزیجات تهیه کنید.

    سازمان بهداشت جهانی (WHO)، یک پویش پنج روزه مصرف روزانه حداقل 400 گرم میوه و سبزیجات برای کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و حتی برخی از انواع سرطان را توصیه می‌کند. به خاطر داشته باشید که همزمان با ایجاد این عادات سالم در رژیم غذایی خود، حتماً در طول روز به میزان کافی آب بنوشید.

    آیا میوه‌ها در افزایش وزن موثر هستند؟

     میوه‌ها مواد غذایی کاملا سالم و بدون هیچگونه ضرری برای ما هستند. از این رو میان وعده‌های غذایی بسیار سالمی نیز می‌توانند برای ما باشند. همچنین در برخی از رژیم‌های غذایی استفاده از میوه‌ها به دلیل داشتن قند طبیعی محدود می‌شود. اما آیا این به معنای تاثیر معکوس میوه‌ها در کاهش وزن می‌باشد؟ پاسخ ساده و مستقیم است! خیر!

    ساده ترین صورت کربوهیدرات، شکر است که به ‌طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله شیر، عسل، سبزیجات و میوه‌ها مشاهده می‌شود. میوه‌ها حاوی چندین نوع شکر هستند که تقریبا نیمی از آن از فروکتوز به دست می‌آید. فروکتوز تقریبا نیمی از کربوهیدرات موجود در شکر و شربت ذرت را تشکیل می‌دهد. شیرینی‌های پر از فروکتوز با افزایش وزن در ارتباط است. به همین دلیل در بسیاری از رژیم های غذایی، فروکتوز حاصل از میوه‌ها برای کاهش وزن مشکل ساز می‌شود. اما این موضوع تاثیر بسیار ناچیزی دارد.

    محققان دریافته‌اند که افرادی که میوه بیشتری مصرف می‌کنند به نسبت افرادی که میوه مصرف نمی‌کنند؛ لاغرتر هستند. در مطالعه‌ای که در مجله Metabolism منتشر شده است، 107 فرد چاق و دارای اضافه وزن داوطلب شدند. افراد به دو گروه با برنامه‌های تغذیه دارای کالری یکسان تقسیم شدند. در رژیم غذایی یک گروه 20 گرم فروکتوز میوه و در گروه دیگر 50 تا 70 گرم فروکتوز میوه قرار داده شد. بر طبق نتایج گروهی با دریافتی میوه بیشتر در رژیم غذایی خود 48 درصد بیشتر از گروه دیگر موفق به کاهش وزن خود شدند.

    بنابراین لاغری بدون ورزش را با بله گفتن به میوه‌ها مطمئن تر شروع کنید. میوه‌ها فقط حاوی فروکتوز نیستند. آن‌ها سرشار از فیبر و منیزیم هستند. این دو علاوه بر منافع فراوان برای سلامت عمومی به بدن ما کمک می‌کنند تا از انسولین به طور مؤثر استفاده کند. همچنین فروکتوز موجود در میوه باعث افزایش قند خون در فرایند پردازش و هضم مواد غذایی نمی‌شود. در واقع، مصرف میوه به جبران کسری کالری لازم برای کاهش وزن کمک می‌کند.

    چالش روز سوم: بین زمان شام و خواب خود 3 ساعت فاصله بیندازید.

    بهترین رژیم لاغری دو هفته‌ای و خواب

    این ضرب المثل قدیمی محبوب حتما برای شما نیز آشناست: «صبحانه را مانند یک پادشاه، ناهار را مانند یک شاهزاده و شام را مانند یک فقیر بخور». اما به این جنبه مهم که بلافاصله بعد از غذا خوردن نخوابیم، توجه نمی‌کنیم. دیر غذا خوردن سبب اختلال در خواب می‌شود. زیرا وعده غذایی سنگین در شب اجازه نمی‌دهد بدن شما استراحت کند. در این حالت بدن به جای استراحت به هضم آخرین وعده غذایی مشغول می‌شود. همچنین، کسانی که درست پیش از خواب غذا مصرف می‌کنند (چه وعده غذای اصلی یا میان وعده) نسبت به افرادی که فاصله مناسب بین وعده غذایی و زمان خواب خود را حفظ می‌کنند، افزایش وزن بیشتری خواهند داشت.

    نکته مهم دیگری که باید در نظر داشت این است که اگر شام یا میان وعده خود را خیلی دیر و اواخر شب بخورید، با احساس سیری از خواب بیدار خواهید شد. این احتمالا شیوه مناسبی برای شروع روز شما نخواهد بود. زیرا مانع احساس تازگی و طراوت شما در روز می‌شود. بنابراین قدم سوم در بهترین رژیم لاغری دو هفته‌ای ، رعایت فاصله زمانی مناسب میان خواب و آخرین وعدۀ غذایی مصرفی است.

    این موضوع در مورد میان وعده‌های عصرانه نیز صادق است. در چالش کاهش وزن بدون ورزش ، اگر شب‌ها دیر به رختخواب می‌روید و احساس گرسنگی می‌کنید؛ بهتر است در برابر هوس‌های ناسالم تسلیم نشوید و انتخاب‌های هوشمندانه تری داشته باشید. میزان کمی پنیر یا ماست به اندازه کافی احساس گرسنگی زودرس شما را برطرف می‌کند. اما اگر می‌خواهید بیشتر بخورید، یک کاسه شیر کم چرب با غلات را انتخاب کنید.

    چالش روز چهارم: پس از وعده غذایی پیاده‌روی کنید.

    رژیم لاغری دو هفته‌ای با پیاده‌روی

    حالا که ما آب فراوان می نوشیم، انواع میوه و سبزیجات می‌خوریم و فاصله سه ساعتی میان شام و زمان خواب خود را حفظ می‌کنیم، باید احساس سبکی بیشتری کنیم. بنابراین قدم بعدی در چالش کاهش وزن بدون ورزش در 15 روز،  پیاده‌روی صحیح بعد از هر وعده غذایی مخصوصاً ناهار و شام است.

    اگر نمی‌توانید برای پیاده‌روی بیرون بروید، در داخل خانه قدم بزنید. به دنبال بهانه‌هایی برای پیاده‌روی بعد از غذا باشید. زیرا این امر به هضم غذا و سوزاندن کالری مازاد کمک می‌کند. پیاده‌روی پس از غذا باید حداقل 15 دقیقه باشد. اما هر چقدر که می‌توانید آن را افزایش دهید. بر طبق بسیاری از مطالعات قدم زدن پس از صرف غذا به مدیریت قند خون نیز کمک می‌کند. بنابراین به جای نشستن بر روی مبل یا استراحت بر روی تخت، راه رفتن را شروع کنید.

    طبق مطالعه‌ای که در سال 2009 منتشر شد، محققین دریافتند که پیاده‌روی 15 دقیقه بعد از شام ​​باعث کاهش قند خون بعد از غذا در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. این مطالعه در مقایسه با افرادی که قبل از شام پیاده‌روی می‌‌کردند و یا اصلاً در پیاده‌روی نمی‌کردند؛ انجام شد. مطالعه‌ای دیگر بر روی سالمندانی که سبک زندگی بی تحرک و اضافه وزن داشتند، انجام شد. بر طبق نتایج  15 دقیقه پیاده‌روی پس از هر وعده سطح قند خون روزانه را بهبود می‌بخشد.

    برنامه تمرین بدنسازی و رژیم غذایی فیتولند گیف

    افزایش متابولیسم از سایر فواید پیاده‌روی پس از صرف غذا است. پیاده‌روی بعد از صرف غذا سبب تحریک و تسریع متابولیسم بدن شده و به سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند. هر چه سرعت متابولیسم بدنتان بیشتر باشد، کالری بیشتری سوزانده می‌شود. تمامی این عادات به شما در لاغری بدون ورزش کمک می‌کند.

    پیاده‌روی پس از غذا؛ به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید. همه ما همان طور که سعی در متعادل نمودن کار و زندگی شخصی خود داریم، دچار استرس فوق العاده‌ای هستیم. پیاده‌روی بعد از وعده‌های غذایی به کاهش میزان استرس، افزایش گردش خون و همچنین داشتن یک خواب خوب شبانه کمک می‌کند. علاوه بر این یک پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای پس از صرف شام می‌تواند گردش خون در بدن را تقویت کند. همچنین با اکسیژن رسانی مناسب به قلب نیز سبب بهبود گردش خون می‌شود.

    چالش روز پنجم: صرف وعده غذایی خارج از خانه را به هر پانزده روز یک بار برسانید.

    چالش کاهش وزن بدون ورزش در 15 روز

    ما وارد پنجمین روز چالش کاهش وزن شدیم. امیدواریم که شما به چهار قانون قبلی پایبند باشید. با آمدن به مرحله بعدی، هوس‌ها بخش عادی از زندگی روزمره ماست. اما هر بار تسلیم شدن در برابر این هوس ها یک عمل خطرناک است. زیرا باعث هدر رفتن تلاش‌های شما در بهترین رژیم لاغری دو هفته‌ای  می‌شود.

    همه ما نگران اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی هستیم اما اپلیکیشن‌های سفارش غذا که در دستگاه‌های ما نصب شده‌اند، اهداف سلامتیمان را تخریب می‌کنند. زیرا این نرم افزارها دسترسی شما به غذاهای ناسالم را آسان‌تر می‌کنند. این امر به شما در ارضای هوس‌های غذایی بی‌موقع و ناسالم شما کمک می‌کند. همچنین وظیفه شما برای مقاومت در برابر آن‌ها را نیز سخت تر می‌کند.

    الگوی “سفارش هر آنچه دوست داریم با یک دکمه”، جهان را با طوفان روبرو می‌کند. اما این امر کاملاً مثبت نیست. امروزه مردم، کمتر آشپزی می‌کنند و سفارش بیشتری می‌دهند. چون راحت‌تر است. احساس گرسنگی می‌کنید؟ مصرف پیتزا یا سیب زمینی سرخ کرده فقط مساوی با زدن یک دکمه است. هوس یک ماده غذایی سالم کرده‌اید؟ به جای اینکه در یخچال و آشپزخانه خود به دنبال مواد غذایی بگردید ، مکانی پیدا خواهید کرد که غذاهای سالم را سرو می‌کند. اما حتی این رستوران‌ها نیز لزوماً غذایی با کیفیت خانگی سرو نمی‌کنند! هر چقدر هم یک غذا سالم پخته شود، هرگز نمی‌تواند از غذای خانگی شما بهتر باشد.

    پس آرام آرام شروع کنید. ابتدا برنامه‌های سفارش غذا را از گوشی همراه خود پاک کنید. در مرحله بعدی،  برای لاغری بدون ورزش انبار مواد غذایی، حبوبات و مواد تازه و رنگارنگ در خانه خود داشته باشید. این امر باعث مصون ماندن شما از افتادن در دام فریب برنامه‌های غذایی می‌شود.

    بسیاری از ما در دور باطل سفارش غذای از بیرون گیر افتاده و اکثراً راه فراری نمی‌یابیم. اما با ورود به چالش کاهش وزن بدون ورزش باید برنامه‌های سفارش غذا را از گوشی همراه خود حذف کنید! این گام پنجمی است که در بهترین رژیم لاغری دو هفته‌ای  باید بردارید.

    چالش روز ششم: یک دفتر روزانه غذا و برنامه تمرینی داشته باشید.

    چالش کاهش وزن بدون ورزش در 15 روز بخش اول

    نوشتن کمک می‌کند تا آشفتگی ذهن شما از بین برود و همچنین به حفظ زندگی شما در مسیر درست کمک می‌کند. در واقع نوشتن می‌تواند یک ابزار بسیار مفید برای بررسی مسیر زندگی شما باشد. داشتن دفترچه فقط به معنای ثبت سابقه آنچه می‌خورید نیست. بلکه آن را به یک واقعه نگاری روزانه تبدیل می‌کند. گام‌های روزانه، رژیم غذایی، وعده‌های غذایی یواشکی، تمرین‌های ورزشی، پیشرفت‌هایتان در زمینه سلامتی و احساس‌های خود را در دفترتان بگنجانید.

    این امر به شما در مرور کامل روزتان کمک می‌کند. روزهایی را که کمتر پیاده‌روی داشته و بی‌تحرک تر بوده‌اید، با استفاده از دفتر روزانه خود بررسی کنید. دفترخاطرات روزانه خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که بتوانید آن را در همه جا با خود حمل کرده و تا حدِّ امکان جزئیات را کاملاً واقعی اضافه کنید. در روزهای پر مشغله خود، قبل از خواب موارد روز را اضافه کنید. زیرا پیش از خواب بهترین زمان برای تأمل در روز و برنامه‌ریزی روز بعد شما بر اساس آن خواهد بود.

    جدا از افزودن یادداشت‌های‌ ساده روزانه ، افکارتان را نیز به آن اضافه کنید. اگر روزی در وعده غذایی ناسالم افراط کردید، راجع به احساستان و دلایل دور شدن از اهداف سلامتی خود نیز بنویسید. همچنین، می‌توانید اهداف خود را تعیین کرده و سپس با بررسی اطلاعات ورودی خود بر میزان پیشرفت آنها نظارت کنید. واقعه نگاری نیز یک عادت بی‌نظیر است که در چالش کاهش وزن بدون ورزش می‌توانید خود را به آن عادت دهید. بدین طریق مسیر زندگی خود را به سمت تناسب اندام و تندرستی در تمامی طول عمر خود تغییر می دهید.

    در هنگام ورود اطلاعات تا حد ممکن صادق باشید. حتی اگر بهترین رژیم لاغری بدون ورزش را با موفقیت به پایان برده و به وزن دلخواه برسید، ماندن در آن وزن بی‌شک دغدغه مهمتری است. بنابراین تنها راه متناسب ماندن، کسب عادات صحیح و حفظ و نگهداری آنها در زندگی می‌باشد.

    چالش روز هفتم: چای یا قهوه خود را با چای سبز یا دمنوش گل یاس جایگزین کنید.

    قطع مصرف چای و قهوه برای لاغری دو هفته ای

    نوشیدن چای یا قهوه در سراسر جهان مرسوم است. اما بیدار شدن با نوشیدن چای ممکن است به سلامت عمومی شما آسیب برساند. بسیاری از افراد به عنوان یک وعده غذایی قبل از تمرین، از قهوه سیاه استفاده می‌کنند. مصرف قهوه اگر به کاهش وزن شما کمک کند، اشکالی ندارد. اما در چالش کاهش وزن بدون ورزش باید تصمیم بگیریم که وابستگی خود را به قهوه و چای کاهش دهیم. حداقل یک فنجان قهوه یا چای را با چای سبز، چای یاس و هر نوع دمنوش گیاهی طبیعی دلخواه خود یا دمنوش‌های تناسب اندام جایگزین کنید.

    اگر در مورد انتخاب چای سبز مردد هستید، در اولین قدم چای سبز غیر کیسه ای را امتحان کنید. انواع مختلفی از چای سبز وجود دارد که مزه آن بهتر از چای کیسه‌ای است. همچنین این چای حاوی میزان قابل توجهی از ترکیباتی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با عفونت و کاهش خطر بیماری‌ها کمک می‌کنند. چای سبز همچنین منبعی غنی از آنتی اکسیدان است. مهمترین آنتی اکسیدان موجود در چای سبز کاتچین می‌باشد. امروزه فواید بی‌نظیر کاتچین در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، بیماری های ناشی از تخریب سلولی و همچنین بهبود عملکرد کلیه و کبد به اثبات رسیده است.

    دمنوش یاس و چای سبز، هر دو خاصیت ضد التهابی داشته و به تنظیم سیستم گوارشی کمک می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که دمنوش یاس خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. پس در پیروی از بهترین رژیم لاغری دو هفته‌ای ، از میزان قهوه و چای مصرفی خود بکاهید.

    چالش روز هشتم: غذای خود را به آرامی بجوید و خوردن آگاهانه را تمرین کنید.

    بهترین رژیم لاغری در فیتولند

    همگی ما امروزه برنامه‌های شلوغ را مدیریت می‌کنیم  و این بحران به صورت خودکار به وعده‌های غذایی ما منتقل می‌شود! با داشتن یک محدوده زمانی بسته، ما دچار عادت‌های بد غذایی همراه با وسواس ناسالم شده‌ایم. همه ما مقصریم که از یک واقعیت مهم غافل شده‌ایم. آیا ما واقعاً از غذاهایی که می‌خوریم آگاه هستیم  و به طور مناسب آن را می جویبم؟  اگر پاسخ شما به این سؤال یک نه بزرگ است، شما تمایل دارید غذا را درسته قورت بدهید.  لذا چیزی که باید بدانید اینست که طبق مطالعات مختلف، هزینه این سبک زندگی ناسالم برای شما چندین سانتی متر اضافی در خط دور کمرتان است!

    مطالعات ثابت کرده‌اند که بین غذایی که می‌خورید، سرعت، نحوه غذا خوردن و کنترل وزن ارتباط وجود دارد. سرعت خوردن غذا و خوردن زیاد باعث افزایش وزن ناسالم شده و خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع 2 را بسیار افزایش می‌دهد.

    و اما پاسخ پرسش «چگونه غذا بخوریم؟» گام هشتم چالش لاغری بدون ورزش در 15 روز است.

    این تصور که تنها میزان وعده‌های غذایی و نوع غذاهای مصرفی در کاهش وزن اهمیت دارند، اشتباه است. به عقیده کارشناسان توجه به نحوه و میزان جویدن غذا اهمیت دارد. پیش از بلع، غذا را در حدود 15-20 ثانیه به خوبی بجوید. در حقیقت باید به جای سریع غذا خوردن به فکر داشتن ذهن آگاه باشید. از عادتهای غذایی خود در رژیم روزانه‌تان آگاه باشید. برای بهره‌مندی از بیشترین مزایا، هر وعده غذایی باید حداقل 20 دقیقه طول بکشد. اگر تمایل به غذا خوردن سریعتر ندارید، زمانبندی‌های مختلف را امتحان کنید.

    دلایل خوب جویدن و آهسته غذا خوردن چیست؟

    وقتی به آهستگی غذا می‌خورید، آگاهانه سعی می‌کنید به مغزتان علامت بدهید که پر هستید بدون اینکه بخواهید بیشتر از آنچه که باید بخورید. بدین ترتیب اشتهای ما توسط هورمون‌ها، به ویژه گرلین، کنترل می‌شود. در واقع بدین ترتیب گرسنگی ما مهار و کنترل می‌شود.

    وقتی آهسته بخورید، هورمون به مغز هشدار می‌دهد که میزان مصرف آن محدود شده و این در نهایت می‌تواند به کاهش اشتهای شما کمک کند. بعلاوه، این زمان‌بندی می‌تواند احساس رضایت در شما ایجاد کند. به دنبال این ترفند فکری، شما تمایل به کاهش میزان غذایی که مصرف می‌کنید خواهید داشت.

    حتی اگر بهترین رژیم لاغری دو هفته‌ای  را نیز دنبال کنید، ریشه اصلی چاقی و سایر مشکلات مرتبط با آن در هضم غذا است. هضم غذا نیز از دهان شروع می‌شود. هنگامی که به جویدن اهمیت نمی‌دهید، می‌توانید سلامتی خود را به خطر بیندازید. سلامتی شما به این بستگی دارد که بدن شما چقدر و به چه میزان کارآمد بوده و قادر به جذب مواد غذایی است. جویدن ناقص یا تند و سریع، روند هضم طبیعی را مختل می‌کند. این امر به نوبه خود، همگام سازی جریان‌های اسید معده را مختل می‌کند.

    همچنین ایجاد انواع حباب معده منجر به بروز برخی مشکلات مزمن مانند نفخ شکم، روده و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) می‌شود. در نهایت تمامی این موارد منجر به افزایش وزن ناسالم می‌شوند. همچنین سریع غذا خوردن می‌تواند سبب ایجاد سندرم متابولیک نیز شود. سندرم متابولیک به طور مضاعف موجب افزایش فشار خون، کلسترول و توزیع نابرابر چربی می‌شود که برای کاهش وزن مناسب نیستند.

    نکات زیر می‌تواند به شما برای تمرین آگاهانه خوردن و همچنین لاغری بدون ورزش و آسان کمک کند:

    • با توجه و آگاهی غذا بخورید. قطعات و لقمه‌های کوچکتر را که جویدن را راحت‌تر می‌کنند، امتحان کنید.
    • در اتاق یا محیطی که غذا می‌خورید محدودیت‌هایی اعمال کنید. چیزی نباید ذهن شما را از روند غذا خوردن منحرف کند. تلفن، تلویزیون و سایر وسایل را در حین صرف وعده های غذایی از خود دور کنید.
    • فقط هنگامی که آخرین لقمه را کاملاً بلعیدید و بافت (یا طعم آن) کاملاً از هم گسسته شد، یک لقمه دیگر بگیرید.
    • مصرف آب مهم است. اما مطمئن باشید که همراه با وعده غذایی آب نمی‌نوشید. این کار را فقط در صورت خالی بودن دهان انجام دهید.

    سخن پایانی

    اکنون شما با گذراندن هشت روز از اولبن مرحله چالش کاهش وزن بدون ورزش در 15 روز به عادات بسیار مهمی برای داشتن بهترین رژیم لاغری دو هفته‌ای دست یافته‌اید. با رعایت همین نکات ساده اما بسیار کاربردی، قطعاً تاکنون به کاهش وزنی حتی اندک دست یافته‌اید. بر پایۀ مطالعات با بهره گیری از چالش لاغری بدون ورزش 80 درصد از افرادی که موفق به کاهش وزن می‌شوند؛ پس از مدتی به وزن پیشین خود باز می‌گردند. علت اصلی این موضوع تفاوت میان عادات و نکات اساسی موجود در سبک زندگی این افراد با اشخاص برنده در این چالش است.  در حقیقت راز پنهان افراد موفق در کم خوردن و سخت ورزش کردن نیست. نکتۀ طلایی برای لاغری و تناسب اندام همیشگی ایشان، در سبک زندگی سالم و داشتن عادت‌های مناسب است. برای به پایان رساندن چالش لازم است که مقالۀ «چالش کاهش وزن بدون ورزش در 15 روز – بخش دوم» را نیز مطالعه فرمایید. در این مقاله نکات تکمیلی برای ادامۀ کاهش وزن و حفظ وزن پس از لاغری مطرح شده است.

     

    منابع :

    /m.timesofindia.com

    PN:0072

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای

    محصولات مرتبط

    8 دیدگاه برای چالش کاهش وزن بدون ورزش در 15 روز -بخش اول ثبت شده است

    1. سلام. با استفاده از همین روش‌ها دارم وزنم رو کاهش میدم. ممنون از مطالب مفیدتون.

    2. مرسی از سایت عالیتون مواردی ک شما توی این مقاله اوردین رو دوست من رفته دکتر کلی پول داده گرفته مرسی که به صورت رایگان در اختیار ما قرار می دین حالا من گفتم پولیش نکنید !!!!!!!!!!!!!!

    3. مطلبتون خیلی عالی بود اومدم امتیاز کامل بدم اشتباهی 1 امتیاز ثبت شد و من الان ناراحتم /=

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *