18 روش علمی برای کاهش اشتها و لاغری

18 روش علمی برای کاهش اشتها و لاغری
  • برای کاهش وزن و لاغری، شما باید دریافت کالری روزانه خود را کاهش دهید. متاسفانه پاره‌ای از رژیم‏‌های غذایی موجود برای کاهش وزن، به جای کاهش اشتها و لاغری، اغلب منجر به افزایش اشتها و گرسنگی شدید می‏شوند. پیروی از روش‌های علمی، استفاده از تجارب متخصصین در این حوزه، احساسی برخورد نکردن و مهمتر از همه رعایت نظم و استمرار در استفاده از اصول و برنامه‌های رژیم غذایی مناسب می‌تواند کاهش وزن و لاغری را به درستی برای شما به ارمغان بیاورد.

    در این مقاله فیتولند تلاش دارد 18 روش علمی برای کاهش اشتها و لاغری را به شما اموزش دهد.

    کاهش اشتها و لاغری

    با بهترین روش های کاهش اشتها و لاغری با شما هستیم.

    برای کاهش اشتها و لاغری به اندازه کافی پروتئین بخورید

    افزودن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی، می‏تواند حس سیری بیشتری در شما ایجاد کند، و باعث می‌شود تا شما در وعده‏ غذایی بعدی کمتر غذا میل کنید که این امر در نهایت موجب لاغر شدن شما می‏گردد. علاوه بر آن، افزایش پروتئین در وعده غذایی، به افزایش بافت ماهیچه کمک می‏کند در عین حال که وزن بدنتان در حال کم شدن است.

    18 روش علمی برای کاهش اشتها و لاغری و کاهش وزن و لاغری

    انتخاب غذاهای غنی از فیبر برای کاهش اشتها و لاغری

    مصرف زیاد فیبر، معده را پر کرده و باعث ترشح هورمون‌هایی می شود که در شما حس سیری را ایجاد می‏‌کنند. مطالعات نشان می‌‏دهد، مصرف غذاهای دارای فیبر بالا، مانند لوبیا، نخود فرنگی، نخود، عدس و دانه های غنی از فیبر در وعده‏های غذایی،  باعث کاهش اشتها و افزایش حس سیری می‌‏شوند. همچنین غذاهای غنی از فیبر، دارای مقدار زیادی مواد مغذی مانند ویتامین‏ها، مواد معدنی، آنتی‏‌اکسیدان‏ها و ترکیبات گیاهی مفید هستند که در ارتقای سلامت افراد نیز نقش دارند.

    برای کاهش اشتها و لاغری بیشتر از غذاهای جامد استفاده کنید

    میزان کالری غذاهای جامد و مایع می‏تواند اثرات متفاوتی روی اشتها داشته باشند. غذاهای جامد نیاز به جویدن بیشتر و در نتیجه زمان بیشتری نیاز دارند تا پیام سیری به مغز ارسال شود. زمان جویدن اضافی اجازه می‏دهد تا غذا مدت بیشتری در تماس با جوانه‏های چشایی باشد و این باعث می‏گردد تا حس سیری، زودتر احساس شود.

    برای کاهش اشتها و لاغری قهوه بنوشید

    قهوه فواید زیادی برای سلامتی داشته و همچنین در کاهش اشتها و لاغری نقش دارد. تحقیقات نشان می‏دهد، قهوه ترشح برخی از هورمون‏هایی که در پاسخ به غذا و احساس سیری می‏باشد را افزایش می‏دهد. جالب است بدانید، قهوه بدون کافئین باعث کاهش حس گرسنگی می‏شود.

    کاهش وزن و لاغری با قهوه

    برای کاهش اشتها و لاغری آب زیاد بنوشید

    نوشیدن آب قبل از غذا، باعث کاهش گرسنگی، افزایش حس سیری و کاهش وزن می‏شود. خوردن سوپ قبل از غذا نیز اشتها و میزان کالری دریافتی را کاهش می‏دهد.

    برای کاهش وزن و لاغری با توجه غذا بخورید

    در شرایط نرمال، مغز شما می‏داند که شما سیر یا گرسنه هستید، اما غذا خوردن سریع و شتاب‏زده ممکن است باعث شود، مغز شما چنین حسی را سخت تشخیص دهد. برای رفع این مشکل با توجه غذا بخورید. این امر موجب می‏شود، افراد از غذا خوردن لذت بیشتری ببرند و به کیفیت بیشتر از کمیت توجه کنند و از این طریق می‏توانند غذای خود را کم کنند.

    برای کاهش اشتها و لاغری شکلات تلخ استفاده کنید

    تلخی شکلات باعث کاهش اشتها و تمایل کمتر به خوردن شیرینی در شما می‏شود. محققان معتقدند، که استاریک‏اسید موجود در شکلات تلخ، باعث کند شدن هضم غذا شده و در نتیجه باعث افزایش حس سیری می‏گردد.

    کاهش اشتها و لاغری با شکلات تلخ

    برای کاهش اشتها و لاغری زنجبیل بخورید

    زنجبیل برای سلامتی بسیار مفید است. از جمله خواص آن، می‏توان به کاهش تهوع، کاهش درد ماهیچه، کاهش التهاب، کاهش قند خون و کاهش اشتها، اشاره نمود.

    برای کاهش وزن و لاغری در وعده‏‌های غذایی خود ادویه‏‌جات استفاده کنید

    علاوه بر زنجبیل که در کاهش اشتها موثر است، ترکیباتی موجود در فلفل تند و فلفل شیرین نیز، باعث کاهش اشتها و افزایش حس سیری می‏گردند. همچنین این ترکیبات باعث افزایش سوخت کالری بعد از غذا می‏شوند.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر، فیتولند، مطالعه مقالات ” 13گیاه که به کاهش وزن طبیعی و لاغری کمک می‏کنند” و ” بهترین اسانس‏‏‏‏های گیاهی برای کاهش وزن طبیعی و لاغری “را به شما عزیزان توصیه می‌کند.

    برای کاهش اشتها و لاغری در بشقاب کوچک‏تر غذا بخورید

    غذا خوردن در بشقاب کوچک‏تر به طور ناخوداگاه ، باعث می‏شود که وعده‏ی غذایی شما کاهش یافته و شما کمتر غذا بخورید، بدون اینکه خودتان را محروم کنید.

     

    کاهش وزن و لاغری با ایحاد حس سیری

    برای کاهش اشتها و لاغری از چنگال بزرگ‏تر استفاده کنید

    تحقیقات نشان می‏دهد، استفاده از چنگال کوچک به افراد چنین حسی را القا می‏کند که غذای زیادی نخوردند و سیر نشده‌اند، بنابراین غذای بیشتری می‏خورند.

    برای کاهش وزن و لاغری ورزش کنید

    ورزش کردن، فعالیت قسمتی از مغز که مرتبط با گرایش به غذا و حس گرسنگی است را کاهش می‏دهد. همچنین ورزش کردن سطح هورمون‏های گرسنگی را کاهش داده و باعث افزایش حس سیری می‏گردد. تعذیه مناسب بعد از ورزش می‌تواند تاثیر زیادی روی اثربخشی فعالیت بدنی شما داشته باشد.

    چربی‏های بدن خود را کاهش دهید

    هورمونهایی در بدن وجود دارند که بر اشتها و تعادل انرژی بدن، اثر می گذارند. کاهش وزن و از دست دادن چربی‏ها بر میزان ترشح این هورمون ها اثر گذاشته و می‏تواند به کاهش اشتها و کاهش گرسنگی منجر شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله حذف چربی‌های دور شکم با ویتامین D‌ نیز مراجعه کنید.

    برای کاهش وزن و لاغری به اندازه کافی بخوابید

    خوب خوابیدن و خوابیدن به اندازه کافی می‏تواند باعث کاهش اشتها و لاغری شده و از افزایش وزن جلوگیری کند. تحقیقات نشان می‏دهد کم خوابیدن باعث افزایش حس گرسنگی و افزایش اشتها می‏شود.

    برای کاهش اشتها و لاغری استرس خود را کاهش دهید

    استرس زیاد باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول می‏شود.کورتیزول با افزایش اشتها، حس غذا خوردن را زیاد می کند. کاهش استرس باعث کاهش ریسک چاقی و افسردگی می‏گردد.

    کاهش اشتها و لاغری با خوردن امگا3

    اسید های چرب امگا 3 در غذاهایی مثل ماهی، روغن جلبک و برخی گیاهان دیده می شود. امگا 3می‏تواند باعث افزایش هورمون‏های سیری مثل لپتین شود. بدین ترتیب امگا3 باعث افزایش حس سیری و کاهش وزن می‏گردد.

    کاهش اشتها با انتخاب تنقلات غنی از پروتئین

    شما می‌‏توانید تنقلات غنی از پروتئین را جایگزین تنقلات غنی از چربی کنید. این کار باعث ایجاد حس سیری شده و مقدار غذای دریافتی را کم می کند.

    برای کاهش اشتها و لاغری، غذای مورد علاقه خود را تجسم کنید

    آیا می‌دانستید، تجسم کردن غذای مورد علاقه، باعث می‏شود که ذهن شما به این باور برسد که غذای دلخواه خود را خورده‏‌اید؟ این موضوع می‌‏تواند باعث کاهش اشتها در شما گردد.

    سخن پایانی

    امروزه یکی از معضلات سلامتی که همه ما را به خود مشغول کرده است، مساله کاهش وزن و لاغری است. برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری، یکی از روشها، کاهش اشتها و تقویت حس سیری است. زمانی که با کاهش اشتها، کالری کمتری وارد بدن شود، کاهش وزن که آرزوی خیلی از افراد می‌باشد به حقیقت می پیوندد. به همین دلیل فیتولند در این مقاله سعی کرد با ارایه 18 روش علمی برای کاهش اشتها و لاغری شما را در این مسیر راهنمایی کند.

    هرچند استفاده از مکمل‌ها یکی از روش‌های عمومی کمک به کاهش وزن سریع می‌باشد ولی فیتولند توصیه می‌کند در انتخاب این مکمل‌ها دقت لازم صورت پذیرد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از مقالات استفاده از مکمل CLA‌ یکی از راه‌های کاهش وزن و لاغری  و استفده از مکمل‌ها در کاهش وزن و لاغری استفاده کنید.


    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0085

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    یک دیدگاه برای " 18 روش علمی برای کاهش اشتها و لاغری " ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *