در برنامه غذایی فیتنس مدلینگ چی بخوریم ؟

در برنامه غذایی فیتنس مدلینگ چه بخوریم؟
  • در برنامه غذایی فیتنس مدلینگ چی بخوریم ؟ با آگاهی از این موضوع می‌توانید به اهداف تناسب اندام خود برسید. در این مقاله برای رسیدن به کاهش وزن ایده‌آل، یک نمونه برنامه رژیم غذایی معرفی کرده‌ایم. به عقیده اکثر مردم برای لاغر و عضلانی شدن حتما باید به باشگاه رفت. لاغر شدن بدون انجام تمرینات ورزشی غیرممکن است. ممکن است این مطلب تا اندازه‌ای درست باشد. اما واقعیت فراتر از این است.

    باشگاه رفتن با هدف ایجاد فیزیک بدنی قوی و با اشتیاق و علاقه ورزشکار همراه است. اما ورزش کردن به تنهایی در روح و روان و فیزیک بدنی تاثیرگذار نیست. بلکه برای رسیدن به مطلوب باید تلاش بیشتری کرد. حتما از خود می‌پرسید که اگر تمرینات باشگاهی کافی نیست؛ پس چگونه می‌توانم به اندام ایده‌آل خود دست یابم؟

    یک پاسخ ساده برای این سوالات وجود دارد. برنامه رژیم غذایی. اگر می‌خواهید لاغر باشید، باید نحوه صحیح غذا خوردن را بدانید. اغلب مردم  تصوری زیبا و خیالی از اندام خود دارند. اما هرگز این واقعیت را نپذیرفته‌اند که رسیدن به اندام ایده‌آل مستلزم تلاش است. تلاشی فیزیکی و روحی و روانی. فیتولند در ادامه نکات مهم برنامه غذایی فیتنس مدلینگ را بیان و یک نمونه برای شروع ارائه کرده است.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    ۱. از لحاظ روحی

     ممکن است فکر کنید برنامه رژیم غذایی تناسب اندام فقط منحصر به خوردن است. اما در واقعیت رژیم غذایی معنایی فراتر دارد. فراتر از فکر کردن به اینکه چیزهایی باید بخورید. یک رژیم غذایی با افکار مثبت شروع و تداوم می‌یابد. وقتی رژیم دارید باید از زاویه متفاوتی به همه چیز نگاه ‌کنید.

    رژیم گرفتن را نباید فقط به مدت زمان مشخصی محدود کنید. بلکه باید آن را به طور پیوسته انجام دهید. بنابراین لازم است که رژیم غذایی خود را به عنوان یک سبک زندگی در نظر بگیرید. زیرا در این صورت پایبندی به آن بسیار راحت‌تر خواهد بود. در نتیجه برای رسیدن به اندام ایده‌آل خود باید تمرکز کنید. زیرا باید از لحاظ روحی و ذهنی عمیقا آماده اجرای آن باشید.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه بدنسازی حرفه ای بانوان

    ۲. درشت مغذی‌ها در برنامه غذایی فیتنس بدون مکمل

     کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها درشت مغذی‌هایی هستند که از اهمیت زیادی برخوردارند. بدن نیازهای خود را از طریق درشت مغذی‌ها فراهم کرده و برای ایجاد عضله نیز، چربی‌سوزی می‌کند. کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها منبع اصلی انرژی هستند. اما پروتئین سبب عضله سازی می‌شود. تنظیم چگونگی و مقدار جذب درشت مغذی‌ها در دست‌یابی به اندام ایده‌آل ضروری است. وقتی که مقدار مناسبی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین مصرف کنید؛ در واقع به بدن خود فرصت بازسازی مجدد می‌دهید.

    میزان درشت مغذی ها در برنامه غذایی فیتنس مدلینگ

    ۳. روش‌های برنامه غذایی فیتنس بانوان و آقایان

    برنامه غذایی فیتنس مدلینگ به رژیم غذایی بدنسازی شباهت زیادی دارد. همه افراد با هم متفاوتند و باید این واقعیت را بپذیرند. بنابراین غذاها نیز تاثیر متفاوتی بر بدن هر فرد می‌گذارند. برای برخی افراد مصرف کربوهیدرات‌ها باعث می‌شود که بدن آب زیادی در خود نگهدارد. اما برخی دیگر با مصرف کربوهیدرات انرژی خود را تامین می‌کنند. به همین دلیل ممکن است در برخی افراد دنبال کردن یک رژیم کلاسیک، موثر واقع نشود. اما در برخی دیگر عکس این مطلب اتفاق می‌افتد.

    در روش کلاسیک ۵۰-۴۰٪ کالری از کربوهیدارت‌ها، ۳۰-۲۵٪ از پروتئین‌ها و ۳۰-۲۵٪ از چربی‌ها تامین می‌شود. واضح است که مصرف سدیم و شکر باید در حد متعادل باشد. از چربی‌های اشباع شده پرهیز شده و با غذاهای سرشار از مواد مغذی جایگزین شوند. اما برای برخی افراد شیوه کلاسیک تاثیر چندانی در شکل‌گیری بدن ندارد.

    این مفاله به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه غذایی دوماهه فیتنس شکم

     یک روش موثر دیگر، برنامه رژیم غذایی کتوژنیک است. این رژیم غذایی برای کسانی که علاقه زیادی به مصرف کربوهیدرات‌ها دارند؛ دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای دارد. البته باید گفت که اکثر مردم به کربوهیدرات‌ها علاقه دارند. در رژیم غذایی کتوژنیک مقدار بالایی از چربی‌های مفید مانند آووکادو و آجیل و مقدار متوسط پروتئین بدون چربی مانند مرغ، ماهی و استیک بدون چربی مصرف می‌شود. همچنین مقدار کمی از کربوهیدرات، که از 30 گرم بیشتر نیست، نیز مصرف می‌شود.

    در رژیم کتوژنیک چربی‌ها منبع اصلی انرژی بدن هستند. با این رژیم بدن به حالت کتوز رفته و به چربی سوزی می‌پردازد. می‌توانید پس از چندین هفته دنبال کردن رژیم کتو، یک روز به خود استراحت دهید. در این روز رژیم خود را قطع کرده و مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کنید. فقط در مصرف غذاهایی که برای سلامتی مفید نیستند؛ زیاده‌روی نکنید.

    ۴. برنامه غذایی بدنسازی فیتنس و مکمل‌ها

    مصرف مکمل‌های چربی سوز علاوه بر اینکه باعث لاغر شدن اندام شده و بدن را آماده می‌کنند، مزایای دیگری هم دارد. مانند: تسریع متابولیسم، کاهش اشتها برای سهولت کمبود کالری، بهبود بدن و کمک به کسب انرژی برای تمرین‌های ورزشی.

    نمونه برنامه غذایی فیتنس مدلینگ

    نمونه برنامه غذایی فیتنس مدلینگ

     لازم نیست که حتما به این رژیم غذایی پایبند باشید. این فقط مثالی است از غذاهایی که به خاطر مفید بودن می‌توانید مصرف کنید. در اطراف ما مواد غذایی گوناگونی وجود دارد که می‌توانید آنها را انتخاب کنید. در ادامه یک نمونه از رژیمی را که می‌توانید با آن مسیر خود را شروع کنید؛ ذکر کرده‌ایم.

     مدل کلاسیک:

    در مدل کلاسیک باید تعادل در مصرف مواد غذایی را رعایت کنید. از تطبیق دادن خود با این روش هراس نداشته باشید. اما حتما در شب و پیش از خواب، از مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها پرهیز کنید.

    صبحانه بلغور جو دو سر چند برش بیکن گوسفند قهوه سیاه
    ناهار سیب زمینی شیرین سینه مرغ سالاد به همراه روغن زیتون
    شام سالاد سینه مرغ برنج

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه رژیم غذایی سریع

    مدلی با کربوهیدرات پایین:

    این مدل در مقایسه با شیوه کلاسیک، دارای کربوهیدرات کمتری است. در این روش از چربی‌هایی با کیفیت بالا به همراه مقدار متوسطی از پروتئین استفاده کنید.

    صبحانه بیکن بوقلمون تخم مرغ
    ناهار استیک مرغ یا بوقلمون آواکادو مارچوبه
    شام ماهی سالمون سس پستو

    تمرکز بر این رژیم غذایی نقطه شروع کار شما است. تلاش کنید درشت مغذی‌ها را در سایر دستورهای غذایی نیز جستجو کرده و مصرف کنید. برای رسیدن به اهداف تناسب اندام خود این برنامه ساده را دنبال کرده سپس شروع به کاوش کنید.

    سخن پایانی:

    بهترین برنامه غذایی بدنسازی و فیتنس برای تمامی افراد یکسان نیست. زیرا بدن هر فرد شرایط متفاوت و در نتیجه نیازهای متفاوتی دارد. تمرین کردن برای رسیدن به اندام ایده‌آل یک شرط لازم است اما کافی نیست. مهم‌تر از آن داشتن رژیم غذایی اصولی است. همچنین رژیم گرفتن تنها برای مدتی مشخص کافی نیست. بلکه تبدیل برنامه غذایی فیتنس مدلینگ به سبک زندگی می‌تواند اهداف تناسب اندام شما را برآورده کند.


    منبع:

    generationiron.com

    PN:0508

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    محصولات مرتبط

    یک دیدگاه برای " در برنامه غذایی فیتنس مدلینگ چی بخوریم ؟ " ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *