برنامه چربی سوزی حرفه ای 12 هفته ای

برنامه چربی سوزی حرفه ای
  • بهترین برنامه چربی سوزی حرفه ای 12 هفته ای چیست ؟ 12 هفته برای تعیین اهداف کوتاه مدت تناسب اندام و ایجاد تغییرات مثبت بدنی است. می‌توانید در این مدت با برنامه بدنسازی چربی سوزی یک تحول شگفت انگیز در سبک زندگی خود ایجاد کنید! در کنار برنامه تمرین بدنسازی چربی سوزی نکات کلیدی و مهم برای یک رژیم چربی سوزی نیز به همراه نمونه آورده شده است. در مسیر کاهش وزن و حذف توده‌های چربی اضافه بدن، پاسخ این پرسش‌ها ضروری است. در این برنامه تمرین چربی سوزی سریع چه میزان تمرینات بدنسازی و چه میزان تمرینات هوازی گنجانده شده است ؟ چقدر انتظار داشته باشم با اجرای این برنامه بدنسازی چربی سوزی حرفه ای به کاهش وزن می‌رسم و چه میزان از چربی بدن من حذف خواهد شد؟

    برای به حداکثر رساندن کاهش چربی و حفظ توده عضلانی در یک دوره 12 هفته‌ای، باید از هر سه فاکتور کاهش وزن استفاده کنید: تمرین با وزنه، تمرینات هوازی و تغذیه مناسب. اگر می‌خواهید تحولی واقعاً شگفت انگیز ایجاد کنید، باید بر هر سه مولفه چربی سوزی تمرکز کنید. فیتولند در این مقاله دو برنامه چربی‌ سوزی حرفه ای با تصویر تمرینات را ارائه کرده است. فقط کافی است دست به کار شوید و از این برنامه بدنسازی چربی سوزی نهایت لذت را ببرید. لازم به توضیح است برنامه بدنسازی چربی سوزی اول برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده است و اگر شما تمایل به برنامه تمرینی سبک تر دارید از برنامه تمرینی چربی سوزی دوم استفاده کنید.

    برنامه تمرین بدنسازی چربی سوزی حرفه ای

    بر اساس تجارب گوناگون می‌توانید هر هفته یک درصد چربی بدن خود را کاهش دهید. این مقدار برای یک فرد ۹۰ کیلویی تقریباً معادل ۱۱ کیلو در یک دوره 12 هفته‌ای است. رتبه دوم مسابقات قهرمانی بدنسازی طبیعی در ایالت واشنگتن این برنامه را با وزن ۹۳ کیلو شروع کرده و در پایان 12 هفته وزنش ۸۲ کیلو با پنج درصد چربی بدن بود.

    این برنامه تمرین بدنسازی برای هر کسی که هدفی را با یک بازه زمانی خاص در ذهن خود تعیین کرده؛ مناسب است. تعیین تاریخ برای دست یابی به نتایج دلخواه بسیار مهم است. چه در حال آماده شدن برای یک رقابت باشید و چه در حال آماده شدن برای یک عروسی. تا زمانی که متمرکز و ثابت بمانید، تحول شگفت انگیزی ایجاد خواهید کرد! در پیش گرفتن یک برنامه رژیم غذایی مناسب را در کنار تمرین فراموش نکنید.

    برنامه تمرین بدنسازی و رژیم غذایی فیتولند گیف

    فاکتور اول : تمرین با وزنه

    بهترین رویکرد برنامه بدنسازی چربی سوزی کل بدن برای حداکثر کاهش چربی بدون از دست دادن عضله، ترکیب تمرینات دایره ای و بلند کردن اجسام سنگین است. هدف از تمرینات دایره‌ای ایجاد مقدار زیادی اسید لاکتیک در عضله است. بدن به تمرینات لاکتیک با افزایش هورمون رشد پاسخ می‌دهد. هورمون رشد قویترین چربی سوز بدن است! این تمرین برای قلب و عروق نیز بسیار عالی است. توجه داشته باشید که در کنار برنامه تمرینی همیشه داشتن یک برنامه رژیم غذایی تخصصی مورد نیاز می‌باشد.

    روش دوم در برنامه تمرین بدنسازی چربی سوزی ، تمرین با وزنه برای کمک به حفظ توده عضلانی در کنار ایجاد کمبود کالری در بدن است. بسیاری از افراد در برنامه چربی سوزی حرفه ای وزنه‌های سبک‌تر زده و تکرارهای بیشتری انجام می‌دهند. این شیوه چندان مطلوب نیست. با سبک کردن وزنه به عضله می‌گویید: “دیگر لازم نیست آنقدر هم  بزرگ شوی، چون فقط می‌خواهم وزنه های سبک‌تر بلند کنم”. محدوده بین ۷-۵ تکرار عالی است!

    تمرینات بدنسازی چربی سوزی حرفه ای :‌ تمرینات دایره‌ای بالا تنه

    •  پرس سینه دمبل با ۲۰ – ۱۵ تکرار در ۴ ست

    حرکت پرس سینه با دمبل Dumbbell Bench Press

    نحوه اجرای حرکت پرس سینه دمبل:

    برای انجام این حرکت از برنامه چربی سوزی حرفه ای ، یک جفت دمبل با وزن مناسب انتخاب کنید. سپس بر روی یک نیمکت صاف به پشت بخوابید. به طوری که مچ دست‌ها رو به صورتتان باشد؛ دمبل‌ها را به موازات سینه در بالای آن نگهدارید. توجه کنید که آرنج‌ها را قفل نکنید. این حالت نقطه آغاز حرکت است.

    به صورت کاملا کنترل شده دمبل‌ها را در یک مسیر نیم دایره کامل به سمت پایین بیاورید. تا جایی که بازوها با پشت شما در یک راستا قرار گیرند. پس از کمی مکث به نقطه شروع بازگردید. به خاطر داشته باشید که از برخورد وزنه‌ها در بالای دامنه حرکتی خودداری کنید. دم و بازدم را نیز فراموش نکنید.

    •  زیربغل قایقی با ۲۰ – ۱۵ تکرار در ۴ ست

    حرکت قایقی با سیم‌کش Seated Cable Rows

    •  پشت بازو هالتر خوابيده با ۲۰-۱۵ تکرار در ۴ ست

    حرکت پشت بازو با هالتر خوابیده EZ-Bar Skullcrus

    •  جلو بازو هالتر ۲۰ – ۱۵ تکرار در ۴ ست

    حرکت جلو بازو با هالتر Barbell Curl

    برنامه تمرین بدنسازی چربی سوزی حرفه ای :‌ تمرینات دایره‌ای پایین تنه

    •  هاک اسکات با ۲۰ – ۱۵ تکرار در ۴ ست

    حرکت هاک اسکوات با دستگاه Hack Squat

    •  پشت پا دستگاه نشسته ۱۵ – ۱۰ تکرار در ۴ ست

    حرکت پشت پا دستگاه نشسته Seated Leg Curl

    •  پرس پا ۳۰ – ۲۵ تکرار در ۴ ست

    حرکت پرس پا دستگاه Seated Leg Press

    •  ددلیفت رومانیایی ۲۰ – ۱۵ تکرار با ۴ ست

    حرکت ددلیفت رومانیایی Romanian Deadlift

    برنامه بدنسازی چربی سوزی حرفه ای :‌ تمرینات سنگین

    •  پرس بالا سینه با هالتر با ۶ تکرار در ۴ ست

    حرکت پرس بالا سینه با هالتر Barbell Incline Bench Press Medium-Grip

    آموزش حرکت

    در برنامه تمرین بدنسازی چربی سوزی حرفه ای این حرکت تمرینی برای چربی سوزی و عضله سازی در بخش سینه بسیار موثر می‌باشد. هرچند تمرکز اصلی این حرکت تمرینی بر بخش بالایی سینه می‌باشد، ولی بر بخش جلویی سرشانه، سه سربازو یا همان پست بازو، ساعد و عضلات مرکزی بدن موثر می‌باشد.

    برای انجام این حرکت تمرینی در برنامه چربی سوزی به شرح زیر ادامه دهید.

    1- مطابق شکل بر روی میز دراز بکشید تا در موقعیت مناسبی برای برداشتن هالترها قرار بگیرید. زاویه میز بین 30 الی 40 درجه مناسب می باشد.

    2- دست ها را کمی بازتر از عرض شانه ها باز کرده و میله هالتر را بگیرید.

    3- هالترها را عمود بر سینه به پایین بیاورید به گونه ای که زاویه آرنج بیشتر از 90 درجه نشود و هالترها به سینه برخورد نداشته باشند. در حین انجام این حرکت که فاز منفی حرکت می‌باشد شما عمل دم را انجام می‌دهید.

    4- به آرامی هالترها را به حالت اولیه برگردانید به گونه‌ای که آرنج ها قفل نشوند. در حین انجام این حرکت که فاز مثبت حرکت می‌باشد شما عدم بازدم را انجام می‌دهید.

    5- این حرکت تمرینی را در 4 ست متوالی و هر ست 6 بار تکرار کنید.

    •  بارفیکس

    حرکت بارفیکس Pullups

    •  دیپ با وزن بدن

    حرکت دیپ برای سینه Chest dip

    •  زیربغل خم با ۶ تکرار در ۴ ست

    حرکت زیر بغل هالتر خم Bent Over Barbell Row

    آموزش حرکت تمرینی زیر بغل خم در برنامه چربی سوزی حرفه ای

    برای انجام این حرکت تمرینی مراحل زیر را طی نمایید:

    ابتدا یک جفت دمبل متناسب با وزن وشرایط تمرینی و بدنی خود را انتخاب و در دست بگیرید. لازم است کف دست‌ها رو به روی هم قرار بگیرند. زانوهای خود را اندکی خم کنید و با خم شدن از کمر، بالاتنه خود را تا جایی که موازی با زمین قرار گیرد، جلو بیاورید.

    نکته: سر را بالا و پشت خود را صاف نگهدارید. لازم است دست‌هاعمود بر زمین و بدن بگیرند و دمبل‌ها در مقابل شما آویزان شده باشند.

    درحالی‌که بالاتنه خود را ثابت نگه داشته‌اید، نفس خود را بیرون داده و با عقب بردن شانه‌های خود، دمبل‌ها را در اطراف خود به بالا بکشید. در بالاترین نقطه، عضلات پشت را تحت فشار قرار داده و لحظه‌ای مکث کنید.

    هم‌زمان که به داخل نفس می‌کشید، وزنه را به آرامی به وضعیت شروع برگردانید.

    این حرکت تمرینی را به تعدادی که مربی گفته است، تکرار کنید.

    •  جلو بازو هالتر با ۶ تکرار در ۴ ست

    حرکت جلو بازو با هالتر Barbell Curl

    •  پشت بازو پرسی با ۶ تکرار در ۴ ست

    حرکت پشت بازو هالتر پرسی Close-grip bench press

    تمرینات هوازی در برنامه چربی سوزی حرفه ای : فاکتور دوم

    بدن به سرعت با تمرینات هوازی سازگار می‌شود. هرچه تمرینات هوازی بیشتری انجام دهید، بدن کارآمدتر می‌شود. بنابراین لازم است در برنامه چربی سوزی حرفه ای به طور پیوسته بر زمان یا شدت تمرینات هوازی خود بیافزایید. بهترین راه برای انجام این کار ترکیب فواصل با شدت بالا همراه با کار هوازی با سرعت ثابت است. به عنوان مثال:

    •  3 روز تمرین هوازی 30 دقیقه‌ای و 2 روز تمرینات HIIT انجام دهید.

    •  پس از 4 هفته مدت HIIT را 25 درصد افزایش دهید.

    •  بعد از 8 هفته، 2 جلسه 30 دقیقه‌ای تمرین هوازی انجام دهید. (صبح و بعد از تمرین)

    نمونه برنامه تمرین بدنسازی چربی سوزی حرفه ای : تمرینات هوازی

    برنامه بدنسازی چربی سوزی حرفه ای

    رژیم غذایی در برنامه چربی سوزی حرفه ای : فاکتور سوم

    بهترین روش تغذیه بستگی به نوع بدن دارد. یک اندومورف به راحتی چربی می گیرد. برای این افراد یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم تا متوسط ​​بهترین کارایی را دارد. افراد طبیعی نباید تمام کربوهیدرات ها را حذف کنند. زیرا این کار توانایی بدن را برای تولید تستوسترون مناسب و هورمون رشد مورد نیاز برای دستیابی به حداکثر نتایج کاهش می‌دهد. یک گزینه بهتر این است که کربوهیدرات‌های خود را بلافاصله پس از بیداری و قبل و بعد از تمرین مصرف کنید. باقی زمان‌ها فقط پروتئین و چربی بخورید. تفکیک درشت مغذی ها برای یک مرد ۹۰ کیلویی شامل 3۵0-3۰0 گرم پروتئین، ۷0-۵0 گرم کربوهیدرات و ۱۰0-۹0 گرم چربی است.

    اما اگر یک اکتومورف باشید، متابولیسم سریعی دارید. قطعا برای حفظ سایز خود به کربوهیدرات بیشتری نیاز خواهید داشت. درشت مغذی‌های شما باید شامل 250-200 گرم پروتئین، 250-200 گرم کربوهیدرات و 50-40 گرم چربی باشد. مزومورف‌ها نیز حجم عضلانی بیشتری دارند. این افراد نیز می توانند بار کربوهیدرات بیشتری را تحمل کنند. نسبت درشت مغذی‌ها برای ایشان 305-255گرم پروتئین و ۱۵۰-۱۰۰ گرم کربوهیدرات و ۸۰-۷۰ گرم چربی است.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه حرفه ای چربی سوزی بانوان

    در این دوره 12 هفته‌ای باید بهترین گزینه‌های غذایی موجود را انتخاب کنید. پروتئین‌های قابل قبول شامل موارد زیر است:

    •  ماهی

    •  جوجه

    •  بوقلمون

    •  تخم مرغ

    •  پنیر کوتاژ

    •  گوشت گاو

    کربوهیدرات‌های قابل قبول نیز شامل:

    •  میوه

    •  کینوآ

    •  لوبیا سبز

    •  سبزیجات

    •  سبزیجات سبز

    •  بلغور جو دوسر

    •  سیب زمینی شیرین

    •  نوشیدنی کربوهیدرات بعد از تمرین

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه چربی سوزی در خانه

    چربی‌های قابل قبول نیز شامل:

    •  زرده تخم مرغ

    •  روغن ماهی

    •  روغن زیتون

    •  آووکادو

    •  آجیل

    برنامه چربی سوزی حرفه ای : روتین تمرینات

    برای رسیدن به نتایج بهینه در چربی سوزی ، لازم است روزانه هوازی کار کنید. اما دست‌یابی به این امر کمی بعید و سخت است. اگر هدفی که نمی‌توانید به آن دست یابید، تعیین کنید؛ باید برای شکست آماده شوید. برای شروع در هفته اول با اجرای تمرینات هوازی کم خود را محک بزنید.

    ورزشی را انتخاب کنید و به مدت 25 دقیقه انجام ‌دهید. این ورزش نباید شما را کاملاً تهی و خسته ‌کند. اما همچنان باید از شما انرژی بگیرد. می‌توانید هر دستگاه هوازی که به نظر شما مناسب است را امتحان کنید. اگر می‌خواهید روش‌های جایگزین هوازی مانند کیک بوکس یا کار با کیسه‌های مشت را امتحان کنید، مطمئن شوید که دائماً ضربان قلب شما را بالا نگهدارد.

    در روزهای تمرین عضلات پا انجام هوازی اختیاری است. زیرا بسیاری از دستگاه‌های هوازی مانند دوچرخه یا تردمیل روی پاهای شما کار می‌کنند. انجام هوازی نیز فقط در صورتی عاقلانه خواهد بود که برای آن آماده باشید و به طور کامل انرژی شما را تخلیه نکند.

    تمرین هوازی را به آرامی تا ۴۰ دقیقه برای روزهایی که با وزنه تمرین نمی‌کنید و در روزهای تمرین به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه افزایش دهید. می‌توانید آخر هفته‌ها را استراحت کنید. اما به شرطی‌که در روزهایی که بیرون می‌روید در مصرف مواد غذایی زیاده روی نکنید.

    نمونه برنامه بدنسازی چربی سوزی

    جدول زیر یک برنامه تمرین چربی سوزی حرفه ای رایگان برای هوازی بیشتر می‌باشد. این برنامه چربی سوزی رایگان برای افراد غیر حرفه ای طراحی شده است.

    برنامه چربی سوزی حرفه ای

    تمرین با وزنه را با ۱۵-۱۲ و وزنه سبک شروع کنید تا ضربان قلب خود را بالا نگه دارید. هر هفته کمی بر وزنه خود بیافزایید. نهایتا در هفته ششم از وزنه‌ای استفاده کنید که در ست اول با 10 تکرار، در ست دوم با 8 تکرار و ست سوم با 6 تکرار کاملا انرژی شما را بگیرد و شکستتان دهد. آن را سریع اجرا کنید و خود را به چالش بکشید. وزنه را با کنترل بلند کنید و آن را به اطراف پرتاب نکنید.

    حتماً بین ست‌ها حداقل 1 تا 2 دقیقه استراحت کنید. مخصوصاً در ست‌هایی که شما را به شکست می‌رساند. زیرا ماهیچه‌های شما ATP (پيش ساز توليد انرژي در بدن) ذخیره شده خود را مصرف می‌کنند. از آنجاکه برای چربی سوزی ماده‌ای مانند کراتین مصرف نمی‌کنید؛ تا حد امکان عضلات را به طور کامل ریکاوری کنید.

    برنامه تمرین چربی سوزی : تمرینات عضلات سینه

    •  پرس سینه با دمبل: پس از دو تا سه هفته دمبل را با هالتر جایگزین کنید.

    حرکت پرس سینه با دمبل Dumbbell Bench Press

    •  بالا سینه با دمبل: پس از دو تا سه هفته دمبل را با هالتر جایگزین کنید.

    حرکت پرس بالا سینه با دمبل Incline dumbbell bench press

    آموزش حرکت

    در انجام این حرکت تمرینی در برنامه چربی سوزی حرفه ای این مراحل را طی نمایید.

    1- ابتدا دمبل‌های مناسب با وزن خود را انتخاب کنید.

    2- به صورت مایل روی یک میز شیب دار دراز بکشید. توجه داشته باشید که هر چه تکیه گاه را به نقطه بالاتری انتقال دهید فشار بیشتری به بخش‌های بالای سینه منتقل خواهید کرد. بهترین زاویه برای این موضوع 30 الی 45 درجه می‌باشد.

    3- دمبل‌ها را با هر دو دست خود گرفته و روی زانوهای خود قرار دهید.

    4- دمبل ها را به سمت بالا و عمود بر بدن حرکت دهید. در این حالت دو دست موازی هم بوده و کامل کشیده می‌باشد. چند ثانیه توقف نمایید.

    5- به آرامی دمبل‌ها را به سمت پایین حرکت دهید به گونه‌ای که آرنج‌ها در امتداد سرشانه‌ها و بدن و در یک امتداد بوده و ساعد شما عمود بر بدن باشد.

    این انتهای حرکت بوده و مجدد به تعداد تکرار نمایید.

    •  قفسه سینه با دمبل : پس از دو تا سه هفته دستگاه پروانه را جایگزین کنید.

    حرکت-فلای-سینه-دمبل-dumbbell-chest-fly

    آموزش حرکت قفسه سینه:

    در برنامه تمرین چربی سوزی با رعایت نکات زیر این حرکت تمرینی را انجام دهید.

    1- متناسب با وزن بدن خود و شرایط تمرینی که داشته‌اید، دو دمبل را انتخاب کنید، روی یک میز صاف بنشینید و دمبل‌ها را روی زانوی خود قرار دهید.

    2- دراز بکشید و دو دمبل را به سمت سینه‌ها هدایت کنید. سپس پاها را روی زمین گذاشته و در حالیکه سینه‌ها را به سمت بالا می‌گیرید، دمبل‌ها را بالای سینه طوری نگهدارید که کف دستان شما به سمت یکدیگر قرار گرفته باشند.

    3- دمبل‌ها را با حرکت متناسب به سمت طرفین بدن هدایت کنید تا در کنار بدن به سطح سینه‌ها برسند. در این حالت لازم است دست‌ها کاملا باز باشند.

    4- بدون اینکه آرنج‌ها خم شوند و با رعایت قوس کمر، دو دمبل را به نقطه شروع و بالای سینه برگردانید. این نقطه پایانی حرکت می‌باشد.

    برنامه بدنسازی چربی سوزی هوازی : تمرینات شانه

    •  نشر از جانب

    حرکت نشر جانب با دمبل Side Lateral Raise

    •  نشر از جلو

    حرکت نشر جلو با دمبل Dumbbell front raise

    آموزش حرکت نشر از جلو

    برای انجام این حرکت تمرینی در برنامه چربی سوزی حرفه ای این مراحل را طی نمایید.

    هر دو دمبل را با دستان خود بگیرید. در حالی‌که نیم تنه خود را صاف نگهداشته‌اید، دمبل‌ها در کنار ران‌های شما قرارداده شوند. این شروع حرکت می‌باشد.

    در حالیکه نیم تنه خود را ثابت نگهداشته‌اید، آرنج خود را کمی خم کنید. توجه داشته باشید که کف دستان شما همیشه باید به سمت پایین باشند. دستان خود را کمی بالاتر از حالت موازی با سطح زمین بالا بیاورید.

    در این بخش لازم است حرکت بازدم خود را انجام داده و در حد یک ثانیه در بالاترین نقطه توقف داشته باشید.

    همزمان با دم، دمبل‌ها را به ارامی به حالت شروع حرکت برگردانید.

    مجدد همین مراحل را به تعداد لازم طی نمایید.

    •  شراگ: پس از دو تا سه هفته دمبل را با دستگاه جایگزین کنید.

    حرکت شراگ با دمبل Standing dumbbell shrug

    •  پرس سرشانه با دمبل

    حرکت پرس سرشانه با دمبل Seated dumbbell shoulder press

    برنامه بدنسازی چربی سوزی : تمرینات عضله دو سر و سه سر

    •  فلای معکوس

    حرکت-فلای-بالاسینه-معکوس-incline-dumbbell-reverse-fly

    •  جلو بازو هالتر

    حرکت جلو بازو با هالتر Barbell Curl

    •  جلو بازو دمبل

    حرکت جلو بازو با دمبل Dumbbell Bicep Curl

    •  کیک بک با دمبل

    حرکت-کیک-بک-دمبل-پشت-single-arm-triceps-kick-back

    •  پشت بازو سیم‌کش

    حرکت پشت بازو با سیم‌کش Triceps Pushdown

    •  جلوبازو معکوس با دستگیره w

    برنامه چربی سوزی حرفه ای : تمرینات هوازی عضلات پا

    •  جلو پا

    حرکت جلو پا دستگاه Leg Extensions

    •  اسکوات

    حرکت اسکوات با هالتر Barbell Squat

    •  ددلیفت

    حرکت ددلیفت رومانیایی Romanian Deadlift

    •  پرس پا

    حرکت پرس پا دستگاه Seated Leg Press

    •  ساق پا

    حرکت ساق پا ایستاده Standing Calf Raises

    برنامه تمرین چربی سوزی حرفه ای :تمرینات عضلات پشت

    •  زیر بغل قایقی

    حرکت قایقی با سیم‌کش Seated Cable Rows

    •  زیر بغل سیم کش

    حرکت زیر بغل با سیم‌کش Lat pull down

    •  زیر بغل دمبل خم

    آموزش حرکت

    برای انجام حرکت تمرینی زیربغل دمبل تک خم در برنامه تمرین بدنسازی چربی سوزی حرفه ای به شرح زیر اقدام کنید:

    1 – روی نیمکت یک زانوی خود را گذاشته و به گونه ای خم شوید که باسن به عقب باشد و زانوی دوم شما به اندازه ای خم شود که از پنجه ها بیرون نزند.

    2- با یک دست دمبل را گرفته و دست دیگر را روی نیمکت بگذارید. بهتر است زانو و دست مخالف روی نیمکت باشد تا تعادل بیشتری داشته باشید

    3- در حالی که بالاتنه با سطح زمین موازی است با دست خود دمبل را گرفته و در حالیکه دست کاملا کشیده و کف دست به سمت بدن می‌باشد، کمر را صاف نگهدارید. این حالت شروع حرکت می‌باشد.

    4- با بالابردن دمبل تا کنار باسن، آرنج را کمی عقب تر از بالاتنه ببرید.

    5- بازوها را نزدیک به بدن خود نگهدارید و در پایان دامنه حرکت، عضلات پشت را منقبض کرده و برای چند ثانیه این انقباض را حفظ کنید. همزمان با صاف نگهداشتن کمر، دمبل را به حالت اول بازگردانید

    6- بعد از اتمام تکرارها با یک دست، شرایط را معکوس کرده و با دست دیگر نیز همین تعداد تکرار را انجام دهید.

    تمرینات تکمیلی چربی سوزی با وزن بدن 

    پس از هفته دوم یا سوم برنامه چربی سوزی حرفه ای ضعیف ترین قسمت بدن خود را ارزیابی کنید. سپس تمرینات وزن بدن را در طول روز انجام دهید تا به مرور زمان قدرت خود را افزایش دهید. به خصوص در روزهایی که باشگاه نمی‌روید؛ این کار را انجام دهید.

    به عنوان مثال تعداد پرس سینه نیمکت شما کم است و عضلات سینه شما قوی نیست. حرکت شنا سوئدی را ۲۰-۱۵ تکرار در هر ست انجام دهید. این حرکت را حداقل 100 بار در هر روز انجام دهید. هفته چهارم روزی 150 بار و هفته هتفم به بعد حداقل روزی 200 بار آن را اجرا کنید. برای پاها اسکات با وزن بدن ، بارفیکس برای پشت، دراز و نشست برای عضلات شکم و … مفید هستند.

    رژیم مخصوص برنامه بدنسازی چربی سوزی حرفه ای

    برنامه رژیم غذایی چربی سوزی حرفه ای در ۱۲ هفته

    مصرف هر ماده غذایی را به عنوان یک وعده غذایی تلقی کنید. کالری دریافتی را برای چیزهایی که واقعاً به آنها نیاز ندارید؛ هدر ندهید. نکته کلیدی در این رژیم این است که نیاز بدن خود را با مقادیر مناسب پروتئین تامین می‌کنید. این میزان معادل 1۶0-1۲0 گرم در روز است. همچنان کربوهیدرات‌های ضروری را به بدنتان برسانید. این کربوهیدارت‌ها آن‌هایی هستند که برای انرژی دادن به بدن و توانایی پردازش و تنظیم مصرف پروتئین، چربی‌ و متابولیسم بدن ضروری هستند. با پیشرفت در کاهش وزن، کالری مصرفی باید افزایش یابد، اما این برنامه نقطه شروع خوبی برای ایجاد آن است.

    مکمل‌هایی که باید قبل از شروع تهیه کنید

    •  مولتی ویتامین

    •  پودر پروتئین آب پنیر شامل ۹۰ کالری و 17 گرم پروتئین در هر پیمانه.

    •  اسنک‌های پروتئینی سبک با کمتر از 200 کالری، مقدار مناسبی پروتئین (20-12 گرم) و قند کم.

    •  روغن ماهی در برنامه چربی سوزی حرفه ای از هفته دهم به بعد باید مصرف شود. زیرا علاوه بر مفید بودن آن در بسیاری از جنبه ها، هنوز دارای چربی EFAs است. به این چربی در ده هفته اول خود به آن نیاز ندارید.

    وعده غذایی صبح (7-8 صبح):

    •  شیک پروتئینی با ۲۲۵ گرم شیر و نیم یا یک موز کامل.

    این وعده یک شروع خوب در روز برای خارج شدن از مرحله ناشتایی بعد از خواب است‌. همچنین حاوی سوکرالوز است که سطح انسولین و متابولیسم را افزایش می‌دهد. انسولین به طور غیرمستقیم تجمع چربی در بافت چربی را تحریک می‌کند. با مقدار مناسبی پروتئین (25 تا 30 گرم) بدن می‌تواند تا وعده غذایی بعدی به آرامی این مقدار عالی از کربوهیدرات‌ را (یک موز حاوی 32 گرم کربوهیدرات است) هضم کند.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    میان وعده صبح (10-11 صبح):

    •  اسنک پروتئین به همراه ۳۴۰ گرم آب.

    تا اواسط صبح، بدن پروتئینی که برای صبحانه دریافت کرده‌اید را هضم کرده است. یک اسنک پروتئینی گزینه‌ای خوب و پایدار برای وعده بعد صبحانه می‌باشد. فیبر موجود در اسنک پروتئینی نیز مفید است. زیرا فیبر محلول سرعت هضم را کاهش می‌دهد و می‌تواند اشتها را کاهش دهد و کمک می‌کند احساس سیری کنید.

    وعده غذایی ناهار (12 صبح تا 1 بعد از ظهر):

    •  ساندویچ ژامبون بدون چربی، بوقلمون، ماهی، یا مرغ با نان سیاه، نان چاودار یا چند دانه. یک سیب بزرگ یا میوه‌های دیگر و ۳۴۰ گرم آب. از گوشت کباب، سالامی، بولونیا و مانند آن دوری کنید.

    ساندویچ را به میزان کافی با تکه‌های گوشت‌ درست کنید تا محتوای پروتئین خوبی داشته باشید. خردل گزینه خوبی برای چاشنی است. اما باید از کره و سس مایونز دوری کنید. اگر ترجیح می‌دهید ساندویچ خود را لای نان بپیچید، نان‌های لواش، بذر کتان و سبوس برای کاهش وزن بسیار مفید هستند. همچنین اندازه بزرگ و رضایت بخشی دارند.

    اواسط بعد از ظهر (3 تا 4 بعد از ظهر) – میان وعده قبل از تمرین:

    •  ۱۱۰ گرم ماهی تن یا 3 سفیده تخم‌مرغ و یک تخم‌مرغ کامل یا تکه‌های گوشت به همراه ۳۴۰ گرم آب.

       میان‌وعده‌ای پایدار و کم کالری برای قبل از تمرین برنامه چربی سوزی حرفه ای یا فقط برای اواسط بعد از ظهر عالی است. یک مطالعه به ما نشان داد که گروهی از افراد که تخم‌مرغ کامل را به جای سفیده تخم‌مرغ مصرف می‌کردند، درصد چربی بدن خود را کاهش دادند و رشد عضلانی بدون چربی را افزایش دادند. ماهی تن همیشه گزینه خوبی برای میان وعده است.

    وعده بعد از تمرین برنامه چربی سوزی حرفه ای

    رژیم غذایی چربی سوزی : وعده بعد از تمرین

    •  یک قاشق پودر پروتئین و 12 اونس آب.

     یکی از مهم‌ترین زمان‌ها برای مصرف کردن پروتئین و BCAA، بعد از تمرین است. این پروتئین‌ها مستقیماً برای تأمین ماهیچه‌های شما مصرف‌ می‌شود و در نتیجه منجر به افزایش عضله بدون چربی خواهد شد. طعم خوبی نخواهد داشت. در واقع، احتمالاً طعم بسیار بدی خواهد داشت. اما بدن را با پروتئین بعد از تمرین تقویت می‌کند. یک نفس خوردن راهی آسان برای مصرف آن است.

    رژیم غذایی چربی سوزی : عصرانه

    •  سینه مرغ، ماهی پخته شده (به ویژه ماهی تن، ماهی قزل آلا، تیلاپیا، یا بوقلمون)، سبزی دلخواه به همراه نیم یا یک سیب زمینی شیرین کامل.

    برای مصرف بیشتر پروتئین بدون چربی، مطمئن شوید که گوشت چرخ کرده مصرفی بدون چربی است و تمام گوشت بدون پوست است. درحالی‌که گوشت قرمز، گوشت خوک، بره و ژامبون می‌توانند چرب باشند. اما هر چند وقت یکبار اشکالی ندارد. سبزیجات فیبر رژیمی بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند که تا وعده غذایی بعدی شما را سیر می‌کند و تا حدودی بدن را سم‌زدایی می‌کند.

    دلایل زیادی برای خوردن یک سیب زمینی شیرین در برنامه تمرینی بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی وجود دارد. سیب زمینی شیرین سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده است که انرژی بدن را برای رشد ماهیچه‌ها و چربی سوزی فراهم می‌کند. همچنین ویتامین‌های زیاد و فیبر بالایی دارد. علاوه بر آن منبع خوبی از پیکولینات کروم است که در تولید انسولین بدن ضروری است.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه تمرینی لاغری و چربی سوزی ۶ هفته‌ای

    رژیم غذایی چربی سوزی : وعده شب

    •  ماست با یک قاشق آب پنیر.

    ماست با یک قاشق آب پنیر (آب پنیر توت فرنگی و موز با این ترکیب طعم خوبی دارند). به همراه کمی شیر حدود 220 کالری و 40 گرم پروتئین دارد. اگر نمی‌توانید ماست تهیه کنید، می‌توانید وعده اواسط بعد از ظهر خود را مصرف کنید. ماست سرشار از پروبیوتیک است که می‌تواند به کاهش چربی کمک کند. با توجه به تنوع مواد غذایی در رژیم مناسب برنامه چربی سوزی حرفه ای، باید حدود 1700-1800 کالری، 1۶0-1۲0 گرم پروتئین و ۷۵-۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. نیاز روزانه به فیبر غذایی باید تامین شود و مصرف ویتامین شما برآورده شود.

    سخن پایانی

    این برنامه چربی سوزی حرفه‌ ای به افرادی فداکار توصیه می‌شود که برای رسیدن به آنچه می‌خواهند، خودشان را به چالش می‌کشند. لذت درازمدت خوش اندام بودن و چاق نبودن بسیار بیشتر از لذت کوتاه مدت خوردن چیزهایی است که برای سلامتی مضر است. این برنامه بدنسازی و رژیم غذایی چربی سوزی حرفه ای احتمالاً برای افرادی که به جای کاهش وزن نیاز به کاهش چربی دارند، بهترین مورد است.

    این برنامه چربی سوزی حرفه ای فقط شامل برنامه تمرینی است یا برنامه غذایی چربی سوزی هم دارد؟

    در کنار برنامه تمرین بدنسازی چربی سوزی حرفه ای یک برنامه رژیم غذایی چربی سوزی مناسب نیز در این مقاله ذکر شده است.

    آیا چربی سوزی نیاز به برنامه تمرینی و غذایی همزمان دارد؟

    مسلما برای حذف توده‌های چربی رسوب شده در بدن، رسیدن به فرم بدنی مناسب‌تر و تداوم در حفظ فرم بدنی مناسب، شما نیاز دارید برای رسیدن به اثربخشی بهتر و سریع‌تر در کنار یک برنامه تمرینی چربی سوزی از یک برنامه رژیمی چربی سوزی نیز استفاده کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که برنامه تمرینی و رژیم غذایی در کنار هم باعث سرعت و اثربخشی بهتر در رسیدن به نتیجه می‌شود.


    منبع:

    bodybuilding.com

    PN:0475

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۸ رای

    محصولات مرتبط

    12 دیدگاه برای برنامه چربی سوزی حرفه ای 12 هفته ای ثبت شده است

      1. سلام فرزاد جان
        بله. لازمه از بخش خدمات سایت، برنامه تمرین بدنسازی را انتخاب کنید یا روی نوشته همین جا کلیک کنید. بر اساس اطلاعات شما و شرایطی که دارید مربی اختصاصی برای شما یک برنامه تمرینی طراحی میکنه و به صورت آنلاین پشتیبانی میشید.

    1. مرسی از برنامه چربی سوزی حرفه ای که دادید. من سطحم حرفه ای نیست. بزنامه سبک تر دارید؟

    2. عالی بود و کامل. یه برنامه بدنسازی چربی سوزی و یه برنامه رژیم غذایی چربی سوزی

      1. همراه گرامی سمیرا عزیز
        از بازخورد مثبت شما سپاسگزاریم
        امیدواریم که همیشه سلامت و موفق باشید

    3. سلام ا
      خیلی ممنون از مطالب خوبتون
      در مورد رژیم غذایی چربی سوزی و برنامه تمرینی چربی سوزی حرفه ای بدون شک مطلب بسیار ارزشمندی بود و من هم چند مدت از این برنامه استفاده کردم. راضی بودم.

      1. همراه گرامی شکیلا عزیز
        از اینکه توانستیم رضایت کاربران را جلب کنیم خداوند را شاکریم.
        موفق باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *