درمان خانگی برای رفع چین و چروک دست و صورت و روش تهیه انواع ماسک صورت

درمان خانگی برای رفع چین و چروک دست و صورت و روش تهیه انواع ماسک صورت
  • درمان خانگی چین و چروک دست و صورت و روش تهیه انواع ماسک صورت را با این مقاله همراه شما هستیم. چین و چروک‌ها علامت شایع از دست رفتن جوانی هستند. با پا به سن گذاشتن اکثر افراد برای درمان چین و چروک صورت یا کاهش آن‌ها تلاش می کنند. با مراقبت و پیشگیری از درمان چین و چروک صورت در سنین پایین خودداری کنید. همچنین با روتین های مراقبتی می‌توانید حتی در سنین بالا نیز پوستی جوان‌تر و درخشان‌تر برخوردار باشید. در این مقاله می‌توانید با دلایل بروز چین و چروک آشنا شوید. همچنین نکات و ترفندهای موثر برای درمان چین و چروک دست و صورت ذکر می‌شود. با فیتولند همراه باشید.

    عوامل ایجاد کننده چروک ها‌

       قبل از آشنایی با روش‌های بهبود چروک‌ها، بهتر است با روش‌های پیشگیری آشنا شویم تا از بروز زودهنگام آن‌ها جلوگیری کنیم. همیشه پیشگیری از درمان بهتر است. بنابراین بهتر است در قدم اول با مراقبت‌های لازم از پوست خود در برابر چروک شدن محافظت کنیم. داشتن روتین‌های محافظ انواع پوست بهترین شیوه است. روتین‌ها به صورت روزانه نیازها و مشکلات پوست را برطرف می‌کنند. در زیر مهم‌ترین عوامل ایجاد کننده چروک‌ پوست را ذکر کرده‌ایم. با حذف این عوامل می‌توانید عمر جوانی پوست خود را افزایش دهید.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

     رژیم غذایی نامناسب

    مصرف خوراکی‌های سالم در رژیم غذایی می‌تواند در حفظ کیفیت و میزان کشش پوست موثر باشد. در حقیقت پوست شما تا حدودی نشان دهنده رژیم غذایی شما است. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به سلامتی و درخشش پوست شما کمک شایانی کند.

    پروتئین‌ها در بازسازی استحکام و سلامت سلول‌های پوستی به بدن کمک می‌کنند. همچنین به مقابله با پوست‌های سست و پوست‌هایی که روند بازسازی آهسته‌ای دارد؛ کمک می کنند. مصرف تخم مرغ، مرغ، ماهی سالمون و ماهی تن، یک راه طبیعی برای دریافت مقدار مناسب پروتئین در هر روز است.

    ویتامین C توانایی کمک به بدن درتولید کلاژن را دارد. کلاژن برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست ضروری می‌باشد. با از بین رفتن حالت کشسانی، پوست بیشتر مستعد چروکیدگی خواهد بود. بنابراین برای درمان چین و چروک صورت مصرف کافی ویتامین C ضرورت دارد.

    مصرف روزانه میوه‌ها و سبزیجاتی مثل توت‌فرنگی، کیوی، پرتقال، گوجه‌فرنگی، فلفل‌دلمه‌ای، کلم‌پیچ و بروکلی می‌توانند به روش طبیعی ویتامین Cمورد نیاز بدن را تامین کنند.

    بادام، بلوبری و گوجه‌فرنگی قابلیت تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست را دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها نیز مانند ویتامین E و C به حفظ سطوح کلاژن کمک می‌کنند. این مواد از پوست در برابر اشعه UV محافظت کرده و گردش خون را بهبود می‌بخشد. مصرف منظم این مواد در رژیم غذایی روزانه به درخشش طبیعی پوست و رفع چین و چروک صورت کمک می‌کند.

    مصرف مقادیری کاتچین و شکلات تلخ موجود در کاکائو که آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی محسوب می‌شوند؛ به پوست کمک می‌کنند. پس از آن‌ها لذت ببرید. لذت بردن از شادی‌های کوچک زندگی چندان دور از ذهن نیست. با مصرف تکه کوچکی شکلات تلخ به عنوان عصرانه، دسر یا حتی به عنوان شکلات داغ لذت برده و برای درمان خانگی چین و چروک اقدام کنید.

    حالت چهره

    درمان چین و چروک دست و صورت به روش های خانگی

      حالت‌ها و حرکت‌های تکراری صورت مانند لبخند زدن، اخم یا پلک زدن باعث شیارهایی می‌شود که با گذشت زمان ماندگار می‌شوند. برای پیشگیری و درمان چین و چروک دست و صورت از اخم کردن مداوم و حالت‌های تکراری پرهیز کنید.

    استعمال صابون

       صابون سبب از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست می شود. یکی از فواید اصلی این چربی‌ها پیشگیری از ایجاد چین و چروک است. در صورت استفاده از صابون به منظور جبران چربی های از دست رفته باید از مرطوب کننده استفاده کرد. اجتناب از مصرف صابون در درمان چین و چروک دست و صورت بسیار موثر است.

    آفتاب سوختگی

      خورشید بزرگ‌ترین منبع طبیعی ویتامین D است. اما به مدت زیاد در معرض قرار آن گرفتن می‌تواند برای پوست زیان‌آور باشد. قرار گرفتن در زیر نور آفتاب باعث خشکی بیش از حد و آفتاب سوختگی می‌شود. همچنین تغییرات ساختاری طولانی مدت در کلاژن موجود در پوست باعث می‌شود پوست زودتر چروک شود. استفاده از ضد آفتاب یا پوشاندن صورت در بیرون می‌تواند به رفع چین و چروک دست و صورت کمک کند.

    این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود : انتخاب بهترین ضد آفتاب

    سیگار کشیدن

       چین و چروک‌ها بر اساس اینکه آیا عادت به سیگار کشیدن دارید یا خیر؛ ایجاد می‌شوند. افرادی که در معرض دود سیگار هستند نیز آسیب پذیرند. دود سیگار به تنهایی باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. اولین قدم برای رفع چین و چروک صورت می‌تواند ترک سیگار باشد. زیرا سیگارحاوی سم‌هایی است که برای پوست مضر هستند. در واقع هیچ‌گونه فیلتری بین بدن و سم‌هایی که از سیگار خارج می شود؛ وجود ندارد.

    ژن ها

      دلیل دیگر چروک‌ها  به نوع پوست هر فرد و ساختار ژنتیکی او وابسته است. اغلب افراد دارای چشم‌های روشن و یا آبی رنگ به آسیب‌های ناشی از آفتاب حساس‌تر هستند.

    دلایل دیگر

      نشستن بیش از حد نزدیک به کامپیوتر یا صفحه تلویزیون و معاینه نکردن سالیانه چشم می‌تواند باعث دو‌بینی شود. بنابراین پوست اطراف چشم مستعد چین و چروک می‌گردد.

    پیشگیری و درمان‌های خانگی برای رفع چین و چروک صورت

    رفع چین و چروک دست و رفع چین و چروک صورت با درمان های خانگی

    اگرچه چروک‌ها قابل کنترل نیستند؛ اما  قطعا می‌توانید از آن‌ها پیشگیری کنید. در زیر به موردی که باید از آن‌ها پرهیز شود؛ اشاره کرده‌ایم. با رعایت این نکات می‌توانید پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر داشته باشید. به خاطر داشته باشید که پیشگیری از درمان چین و چروک صورت آسان‌تر است.

    صورت خود را بپوشانید

      پوشاندن صورت در مواقعی که در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اید؛ در دراز مدت موثر خواهد بود. زمانی که پوست شما کمتر در معرض نور خورشید باشد، احتمال داشتن پوستی خشک و تیره‌رنگ کمتر است. استفاده از کلاه، عینک آفتابی یا دستکش نیز برای محافظت از پوست لازم است. از مالیدن بیش از حد ضد آفتاب بر روی پوست پرهیز کنید. برای آنکه پوست بتواند نفس بکشد و خود را بازسازی کند. بازسازی پوست در رفع چین و چروک دست و صورت بسیار اهمیت دارد.

    لایه برداری پوست

      هدف یک درمان خانگی چین و چروک، حفظ سلامت پوست و شکل ظاهری فرد است. لایه‌برداری نقشی مهم در حفظ سلامت پوست دارد. به جای روش‌های لایه‌برداری شیمیایی، پیشنهاد می‌شود از اسیدهای موجود در مواد غذایی مانند پرتقال، لیمو و ماست استفاده کنید. این مواد از بهترین لایه‌بردارها هستند. لایه‌برداری به حذف پوست قدیمی کمک می‌کنند. بنابراین پوست جوان‌تر و سفت‌تر می‌شود.

    این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود : تشخیص نوع پوست و مراقبت از انواع پوست

    الگوهای خواب خود را اصلاح کنید

      مدل خوابیدن هر فرد مشخص کننده شکل و ظاهر چروک‌های روی پوست اوست. خوابیدن در حالتی که بر پوست فشار وارد شود؛ به ایجاد چروک‌ها کمک می‌کند. بنابراین باید تلاش کنیم به پشت بخوابیم تا از خط افتادن پیشانی و چین و چروک بر روی صورت پیشگیری کنیم. این فاکتور پس از درمان چین و چروک دست و صورت نیز برای ماندگاری نتایج بسیار مهم است.

    به میزان کافی آب بنوشید

      نوشیدن مقدار زیادی مایعات مانند آب، عصاره نارگیل و چای سبز و یا خوردن خیار، آنتی‌اکسیدان‌های  لازم را تامین می‌کند. کافی بودن ذخیره آب بدن باعث دفع سموم می‌شود. علاوه بر آن مرطوب نگهداشتن پوست نیز کمک می‌کند.

    قویترین ماسک ضد چروک صورت

      چروک‌های پوست نیز مشابه سایر مشکلات مرتبط با پوست هستند. چروک‌ها مجموعه درمان‌های خانگی مختص به خود را دارند که امتحان و آزمایش شده‌اند. برای درمان چین و چروک صورت نیاز به موادی دارید که تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. ماسک صورت یکی از آرامش بخش‌ترین راه‌های رفع مشکلات پیش روی پوست صورت است. تهیه معجونی از مواد موجود در خانه می‌تواند به سلامت دوباره پوست با روشی طبیعی و مقرون به صرفه کمک کند.

    ماسک صورت موز

    درمان خانگی چین و چروک با ماسک موز

    مواد لازم برای درمان خانگی چین و چروک دست و صورت:

    یک عدد موز

    یک قاشق چای‌خوری ماست

    یک قاشق چای‌خوری آب پرتقال

    دستورالعمل:

    یک موز را بردارید و خرد کنید. آن را با یک قاشق چای‌خوری آب پرتقال و یک قاشق چای‌خوری ماست ساده ترکیب کنید.

    مواد را مخلوط کنید تا ماسک خامه‌ای برای درمان چین و چروک دست و صورت شکل بگیرد.

    به مدت 20-15 دقیقه بروی صورت خود استراحت دهید. سپس بشویید.

    فواید ماسک موز   

    ویتامین Eموجود در موز به افزایش مقاومت پوست در برابر اشعه UV کمک می‌کند.

    ویتامین A موجود در موز به از بین رفتن لکه‌های تیره کمک می‌کند همچنین ویتامین B موجود در ماست از پیری جلوگیری می‌کند.

    پتاسیم مرطوب کننده‌ای است که سلول‌های پوستی را مرطوب می‌کند. فیبوفلاوین یا ریبوفلاوین به دفع سموم و رادیکال‌های آزاد ایجاد کننده چین و چروک کمک می‌کنند.

    برنامه تمرین بدنسازی و رژیم غذایی فیتولند گیف

    ماسک سفیده تخم‌مرغ              

    مواد لازم برای درمان چین و چروک دست و صورت :

    یک عدد سفیده تخم‌مرغ

    نصف قاشق چای‌خوری عسل

    یک قاشق چای‌خوری آب لیمو

    دستورالعمل:     

    برای تهیه این ماسک جوان کننده جهت رفع چین و چروک صورت همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. ۲۰-۱۵ دقیقه آن را بر روی پوست استراحت دهید. سپس با آب سرد بشویید.

    فواید ماسک سفیده تخم‌مرغ     

    منیزیم روند پیری را کاهش داده و موجب درخشش پوست می شود.

    سفیده تخم‌مرغ بهترین منبع پروتئین است که برای بازسازی نسج پوستی و رشد آن مفید است.

    سفیده تخم‌مرغ حاوی ماده‌ای به نام لیزوزیم است که توانایی هضم دیواره سلولی باکتری‌های آکنه را دارند.

    این ماسک سبب سفت شدن، خاصیت ارتجاعی و کوچک شدن منافذ پوست می‌شود. این روش یک درمان خانگی سودمند برای پوست‌های چرب است. همچنین در رفع چین و چروک دست و صورت موثر می‌باشد.

    این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود : علت و راه‌های درمان چروک دور چشم

    ماسک ماست یونانی    

    مواد لازم برای تهیه ماسک دست و صورت :     

    نصف پیمانه ماست یونانی

    نصف یک خیار

    چند برگ‌ نعنا

    دستورالعمل:      

    نصف پیمانه ماست یونانی را با نصف یک خیار خالص و برگ های نعنا مخلوط کنید. آن را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید. برای پیشگیری و درمان چین و چروک صورت ماسک را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه بر روی پوست استراحت دهید. در آخر صورت خود را با آب ولرم بشویید.

    فواید ماسک ماست یونانی     

    این ماسک یک مرطوب کننده طبیعی پوست است. هر عدد خیار دارای ویتامین‌های  C، B6 ،B5، B3، B2، B1، فولیک اسید، کلسیم ، آهن ،منیزیم ، فسفر، پتاسیم و روی است. این مواد معدنی و ویتامین‌های طبیعی به سفتی پوست و درعین حال درخشش و آب‌رسانی آن کمک می‌کنند. همچنین خشکی، پوست انداختن و ترک خوردن پوست را نیز درمان می‌کنند.

    بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت   

      بهترین روغن برای درمان چین چروک دست و درمان چین و چروک صورت

    روغن نارگیل و روغن زیتون بهترین روغن‌ها برای درمان چین و چروک دست و صورت هستند. پیش از خواب پوست صورت و دست‌ها را با میزان مناسبی از این روغن‌ها آغشته کنید. به آرامی و رو به بالا پوست را با آن‌ها ماساژ دهید.

    فواید مصرف روغن نارگیل یا زیتون برای پوست

    سبب کاهش دیده شدن خطوط و چین و چروک‌ها می‌شوند.

    این روغن‌ها بهترین راه محافظت از پوست در برابر آفتاب و درمان خانگی چین و چروک هستند.

    اگر هر شب قبل از خواب بر روی پوست ماساژ داده شوند؛ به عنوان مرطوب‌کننده طبیعی عمل می‌کنند.

    این روغن‌ها غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند از تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری کنند. رادیکال‌های آزاد سبب پیری زودرس می شوند.

    این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود : خواص روغن زیتون برای زیبایی پوست

    ماسک لیمو و عسل  

    دستورالعمل تهیه ماسک صورت :

    برای برای رفع چین و چروک دست و صورت، دمنوش لیمو و عسل را قبل از خروج از خانه یا پیش از استفاده از هر نوع مواد آرایشی یا شستن صورت مصرف کنید.

    لایه نازکی از مخلوط آب لیمو و عسل را به مدت ده دقیقه بروی پوست قرار دهید. سپس پوست را با آب سرد بشویید.

    فواید ماسک لیمو:

    به رفع چین و چروک صورت کمک می کند.

    داشتن حس تازگی و طراوت و بوی خوب از فواید این نوع درمان خانگی است.

    عسل حاوی مواد مرطوب کننده است که رطوبت سلول‌های پوست را حفظ می‌کند. درحالی‌که لیمو تولید کلاژن را افزایش می دهد.

    ماسک آلوئه ورا    

    دستورالعمل تهیه ماسک:

    ماسک آلوئه ورا بهترین درمان گیاهی چین و چروک صورت می‌باشد. برای درمان خانگی چین و چروک ماده ژله‌ای داخل برگ‌های آلوئه ورا را بر روی پوست قرار دهید.

    فواید ماسک آلوئه ورا:           

    آفتاب سوختگی‌ها راحت‌ترین راه آسیب رساندن و چروک شدن پوست هستند. استفاده از ژل آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضد التهابی می‌تواند روند بهبود را کاهش دهد.

    ژل موجود در گیاه آلوئه ورا در بهبود زخم و تسکین دادن به آن علی الخصوص پس از حمام آفتاب تاثیر دارد.

    رشد و نگهداری از یک گیاه آلوئه ورا در باغچه نسبتا راحت است. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید از ویتامین ها و مواد معدنی آن برای رفع چین و چروک دست و صورت بهره‌مند شوید.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه تمرین بدنسازی اختصاصی

    سخن پایانی

    برای جوان و زیبا ماندن لازم است تغذیه خوبی داشته باشید. علاوه بر آن به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت دهید. خواب خوب، حذف استرس و اضطراب نیز از عوامل مهم زیبایی و ماندگاری جوانی پوست هستند. درمان چین و چروک صورت با روش‌های خانگی باید از سنین پایین‌تر آغاز شود. چروک‌های عمیق و قدیمی با روش‌های خانگی درمان نمی‌شوند. اما روش‌های خانگی بهترین شیوه برای پیشگیری از ایجاد این نوع چروک‌ها هستند. اصلاح رژیم غذایی و هیدراته نگهداشتن بدن مهم‌ترین اصل درمان‌های خانگی برای رفع چین و چروک صورت است. بدون این دو عادت درمان خانگی چین و چروک امکان‌پذیر نیست.


    منبع:

    .kaya.in

    PN:0415

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    محصولات مرتبط

    یک دیدگاه برای " درمان خانگی برای رفع چین و چروک دست و صورت و روش تهیه انواع ماسک صورت " ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *