اصول رژیم غذایی برای لاغری صورت

اصول رژیم غذایی برای لاغری صورت
  • آیا شما هم صورت چاق و تو پری دارید؟ رژیم غذایی برای لاغری صورت یکی از بهترین روش‌های بهبود فرم صورت است. صورت خیلی لاغر شما را تکیده و پیرتر نشان می‌دهد. اما صورت چاق نیز برای بسیاری از افراد آزاردهنده است. این چاقی می‌تواند بر اثر ژنتیک یا اضافه وزن باشد.

    اگر به دنبال شادابی و لاغری صورت در کمترین زمان هستید، به برنامه رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود اهمیت داده و از آن غافل نشوید. فراموش نکنید با کاهش کلی وزن بدن، شاهد بهبود فرم صورت خود خواهید بود. خبر خوب اینکه تغییرات در صورت، سریع‌تر از دیگر نواحی بدن رخ می‌دهد. با فیتولند همراه شده و با ترفندهای آسان برای لاغری صورت آشنا شوید.

    رژیم غذایی لاغری صورت

    برای لاغر شدن صورت چه بخوریم؟ در ادامه مهم‌ترین مواد غذایی موثر بر چاقی و تجمع چربی در صورت را معرفی می‌کنیم. این مواد غذایی همان چیزهایی هستند که روزمره و بدون توجه به تاثیرات آن‌ها مصرف می‌کنیم. تغذیه خود را در جهت دست‌یابی به اهداف خود تنظیم کنید. آنگاه منتظر معجزه بمانید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : ۸ برنامه از بهترین رژیم‌های لاغری دنیا در سال ۲۰۲۱

    توجه داشته باشید که عملا دریافت برنامه رژیم غذایی برای لاغری صورت مفهوم علمی ندارد. رژیم غذایی برای تناسب اندام و کمک به وزن مناسب بدن می‌باشد. شما با رعایت نکات زیر می‌توانید تا حدودی از پف کردن صورت خود جلوگیری کرده و پوستی براق تر داشته باشید. طبیعی است میزان چاقی صورت با نوع ژنتیک شما و وزن کلی شما ارتباط موثرتری دارد.

    ۱. آب بنوشید

    روزانه هشت لیوان آب بنوشید! تعجب نکنید این نوشیدنی معجزه‌آسا روشی ساده برای لاغری صورت است. علاوه بر این چهره شما را شاداب نگه می‌دارد. پس اگر نگران چاق شدن بیش از حد صورت خود هستید؛ حتماً مصرف آب را افزایش دهید.

    مطالعه‌ای در سال 2008 نشان داد ارتباط زیادی بین نوشیدن بیشتر آب و کاهش وزن وجود دارد. ما اغلب تشنگی را به‌جای گرسنگی اشتباه می‌گیریم. البته این خطا به دلیل نواحی فعال در مغز به هنگام تشنگی و گرسنگی است. پس قبل از خوردن میان وعده، یک لیوان آب بنوشید.

    یک مطالعه دیگر نیز در سال 2008 انجام شد. شرکت‌کنندگان در 62 درصد مواقع به علائم تشنگی یا گرسنگی به طور اشتباهی پاسخ دادند. برخی از این پاسخ‌ها شامل غذا خوردن در هنگام نیاز به هیدراته کردن بدن بود. یعنی زمانی که بدن دچار کمبود آب شده است. همین امر منجر به مصرف کالری بیشتر در افراد مورد مطالعه شد.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    مطالعات متعددی درباره تأثیر آب در رژیم غذایی برای لاغری صورت انجام شده است. برای مثال نتایج یک تحقیق نشان داد، افرادی که قبل غذا آب می‌نوشند، کالری کمتری مصرف می‌کنند. این نتیجه حاصل از یک تحقیق با حجم نمونه کم به دست آمد. در نتیجه نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

    مطالعه کوچک دیگری در سال 2007 انجام شد. نوشیدن نیم لیتر آب، خصوصاً آب سرد، تا یک ساعت پس از آن، متابولیسم شرکت کنندگان را 24 درصد افزایش می‌دهد. با نوشیدن آب سرد، بدن تلاش می‌کند تا دمای آن را به دمای بدن رسانده و گرم کند. به همین علت شاهد افزایش متابولیسم و سوخت و ساز خواهیم بود.

    البته برای تعمیم دادن این نتایج به تحقیقات بیشتری نیاز است. همچنین نوشیدن آب به کاهش پف و باد صورت کمک می‌کند. زیرا هیدراته کردن بدن با روش مناسب منجر به کاهش احتباس مایعات می‌گردد.

    رژیم غذایی برای لاغری صورت

    ۲. مشروبات الکلی را کنار بگذارید 

    حذف نوشیدنی‌های الکلی یکی از اصول برنامه رژیم غذایی لاغری صورت می‌باشد. الکل یک ماده التهابی است. اگر با مواد قندی و کربناسیون مخلوط شود، باعث نفخ، گاز معده، احتباس مایعات و التهاب می‌گردد. در نتیجه شاهد تورم صورت خواهیم بود. همچنین کالری حاصل از الکل می‌تواند به سرعت بر وزن ما اضافه کند.

    همچنین الکل باعث کم آبی شده و بدن سعی می‌کند تا مایعات را حفظ کند. در نتیجه صورت پف خواهد کرد. برای اولین قدم در رژیم غذایی برای لاغری صورت، نوشیدنی‌های الکلی را حذف نموده و شاهد تأثیر آن باشید.

    ۳. مصرف نمک را کاهش دهید

    محققان همواره تأکید زیادی بر کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی برای لاغری صورت دارند.  مصرف زیاد سدیم منجر به احتباس مایعات، ورم، پف صورت و سایر نواحی بدن می‌گردد. ساده‌ترین راه برای کاهش مصرف سدیم، مصرف کمتر غذاهای فرآوری‌شده است.

    یک مطالعه در سال 2017 در آمریکا انجام شد. نتایج نشان داد حدود 70 درصد افراد، سدیم را از غذاهای بسته‌بندی و آماده دریافت می‌کنند. بنابراین در برنامه غذایی برای لاغری صورت مصرف چیپس و غذاهای فرآوری‌شده را تا حد امکان کاهش دهید.

    ۴. مصرف شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده را کاهش دهید 

    تمامی برنامه‌های کاهش وزن، تاکید بر کاهش مصرف شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده دارند. لاغری صورت نیز از این قاعده مستثنی نیست. کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده در ماکارانی، برنج سفید، نان، کلوچه، کراکر و چیپس وجود دارند. همچنین این ماده در نوشیدنی‌های شیرین و بیشتر تنقلات نیز یافت می‌شود. غذاهای مذکور ارزش غذایی کمی داشته و تنها باعث جهش قند خون می‌گردند. در نتیجه شاهد افزایش ذخیره چربی بدن و چاقی خواهیم بود.

    در رژیم غذایی برای لاغری صورت مصرف غذاهای مغذی مانند غلات سبوس‌دار و فیبر را فراموش نکنید. میوه‌ها، سبزیجات، مغزها و حبوبات از این دست مواد غذایی هستند. گوشت بدون چربی و لبنیات گزینه‌های سالم‌تری به‌جای کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده می‌باشند. کاهش مصرف قند نیز به کاهش اشتها و ولع کمک می‌کند.

    نقش ورزش در برنامه غذایی برای لاغری صورت 

    رژیم غذایی برای لاغری صورت

    لاغر کردن صورت با تغذیه و ورزش بهترین و سریع‌ترین روش ممکن است. پس حتماً در کنار رژیم غذایی، ورزش را در برنامه خود قرار دهید. تمرینات قلبی عروقی راهی عالی برای کاهش وزن بدن بوده و به لاغری صورت نیز کمک می‌کنند. تمرینات کاردیو ضربان قلب را افزایش می‌دهند. میزان تنفس از حد طبیعی بیشتر شده و معمولاً مقداری تعریق ایجاد می‌کنند.

    شدت این تمرینات می‌تواند از سطح کم یا متوسط تا زیاد متغیر باشد. هرچه شدت و مدت تمرین بیشتر شود، کالری بیشتری می‌سوزانید. اگر وقت کافی ندارید تمرینات HIIT را در برنامه خود قرار دهید. تحقیقات نشان می‌دهند در یک جلسه از این تمرینات کالری بیشتری از همان مدت ورزش کاردیو می‌سوزانید.

    برای مثال ابتدا یک دقیقه با سرعت بالا دویده یا دوچرخه برانید. سپس برای 3 یا 4 دقیقه تا رسیدن به یک سرعت آرام و مناسب، از سرعت خود بکاهید. این تناوب را حداقل برای 15 یا 20 دقیقه ادامه دهید. استفاده از پروتئین کافی را در رژیم غذایی برای لاغری صورت فراموش نکنید. با این روش از عضله سوزی جلوگیری نموده و همچنین مدت زمان بیشتری سیر خواهید ماند.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه چربی سوزی حرفه ای بانوان

    نکته حرفه‌ای  

    براساس مطالعات برای کاهش وزن باید در هفته ۲.۵ تا 5 ساعت تمرین با  شدت متوسط داشته باشیم. یا به جای آن در هفته ۱.۲۵ تا ۲.۵ ساعت ورزش هوازی با شدت بالا انجام دهیم. علاوه بر بدنسازی، ورزش‌های دیگری هم چون شنا، اسکیت، سنگ نوردی، دوچرخه سواری، کایاک سواری و کاراته نیز مناسب هستند. ورزش مورد علاقه خود را بیابید. با این روش به مدت طولانی‌تری تمرین را ادامه داده و لذت خواهید برد.

    تاثیر خواب بر لاغری صورت 

    آیا خواب بر چاقی صورت تأثیرگذار است؟ بیدار ماندن در ساعات اولیه صبح (1 تا 4 بامداد) باعث مصرف خوراکی بیشتر در شب می‌شود. یک مطالعه در سال 2017 ارتباط میان ‌وعده بعد از شام و افزایش وزن را نشان داد. مصرف مواد غذایی بعد از شام میزان کالری دریافتی را افزایش می‌دهد. همچنین ریتم شبانه‌روزی بدن را نیز برهم می‌زند. این امر حتی در صورت عدم مصرف کالری اضافی، با افزایش وزن ارتباط پیدا می‌کند.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : 10 روش برای لاغری سریع بازوها

    خواب ناکافی با ترشح بیشتر هورمون استرس (کورتیزول) همراه است. در نتیجه متابولیسم کندتر و اشتها افزایش می‌یابد. متأسفانه، خواب نامناسب یا بی‌موقع برای اکثر افراد بسیار معمول است. نوشیدن کافئین در اواخر بعدازظهر و کمبود نور کافی طی روز بر کیفیت خواب تأثیر می‌گذارد.

    همچنین روشن نگه داشتن چراغ‌ها و وسایل الکترونیکی در شب از دیگر علل خواب بدون کیفیت است. بی‌خوابی منجر با سیاهی زیر چشم و پف صورت می‌شود. بنابراین 8 ساعت استراحت می‌تواند چهره را شاداب‌تر و  زیباتر کند.

    رژیم لاغری صورت

    لاغری صورت با ورزش های صورت

    مطالعات احتمال تأثیر تمرینات کششی صورت بر کاهش چربی و سفت شدن عضلات صورت را ثابت کرده‌اند. این تمرینات دو بار در روز و به مدت 8 هفته باعث افزایش کشش عضلات صورت می‌شوند. همچنین جوان سازی صورت را نیز به دنبال دارند.

    دندان‌های خود را بفشارید. در حالی که لبخند را چند ثانیه نگه می‌دارید، لب‌های خود را جمع کنید. آن‌ها را از دو طرف صورت خود به عقب و جلو ببرید. سپس هوا را از گونه به گونه دیگر منتقل کنید.

    پیشگیری بهتر از درمان است 

    ساده‌ترین راه،‌ پیشگیری از چاقی و اضافه وزن است. رعایت مراحل فوق به همراه سبک زندگی سالم منجر به تناسب اندام می‌شود. همچنین فرم صورت شما را زیبا و شاداب نگه می‌دارد.

    سخن پایانی 

    امروزه لاغر کردن صورت دغدغه بسیاری از افراد است. در رژیم غذایی برای لاغری صورت بر کاهش مصرف نمک تاکید می‌شود. همچنین لازم است مصرف نوشیدنی‌های الکلی را قطع کنید. به جای کربوهیدرات‌های تصفیه شده، از کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده نمایید. مصرف فیبر، میوه، حبوبات و سبزیجات را نیز فراموش نکنید. نوشیدن 8 لیوان آب به همراه استراحت کافی و مناسب تأثیر به سزایی بر لاغری صورت دارد.

    منبع:

    greatist.com

    PN:0438

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    محصولات مرتبط

    یک دیدگاه برای " اصول رژیم غذایی برای لاغری صورت " ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *