محاسبه وزن ایده آل آنلاین

محاسبه وزن ایده آل آنلاین
  • محاسبه وزن ایده آل آنلاین در فیتولند یک ابزار ساده در اختیار شما قرار خواهد داد تا به سرعت وزن مناسب خود را محاسبه کنید. محاسبه وزن ایده آل بدن یا محاسبه اضافه وزن یا کمبود وزن اولین اقدام در مسیر سبک زندگی سالم می‌باشد و برای حفظ سلامت بدن امری ضروری است. از این رو بسیاری از پزشکان برای محاسبه وزن مناسب و حفظ وزن ایده آل تاکید فراوان کرده‌اند. امروزه با ابزارهای محاسبه آنلاین وزن ایده آل و در کمتر از 1 دقیقه به راحتی این پاسخ را خواهید داشت. 

    وزن ایده آل چیست و چرا محاسبه وزن ایده آل مهم است؟

    محاسبه وزن ایده ‌آل آنلاین بر مبنای شاخص توده بدنی ( Body Mass Index = BMI ) صورت می‌گیرد و از نسبت وزن به قد می‌توانید وزن خود را محاسبه کنید و نسبت آن را با وزن ایده آل بسنجید. اگر به دنبال دریافت رژیم غذایی آنلاین باشید اولین قدم محاسبه وزن استاندارد شما می‌باشد. برای داشتن برنامه رژیم غذایی باید بدانید چه میزان اضافه وزن یا کمبود وزن دارید.

    مقدار کمتر یا بیشتر وزن شما نسبت به یک وزن استاندارد می‌تواند اندام‌های بدن و کارکرد آن‌ها را مختل کند و سلامت جسم را به خطر بیاندازد.

    محاسبه اضافه وزن

    کاهش وزن نسبت به یک وزن ایده‌آل عموما باعث ایجاد ضعف در بدن و اندام‌ها می‌شود. بدن به صورت خودجوش برای رساندن خود به توانایی نرمال و انرژی مورد نیاز روزانه، از تمام مواد مغزی موجود در بدن، چربی‌های مفید، ویتامین‌ها و …. استفاده می‌کند. به همین دلیل است که بدن افراد با وزن پایین‌تر از وزن ایده‌آل، دچار کمبود مواد معدنی و ضعف جسمانی می‌شود. هرچه مقدار وزن نسبت به وزن ایده‌آل کمتر باشد، خطر سلامت برای فرد بیشتر است و حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    بر عکس اگر در محاسبه اضافه وزن فرد نسبت به وزن ایده‌آل بیشتر باشد، اندوخته مفید مواد مورد نیاز بدن بیشتر از ظرفیت آن می‌شود. به طور مثال قندها و چربی های مفید بدن به چربی‌های غیر مفید تبدیل شده و افزایش آن در بدن، باعث بیماری چاقی و اختلال در دستگاه گوارش، قلب و دستگاه تنفسی فرد می‌شود. به همین دلیل محاسبه وزن ایده آل آنلاین اهمیت پیدا می‌کند.

    برای محاسبه وزن مناسب و ایده آل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

    محاسبه وزن مناسب

    وزن ایده‌آل برای هر فرد متفاوت است و عواملی همچون قد، ترکیب استخوان بندی، ژنتیک، سن، جنسیت و …. برای محاسبه وزن ایده‌ ال آنلاین باید مورد توجه قرار گیرد.

    علاوه بر موارد یاد شده، از عوامل تاثیر گذار در محاسبه وزن استاندارد می‌توان به میزان تحرک، میزان کالری مصرفی در طول روز و میزان سوخت و ساز بدن به صورت طبیعی و محیطی اشاره کرد.

    بشر امروز به خصوص در جوامع شهری به علت سبک زندگی ماشینی و نوع تغذیه که نامناسب تشخیص داده می‌شود، روند صعودی در افزایش وزن و چاقی داشته است. آمار بیماری‌های مربوط به اضافه وزن رو به افزایش است. از این رو تاکید فراوانی به محاسبه اضافه وزن شده است.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه چربی سوزی حرفه ای

    فیتولند با در نظر گرفتن اهمیت ویژه محاسبه وزن ایده آل آنلاین و رسیدن به یک وزن مناسب ، محاسبه آنلاین اضافه وزن را ترتیب داده و تا با انواع روش‌ها و برنامه‌های ارائه شده توسط تیم مشاوران ورزشی و تغذیه فیتولند، شما را در رسیدن به وزن ایده آل خود یاری کند.

    محاسبه آنلاین وزن ایده آل

    محاسبه آنلاین اضافه وزن

    محاسبه وزن ایده آل آنلاین با مشخص بودن جنسیت و قد به راحتی از طریق جدول زیر امکان‌پذیر می‌باشد. اگر نگران این هستید که اضافه وزن دارید یا ممکن است خیلی لاغر باشید کمتر از 1 دقیقه زمان صرف کنید و به جواب برسید.

    در صورتیکه بخواهید میزان انرژی مورد نیاز روزانه خود را نیز محاسبه کنید لطفا دکمه روبرو را فشار دهید.

    محاسبه انرژی مورد نیاز روزانه

    سخن پایانی

    در این نوشته سعی کردیم اهمیت و تاکید بر محاسبه وزن ایده آل آنلاین را به شما یادآوری کنیم. فیتولند به عنوان ترویج کننده سبک زندگی سالم در جامعه، خود را در این زمینه مسئول می‌داند تا شما را در رسیدن به هدف بزرگی چون حفظ سلامتی و تناسب اندام یاری کند.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه افزایش حجم باسن

    شما می‌توانید به راحتی و با توجه به روش‌های ارائه شده محاسبه وزن ایده آل آنلاین ، به صورت آنلاین مقدار وزن خود را محاسبه و بر اساس آن از برنامه‌های تمرین ورزشی اختصاصی و رژیم های غذایی فیتولند استفاده کنید. برای محاسبه آنلاین اضافه وزن خود همین الان از طریق سایت فیتولند اقدام فرمایید. در روش محاسبه وزن مناسب خود تنها کافی است با روش اندازه‌گیری صحیح قد آشنا باشید که در ادامه برای شما انواع روش‌های استاندارد اندازه‌گیری قد توضیح داده شده است.

    روش اندازه گیری صحیح قد

    با استفاده از استادیومتر(قد سنج) :

    در زیر خط کش استادیومتر کاملا راست بایستید.

    پاها کاملا صاف و پاشنه در میانه بدن و در تماس با یکدیگر باشند.

    سر خود را در وضعیت طبیعی نسبت به چانه قرار داده و مستقیم به جلو نگاه کنید.

    خط کش استودیومتر باید بالاترین بخش سر (جمجمه) را لمس کند.

    بدون استفاده از قدسنج:

    در کنار یک دیوار کاملا راست بایستید.

    پاها کاملا صاف و پاشنه ها در میانۀ بدن بوده و همدیگر را لمس کنند.

    ساق پاها و بالا تنه خود را به دیوار بچسبانید.

    با کمک فردی دیگر یک وسیله صاف را به طور کاملا افقی و صاف بر روی بالاترین بخش سر خود قرار دهید به طوریکه همزمان بر دیوار عمود شود.

    ارتفاع لبۀ پایینی سطح صاف را از زمین با کمک متر اندازه گیری کنید.


    محاسبه وزن ایده‌آل بدن

    • واحد اندازه گیری سانتی متر (cm) ( فاصله فرق سر تا پاشنه پا با استفاده از متر نواری یا قد سنج عمودی )

    PN:0301

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    3 دیدگاه برای محاسبه وزن ایده آل آنلاین ثبت شده است

    1. چقدر خوب که وزن ایده‌آل رو اینجا محاسبه می‌کنید. خیلی کمک میکنه برای انتخاب بهتر برنامه های رژیمی.ممنون از شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *