علل کاهش میل جنسی در زنان

علل کاهش میل جنسی در زنان
  • علل کاهش میل جنسی در زنان چیست ؟ از چه سنی و در چه شرایطی بانوان دچار این بحران می‌شوند؟ آبا برای درمان کاهش میل جنسی در زنان راه حلی طبیعی وجود دارد؟ کاهش میل جنسی در زنان یکی از بزرگترین مشکلاتی است که زندگی زناشویی را به مخاطره می اندازد. علل کاهش میل جنسی در بانوان می‌تواند دلایلی از قبیل روانشناختی، تغییرات هورمونی و عوامل دیگری داشته باشد.

    بسیاری از آقایان از بی میلی شریک زندگیشان نسبت به رابطه جنسی، در طول زندگی مشترک شکایت دارند و نگران آینده زندگی مشترکشان می باشند. میل جنسی در زنان به طور طبیعی در طول سال های زندگی  متناسب با شرایط محیطی و تغییرات بدنی، با نوسانات زیادی مواجه می شود.

    بررسی دلایل کاهش میل جنسی در بانوان

    در ادامه این مقاله به عوامل موثر در کاهش میل جنسی در بانوان و راه های مقابله با آن و ارائه راهکارهایی برای افزایش میل جنسی می پردازیم.

    1- بیماری ها عاملی برای کاهش میل جنسی در زنان

    طیف گسترده ای از بیماری ها، تغییرات فیزیکی و داروها می تواند باعث کاهش میل جنسی شوند، از جمله:

    • درد در هنگام رابطه جنسی به عنوان مثال در “واژینیسموس” (گرفتگي عضلات مجراي بيروني واژن)
    • ابتلا به بیماری های مزمن مثل دیابت، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر (تنگی رگهای قلب) باعث کاهش میل جنسی در باتوان می شوند. این بیماری ها نه تنها از جنبه روانی بلکه از نظر توان جسمی نقش موثری در کاهش میل جنسی زنان خواهند داشت.
    • مصرف برخی داروها، به خصوص داروهای ضد افسردگی با تغییر سطح هورمونها به خصوص کاهش سطح هورمون تستسترون و نیز کاهش جریان خون باعث کاهش میل جنسی زنان می شوند.

    2- علل روانشناختی موثر بر کاهش میل جنسی در زنان

    علل کاهش میل جنسی در زنان و جلوگیری از کاهش میل جنسی

    حالات روحی می تواند میل جنسی را تحت تاثیر قرار دهد که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    مشکلات روانی مانند اضطراب یا افسردگی
    استرس، مانند استرس مالی یا استرس کاری
    کسانی که از ظاهر اندام خود رضایت ندارند، از نظر روانی دچار کاهش میل جنسی می شوند (به خصوص در افراد چاق و نیز زنانی که تازه زایمان کرده اند)
    عزت نفس پایین (عدم باور اینکه آیا توانایی لازم، برای جلب نظر همسر خود را دارد یا خیر؟)
    تجارب جنسی قبلی ناخوشایند

    3- ارتباط شیوه نادرست زندگی شخصی، با کاهش میل جنسی در زنان

    خستگی و استرس در زندگی روزمره می توانند از علل کاهش میل جنسی در خانم ها محسوب شوند. به خصوص در زنان شاغل به علت داشتن مسولیت زیاد، استرس و خستگی کاهش میل جنسی نسبت به سایرین بیشتر خواهد شد. کمبود زمان یکی از علل شایع کاهش میل جنسی است.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : درمان های طبیعی برای افزابش میل جنسی

    استفاده نادرست از تبلت و موبایل هوشمند هم یکی دیگر از مصادیق سبک زندگی مدرن است که خود، بلای خانمانسوز میل جنسی می باشد. ایجاد تغییرات مناسب در شیوه زندگی، نقش مفیدی در افزایش میل جنسی خواهد داشت.

    4- نقش ارتباط عاطفی بین همسران

    برای بسیاری از زنان، یک ارتباط عاشقانه، مقدمه ای برای صمیمیت جنسی و داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش است. بنابراین مشکلات و اختلافات بین زوجین می تواند زمینه ساز کاهش میل جنسی در خانم ها باشد. درگیری و مشکلات حل نشده بین زوجین به خصوص اگر مساله عدم اعتماد، به دنبال خیانت همسر هم در این بین وجود داشته باشد از مهمترین عوامل موثر در کاهش میل جنسی در خانم ها می‌باشد. در بسیاری از زنان عامل ارتباط عاطفی از مهمترین موارد افزایش میل جنسی است.

    5- تغییرات هورمونی چگونه باعث کاهش میل جنسی در زنان می شوند

    تغییرات در سطح هورمون ها عامل موثری در کاهش میل جنسی می باشد.
    کاهش میزان استروژن در دوران یائسگی باعث می شود که تمایل به رابطه جنسی کم رنگ شود. در دوران یائسگی بافت واژن به علت تغییرات هورمونی ایجاد شده، دچار خشکی شده و به همین دلیل اغلب زنان یائسه، درد حین مقاربت را در این سنین تجربه خواهند کرد. خشکی واژن، نقش به سزایی در عدم تمایل به مقاربت و کاهش میل جنسی در زنان یائسه خواهد داشت.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : تست های سلامت زنان

    هورمون تستوسترون عامل موثری، در ایجاد تمایلات جنسی در هردوجنس(زن و مرد) می باشد. هنگامی که سن فرد چه زن و چه مرد افزایش می‌یابد، سطح هورمون تستوسترون، در بدن پایین آمده و به دنبال آن تمایل فرد به برقراری رابطه جنسی و نیز میل جنسی کاهش می‌یابد.
    در دوران بارداری و شیردهی هم تغییرات هورمونی ایجاد شده باعث کاهش میل جنسی در بانوان می گردد.

    اقدامات موثر بر درمان کاهش میل جنسی در زنان

    هر زمان که به این نتیجه رسیدید که کاهش میل جنسی برای شما و روند زندگیتان مشکلاتی را ایجاد کرده است حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک معتمد شما با گرفتن شرح حال، به سادگی دلیل کاهش میل جنسی را شناسایی کرده و با انجام چند اقدام ساده، شما و همسرتان را به زندگی عادی باز می گرداند.
    علاوه بر این فیتولند رعایت نکات زیر را به شما عزیزان توصیه می کند:

    تلاش در بهبود روابط عاطفی با همسر، راهی برای جلوگیری از کاهش میل جنسی:

    ارتباط دوستانه، یک راه حل ساده و کاربردی برای داشتن یک رابطه عمیق عاطفی با همسرتان است. از آن جا که سلامت عاطفی زنان نقش مهمی در داشتن رابطه جنسی لذت بخش و افزایش میل جنسی دارد، بنابراین ایجاد ارتباط دوستی بین زوجین می تواند راهی برای درمان کاهش میل جنسی در باتوان و رسیدن به مرحله رضایت جنسی باشد.

    برنامه ریزی برای ارتباط جنسی :

    علل کاهش میل جنسی در زنان و کاهش استرس در جهت افزایش میل جنسی

    برای رابطه جنسی خود زمانبندی داشته باشید. همانطور که برای برنامه روزمره خود برنامه ریزی می کنید برای داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش و منظم، زمان مشخصی را تعیین کنید.

    برای جلوگیری از کاهش میل جنسی، تمایلات جنسی خود و همسرتان را بشناسید:

    گاهی در حین مقاربت ممکن است تمایل به انجام کاری در رابطه جنسی خود را نداشته باشید(علی رغم میل همسرتان).

    اگر بین خواسته های شما و همسرتان اختلاف وجود دراد حتما در مورد این مساله با هم صحبت کنید و روشی را که برای هر دو طرف جذابیت داشته باشد را برای برقراری نزدیکی انتخاب کنید.

    برای مبارزه با کاهش میل جنسی تنوع در ارتباط جنسی با همسرتان را تجربه کنید:

    ارتباط جنسی هیجان‌انگیز و صمیمانه می‌تواند روابط زناشویی را زنده و پایدار نگه دارند. با اندکی خلاقیت می‌توانید به داشتن یک عمر رابطه جنسی فوق العاده با همسرتان امیدوار باشید بدون آنکه در شما احساس کاهش میل جنسی ایجاد شود.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : 13 مورد از دلایل کاهش میل جنسی

    برای ایجاد یک رابطه زناشویی متنوع و جذاب با همسرتان می توانید محل و زمان و پوزیشن مقاربت را تغییر دهید. این تغییرات باعث می‌شوند، رضایت جنسی در زوجین حتی سال ها بعد از ازدواج هم دوام پیدا کند. و باعث افزایش میل جنسی، در هر دو نفر می گردد.

    کنار گذاشتن عادت های نادرست راهی برای جلوگیری از کاهش میل جنسی در زنان :

    یکی از علل کاهش میل جنسی در بانوان مصرف مشروبات و مواد الکلی می‌باشد. مصرف مواد مخدر، سیگار و الکل از عواملی هستند که به مرور، میل جنسی را کاهش می دهند. باید توجه داشته باشید که برای حفظ سلامت جنسی خود، حتما این عادات را از زندگی خود کنار گذاشته و با ورزش و تغذیه سالم باعث افزایش میل جنسی خود شوید.

    مدیریت استرس و کمک به رفع کاهش میل جنسی در بانوان :

    حداقل در زمان برقراری رابطه جنسی، فکر استرس های روزمره و گرفتاری های شغلی خود را کنار بگذارید و با خیالی آسوده و پر از عشق، وارد رابطه شوید. گرفتن دوش آب گرم قبل از سکس و وجود یک رایحه محرک در فضای اتاق خواب می تواند نوید یک رابطه دلچسب را برای شما و همسرتان به همراه داشته باشد.

    در خاتمه فیتولند شما را برای دریافت اطلاعات بیشتر به مطالعه مقالات مکمل های افزاینده میل جنسی و درمان های طبیعی برای افزایش میل جنسی دعوت می کند.


    منبع:

    https://www.mayoclinic.org

    PN:0002

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    8 دیدگاه برای علل کاهش میل جنسی در زنان ثبت شده است

    1. خیلی موضوع مهمیه که باعث بروز بسیاری از مشکلات در زوجین میشه. ممنون از مقاله عالی شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *