درمان‌ های خانگی برای سردرد

درمان های خانگی سردرد و راه‌های درمان سردرد
  •  درمان ‌های خانگی برای سردرد

    معمولا هنگامی که مبتلا به سردرد می‌‌‌شویم، عملکرد ما کاهش می‌‌‌یابد. درمان های خانگی برای سردرد یکی از روش‌های درمان طبیعی سردرد است که به درمان سردرد و بهبود علائم سردرد کمک می‌کند. از انواع درمان خانگی سردرد می‌توان به اصلاح رژیم غذایی، نوشیدن چای و قهوه و طب سوزنی اشاره نمود.

    اگر شما هم از افرادی هستید که در زندگی خود روزها یا ساعت‌های زیادی با سردرد درگیر هستید، پیشنهاد می‌‌‌کنیم که ادامه مطلب را بخوانید تا با برخی از انواع درمان خانگی سردرد آشنا شوید. در ادامه فیتولند با بررسی علل ایجاد سردرد به ارایه چند راهکار به عنوان درمان‌های خانگی سردرد و کمک به درمان سردرد می‌‌پردازد.

     

    حذف برخی مواد از رژیم غذایی یکی از درمان ‌های خانگی برای سردرد

    مطالعات نشان می‌‌‌دهد که عدم پذیرش غذا در برخی افراد ممکن است باعث ایجاد سردرد شود. برای کشف اینکه آیا یک غذای خاص موجب ایجاد سردرد های مکرر شما می‌‌‌شود یا نه، یک رژیم حذفی را امتحان کنید که غذاهایی را که مربوط به علائم سردرد در شما است حذف می‌‌‌کند.

    پنیر کهنه، الکل، شکلات و مرکبات یکی از رایج ترین مواد غذایی گزارش شده در تشدید درد افراد مبتلا به میگرن است که حذف آنها می تواند به درمان سردرد کمک کند.

    در یک مطالعه کوچک، با یک رژیم حذف 12 هفته‌ای، تعداد سردرد های میگرنی‌ای که افراد تجربه می‌‌‌کردند کاهش یافت.

     

    نوشیدن چای یا قهوه یک درمان خانگی سردرد

    چای و قهوه یکی از انواع درمان خانگی سردرد

     

     یکی از درمان های خانگی برای سردرد، مصرف نوشیدنی‌هایی است که حاوی کافئین هستند، مانند چای یا قهوه که ممکن است سردرد را تسکین دهند. کافئین باعث تغییر خلق و خوی افراد می‌‌‌شود، هورمون‌ها ‌‌را افزایش می‌‌‌دهد و رگ‌های خونی را جمع می‌‌‌کند که همه این‌ها ‌‌می‌‌‌تواند تاثیر مثبتی روی علائم سردرد و بهبود سردرد داشته باشد. نوشیدن چای یا قهوه همچنین کمک می‌‌‌کند تا اثربخشی داروهای رایج مورد استفاده برای درمان سردرد، مانند ایبوپروفن و استامینوفن افزایش یابد.

    حذف کافئین همچنین می‌‌‌تواند باعث ایجاد سردرد شود، اگر فرد به طور منظم مقدار زیادی کافئین مصرف می‌‌‌کرده است و بعد به طور ناگهانی مصرف آن را متوقف کند، ممکن است باعث تشدید سردرد های او بشود. بنابراین، افراد مبتلا به سردرد مکرر باید مصرف کافئین خود را در نظر داشته باشند. برای آشنایی با سردردهای کافئینی می‌توانید مقاله شایعترین انواع سردرد ثانونه را دنبال کنید.

     

    استفاده از طب سوزنی

    درمان سردرد با طب سوزنی و بهبود علائم سردرد

     

     طب سوزنی تکنیک طب سنتی چینی است که شامل قرار دادن سوزن‌های نازک در پوست برای تحریک نقاط خاص بدن است.

    این تمرین با کاهش علائم سردرد در بسیاری از مطالعات ارتباط دارد. بررسی 22 مطالعه که بر روی بیش از 4،400 نفر انجام شد، نشان داد که استفاده از طب سوزنی به عنوان داروی بیماری‌ها رایج است و مطالعه دیگری نشان داد که طب سوزنی مؤثرتر و ایمن‌تر از داروهای ضدویروسی که برای درمان میگرن‌های مزمن استفاده می‌‌‌شود، می‌باشد.

    اگر شما دنبال یک راه طبیعی برای درمان سردرد مزمن هستید، طب سوزنی ممکن است انتخابی باشد که ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

     

    برای بهبود سردرد یوگا کار کنید. 

    یکی دیگر از درمان های خانگی برای سردرد انجام تمرینات یوگا است. یوگا یک راه عالی برای از بین بردن استرس، افزایش انعطاف پذیری، کاهش درد و بهبود کیفیت کلی زندگی است. استفاده از یوگا ممکن است حتی به کاهش شدت و فرکانس سردرد کمک کند.

    در یک مطالعه در مورد اثرات یوگا درمانی که در 60 نفر مبتلا به میگرن مزمن مورد بررسی قرار گرفت، فراوانی و شدت سردرد در کسانی که یوگا و مراقبت‌های معمولی را انجام می دهند، در مقایسه با افرادی که تنها مراقبت‌های معمولی را انجام می دهند، کاهش بیشتری داشت. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که سه ماه تمرین یوگا را انجام دادند، کاهش شدید سردرد، شدت و علائم سردرد را، در مقایسه با کسانی که تمرین یوگا را انجام ندادند، داشتند.

     

    اجتناب از بوهای تند و قوی یک درمان خانگی سردرد

    یکی دیگر از درمان های خانگی برای سردرد اجتناب از استشمام بوهای تند است. بوی‌های قوی مانند عطر و محصولات پاک کننده می‌‌‌توانند باعث ایجاد سردرد در برخی از افراد شوند.

    یک مطالعه که شامل 400 نفر از افرادی بود که سردرد تنشی یا میگرن را تجربه کرده‌اند؛ نشان داد که بوی قوی، به ویژه عطر، اغلب موجب ایجاد سردرد می‌‌‌شود. این حساسیت نسبت به بوها در افراد مبتلا به میگرن مزمن رایج تر است.

    اگر فکر می‌‌‌کنید که ممکن است بوهای تند باعث ایجاد سردرد شما شوند از بوی عطر، دود سیگار و ادویه‌های قوی دوری کنید.

     

    برای بهبود سردرد از مصرف نیترات و نیتریت اجتناب کنید.

    نیترات‌ها ‌‌و نیتریت‌ها ‌‌مواد نگهدارنده مواد غذایی معمولی هستند که به مواردی نظیر‌ هات‌داگ، سوسیس و کالباس اضافه می‌‌‌شوند تا مانع از رشد باکتری‌ها ‌‌شوند.

    مطالعات نشان داده است که غذاهای حاوی آنها موجب ایجاد سردرد در برخی افراد می‌‌‌شود.

    به منظور به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض نیتریت‌ها، میزان گوشت فرآوری شده را در رژیم غذایی خود محدود کنید.

     

    برای بهبود سردرد چای زنجبیل بنوشید.

    یکی از درمان های خانگی سردرد با چای زنجبیل

    یکی دیگر از درمان های خانگی برای سردرد نوشیدن چای زنجبیل است. ریشه زنجبیل حاوی بسیاری از ترکیبات مفید است، از جمله آنتی اکسیدان‌ها ‌‌و مواد ضد التهابی. یک مطالعه در 100 بیمار مبتلا به میگرن مزمن نشان داد که 250 میلی گرم پودر زنجبیل به عنوان دارو در کاهش درد میگرن موثر است.

    علاوه بر این، زنجبیل باعث کاهش تهوع و استفراغ که علائم شایع در ارتباط با سردرد شدید می‌‌‌باشند، می‌‌‌شود. شما می‌‌‌توانید پودر زنجبیل را در شکل کپسول یا چای ریشه تازه زنجبیل مصرف بکنید.

     

    انجام برخی ورزش‌ها به عنوان یک درمان خانگی سردرد

    درمان خانگی سردرد با ورزش و درمان سردرد

     

    یکی از درمان های خانگی برای سردرد و از ساده‌ترین راه‌های کاهش شدت سردرد، داشتن فعالیت بدنی است. به عنوان مثال، یک مطالعه در 91 نفر که 40 دقیقه دوچرخه سواری را 3 بار در هفته انجام می‌‌‌دادند نشان داد که این ورزش موثرتر از روش‌های آرامسازی در کاهش سردرد آنها بوده است. یکی دیگر از مطالعات بزرگ که شامل بیش از 92،000 نفر بود نشان داد که فعالیت بدنی کم با افزایش خطر ابتلا به سردرد همراه است.

    راه‌های زیادی برای افزایش سطح فعالیت شما وجود دارد، اما یکی از ساده ترین روش‌ها ‌‌این است که به سادگی میزان پیاده روی‌های خود را در طول روز افزایش دهید.

    در پایان باید عنوان کرد که یوگا، مکمل‌ها، اسانس های گیاهی و اصلاح رژیم غذایی، همه روش‌های طبیعی، ایمن و موثر برای کاهش علائم سردرد می‌‌‌باشند. 

     

    سخن پایانی

    اگر چه روش‌هایی مانند مصرف دارو در اغلب موارد لازم است، اما اگر به دنبال رویکرد جامع‌تری برای درمان طبیعی سردرد یا کاهش سردرد هستید، از روش‌های طبیعی و موثر برای پیشگیری و درمان های خانگی برای سردرد استفاده کنید. بدین منظور فیتولند شما را به مطالعه مقالات” 8 روش درمان طبیعی سردرد“، “انواع سردردهای اولیه و درمان آنها” و شایعترین انواع سردرد ثانویه دعوت می نماید.

     

    PN:0101

    منبع:

    https://www.healthline.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *