رژیم غذایی پر پروتئین

رژیم غذایی پر پروتئین
  • رژیم پر پروتئین و راهنماهای عمومی تغذیه

    بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند برای کاهش وزن از رژیمی با کالری کاهش یافته و پروتئین بالا پیروی شود. رژیمی با تمرکز بر گوشت، سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل روشی سالم جهت کاهش وزن است.

    توصیه‌های USDA

    راهنماهای تغذیه وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) توصیه‌هایی مبتنی بر یک رژیم سالم و متعادل ارائه می‌دهند. راهنماهای سال 2015 تا 2020 میزان دریافت درشت مغذی‌ها را به تفکیک و به شرح زیر توصیه می نماید:

    • 10%‌تا 35% ‌انرژی از پروتئین
    • 20% تا 35% انرژی از چربی
    • 45% تا 65%‌ انرژی از کربوهیدرات

    “توصیه‌های رژیمی برای بزرگسالان سالم” (RDA) جهت دریافت پروتئین؛  برابر با 0.8 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در روز می‌باشد. این بدین معناست که شما باید هر روز حداقل کمی کمتر از 1 گرم پروتئین به ازای وزن بدنتان دریافت کنید. برای مثال اگر وزن شما 68 کیلوگرم باشد، باید حداقل 54 گرم پروتئین در روز دریافت نمایید.

    اگر شما برای کاهش وزن ورزش می‌کنید، احتمالا به پروتئین بیشتری نیاز دارید. طبق بیانیه‌ای از سوی آکادمی تغذیه و رژیم درمانی آمریکا (AND)، تغذیه دانان کانادا (DC) و دانشکده علوم پزشکی ورزشی آمریکا (ACSM)؛ توصیه شده است که ورزشکاران باید در روز 1.2 تا 1.7 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن دریافت نمایند.

    یک رژیم پر پروتئین که دارای سبزیجات، میوه‌ها، ‌غلات کامل،‌گوشت بدون چربی،‌ حبوبات، مغزها و دانه‌ها،‌ لبنیات و روغن‌های سالم باشد؛ کاملا مطابق با راهنماهای سلامت است. راهنمای USDA دریافت حدودا 1500 کالری در روز را جهت کاهش وزن توصیه می‌کند اما این عدد به سن، جنس،‌ وزن و سطح فعالیت بدنی بستگی دارد.

     

     

    سخن پایانی

    بهترین رژیم غذایی برای شما رژیمی است که بتوانید به آن پایبند بمانید. برای برخی داشتن یک برنامه رژیم غذایی پر پروتئین جهت کاهش وزن است. اگر خوردن پروتئین بیشتر کمک می‌کند تا در طول روز کمتر غذا بخورید و بدنی قوی‌تر و جذاب‌تر داشته باشید؛ پس این برنامه برای شما بهترین است. اما به یاد داشته باشید که اگر در حال کاهش وزن هستید میزان کالری دریافتی نیز مهم است. پس میزان کالری و پروتئین روزانة خود را جهت کاهش وزن محاسبه کرده و به خوبی وزن کم کنید.

    داشتن یک برنامه رژیم غذایی جدا از شناخت از خود و برنامه‌ها و اهداف خود، مستلزم کمک از مشاوران و متخصصان تغذیه می‌باشد تا با اطمینانی بیشتر در این مسیر قدم بردارید.

    PN:0313

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    3 دیدگاه برای رژیم غذایی پر پروتئین ثبت شده است

    1. سلام. من هم از این رژیم پرپروتئین استفاده کردم و نتیجه خوبی دارم ازش می‌گیرم. البته در کنار ورزش منظم…..

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *