ورزش و رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه

ورزش و رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه
  • آیا با اصول ورزشی و رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه آشنایی دارید؟ علت چاقی بالاتنه چیست؟ اضافه وزن به خودی خود منجر به بروز مشکلات متعددی برای سلامتی می‌شود. خصوصاً چربی دور شکم که به چربی احشایی معروف است، ریسک سکته قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد.

    لاغر کردن سریع بالاتنه با تغذیه صحیح و ورزش امکان‌پذیر است. کالری‌های سالم را در برنامه رژیم خود جای دهید. تمریناتی همچون بارفیکس، شنا سوئدی و جلو بازو را فراموش نکنید. در ادامه با مهم‌ترین نکات ورزش و رژیم غذایی برای لاغری آشنا می‌شوید.

    فواید رژیمی برای لاغری بالاتنه

    چربی‌های بالاتنه به عنوان یک علامت هشدار در نظر‌‌گرفته می‌شود. اگر چربی‌های زیادی در ناحیه بالاتنه دارید، احتمالاً در جاهای دیگر از بدنتان نیز چربی اضافی خواهید داشت. چربی بالا‌‌تنه، همان چربی اضافی دور بازوها، سینه و پشت‌‌ شما می‌باشد.

    چاقی این ناحیه در تناسب اندام تأثیر منفی دارد. همچنین تصویری منفی از بدن در ذهنتان ساخته و حتی منجر به کاهش عزت‌نفس شود. اما در اکثر اوقات اضافه وزن و چاقی فراتر از مشکل در زیبایی شناختی بدن است. مطالعات متعددی در زمینه تاثیرات برنامه رژیم غذایی بر سلامتی و تجمع چربی‌ها انجام شده است.

    بر اساس تحقیقات داشتن رژیم غذایی اختصاصی برای لاغری بالاتنه منجر به بهبود آپنه خواب و ورم بدن می‌گردد. همچنین کاهش 5 الی 10 درصدی وزن کلسترول خوب را افزایش و سطح تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد. بنابراین خطر حمله و سکته قلبی کاهش می‌یابد. نشریه سلامت هاروارد تأکید می‌کند، چربی احشایی (چربی بین اندام‌های شکمی) عامل بیماری‌های گوناگونی است. بیماری قلبی عروقی مهم‌ترین این بیماری‌ها می‌باشد.

    اما بهترین روش برای رهایی از دست چربی‌های بالاتنه چیست؟ رژیم و ورزش هر دو اثرات مفیدی بر سلامت و کاهش وزن دارند. اما بهترین روش ترکیب ورزش و تغذیه سالم است.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه چربی سوزی حرفه‌ای بانوان

    بهترین ورزش برای لاغری بالاتنه

    محققان توصیه می‌کنند بزرگسالان حداقل هفته‌ای 150 دقیقه تمرینات ورزشی با شدت متوسط انجام دهند. به همین منظور انجام تمرینات استقامتی و قدرتی برای دو روز در هفته پیشنهاد می‌گردد. فیتولند توصیه می‌کند تمرینات زیر را در برنامه ورزشی خود قرار دهید:

    انواع حرکت شنا سوئدی

    رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه

    حرکت قفسه سینه با دمبل

    ورزش و رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه

    آموزش حرکت

    متناسب با وزن خود و شرایط امادگی بدنی خود وزن دمبل‌ها را انتخاب کنید.

    می‌توانید کمی صندلی را شیب دار کنید. روی صندلی به پشت دراز بکشید و دمبل را به صورت مستقیم تا وسط سینه ها بالا بیاورید به گونه‌ای که کف دست‌ها رو به هم باشد.

    سپش دمبل ها را به سمت بیرون پایین بیاورید. آرنج شما لازم است کمی خم شود. در این حالت وزنه ها را تا سطح سینه هایتان پایین بیاورید.

    سپس دمبل ها را به صورت دورانی بالا بیاورید تا به موقعیت اول برسید. این پایان حرکت می‌باشد.

    این حرکت را در 3 ست 10 الی 12 تایی می‌توانید انجام دهید.

     

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    حرکت پرس سرشانه نظامی

    رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه

    حرکت جلو بازو

    ورزش و رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه

    حرکت دیپ پشت بازو

    رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه

    حرکت بارفیکس

    ورزش و رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه

    حرکت پرس سرشانه

    رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه

    توجه داشته باشید که لاغری موضعی باوری نادرست و غیرممکن است. بهتر است دیدگاه خود را اصلاح کرده و هدفتان را بر سلامت و بهبود عملکرد بدن قرار دهید. در کنار رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه، تمرینات ورزشی مخصوص به کل بدن را انجام دهید. در این صورت با کاهش کلی چربی بدن، ناحیه بالاتنه نیز لاغر خواهد شد.

    علاوه بر تمرینات مذکور، تمرینات HIIT یا تمرینات با شدت بالا نیز پیشنهاد می‌گردد. این تمرینات عموماً به عنوان تمرینات دایره‌ای در نظر گرفته می‌شوند. برای مثال ممکن است شش تمرین مختلف را 10 بار تکرار کنید. وقتی تمام تمرینات را به پایان رساندید، مجدد شروع کرده و این چرخه را تکرار نمایید.

    برنامه غذایی برای لاغری بالاتنه

    رژیم غذایی تأثیری حتی بیشتر از ورزش دارد. اما همان‌طور که ذکر شد، تغذیه به همراه ورزش توصیه می‌شود. آشنایی با انواع درشت مغذی‌ها و کالری‌های سالم یا ناسالم برای لاغری بالاتنه بسیار مهم است. برای مثال کالری‌های قندی باعث انباشت چربی می‌‌شوند. درحالی‌که کالری‌های مشتق شده از چربی‌های سالم و پروتئین منجر به افزایش چربی سوزی می‌گردند. همچنین غذاهای سالم و کامل نسبت به غذاهای فرآوری شده؛ کالری کمتر و ارزش غذایی بیشتری دارند.

    از انواع پروتئین‌ها مانند غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی و طیور استفاده کنید. همچنین مصرف حبوبات، آجیل و دانه‌ها فراموش نشود. از انواع میوه‌‌، سبزیجات، غلات، لبنیات کم‌چرب و روغن‌های سالم استفاده نمایید. تلاش کنید هر روز 10 درصد کالری کمتری از قندهای افزوده شده مصرف نمایید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : ۱۰ روش برای لاغری سریع بازوها

    سخن پایانی

    رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه منجر به تناسب اندام و بهبود عملکرد بدنی می‌شود. کاهش چربی ناحیه شکمی و بالاتنه خطر سکته قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد. بدین منظور از کالری‌های سالم در برنامه غذایی خود استفاده کنید. پروتئین، چربی سالم و غذاهای کامل را در رژیم خود قرار دهید. مصرف میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات نیز توصیه می‌شود. در کنار رژیم، از فواید برنامه تمرینی استقامتی یا تمرینات ورزشی با شدت بالا بهره ببرید.

    منبع:

    livestrong.com

    PN:0437

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    محصولات مرتبط

    2 دیدگاه برای ورزش و رژیم غذایی برای لاغری بالاتنه ثبت شده است

    1. ممنون از شما که ترکیب رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی رو برای لاغری بالا تنه گفتین

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *