راهنمای خرید لباس نوزاد

راهنمای خرید لباس نوزاد
  • راهنمای خرید لباس نوزاد به شما کمک می‌کند تا با توجه به نیاز نوزاد خود، بهترین تصمیم را در هنگام خرید داشته باشید. لحظات شاد و شوق آور خرید سیسمونی و به خصوص خرید لباس نوزاد برای نوزادی که در انتظار تولدش هستیم یکی از زیباترین خاطراتی است که در زندگی والدین اتفاق می‌افتد.

    اغلب موارد، والدین برای خرید لباس نوزاد تنها به زیبایی و رنگ آن توجه می کنند، در حالیکه گاهی این لباسهای خریداری شده به دلیل شرایط نامطلوب، مورد استفاده نوزاد قرار نمی‌گیرند. لباس نوزاد باید با درصد بالایی از نخ طبیعی بافته شده باشد. لباس‌ نوزاد که از الیاف طبیعی تهیه شده باشد، دمای بدن کودک را به راحتی تنظیم می‌کند.

    با توجه به اینکه  لباس نوزاد چندین بار در روز نیاز به تعویض دارد، مطمئن باشید که لباس ها تا جایی که امکان دارد ساده و راحت باشند تا بتوانید به راحتی لباس و پوشک نوزاد را عوض کنید. به طور کلی لباس های نرم و راحت و بدون هیچگونه درز، برچسب، منگوله و یا هر چیز آزار دهنده دیگری برای نوزادتان مناسب هستند.

    اندازه و تعداد مناسب لباس نوزاد

    در ابتدا کمی مشکل است که سایز درست نوزادتان را پیش بینی کنید. برخی نوزادان خیلی سریع وزن می‌گیرند و رشد می‌کنند. سایز برخی از نوزادان از همان ابتدا از یک نوزاد نرمال و طبیعی بزرگتر است. مثلا در بدو تولد، سایزشان معادل یک نوزاد سه ماهه است. گاهی اوقات یک نوزاد با وزن طبیعی ممکن است سرعت رشد زیادی نداشته باشد. این نوزادان تا ماه ها می توانند از همان لباس نوزادی که برای آنها تهیه کرده اید، استفاده کنند.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : رژیم لاغری پس از بارداری

    بهترین توصیه فیتولند این است که در ابتدا چند دست لباس محدود با سایزهای متفاوت تهیه کنید. تعداد  لباس‌های  مورد نیاز نوزادتان  بستگی  به  این  دارد که  شما  هر چند  وقت  یکبار برای شستشوی لباس نوزاد خود برنامه ریزی کرده اید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله ” وسایل مورد نیاز برای مراقبت نوزاد ” مراجعه فرمایید.

    انواع لباس نوزاد

    بیاید در این بخش با انواع لباس نوزاد آشنا شوید. در هنگام خرید لباس نوزاد به این نکات توجه داشته باشید.

    انواع لباس نوزاد

    لباس های یکسره نوزاد: این لباس ها مناسب برای خواب و بازی نوزاد می باشد. با توجه به اینکه نوزاد در طول شبانه روز، ساعت های زیادی می خوابد در درجه اول راحتی لباس خواب نوزاد به طور ویژه ای اهمیت دارد.

    بلوز نوزاد : تی شرت یا بلوز هایی که یقه کمی گشاد داشته باشند و یا دارای بست یا سنجاق قفلی باشند که بتوانید سر نوزاد را به راحتی از ناحیه یقه رد کنید، برای نوزاد مناسب است. گاهی والدین ترجیح می دهند در لباس های یکسره نوزادان، محل دکمه یا بست در بین پاهای نوزاد باشد.

    شلوار: شلوار تک به شما کمک می کند تا فقط یک تکه از لباس کثیف نوزاد را بدون نیاز به عوض کردن کل ست لباس نوزاد عوض کنید. سعی کنید کمر شلوار نوزادتان کش نرم باشد که به راحتی و آرامی دور شکم و پوشک نوزاد را بگیرد و اگر نوزادتان وزن اضافه کرد به راحتی کش بیاید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : رژیم غذایی دوران شیردهی

    سویشرت یا ژاکت: اکثر نوزادان دوست ندارند لباسشان از ناحیه سر به آنها پوشانده شود، بنابراین برای گرم نگه داشتن نوزادتان از سویشرت یا ژاکتی استفاده کنید که از قسمت جلو دکمه دار باشد.

    خرید لباس نوزاد برای فصول سرد سال: اگر نوزاد شما در پاییز یا زمستان به دنیا آمده است، حداقل به یک لباس پشمی جهت گرم نگه داشتن نوزادتان در بیرون از خانه نیاز دارید که اغلب، کرک دار هستند و مدل ها و جنس های متفاوتی دارند.

    جوراب و کفش: کفش و جوراب به خصوص در فصول سرد سال بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. جوراب ها باید نرم و گشاد باشند تا نوزاد را اذیت نکند.

    کلاه: یک کلاه لبه دار تابستانه می تواند کودک شما را از تابش نور خورشید مصون دارد. علاوه بر این شما به یک کلاه نرم زمستانه که بتواند گوش های نوزادتان را در زمستان بپوشاند هم نیاز دارید.

    نکاتی در مورد تعویض لباس نوزاد

    تعویض لباس نوزاد

    در زمان تعویض لباس نوزاد، حتما لباس های تمیز را در کنار نوزاد قرار دهید نه درجای دیگر تا به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

    در زمان عوض کردن لباس نوزاد اگر لباس دارای دکمه یا سنجاق قفلی است آن را باز کنید تا به راحتی از سر نوزاد رد شود. آستین ها و پاچه شلوار را جمع کنید تا بتوانید دست ها و پاها را به راحتی از آن عبور دهید.

    بهتر است که لباس نوزادتان را روی زمین یا روی میز عوض کنید.

    با هر تکه از لباس نوزاد که عوض می کنید برایش آواز بخوانید، با نوزادتان حرف بزنید تا زمان تعویض لباس، برای شما و نوزادتان معنای خاصی پیدا کند.

    در خاتمه توجه داشته باشید که از خرید لباس نوزادی که دور گردن را محکم می گیرد و یا دارای بند هست خود داری کنید. اگر لباس نوازد شما روبان، دکمه و یا تزئینات جانبی دیگری هم دارد، باید ایمن باشند زیرا گاهی ممکن است این موارد خطر خفگی برای نوزادتان داشته باشد.


    منبع:

    https://www.babycenter.com

    PN:0012

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *