روش های درمان طبیعی اضطراب

روش‌های درمان طبیعی اضطراب و درمان‌های طبیعی اضطراب
  • روش های درمان طبیعی اضطراب برای این بیماری که یک بیماری بسیار شایع است؛ می‌تواند بسیار مفید واقع شود. البته داشتن مقداری اضطراب بخش عادی زندگی است که در حقیقت محصول جانبی زندگی در دنیای مدرن امروز است. اضطراب همیشه بد نیست و واکنش طبیعی بدن برای آماده‌سازی در موقعیت‌های غیرعادی برای مقاصد زیر است:

    • فرد از خطرات مطلع شود.
    • فرد در محاسبه خطرات دقیق باشد.
    • انگیزه فرد برای مدیریت بحران و آماده شدن برای مواجهه با خطر افزایش یابد.

    اما اگر اضطراب به یک روند تکراری روزانه برای فرد مبدل شود؛ لازم است که قبل از آن‌که آسیبی به بیمار وارد شود، مورد ارزیابی قرار گیرد. اضطرابِ غیرقابل کنترل، ممکن است تا حد زیادی بر کیفیت زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد.

    روش های طبیعی برای درمان اضطراب

    اگر احساس استرس و اضطراب می‌‌کنید، سعی کنید از روش‌های درمان طبیعی استفاده کنید. به یاد داشته باشید؛ درمان‌‌های طبیعی اضطراب تنها به کاهش اضطراب کمک می‌کند و  جایگزینی برای درمان‌های تخصصی نیست.

    در ادامه فیتولند به بیان روش‌‌های درمان طبیعی برای اضطراب می‌پردازد. با ما همراه باشید.

    1. ورزش منظم و درمان طبیعی اضطراب

    ورزش منظم برای سلامتی جسم و روان بسیار مفید است. تمرینات منظم ورزشی به اندازه داروها در درمان اضطراب موثر است. همچنین اثرات درمانی تمرینات منظم ورزشی برای درمان اضطراب، طولانی مدت بوده و تا مدت‌ها پس از ورزش هم باقی می‌ماند.

    در صورتی که وقت کافی برای رفتن به باشگاه و یا پیاده‌روی را ندارید؛ فیتولند توصیه می‌کند که از برنامه ورزش در خانه استفاده کنید. با این تمرینات علاوه بر آن‌که آرامش خود را باز می‌یابید؛ به حفظ تناسب اندام خود نیز کمک می‌کنید.

    برنامه تمرین بدنسازی و رژیم غذایی فیتولند گیف

    1. ترک سیگار یک درمان طبیعی برای اضطراب

    افراد سیگاری اغلب به هنگام داشتن استرس سیگار می‌‌کشند. اما سیگار کشیدن به هنگام استرس در طولانی مدت، خود عاملی برای بدتر کردن اضطراب فرد است. بر پایۀ تحقیقات هرچه فرد از سن پایین‌تری شروع به سیگار کشیدن کند، خطر ابتلا به  اضطراب در او افزایش می‌یابد.

    همچنین تحقیقات نشان می‌‌دهند که نیکوتین و مواد شیمیایی دیگری که در دود سیگار وجود دارند؛ با اضطراب ارتباط دارند. بنابراین نخستین شیوه از روش های درمان طبیعی اضطراب ترک سیگار است.

    1. حذف کافئین یکی از روش‌های درمان اضطراب

    اگر اضطراب مزمن دارید، کافئین دوست شما نیست. تحقیقات نشان داده است که کافئین می‌‌تواند اضطراب را افزایش دهد. در برخی افراد، حذف کافئین ممکن است به طور قابل توجهی علائم استرس و اضطراب را بهبود بخشد.

    1. خواب مناسب از روش های درمان طبیعی اضطراب

    بی‌خوابی از رایج ترین علائم استرس و اضطراب است. بیمار برای درمان اضطراب و بی‌خوابی ناشی از آن باید به هنگام خواب موارد زیر را رعایت کند:

    • فقط در شب و هنگامی‌که خسته هستید؛ بخوابید.
    • کتاب خواندن یا تماشای تلویزیون را در رختخواب انجام ندهید.
    • از تلفن، تبلت یا لپ تاب در رختخواب استفاده نکنید.
    • اگر نمی‌توانید بخوابید؛ در رختخواب خود باقی نمانید. بلند شوید و به اتاق دیگری بروید تا احساس خواب‌آلودگی کنید. سپس به رختخواب خود برگردید.
    • قبل از خواب از مصرف کافئین، وعده‌های غذایی حجیم و نیکوتین خودداری کنید.
    • اتاق خواب خود را تاریک و سرد نگه دارید.
    • پیش از رفتن به رختخواب، نگرانی‌ها و افکار خود را بنویسید.
    • هر شب در زمان مشخصی به رختخواب بروید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : برای داشتن خواب خوب چه کنیم ؟

    1. مراقبه و درمان طبیعی اضطراب

    درمان طبیعی اضطراب و درمان‌های طبیعی اضطراب

    مراقبه برای کاهش استرس و اضطراب روش شناخته شده‌ای است. هدف اصلی مدیتیشن این است که افکار بی‌نظم را از ذهن افراد حذف و استرس و اضطراب را با احساس آرامش و امنیت جایگزین کند.

     تحقیقات نشان می‌‌دهد که 30 دقیقه مدیتیشن روزانه، علائم استرس و اضطراب را کاهش داده و به عنوان یک روش ضد افسردگی نیز عمل می‌کند.

    مدیتیشن یکی از روش‌های درمان طبیعی اضطراب است که از آن در هر زمان و هر مکان می‌توانید بهره‌مند شوید.

    1. درمان اضطراب با پیروی از یک رژیم غذایی سالم

    روش‌های درمان اضطراب و درمان اضطراب

    سطح قند خون پایین، کم‌آبی یا مواد شیمیایی موجود در غذاهای فرآوری شده مانند طعم دهنده‌های مصنوعی، رنگ‌های مصنوعی و نگهدارنده‌ها؛ ‌ممکن است موجب تغییرات خلقی در برخی از افراد شوند. یک رژیم غذایی با قند بالا نیز ممکن است بر سلامت افراد تاثیر بگذارد.

    دقت داشته باشید درصورتی‌که استرس و اضطراب فرد پس از صرف غذا بدتر شود؛ باید عادت‌های غذایی او را بررسی کرد. غذاهای فرآوری شده را حذف و یک رژیم غذایی سالم با کربوهیدرات‌های پیچیده، میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های کم کالری را در پیش گیرد.

    1. تمرین تنفس عمیق

    هنگام اضطراب تنفس سریع و سطحی است. این نحوه نفس کشیدن می‌تواند منجر به افزایش ضربان قلب و سرگیجه شود. تمرینات تنفس عمیق فرآیندی عمدی است که باعث تنفس عمیق و شکمی می‌‌شود. این تمرینات می‌‌توانند به بازگرداندن الگوهای تنفس طبیعی و درمان اضطراب کمک کند.

     

    درمان های طبیعی اضطراب و استرس

    1. آروماتراپی یکی از درمان‌های طبیعی اضطراب

    رایحه‌درمانی یا همان آروماتراپی یکی از روش های درمان طبیعی اضطراب است. در آروماتراپی از اسانس‌های معطر برای درمان اضطراب استفاده می‌‌شود. این اسانس‌ها ‌یا به صورت موضعی برای ماساژ به کار گرفته می‌شوند یا به وان حمام و یا اسپری‌ها ‌اضافه می‌‌شوند. مطالعات نتایج زیر را برای آروماتراپی نشان داده‌اند:

    • به آرام شدن فرد کمک می‌کند.
    • به خواب فرد کمک می‌کند.
    • روحیه را افزایش می‌‌دهد.
    • ضربان قلب و فشار خون را کاهش می‌‌دهد.

    نکته: اسانس‌های اصلی برای کاهش اضطراب عبارتند از: نارنج، اسطوخدوس، گل سرخ، گریپ فروت و … .

    1. نوشیدن چای بابونه برای درمان طبیعی اضطراب

    یک فنجان دمنوش بابونه یک درمان کننده طبیعی اضطراب به‌شمار می‌رود. بابونه سبب آرام کردن اعصاب خسته و افزایش خواب فرد می‌‌شود. یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که بابونه می‌تواند یک داروی قدرتمند در برابر اختلال استرس و اضطراب عمومی باشد. در این مطالعه، کسانی که کپسول‌های بابونه آلمانی 220 میلی گرم را به مدت 5 روز استفاده کردند؛ با کاهش سطح استرس و اضطراب مواجه شدند.

    سخن پایانی

    به یاد داشته باشید که روش های درمان طبیعی اضطراب را نباید جایگزین درمان‌های تخصصی کرد. در اغلب موارد در صورت مزمن بودن اضطراب و استرس در فرد؛ برای درمان آن باید به پزشک مراجعه شود. برای کاهش علائم استرس و اضطراب به درمان‌های تخصصی دارویی نیاز است. در این موارد حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    منبع :

    www.healthline.com

    PN:0155

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    3 دیدگاه برای روش های درمان طبیعی اضطراب ثبت شده است

      1. سلام دوست عزیز. در درمان اضطراب مهمترین فاکتور مدیریت ذهن و شناخت بیشتر خود و نحوه فعل و انفعالات درونی شما هست. قطعا مطالعه این مقاله هم در کنار این راهکار اصلی و مهم به شما کمک میکنه بتونید سریع‌تر به هدف خودتون برسید. موفق باشید

    1. من فک نمی کردم با ورزش هم اضطراب کم شه یا حتی از بین بره می خوام تست کنم من خیلی اضطراب الکی دارم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *