11 توصیه برای مشاوره جنسی

مشاوره جنسی و مشاوره زناشویی برای مشکلات جنسی زوجین
  • مشاوره جنسی در خلق یک رابطه زناشویی لذت بخش و پایدار تاثیر اساسی دارد. همان‌طور که می‌دانید روابط زناشویی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی زوجین را تشکیل می‌دهد. مقاله «11 توصیه برای مشاوره جنسی» به بیان مهمترین نکات برای مشاوره زناشویی خواهد پرداخت.
    متخصصین در جلسات مشاوره زناشویی تمام آن‌چه را که باید دربارۀ راه‌حل‌ها و چگونگی داشتن یک زندگی جنسی سالم بدانید؛ در اختیار شما قرار می‌دهند. مراجعه به یک متخصص سکسولوژی می‌تواند برای ایجاد یک رابطه جنسی خوب و یا درمان یک فرد مجرد ضروری باشد.
    متخصصان آرزو می‌کنند که همه افراد از 11 توصیه برای مشاوره جنسی آگاهی داشته باشند. فیتولند قصد دارد که در مقاله پیش رو به بیان این 11 نکته بپردازد. با ما همراه باشید.

    1- هرگز نیازی به بیان مشکل خود به شکل ظاهری برای درمانگر جنسی ندارید.

    ممکن است شایعاتی را شنیده باشید مبنی بر اینکه به هنگام مراجعه به یک سکستراپیست مجبور هستید به جای گفتن مشکلات جنسی خود، آن را نشان دهید. اما کارشناسان به هنگام مشاوره زناشویی و به منظور درمان و رفع مشکلات جنسی شما، هرگز فعالیت‌های جنسی شما را مشاهده نکرده و یا در آن شرکت نمی‌کنند. آن‌ها تنها به شما در بازیابی احساسات درست و رفع مشکلاتتان از طریق گفتگو و ارائه راهکارهای کوتاه مدت و تخصصی کمک می‌کنند.

    درمان حرفه‌ای هرگز شامل رابطه جنسی ، لمس کردن یا درآوردن لباس نمی‌شود. درمانگران جنسی از گفتگو درمانی به همراه روش‌های ترکیبی آموزش جنسی در بزرگسالان، رویکردها و تمرین‌های رفتاری استفاده می‌کنند. تمامی ما باید آگاهی ذهنی، مدیریت استرس و مراقبت از خود را یاد بگیریم.

     

    مشاوره زناشویی برای سکسولوژی و سکس تراپی زوجین

    2- ممکن است یک دلیل پزشکی علت اصلی مشکلات جنسی شما باشد.

    مشاوره جنسی و کمک گرفتن از یک سکستراپیست به رفع بسیاری از مشکلات جنسی و داشتن رابطه زناشویی لذت بخش کمک می‌کند. اما ممکن است یک مشکل جسمی که نیاز به مداخله پزشکی دارد؛ مانند اختلال نعوظ یا اختلال عملکرد جنسی زنان علت اصلی باشد.
    بسیاری از زوج‌ها نمی‌دانند که علت برخی از مشکلات در تمایلات جنسی یا برانگیختگی‌ها ممکن است ناشی از یک مشکل در سلامتی آن‌ها باشد. درحالی‌که با مراجعه به یک مشاور خانواده می‌توان از این امر آگاهی پیدا کرد.
    اگر یک زن دارای رابطه عاطفی قوی با همسر خود باشد؛ اما 6 ماه یا بیشتر از آن، به طور مداوم مشکلات جنسی را تجربه کند، احتمال وجود یک بیماری یا مسئله پزشکی در او زیاد است. شایع‌ترین اختلال عملکرد جنسی خانم‌ها کم اشتیاقی است که باعث پریشانی یا اختلال تمایل جنسی بیش از حد می‌شود.
    یک درمانگر یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند یک لیست طولانی از دلایل احتمالی برای از بین رفتن میل جنسی تهیه کرده و در تعیین علت این امر کمک کند. مشکلات جنسی ممکن است با یک جلسه مشاوره زناشویی حل نشود. اما اولین قدم برای حل یک مشکل جنسی که بر خوشبختی یا رابطه شخص تاثیر می‌گذارد؛ این است که فرد بپذیرد این یک مشکل است و به دنبال گزینه‌های درمانی مناسب برای آن باشد.

     

    مشاوره جنسی توسط مشاور جنسی و مشاور خانواده

    3- ارتباطات کلید اصلی زندگی جنسی سالم هستند.

    صحبت کردن در مورد رابطه جنسی برای بسیاری از زوج ها، خواه رابطه جنسی کاملاً سالم داشته باشند یا نه، می‌تواند احساس خوشایندی نداشته باشد. اما به عقیده کارشناسان، برقراری ارتباط می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند.
    صحبت کردن در مورد رابطه جنسی همانند برقراری رابطه جنسی مهم است. این به شما کمک می کند تا آن‌چه را می‌خواهید ارزیابی کنید و شیوه‌ای را برای بیان خواسته‌هایتان ایجاد نمائید. اگر صحبت کردن آشکار و صادقانه درباره رابطه جنسی با شریک زندگی‌تان برای شما سخت است؛ بیان خواسته‌‌ها یا بروز نگرانی نیز برای شما دشوار خواهد بود.
    صحبت‌های جنسی نباید تنها در اتاق خواب شما و همسرتان اتفاق بیفتد. صحبت‌های عاشقانه و جنسی میتواند هنگام صرف یک فنجان قهوه یا چای صبحگاهی، هنگام یک پیاده روی خوب یا به هنگام در آغوش گرفتن همسرتان اتفاق بیفتد.

     

    مشکل جسمی و مشاوره جنسی در مشاوره روابط زناشویی

    4- باید احساس کنید که نگرش و راه‌کارهای سکس تراپیست مناسب شماست.

    درست مانند پزشکان عمومی که غالباً دارای انواع مختلفی از آموزش و رویکردها هستند؛ ممکن است درمانگران جنسی نیز انواع مختلفی از آموزش‌ها و رویکردها را در این زمینه داشته باشند. شما باید اطمینان حاصل کنید که با روش‌های درمانی و دیدگاه درمانگر خود احساس راحتی می‌کنید.
    به عقیده متخصصین در جلسه اول مشاوره زناشویی وقت بگذارید تا ابتدا در مورد نحوه آموزش درمانگر، پیش زمینه، رویکرد یا هر چیز دیگری که احساس می کنید برای شما مفید است؛ اطلاعات کسب نمائید. جلسه اول مشاوره روابط زناشویی خود را به عنوان یک مصاحبه ارزیابی برای خود و درمانگر تصور کنید.
    در پایان جلسه اول باید به پاسخ این پرسش‌ها رسیده باشید که آیا درمانگر برای شما مناسب است؟ آیا برنامه‌ای که برای کار بر روی موضوعات و مسائل ارائه داده است را می‌‌پسندید؟

     

    قضاوت همسر در مقابل سکستراپیست و مشاور زناشویی

    5- شما نباید درباره خواسته‌ها و تمایلات همسر خود قضاوت کنید.

    ممکن است همیشه نتوانید همسرتان و تمایلات او را به درستی مورد ارزیابی قرار دهید. اما قضاوت شریک زندگی‌تان در مورد احساسات و تمایلات جنسی او برای رابطه زناشویی شما مضر است. اگر شریک زندگی شما چیزی را می‌خواهد که شما نمی‌پسندید؛ شرم نداشته باشید. همه ما به اندازه کافی در مورد رابطه جنسی اطلاعات داریم.
    قطعاً در یک رابطه زناشویی شما و همسرتان می خواهید که برای بیان احساسات و خواسته‌های خود قضاوت نشوید و امنیت داشته باشید. اگر شریک زندگی‌تان چیزی را مطرح کرده است که از آن آگاهی ندارید و یا واقعاً مایل به آزمایش آن نیستید؛ پاسخ منفی شما به درخواست او باید بسیار مهربانانه و توام با صداقت باشد. همچنین می‌توانید با صرف‌نظرکردن از پاسخ منفی، ریسک کرده و امتحان کنید.

    6- هرگز اجازه ندهید مشکلات عمیق‌تر شود.

    بسیاری از افراد اجازه می‌دهند که مشکلات جنسی برای ماه‌ها یا سال‌ها بدون راه‌حل باقی بمانند. اما از دید کارشناسان مشاوره زناشویی هرچه زودتر درمان را آغاز کنید؛ بهتر است. آن‌ها توصیه می‌کنند که هرگز اجازه ندهید مشکلات بیش از حد طولانی شوند.
    بعضی اوقات سال‌ها می‌گذرد و زوج‌ها مدت زمان طولانی به انکار مشکلات و یا اهمال‌کاری درباره آن ادامه می‌دهند. حتی گاهی از رابطه جنسی صرف نظر می‌کنند یا فقط از روی دلسوزی به انجام آن مبادرت می‌ورزند.

     

    رابطه زناشویی لذت بخش با خلق موقعیت ها و توجه به توصیه های درمانگر جنسی

    7- شما باید خلاقانه به خلق مسیر رابطه جنسی خود بپردازید.

    درمانگران می‌گویند که نباید به رابطه جنسی به صورت یک عمل جدی پرداخته شود. رابطه جنسی خوب، سرگرم کننده و همراه با بازیگوشی است. مانند حرکت در یک مسیر تفریحی است که باید سعی کنید در طی آن حس شوخ طبعی داشته باشید و خلاقانه فکر کنید.
    تجربه‌های جدید مانند موقعیت‌های جدید، پخش موسیقی، نورپردازی عاشقانه، ادکلن، لوسیون، روان‌کننده‌ها و برخی موارد دیگر می‌تواند باعث بازگشت لذت و هیجان به روابط زناشویی شما شود.

    8- شما لازم نیست کاری انجام دهید که باعث ناراحتیتان میشود.

    مشاوره جنسی به شما کمک می‌کند تا زندگی جنسی کاملی داشته باشید. نه این‌که شما را مجبور به انجام رفتارهایی کند که باعث ناراحتی شما می‌شود. رابطه جنسی خوب نیازمند یک محیط امن و راحت است. ناراحتی و شرم، اولین چیزهایی است که باید در رابطه زناشویی حذف شوند.
    فایده سکس تراپی این است که شما برای بهبود و تجربۀ یک رابطه زناشویی لذت بخش به منابع، راه‌حل‌ها و گزینه‌های زیادی دست پیدا می‌کنید.

     

    برنامه ریزی برای مشاوره جنسی

    9- برنامه‌ریزی برای رابطه جنسی ایده بدی نیست.

    برنامه‌ریزی برای برقراری رابطه جنسی روی تقویم ممکن است کمی مسخره به نظر برسد. اما به عقیده کارشناسان این کار کلید حفظ جرقه در یک رابطه طولانی مدت است. در واقع رابطه زناشویی برنامه‌ریزی شده می‌تواند به اندازه روابط روزهای اول ازدواج، پرشور و لذت بخش باشد.
    همچنین از آن‌جا که در زندگی مشترک مسئولیت‌های شما افزایش می‌یابد؛ برنامه‌ریزی برای برقراری رابطه جنسی باعث می‌شود این اتفاق در میان دغدغه‌های روزانه شما گم نشده و از میزان آن کاسته نشود.

    10- مشاوره زناشویی تنها مخصوص زوجین نیست.

    در حالی که راه‌کارهای درمانگران جنسی عمدتاً با زوجین سر و کار دارد؛ افراد مجرد نیز می‌توانند از مشاوره جنسی بهره‌مند شوند. بسیاری از این افراد دارای مشکلاتی مانند سابقه سوءاستفاده یا افکار منفی در مورد رابطه جنسی هستند که مانع از ازدواج و تشکیل خانواده توسط ایشان می‌شود.
    تشکیل خانواده و رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی همه ما است. ما می‌توانیم از فواید بی‌شمار تاثیرات فردی پیرامون آن و چگونگی تقاطع آن با سایر بخش‌های زندگی بهره‌مند شویم. گاهی مشاوره زناشویی برای برخی مجردها به منظور رفع مشکلات جنسی و آسیب‌های احتمالی ضروری است.

     

    مشاوره زناشویی و مراجعه به سکس تراپیست

    11- مراجعه به مشاور جنسی به این معنا نیست که روابط شما مشکل دارد.

    بسیاری از مردم تصور می‌کنند که درمان به معنای عدم موفقیت در روابطشان است و این آخرین کاری است که پیش از شکست خوردن در زندگی زناشویی‌شان باید انجام دهند. در واقع عکس این مطلب صادق است. بیشتر زوج‌هایی که به مشاور مراجعه می‌کنند؛ عمیقاً مراقب یکدیگر هستند و تصمیم گرفته‌اند که گام‌هایی را برای پیش‌برد روابط خود به سطوح عالی‌تر بردارند.
    تشخیص این‌که رابطه زناشویی شما مطابق میلتان نیست و جستجو کردن راه‌های غلبه بر موانع برای بهبود روابطتان، نشانه قدرت است. یک مشاور زناشویی مناسب می‌تواند به زوجین کمک کند تا پیشرفت چشم‌گیری داشته و تغییرات پایدار در رابطه خود ایجاد کنند.

    سخن پایانی

    روابط میان زوجین مسائل مختلفی را در بر می‌گیرد که رابطه جنسی از این قاعده مستثنی نیست. لازم است که همسران با مراقبت کافی و با بهره‌گیری از مشاوره جنسی به دنبال خلق یک رابطه زناشویی لذت بخش و پایدار باشند.
    مراجعه به یک سکستراپیست و گرفتن مشاوره زناشویی کمک خواهد کرد تا در صورت در راه بودن یک مشکل، آن را بهتر و سریع‌تر برطرف کنید.
    نگاه به سکس‌تراپی نباید یک نگاه منفی به حساب بیاید. زیرا با تقویت رابطه جنسی و صمیمت خود با همسر می‌توان از پشیمانی‌های بعدی و مشکلات بزرگ‌تر پیشگیری کرد.

    منابع :

    https://www.thehealthy.com

    PN:0295

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    2 دیدگاه برای 11 توصیه برای مشاوره جنسی ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *