13 گیاه که به کاهش وزن طبیعی و لاغری کمک می‏کنند

13 گیاه که به کاهش وزن طبیعی و لاغری کمک می‏کنند
  • اگر به دنبال راه‌های کاهش وزن و کاهش چربی شکم هستید حتما مقاله 13 گیاه که به کاهش وزن طبیعی و لاغری کمک می‌کنند را دنبال کنید. به صراحت می‌توان گفت برنامه غذایی و آن‌چه در رژیم غذایی فرد گنجانده می‌شود، تاثیر فراوانی در کاهش وزن و لاغری او خواهد داشت. در کاهش وزن طبیعی آن‌چه که اغلب فراموش می‌شود گیاهان و ادویه‌جات هستند. بسیاری از گیاهان و ادویه‏‌جات می‌‏توانند باعث سوزاندن چربی، کاهش اشتها، کاهش چربی شکم و در نتیجه کاهش وزن و لاغری شوند.

    1 . کاهش وزن طبیعی با شنبلیله

    بذر شنبلیله (تخم شنبلیله) ادویه‌‏ای خانگی از خانواده لوبیا است که به کنترل و کاهش اشتها کمک می‌‏کند و منجر به کاهش وزن طبیعی و لاغری می‌‏گردد. تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که روزانه 8 گرم از بذر شنبلیله  استفاده کرده‌اند، اثرات کاهش اشتها و کاهش وزن را به خوبی مشاهده کرده‌اند. در رژیم غذایی افراد چاق می‌توانید از این ادویه استفاده کنید.

    راه‌های کاهش وزن طبیعی با شنبلیله

    2 . کاهش طبیعی وزن با فلفل هندی

    نوعی فلفل تند است که بسیار محبوب بوده و برای مزه‌دارکردن و تندکردن بسیاری از غذا‏ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلفل شامل ترکیبات “کپسایسین” می‏‌باشد کپسایسین باعث تندی و گرمی شده و برای سلامتی بسیار مفید می‌‏باشد. این ترکیبات، متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و درضمن با کاهش اشتها، منجر به کاهش وزن طبیعی و لاغری می‏‌شود. برخی از مطالعات نشان می‏‌دهد که کپسول کپسایسین حس سیری را افزایش داده و باعث کاهش کالری دریافتی می‌‏شود. همچنین ترکیبات موجود در فلفل، باعث کاهش سطح هورمون گرلین (هورمون محرک احساس گرسنگی)  و کاهش اشتها می‏‌گردند.

    کاهش طبیعی وزن با فلفل

    3 . کاهش وزن طبیعی با زنجبیل

    زنجبیل، نوعی ادویه است که از ریزوم گیاه زنجبیل تهیه می‏‌شود و در طب سنتی، از آن برای درمان طبیعی بیماری‏‌های مختلف استفاده می‌‏شود. برخی از تحقیقات نشان می‌‏دهد که زنجبیل با افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی و کاهش جذب چربی باعث کاهش چربی شکم و لاغری می‏‌شود.

    کاهش چربی شکم با زنجبیل

    4 . کاهش وزن طبیعی با پونه کوهی

    پونه کوهی جزو گیاهان چند ساله که متعلق به خانواده گیاهانی مانند نعنا، ریحان، آویشن و رزماری می‏‌باشد. این گیاه دارای ترکیباتی به نام “کارواکرول” است که در کنترل جذب چربی و  لاغری بسیار موثر می‏‌باشد. همچنین کارواکرول به طور مستقیم بر برخی از ژن‌‏ها و پروتئین‌‏های خاص اثر گذاشته و سنتز چربی در بدن را کنترل می‏‌کند. البته در مورد این گیاه باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

    پونه کوهی و کاهش وزن طبیعی و لاغری

    5 . کاهش وزن طبیعی با جنسینگ

    جنسینگ به عنوان یک گیاه اساسی در طب سنتی چینی در نظر گرفته شده است. در ارتقای سلامت بسیار مهم می‌‏باشد و می‌‏تواند در انواع مختلف کره‌‏ای، چینی و امریکایی طبقه‌بندی شود. همچنین برخی از مطالعات بیان داشته‌‏اند این گیاه باعث تغییرات مثبتی در روده می‏‌شود که با تغییر شکل چربی و تاخیر در جذب چربی روده با چاقی مبارزه می‏‌کند و با افزایش سوخت و ساز به کاهش چربی شکم و لاغری کمک می‌‏کند.

    کاهش وزن و لاغری با جنسینگ

    1. Caralluma Fimbriata

    از این گیاه در بسیاری از قرص‏‌های رژیمی و لاغری استفاده می‎شود. این گیاه باعث افزایش سطح “سروتونین” (نوعی انتقال دهنده عصبی که به طور مستقیم بر اشتها اثر می‏‌گذارد.) می‏‌شود و به طور چشمگیری بر کاهش چربی‏ شکم، کاهش وزن و کاهش اشتها اثر می‏‌گذارد.

    Plants Suitable For Weight Loss Caralluma Fimbriata

    7 . کاهش وزن طبیعی با زردچوبه

    زردچوبه ادویه‌‏ای خوش عطر و طعم با رنگ زرد و دارای خواص دارویی زیادی می‏‌باشد. خواص مفید زردچوبه به وجود ماده‌‏ای به نام “کورکومین” وابسته است. کورکومین ترکیبی است، که به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است و از اثرات مهم آن، می‏‌توان اثر بر التهاب، کاهش وزن، سوختن چربی و کاهش چربی‏ شکم نام برد. همچنین استفاده از آن 2 بار در روز به مدت یک ماه این اثرات را بیشتر نشان می‏‌دهد.

    کاهش وزن طبیعی و کاهش اشتها با زردچوبه

    8 . کاهش وزن طبیعی با فلفل سیاه

    فلفل سیاه نوعی ادویه خانگی است که از میوه‌‏ خشک شده گیاه فلفل سیاه که بومی هند می‌‏باشد، به‌دست می‏‌آید. این گیاه دارای ترکیباتی به نام “پپرین” است، همان ماده‏‌ای است که باعث تندی می‏‌شود. حتی بدون تغییر در مصرف غذا بر کاهش وزن موثر است.  این ترکیب بر روی چربی‏‌ها اثر گذاشته و از بزرگ شدن سلول‌‏های چربی جلوگیری می‌‏کند. در نتیجه باعث کاهش وزن و لاغری می‌‏شود.

    9 . گورمار یا گیمنما  (Gymnema Sylvestre)

    گیاهی است که به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش قند خون و کاهش وزن به‌کار می‏‌رود. دارای ترکیبات “اسید ژنومیک” بوده و میل به خوردن شیرینی را کاهش داده و با کاهش اشتها باعث لاغری می‌‏شود.

    کاهش طبیعی وزن و لاغری با گورمار

    10 . کاهش وزن طبیعی با دارچین

    دارچین ادویه‏‌ای معطر است که از پوست داخلی درخت دارچین تهیه می‏‌شود. این ادویه حاوی آنتی اکسیدان بالا بوده و برای حفظ سلامتی بسیار مفید می‏‌باشد. دارچین با تثبیت قند خون، می‏‌تواند به کاهش اشتها کمک کند. علاوه بر آن، ترکیبات موجود در دارچین با عملکردی شبیه انسولین، باعث انتقال قند از جریان خون به سلول‏‌های بدن می‌شود تا به عنوان سوخت، مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی این ترکیبات بر روی آنزیم‌‏های گوارشی اثر گذاشته، موجب کاهش سرعت تجزیه کربوهیدرات‌ها می‌‏شوند و با کاهش اشتها، کاهش وزن طبیعی و لاغری را به ارمغان می‌آورند.

    Plants Suitable For Weight Loss Cinnamon

    11 . لاغری با عصاره قهوه‌‏ سبز

    عصاره قهوه سبز، به عنوان یک گیاه کاهش دهنده وزن پیشنهاد می‌‏شود. عصاره قهوه سبز دارای مقادیر زیادی اسید کلروژنیک می‌‏باشد و در کاهش وزن موثر است. این عصاره باعث کاهش توده‌‏ بدنی و کاهش چربی‏ شکم می‏‌شود.

    کاهش چربی شکم با قهوه سبز

    12 . کاهش وزن طبیعی با زیره

    زیره، نوعی ادویه است که از بذر این گیاه تهیه می‏‌شود. زیره از خانواده گیاه جعفری می‌‏باشد که نوعی ادویه خوش عطر و بو است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این گیاه باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه، کاهش وزن سریع و لاغر شدن سریع می‏‌شود.

    Plants Suitable For Weight Loss Cumin

    13 . کاهش وزن با هل

    هل، نوعی ادویه با ارزش است که از بذر گیاهی از خانواده زنجبیل بدست می‌‏آید. هل در همه‌‏ دنیا در آشپزی و شیرینی‌پزی کاربرد فراوان دارد. در مطالعه‌‏ای بر روی حیوانات مشاهده شد این گیاه بر روی کاهش چربی‏ شکم موثر است و باعث چربی‌سوزی می‌‏شود.

    کاهش چربی شکم و چربی‌سوزی با هل

    سخن پایانی

    استفاده از این گیاهان و ادویه‌‏ها به عنوان طعم دهنده و مکمل برای سلامتی و کاهش وزن طبیعی و لاغری شما بسیار مفید بوده و کمترین اثرات جانبی را دارد. همچنین، هنگام استفاده به مقدار مصرف مناسب که بر روی بسته آن نوشته شده است توجه کنید. با این حال اگر نسبت به گیاهی آلرژی داشتید، مصرف آن را قطع کرده و به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین توجه کنید که این گیاهان وقتی موثرند که شما ورزش، برنامه رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی درست داشته باشید.

    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0089

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    محصولات مرتبط

    6 دیدگاه برای 13 گیاه که به کاهش وزن طبیعی و لاغری کمک می‏کنند ثبت شده است

      1. همراه گرامی خانم زهرا مهندس تبار
        لاغری موضعی یک دروغ تبلیغاتی است. بدن هنگام چربی سوزی از تمامی ذخایر چربی خود مصرف می کند. بنابراین در عمل امکان چربی سوزی موضعی وجود ندارد. گول تبلیغات را نخورید. یک برنامه بدنسازی اختصاصی به همراه یک رژیم تغذیه مناسب می تواند پس از مدتی اندام ایده‌آلتان را برای شما به ارمغان آورد.
        موفق باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *