بهترین غذاها برای افزایش میل جنسی

بهترین غذاها برای افزایش میل جنسی
  • بهترین غذاها برای افزایش میل جنسی چیست؟ برای افزایش میل جنسی چی بخوریم ؟ محققین دریافته‌اند که رژیم غذایی فرد و نوع ماده غذایی مصرفی، نقش موثری در کیفیت رابطه زناشویی خواهد داشت. غذا‌هایی که محرک میل جنسی هستند با توانایی افزایش جریان خون و یا اثر بر هورمون‌های جنسی و هورمون‌های مغزی، می توانند در بهبود کیفیت رابطه جنسی زوجین، اثر گذار باشند.

    خوراکی‌های زیادی با توانایی افرایش میل جنسی و محرک جنسی شناسایی شده‌اند. در ادامه فیتولند به تعدادی از این مواد غذایی محرک جنسی، اشاره می کند.

    برای افزایش میل جنسی چی بخوریم ؟

    برای افزایش میل جنسی چی بخوریم؟ آیا افزایش میل جنسی با تغذیه امکان پذیر است ؟ در ادامه با خوراکی های افزایش دهنده میل جنسی مردان و زنان بیشتر آشنا خواهیم شد.

    گوشت و تاثیر آن بر کشش جنسی

    گوشت قرمز و گوشت مرغ هر دو حاوی موادی هستند به نام کارنیتین و ال-آرژنین. کارنیتین و ال-آرژنین هر دو، اسیدامینه‌هایی هستند که جریان خون را افزایش می‌دهند. . افزایش جریان خون، برای پاسخ جنسی مناسب، چه در مردان و چه در زنان، بسیار مهم است.

    از بین دلایل اصلی مشکلات جنسی در زوجین، می توان به خستگی و استرس آنها اشاره کرد. مهمترین عامل خستگی به خصوص در زنان، کمبود آهن است. گوشت و به ویژه گوشت قرمز بزررگترین منبع غذایی حاوی آهن، می‌باشد.

    ماهی سالمون و تاثیر آن بر افزایش میل جنسی

    برای افزایش میل جنسی چی بخوریم؟

    ماهی سالمون سرشار از اسید چرب امگا 3 می باشد . این ترکیب مغذی نه تنها در بهبود عملکرد قلب و سلامت قلب موثر است، بلکه کلید افزایش میل جنسی در زندگی شماست. امگا 3 کمک می‌کند تا از ایجاد پلاک در شریان‌ها جلوگیری شود و بدین ترتیب، جریان خون در سراسر بدن بهبود می‌یابد.

    مواد مغذی موجود در ماهی سالمون، باعث افزایش سطح دوپامین مغز می‌شوند. دوپامین در افزایش گردش خون و بهبود جریان خون موثر می‌باشد. علاوه بر این دوپامین باعث می‌شود که فرد حین ارتباط با شریک جنسی خود از احساس آرامش بیشتری برخوردار باشد.

    آجیل (دانه ها و مغز ها)

    دانه‌ها و مغزها سرشار از “ال-آرژنین” هستند. پسته، بادام زمینی و گردو، شامل اسید آمینه ال-آرژنین هستند. ال-آرژنین، یکی از بخش‌های سازنده اکسید نیتریک می‌باشد که نقش موثری در حفظ نعوظ دارد.

    گردو علاوه بر ال-آرژنین، حاوی مقدار زیادی امگا3  گیاهی می‌باشد که قبلا به اهمیت امگا3  در افزایش میل
    جنسی اشاره کردیم. دانه‌های کدو هم سرشار از اسید آمینه شناخته شده‌ای، به نام “تریپتوفان” هستند که به تولید “سروتونین” در مغز کمک می‌کند. در واقع، دانه کدو تنبل با افزایش سرتونین در مغز، می‌تواند به افزایش خلق و خو و آرامش، در یک رابطه جنسی کمک کند.

    از طرفی مصرف آجیل، به کاهش کلسترول کمک می‌کند.کلسترول پایین، به سلامت عروق (رگ‌ها) و بهبود جریان خون می‌انجامد.

    اسفناج و تاثیر آن بر افزایش میل جنسی

    اسفناج غنی از منیزیم است، یک ماده معدنی که التهاب را در رگ‌های خونی کاهش می‌دهد و جریان خون را افزایش می‌دهد. محققین معتقدند که افزایش جریان خون، خون را به اندام‌ها منتقل می‌کند، و می‌تواند مانند قرص وایاگرا (viagra)، باعث تحریک و افزایش کشش جنسی شود و باعث تسهیل ارگاسم (اوج لذت جنسی) در زنان ‌گردد.

    شکلات تلخ

    مواد غذایی موثر در تقویت قوای جنسی مردان و زنان

    شکلات تلخ، “سروتونین” و“دوپامین” را در مغز افزایش می‌دهد، افزایش سطح مغزی سروتونین و دوپامین فرد را خوشحال می‌کند و سطح استرس را پایین می‌آورد. از طرفی کاکائو می‌تواند جریان خون را از طریق شریان‌ها افزایش دهد و رگ‌های خونی را برای بهبود جریان خون، تحریک کند. تمامی این موارد فرد را برای داشتن یک رابطه جنسی سالم، آماده می‌کند.

    چای سبز و تاثیر آن بر افزایش میل جنسی

    راز یک زندگی زناشویی گرم با یک فنجان چای سبز داغ شروع می شود. چای سبز غنی از ترکیبات به نام کاتچین   “catechins است، کاتچین، چربی شکم را از بین می برد و ظرفیت کبد را برای تبدیل چربی به انرژی افزایش می دهد. اما این، همه هنرهای کاتچین نیست.  کاتچین، همچنین باعث افزایش میل، به کمک افزایش جریان خون به اندام‌های تحتانی می شود. کاتچین‌ها رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند و توانایی انتقال خون را افزایش می‌دهند.

    صدف و تاثیر آن بر افزایش میل جنسی

    صدف ها، حاوی  ترکیباتی هستند که سطح تستوسترون و استروژن را در بدن بالا می برند. افزایش تولید هورمون های جنسی و نیز افزایش جریان خون، به دنبال مصرف صدف، میل جنسی را افزایش داده و باعث بهبود عملکرد اندام های جنسی می گردد.

    صدف یک منبع عالی از روی (زینک) است. روی (زینک) سالیان سال است، به عنوان محرک جنسی باعث افزایش میل در  هر دو جنس می‌شود. حتی در مواردی دیده شده که کمبود روی (زینک) در بدن باعث ناتوانی جنسی شده است.

    سخن پایانی

    مصرف مواد غذایی که باعث افزایش هورمون های مغزی و جنسی بشوند باعث افزایش میل جنسی در مردان و زنان خواهد شد. مصرف گوشت قرمز، ماهی سالمون، آجیل، اسفناج، تخم مرغ، ادویه ها به خصوص فلفل قرمز و زنجبیل، میوه هایی مثل انجیر و توت فرنگی و انار، پیاز و … باعث افزایش کشش جنسی خواهد شد. رعایت یک رژیم غذایی افزاینده میل جنسی بیش از پیش به افرادی که با این مساله روبرو هستند توصیه می‌شود. سعی کنید مصرف غذاهای طبع گرم را بیشتر کرده و از مصرف غذاهای با طبع سرد خودداری کنید.


    منابع:                                                                                                                 

    https://www.healthline.com

    https://www.eatthis.com

    PN:0004

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    3 دیدگاه برای بهترین غذاها برای افزایش میل جنسی ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *