زودانزالی چیست و راه های درمان انزال زودرس

زود انزالی و راه های درمان زودانزالی
  • زودانزالی چیست و راه های درمان انزال زودرس چگونه می‌باشد ؟ زودانزالی شایعترین مشکل جنسی آقایان می‌باشد. انزال زمانی اتفاق می‌افتد که مایع منی در “ارگاسم” (اوج لذت جنسی)، از آلت تناسلی مرد خارج شود. هر گاه خروج مایع منی و انزال قبل از زمانی که فرد تمایل به آن را داشته، اتفاق بیفتد به آن زود انزالی یا انزال زودرس می‌گویند. در حقیقت زود انزالی، انزال مرد قبل از ارضاء شدن زن می‌باشد. راه های درمان زودانزالی استفاده از دارو و مکمل‌ زیر نظر پزشک می‌باشد.

    توچه داشته باشید که انزال زودرس مخصوص آقایان نیست و خانم ها نیز ممکن است دچار این اختلال شده و از رابطه جنسی خود لذت کافی را نبرند. برای اطلاعات بیشتر فیتولند شما را به مطالعه این مقاله توصیه می‌کند.

    زود انزالی شایعترین مشکل جنسی در آقایان

    زودانزالی چیست ؟ زود انزالی یا انزال زودرس از شایعترین مشکلات جنسی در مردان می‌باشد. حدود 30 تا 40 درصد از مردان در طول زندگی جنسی خود تجربه زود انزالی یا انزال زودرس را داشته‌اند. ولی توجه داشته باشید زمانی زود انزالی به عنوان بیماری تلقی می گردد که زود انزالی، در بیش از 50 درصد نزدیکی های فرد، اتفاق بیفتد.

    زود انزالی می تواند موقت و طبیعی باشد که این حالت، اغلب در مردان بی تجربه، نوجوانان و مردانی که مدت زمان طولانی است که رابطه جنسی و نزدیکی نداشته اند، رخ می دهد و به مرور زمان، زود انزالی در این افراد بهبود می یابد. زود انزالی در مردان جوان و کمتر از 40 سال شایعتر است.

    زودانزالی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل اضطراب، استرس بیشتر، خجالت و افسردگی در زوجین شود.

    دلیل زودانزالی چیست ؟

    هیچ مدت زمان تعریف شده و استانداردی برای رسیدن به انزال برای آقایان تعریف نشده است و تعریف زود انزالی بستگی به زمان رسیدن فرد و شریک جنسی‌اش به “ارگاسم” (اوج لذت جنسی) دارد. البته این زمان در زوج‌های مختلف، متفاوت است. علاوه بر این در زوج های مختلف، دلایل بروز زود انزالی هم متغیر می‌باشد. در واقع تعدادی از عوامل عاطفی و جسمی و به ندرت ترکیبی از آنها می توانند منجر به زودانزالی شوند.

    زود انزالی (انزال زودرس) و راه‌های درمان زودانزالی

    همان طور که گفته شد مدت زمان انزال به رابطه زوجین بستگی دارد و زمان مشخصی برای آن تعریف نشده است. اما اگر بخواهید اطلاعات بیشتری داشته باشید خوب است بدانید طی تحقیقات انجام شده روی زوج های مختلف به طور متوسط یک رابطه جنسی بین 5 الی 6 دقیقه زمان می‌برد. طبق تحقیقات انجام شده مهمترین دلایل زودانزالی به شرح زیر می‌باشد:

    آلت تناسلی حساس

    اضطراب

    استرس

    افسردگی

    مشکلات عاطفی

    شریک زندگی جدید

    به ندرت زود انزالی ناشی از یک مشکل جدی سلامت یا آسیب جسمی است. (مانند آسیب عصبی از جراحی و بیماری پروستات و مشکلات تیروئید)

    آیا انزال زودرس خطرناک می‌باشد؟

    در طی مدت زندگی ممکن است گاهی اختلالاتی به وجود بیاید. شرایط زندگی و اضطراب‌های ناشی از محیط می‌تواند در زمان انزال و لذت جنسی زوجین تاثیرگذار باشد. اما در صورتی که این اختلال تکرار شده و باعث کاهش لذت جنسی در رابطه زوجین گردد می‌تواند خطراتی از قبیل افسردگی را به همراه داشته باشد. در این شرایط لازم است به پزشک متخصص اورولوژیست مراجعه کنید.

    راه های درمان زودانزالی چیست ؟

    زود انزالی اغلب بدون درمان رفع می شود  اما اگر زود انزالی باعث بروز مشکلاتی در زندگی مشترک شما شده باشد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا روش های موجود برای تأخیر انداختن “ارگاسم” (اوج لذت جنسی) که اغلب با خروج مایع منی همراه است را به شما آموزش دهد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : جنسینگ قرمز کره ای برای درمان زودانزالی

    داروها، مشاوره و تکنیک‌های جنسی برای تأخیر انزال (و یا ترکیبی از این عوامل) می‌تواند به بهبود رابطه جنسی شما و همسرتان کمک کند.

    درمان زودانزالی با روش های رفتاری چیست ؟

    روش های رفتاری برای بیش از 95٪ از مردان که دچار زود انزالی هستند، مفید است.  در این نوع درمان، مردان زمان انزال خود را، به تنهایی و یا با کمک شریک خود کنترل می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله راه‌های درمان زودانزالی مراجعه فرمایید.

    اضطراب، افسردگی و سایر مسائل عاطفی را که می توانند علت زود انزالی باشند، باید با کمک یک روانشناس یا روانپزشک برطرف کرد. زوج درمانی بهترین روش برای درمان زود انزالی است که در آنها عامل ایجاد انزال زودرس مشکلات روانی و عاطفی می باشد.

    علاوه بر این، بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که در طول فرآیند انزال، فعالیت عضلات کف لگن افزایش می یابد. در نتیجه، احتمال دارد که مردان مبتلا به زود انزالی، دارای عضلات بیش از حد فعال در این ناحیه باشند در نتیجه کنترل این عضلات به کمک ورزشهای خاص می تواند روشی برای درمان زود انزالی باشد.

    راه‌ های درمان زود انزالی با روش‌های پزشکی عبارتند از

    چندین روش درمانی پزشکی، ممکن است به افرادی که انزال زودرس و زود انزالی دارند کمک کند. راه‌های درمان زود انزالی با روش‌های پزشکی عبارتند از:

    داروهای ضد افسردگی

    کرم های بی حس کننده

    استفاده از کاندوم

    مصرف مکمل‌های حاوی روی(زینک)

    مصرف مکمل های حاوی منیزیم

    به طور کلی روش های درمان زودانزالی به چند گروه تقسیم می‌شود.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه رژیم غذایی قبل از بارداری

    درمان زود انزالی با روان درمانی

    استفاده از این روش کمک می‌کند از لحاظ ذهنی بتوانید بر زمان نزول کنترل داشته باشید. این تمرینات ذهنی به شما کمک خواهد کرد بتوانید کنترل دقیق تری بر احساسات و هیجانات خود داشته و به صورت آگاهانه زمان انزال خود را مدیریت نمایید.

    درمان زود انزالی با روش توقف زمانی

    در این روش قبل از رسیدن به نزول با ایجاد وقفه کوتاه در رابطه جنسی خود و یا کاهش شدت رابطه جنسی، باعث می‌شوید تا تاخیر آگاهانه‌ای در انزال ایجاد شود. این تاخیر باعث کندی سرعت انزال شده و رابطه جنسی را طولانی تر‌ می‌کند. توصیه شده است این کار را حداکثر تا 3 بار انجام دهید.

    درمان زودانزالی با مصرف دارو

    البته این روش حتما تحت نظر پزشک انجام شود و از مصرف دارو به تشخیص خود یا توصیه دوستان به صورت جدی جلوگیری نمایید. پاره ای از این داروها نیاز است قبل از شروع رابطه جنسی مصرف شوند. در شرایطی این داروها ممکن است پس از طی یک دوره 7 الی 10 روزه اثربخشی خود را شروع کنند.

    سخن پایانی

    در خاتمه ذکر این نکته ضروری است که زود انزالی یا انزال زودرس با وجود اینکه یک بیماری شایع جنسی در مردان می باشد ولی خوشبختانه، درمان زود انزالی به راحتی امکان پذیر است و تنها زمانی یک مشکل جدی محسوب می‌شود که به یک بیماری مزمن و طولانی تبدیل ‌شود. در این رابطه فیتولند شما را به مطالعه مقاله راه‌های درمان زود انزالی دعوت می نماید.


    منبع:

    1-https://www.health24.com

    2-https://familydoctor.org

    PN:0003

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    3 دیدگاه برای زودانزالی چیست و راه های درمان انزال زودرس ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *