رژیم غذایی برای پسردار شدن

رژیم غذایی پسردار شدن
  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید غذایی که می‌خورید بر جنسیت فرزند آینده شما تاثیر مستقیمی خواهد داشت. رژیم غذایی برای پسردار شدن شامل مصرف غذاهایی است که PH واژن را قلیایی کند. رژیم غذایی مردان برای پسردار شدن نیز شامل مصرف مکمل روی، نوشیدنی‌های حاوی کافئین و نکشیدن سیگار می‌باشد. رژیم غذایی پسرزایی مرد با رژیم غذایی پسرزایی زن تفاوتی دارد؟ آیا اصلا رژیم غذایی برای پسردار شدن تضمینی است؟ برنامه رژیم غذایی برای پسردار شدن زن و مرد چه تفاوت هایی دارد ؟

    اگر چه هنوز مطالعات علمی، نقش تغذیه در تعیین جنسیت جنین را به صورت قطعی تایید نکرده است اما مطمئن باشید حتی اگر در مسیر انتخاب جنسیت با راهکارهای تغذیه‌ای مناسب، نتیجه لازم را کسب نکردید حداقل به دلیل رعایت یک برنامه رژیم غذایی قبل از بارداری سالم و اصولی به جنین شما آسیبی نخواهد رسید.

    برای پسردار شدن از چه زمانی لازم است برنامه رژیم غذایی پسردار شدن توسط مرد و زن رعایت شود؟ در ادامه به یکسری توصیه‌های عمومی در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

    رژیم غذایی برای پسردار شدن چند ماه است؟

    بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باور هستند که مادران لازم است حداقل دو ماه قبل از بارداری ( به اندازه دو دوره پریودی) تحت یک برنامه رژیم غذایی قرار بگیرند و تا دوره‌ای از دوره بارداری که این نتایج به قطعیت برسد این رژیم غذایی پسرزایی ادامه داشته باشد. از سمت دیگر نقش مردان در پسرزایی نیز بسیار مهم هست و لازم است رژیم غذایی پسرزایی مرد نیز از چند ماه قبل از بارداری همزمان با مادر انجام شود.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    رژیم غذایی پسردار شدن برای زن

    اگر به دنبال آن هستید احتمالات مرتبط با پسردار شدن خود را افزایش دهید لازم است هم مرد و هم زن در رژیم غذایی خود قبل از بارداری نکاتی را رعایت کنند. ضمن آن که این اصول برای خانم‌ها در دوران اولیه بارداری نیز باید ادامه یپدا کند. در ادامه به مهمترین نکات مرتبط با اصول تغذیه برای پسردار شدن اشاره خواهیم کرد. توصیه می‌شود برای اطمینان بیشتر و افزایش احتمال این موضوع با پزشک خود مشورت لازم را داشته باشید.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : رژیم غذایی قبل از بارداری

    برای پسردار شدن به اندازه کافی کالری دریافت کنید

    همواره پزشکان به زنان در سنین باروری توصیه می‌کنند که برای افزایش قدرت باروری و کاهش عوارض دوران بارداری، مراقب وزن خود باشند. اما با این حال مطالعات جدید نشان داده اند که احتمال پسردار شدن در زنان جوامعی که کالری کافی از مواد غذایی مفید دریافت می‌کنند، بیشتر از سایرین است. زیرا جنین پسر، برای رشد و تکامل به کالری بیشتری نیاز دارد. بنابراین محدودیت کالری دریافتی و رژیم کاهش وزن قبل از لقاح، احتمال پسردار شدن را کاهش می‌دهد.

    برای پسردار شدن مواد غذایی را مصرف کنید که PH واژن را قلیایی نماید

    غذایی که مصرف می کنید ارتباط مستقیمی با تغییرات PH ترشحات واژن دارد. این موضوع نقش موثری در تعیین جنسیت جنین دارد. هرچه ترشحات مایعات واژن قلیایی‌تر شود احتمال لقاح اسپرم حاوی کرموزوم y با تخمک بیشتر می‌شود. بنابراین اگر می خواهید پسردار شوید، در رژیم غذایی خود از میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین گیاهی استفاده نمایید.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه رژیم غذایی زن قبل از بارداری

    استفاده از مواد غذایی شیرین و بدون کافئین می‌تواند در افزایش قدرت اسپرم موثر بوده و باعث افزایش شانس جنین پسر شوند. گوشت قرمز نیز توصیه می‌شود در رژیم غذایی مرد و زن نسبت به گوشت سفید سهم خیلی بیشتری را داشته باشد.

    گیاهان دارویی در رژیم غذایی پسرزایی برای زنان

    رژیم غذایی پسردار شدن

    دارچین و شیرین بیان از گیاهان دارویی هستند که با قلیایی کردن محیط واژن، در پسردار شدن موثر هستند.

    منع بعضی از مواد غذایی در رژیم غذایی پسردار شدن برای زنان

    همانطور که در بالا نیز گفته شد مصرف میوه ها با قلیایی کردن محیط داخل واژن، احتمال پسردار شدن را افزایش می‌دهند اما زنان برای پسردار شدن بایستی از مصرف میوه‌هایی نظیر خانواده توت ها پرهیز نموده زیرا انواع توت‌ها محیط داخل واژن را اسیدی می‌نمایند. میوه‌هایی که دارای پتاسیم بالا و سدیم هستند بسیار توصیه می‌شود. مهمترین میوه‌ها در رژیم غذایی پسرزایی شامل هلو،‌ گلابی،‌ تمشک،‌ توت فرنگی،‌ انجیر، انگور،‌ خرما و انبه می‌باشند. به صورت کلی میوه‌های با طبع گرم مناسب هستند.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : مکمل روی بهترین مکمل برای مردان

    همچنین در برنامه رژیم غذایی برای پسردار شدن زنان بایستی مصرف هر گونه مواد لبنی، انواع نان‌های تهیه شده از آرد گندم، ماکارونی و پاستا را به دلیل اسیدی کردن محیط واژن در برنامه غذایی خود محدود نمایند. همچنین مواد غذایی با طبع سرد همچون لبنیات، غذاهای دریایی، گوشت سفید، پیاز و کرفس لازم است به حداقل میزان لازم و طبق نظر پزشک مصرف شود.

    رژیم غذایی مردان برای پسردار شدن

    قطعا رژیم غذایی مردان برای پسردار شدن و تعیین جنسیت جنین نیز نقش موثری دارد. برخی از تئوری‌ها نشان داده است که دریافت روی (زینک) و مکمل‌های حاوی روی، در آقایان علاوه بر افزایش ترشح هورمون تستوسترون، به پسر شدن نوزاد نیز کمک میکند، همچنین مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین علاوه بر بهبود قوای جنسی در آن‌ها، احتمال لقاح اسپرم حاوی کرموزوم y با تخمک را افزایش می‌دهد و احتمال پسر شدن جنین بیشتر خواهد شد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه رژیم غذایی مرد قبل از بارداری

    سیگار کشیدن شانس پسردار شدن را کاهش می دهد

    سیگار نکشیدن و رژیم غذایی مردان برای پسردار شدن

    جالب است بدانید سیگار، علاوه بر اثرات مخربی که بر بدن دارد شانس پسردار شدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعات جدید نشان داده اند، احتمال تولد نوزاد پسر در زوج هایی که سیگار می‌کشند، به مراتب کمتر از زوج هایی است که سیگار نمی‌کشند. محققین بر این باورند که مواد سمی موجود در سیگار اثر منفی بر سیستم تولید مثل مردان خواهد گذاشت.

    اسپرم‌های حاوی کروموزوم y در مقایسه با کروموزوم x ، نسبت به مواد سمی موجود در سیگار، آسیب پذیرتر هستند و در نتیجه احتمال لقاح آن‌ها با تخمک کمتر خواهد شد.

    سخن پایانی

    هنوز یافته‌های علمی نقش رژیم غذایی پسردار شدن تضمینی را تایید نکرده‌اند ولی رعایت یک برنامه رژیم غذایی پسر دار شدن علاوه بر سلامت جنین و مادر احتمال پسردار شدن را می‌تواند افزایش دهد. رژیم غذایی پسرزایی زن و مرد حداقل دو ماه قبل از بارداری شروع شده و برای خانم‌ها تا مدتی بعد از بارداری نیز ادامه دارد. دوری آقایان از سیگار و مشروبات الکلی و مصرف مکمل‌ روی در کنار مصرف غذاها و میوه‌های با طبع گرم و دوری از غذاهای با طبع سرد ضروری است.


    منبع :

     

    1-https://www.livestrong.com

    2-https://www.webmd.com

    PN:0006

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *