میان وعده‏ سالم و رژیمی برای محل کار

میان وعده‏ سالم و رژیمی برای محل کار
  • میان وعده سالم و رژیمی برای محل کار یک راه حل مناسب برای حفظ تناسب اندام افراد شاغل است. میان وعده برای محل کار می‌تواند علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز برای انجام کار روزانه، از پرخوری و عوارض تغذیه ناسالم در سایر وعده‌های غذایی نیز پیشگیری کند. در بیشتر موارد، تغذیه افراد شاغل در محیط کار نامناسب است. از این رو مصرف میان وعده سالم و کم کالری در محل کار برای سلامتی بدن لازم است. غذاهایی که در محل کار در اختیار کارمندان قرار داده می‏‌شوند، اغلب دارای کیفیت پایین و مواد مغذی بسیار اندکی هستند. این غذاها در اغلب موارد، مواد مغذی لازم را در اختیار بدن قرار نمی‌‏دهند و برای سلامتی مفید نیستند.

    از طرفی دیگر استفاده از غذای سالم خانگی به جای غذاهای آماده که در سرکار سرو می‌‏شود؛ نیز کاری دشوار به نظر می‏‌رسد. بنابراین داشتن میان وعده کم کالری در محل کار یک گزینه مناسب برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن است. می‌توان با تهیه میان وعده‏ سالم و خوشمزه در منزل که سریع هم آماده می‌‏شود؛ مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کرد. با رعایت یک برنامه غذایی برای سلامتی و تناسب اندام خود تضمین بیشتری خواهید داشت.

    در ادامه فیتولند چند نمونه میان وعده سالم برای محل کار را برای داشتن تغذیه سالم به شما عزیزان معرفی می‌کند. علاوه بر این موارد، می‌توانید با کمی خلاقیت انواع میان وعده‌های سالم و کم کالری را با سلیقه خودتان در منزل تهیه کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

    انواع میان وعده برای محل کار و منزل

    داشتن میان وعده رژیمی برای سرکار می‌تواند باعث جلوگیری از خستگی و حتی چاقی برای شما بشود. این موضوع به صورت علمی ثابت شده است که داشتن میان وعده های غذایی سالم و ساده می‌تواند در تسریع کاهش وزن شما موثر باشد. افراد پرمشغله، علاوه بر تغذیه نامناسب، به دلیل مشغله‏ زیاد و نداشتن فرصت کافی، غذای خود را هم زمان با انجام کار و پشت میز، با عجله و سریع میل می‌کنند. این یک اشتباه بزرگ هست. به عقیده کارشناسان تغذیه، غذا خوردن پشت میز کار فاجعه‌‏ای برای ذهن، روح و جسم است. زیرا غذا خوردن در حین انجام کار باعث می‌‏شود که ذهن کاملا فراموش کند که فرد در حال خوردن غذا است و در نتیجه باعث می‌شود که بیشتر از نیاز بدن کالری دریافت شود و فرد اضافه وزن پیدا کند.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    بنابراین اولین قدم برای حفظ سلامتی، تغییر دادن محل صرف غذا در محیط کار است. گام بعدی استفاده از میان وعده خوشمزه و رژیمی ، مغذی و مفید می‌باشد. با مصرف میان وعده سالم و رژیمی در محل کار ، میل فرد به خوردن غذا در وعده‏ غذایی بعدی کمتر می‌شود و بنابراین کالری به اندازه کافی به بدن می‌رسد.

    میان وعده سالم و رژیمی

    کارشناسان تغذیه مصرف حداقل یک میان وعده کم کالری برای تناسب اندام را به منظور کنترل کالری دریافتی و هم‌چنین پیشگیری از گرسنگی در طی روز توصیه می‌کنند. یک میان وعده خوشمزه برای لاغری شامل مصرف انواع میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، غلات سبوس‏دار، ماست و… است که وضع سلامتی فرد را بدون صرف زمان زیاد در محل کار بهبود می‌بخشد. علاوه بر این به همراه داشتن میان وعده سالم و کم کالری خانگی در محل کار باعث می‌شود که سطح انرژی، بهره‌‏وری و سلامت شاغلین عزیز بهبود یابد.

    معجون نارگیل- توت فرنگی

    یک معجون خانگی و یک ترکیب عالی برای داشتن یک میان وعده کم کالری برای لاغری است. برای تهیه این معجون به عنوان یک میان وعده برای محل کار کافی است؛ توت فرنگی، شیر، شیرین‌کننده دلخواه مانند پودرهای شیرین‌کننده را با هم مخلوط کرده یا کمی ماست، بلغور جو دو سر و سایر غلات و مغزها را به شیر و توت‌فرنگی بیافزایید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : ناهار سالم و رژیمی برای تناسب اندام

    اسموتی یخ یک میان وعده سالم و رژیمی

    اسموتی منجمد یک میان وعده رژیمی خوشمزه و جایگزین مناسب قهوه پر شکر در بعدازظهر است. شاغلین عزیز می‌توانند آن‌را در ظرفی آماده کرده و در فریزر قرار داده و همراه خود به سرکار ببرند. همچنین در صورتی که عادت به مصرف قهوه دارید؛ توصیه می‌شود از قهوه‌های کم کالری بدون شکر استفاده نمایید.

    میان وعده سالم و کم کالری

    چیپس‏ های گیاهی یک میان وعده برای کار

    سیب زمینی تنها چیپس گیاهی خوشمزه نیست. بلکه برای داشتن یک میان وعده سالم و رژیمی می‌توان سبزیجات سالم مانند کلم، هویج، کدو سبز و سایر سبزیجات سرشار از ویتامین‏‌ها و مواد معدنی را به صورت چیپس در فر تهیه کرد.

    سالاد سبزیجات پخته شده

    سالاد مختص وعده‏‌های غذایی نیست. بلکه به عنوان یک میان وعده سالم و کم‌ کالری برای بعدازظهر یا قبل از شام بسیار مناسب و روشی آسان برای افزودن سبزیجات برگ‏دار به رژیم غذایی است. سالادها علاوه بر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن، باعث کاهش اشتها و میل کمتر در وعده‏ غذایی بعدی می‌شوند. از انواع سالاد سبزیجات به عنوان یک میان وعده رژیمی برای محل کار و منزل استفاده کنید.

    میان وعده سالم برای محل کار

    پاپ کورن 

    پاپ کورن دانه‏ ذرت بو داده است که مقدار زیادی پروتئین دارد. می‌توان به راحتی در منزل و بر روی اجاق گاز یک پاپ کورن خوشمزه به همراه کره تهیه کرده و آن را به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه با خود به سرکار برد.

    سالاد یونانی میان وعده رژیمی برای سرکار

    سالاد یونانی نیز یک میان وعده‏ سالم برای تناسب اندام است. سالاد یونانی دارای گوجه فرنگی، زیتون، کاهو و خیار است که مقدار مناسبی مواد مغذی، فیبر و ویتامین‏‌ها را به همراه یک طعم خوب در اختیار فرد قرار می‌دهد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : صبحانه کامل و رژیمی برای تناسب اندام

    مغز تخمه آفتابگردان با زردچوبه

    مغزها حاوی مواد معدنی فراوان هستند. زردچوبه نیز یک ادویه بسیار مناسب برای کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از آلزایمر است. اما توجه داشته باشید که مغزها دارای کالری زیادی هستند و برای داشتن یک میان وعده سالم و کم کالری ، مصرف میزان کمی از آن‌ها کافی است. از این مغزها برای تقویت حافظه به عنوان یک میان وعده برای محل کار و در منزل استفاده کنید.

    صبحانه کیک هویج با جو دو سر

    میان وعده رژیمی برای سرکار

    عطر و طعم کیک هویج بدون شکر که با آرد جو دو سر تهیه شده؛ بسیار دلچسب است. این میان وعده خوشمزه رژیمی دارای مقدار زیادی پروتئین است که می‌تواند به عنوان میان وعده خوشمزه برای تناسب اندام در محل کار مورد استفاده قرار گیرد.

    مخلوط میوه‏ های خشک و آجیل

    میوه‏‌های خشک، سرشار از ویتامین‌‏ها و مواد معدنی هستند. آجیل‌ها دارای چربی‏‌های سالم، فیبر و آنتی اکسیدان‏‌های زیادی هستند که مخلوطی از آن‌ها را می‌توان به عنوان یک میان وعده سالم و رژیمی برای محل کار مصرف کرد.

    میان وعده رژیمی برای سرکار

    کنسرو‏هایی با فیبر بالا و چربی پایین

    کنسروهای دارای فیبر بالا و چربی پایین نیز مفید هستند و تهیه و مصرف آن‏‌ها نیز آسان است. می‏‌توان از این نوع کنسرو‌ها به عنوان میان وعده سالم و کم‌ کالری استفاده کرد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : عضله سازی در خانه با تمرینات وزن بدن

    نوشیدنی یک میان وعده سالم و کم کالری

    هم‌چنین می‏‌توان از نوشیدنی‏‌های مناسبی که ارزش غذایی خوبی داشته باشند به عنوان میان وعده سالم و خوشمزه استفاده کرد. ضروری است که این نوشیدنی‌ها قند زیادی نداشته و بتوانند آب موردنیاز بدن را تامین کنند. از جمله نوشیدنی‌های مفید به عنوان یک میان وعده رژیمی برای سرکار عبارتند از:

    • آب میوه
    • آب معدنی
    • شیر کم چرب
    • قهوه بدون شکر
    • چای گرم یا سرد بدون قند

    سخن پایانی

    آماده کردن میان وعده سالم و رژیمی برای محل کار روشی بسیار مناسب برای تامین مواد مغذی ضروری و انرژی مورد نیاز بدن است. صرف میان وعده سالم و رژیمی سبب کاهش اشتها و مصرف میزان کمتری از غذاهای آماده و بی‌کیفیت می‌شود. بهتر است کارفرمایان گرامی، برای بهبود سلامت کارمندان خود، به جای سرو وعده‌های غذایی که ممکن است ناسالم باشند، میان وعده‏ برای محل کار که مغذی و خوشمزه می‌باشد، سرو نمایند. به این ترتیب به افزایش بهره‏‌وری و انرژی کارمندان خود نیز کمک بیشتری می‌کنند.


    منبع :

     www.healthline.com

    https://www.healthline.com

     www.webmd.com

    PN:0200

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    5 دیدگاه برای میان وعده‏ سالم و رژیمی برای محل کار ثبت شده است

    1. همیشه مشکل این رو داشتم که میان وعده در محل کار چی مصرف کنم که هم راحت باشه و هم مفید. ممنون از مقاله خوبتون.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *