بهترین صبحانه کامل و رژیمی برای تناسب اندام

بهترین صبحانه کامل و رژیمی برای تناسب اندام
  • بهترین صبحانه کامل و رژیمی برای تناسب اندام چیست ؟ اگر به دنبال یک لبست صبحانه برای تناسب اندام هستید با ما همراه باشید. مصرف صبحانه کامل و سالم از اصول اولیه تناسب اندام است. بدون تغذیه سالم و یک صبحانه سالم و رژیمی بیماری‌هایی همچون دیابت و چربی خون در کمین ما خواهد بود. یک صبحانه رژیمی خوشمزه رمز سلامتی و حفظ تناسب اندام در تمامی عمر می‌باشد. برای لاغری و حفظ تناسب اندام صبحانه کامل و مقوی تاثیر قابل توجهی دارد. از طرفی ترکیبات و مواد غذایی مصرفی برای تهیه یک صبحانه خوشمزه رژیمی اهمیت دارد.

    متخصصین، صبحانه را مهمترین وعده غذایی می‌دانند. زیرا صبحانه در آغاز روز، انرژی و مواد مغذی بدن را تامین می‌کند. خوردن صبحانه سالم از اشتهای کاذب و روی آوردن به خوردن غذاهای چرب در وعده‌های بعدی جلوگیری می‌کند. تغذیه سالم و مصرف مواد غذایی مورد نیاز بدن در وعده صبحگاهی بر پیشگیری از انواع بیماری‌ها همچون دیابت، کلسترول و یبوست تاثیر گذار است.

    بهترین صبحانه برای تناسب اندام

    صبحانه می‌‏تواند یکی از بهترین وعده‏‌های غذایی در برنامه رژیم لاغری شما باشد. زیرا با خوردن یک صبحانه رژیمی خوشمزه که شامل پروتئین، چربی‏‌های سالم و فیبر باشد، شما دیگر میل به خوردن غذاهای اضافی نخواهید داشت. همچنین در طول روز نیز شاد و پر انرژی خواهید بود.

    یک صبحانه کامل و رژیمی صبحانه‌‏ای است که شامل پروتئین، چربی‌‏های سالم و فیبر بالا باشد. چرا که فیبر به دستگاه گوارش شما کمک به سزایی می‏‌کند. توجه داشته باشید که یک صبحانه‏ خوشمزه رژیمی ضرورتی ندارد که میزان قند بالایی داشته باشد. زیرا مصرف بیش از حد قند، سلامتی شما را به خطر می‏‌اندازد.

    مصرف پروتئین نیز به عنوان یک صبحانه سالم برای تناسب اندام ایده‏ بسیار خوبی است. مصرف پروتئین، باعث افزایش حس سیری و کاهش مصرف مواد غذایی در وعده‌‏های بعدی می‌‏شود. فیتولند پروتئین‏‌های سالم را برای تغذیه‏ سالم در وعده صبحانه به شما عزیزان پیشنهاد می‏‌کند. این پروتئین‏‌های سالم عبارتند از آجیل، کره بادام زمینی یا دانه‏‌هایی مثل آفتابگردان یا کدو تنبل که مصرف آن‌ها در صبحانه، ارزش غذایی صبحانه رژیمی خوشمزه شما را افزایش می‌‏دهد. در ادامه با معرفی 13 صبحانه رژیمی برای تناسب اندام با شما هستیم.

    طرز تهیه صبحانه برای تناسب اندام

    در ادامه طرز تهیه و منوی غذایی چند صبحانه کامل و رژیمی برای شما آورده شده است.

    اوتمیل پروتئین

    یک صبحانه رژیمی است که بسیار خوشمزه هم می‌باشد.

    مواد مورد نیاز:

    دانه چیا: 1 قاشق غذاخوری

    پودر پروتئین : 1 پیمانه

    جو پرک دو سر:‌ نیم پیمانه

    وانیل: به میزان کافی

    پودر نارگیل: به میزان کافی

    توت فرنگی: 2 عدد

    طرز تهیه:

    ابتدا لازم است جو پرک را با مقدار کمی نمک بپزید. سپس دانه چیا را به آن اضافه کنید. سپس توت فرنگی و وانیل و پودر نارگیل را اضافه کنید و ترکیب ایجاد شده را داخل ظرف صبحانه بریزید. برای تزیین بیشتر می‌توانید تکه های توت فرنگی و پودر نارگیل را روی صبحانه نهایی بریزید.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    املت رژیمی

    این املت رژیمی بر پایه اسفناج و تخم مرغ تشکیل شده است و این مواد برای دو نفر کافی است.

    مواد مورد نیاز:

    اسفناج :‌200 تا 250 گرم

    تخم مرغ : 3 عدد

    روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری

    گوجه فرنگی خرد شده :  یک عدد

    شیر کم چرب: یک چهارم فنجان

    جعرفی خورد شده: به میزان لازم

    نمک و فلفل به میزان کافی

    طرز تهیه:

    اسفناج و جغرفی را داخل میکسر ترکیب کنید و شیر را به آن اضافه کنید. سپس تخم مرغ را نیز با مقدار کمی نمک به داخل میکسر اضافه کنید. سپس ماهیتابه را با روغن آماده کنید و مواد میکس شده را داخل ان بریزید.

    13 صبحانه سالم و رژیمی

    فیتولند در مقاله « صبحانه کامل و رژیمی برای تناسب اندام » لیستی از غذاهایی که می‌‏توانید به عنوان صبحانه سالم و مقوی از آن‌ها استفاده کنید، ارائه کرده است.

    صبحانه سالم و رژیمی

    1 – تخم مرغ

    تخم مرغ به‌عنوان یک تغذیه‏ سالم و خوشمزه به شما حس سیری می‏‌دهد. در نتیجه باعث مصرف کالری کمتر در وعده‏ غذایی بعدی می‌‏شود. تخم مرغ تعادل قند خون و انسولین را به مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند. از طرفی زرده‏ تخم مرغ با دارا بودن ماده «لوتئین» از بیماری‏های چشم مانند آب مروارید جلوگیری می‏‌کند. همچنین تخم مرغ یکی از بهترین منابع «کولین» می‌باشد که نقش موثری در سلامت کبد و مغز دارا است. اثربخشی تخم مرغ در سلامت قلب نیز شناخته شده است. به همین دلیل تخم مرغ به عنوان یک صبحانه خوشمزه رژیمی به شما عزیزان پیشنهاد می‌‏شود‌.

    2- ماست یونانی

    با استفاده از ماست یونانی می‌توان یک صبحانه سالم و رژیمی تدارک دید. ماست یونانی خامه‌‏ای، مغذی و خوشمزه است. این ماست از شیر پرچرب تهیه شده که حاوی پروتئین‌های موجود در شیر است. در نتیجه باعث کاهش احساس گرسنگی می‌‏شود. ماست‏‌های یونانی منابع خوبی از پروبیوتیک‌ها هستند که به عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌‏کنند. مصرف ماست یونانی با تکه‏‌های میوه، بسیار خوشمزه می‌‏شود.

    با افزودن میوه به ماست، محتوای ویتامین، مواد معدنی و فیبر آن افزایش می‌‏یابد. مصرف این ماست با پروتئین بالا برای تغذیه سالم در صبحانه، به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک شایانی کرده و می‏‌تواند یک صبحانه‏ خوشمزه رژیمی برای شما فراهم آورد.

    صبحانه خوشمزه رژیمی

    3- قهوه

    قهوه نوشیدنی مناسب در یک وعده صبحانه کامل و رژیمی است. این نوشیدنی شگفت انگیز سرشار از کافئین می‌باشد. همچنین قهوه در بهبود خلق و خو، هوشیاری و عملکرد ذهن بسیار موثر است. از طرفی با افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی به تناسب اندام هم کمک می‏‌کند. قهوه، غنی از آنتی اکسیدان است که در کاهش التهاب، محافظت از عروق خونی و برای بیماری‏‌های دیابت و کبد نیز مفید است. فیتولند پیشنهاد می‌کند که با مصرف قهوه به عنوان یک نوشیدنی در وعده صبحانه برای تناسب اندام خود از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

    4- دانه چیا

    دانه چیا از غلات مفید برای استفاده در یک صبحانه کامل و رژیمی است. دانه چیا، دانه‌‏ای مغذی و از بهترین منابع فیبر است. این دانه سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. دانه چیا با داشتن آنتی‌اکسیدان بالا از بدن در برابر رادیکال‏‌های آزاد محافظت می‌‏کند. بر پایه یک مطالعه‏، مصرف آن در رژیم غذایی افراد دیابتی باعث کاهش گرسنگی همراه با بهبود قند خون و فشار خون می‌شود. در وعده‌های صبحانه برای تناسب اندام خود از این ماده غذایی استفاده کنید.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه رژیم غذایی افراد دیابتی

    5- بلغور جو دو سر

    بلغور جو دو سر قابل استفاده در وعده صبحانه سالم و رژیمی شما هست. بلغور جو دو سر، بهترین انتخاب برای دوستداران غلات بوده و به عنوان تغذیه‏ سالم می‌‏توان از آن نام برد. بلغور جو دو سر، حاوی فیبر منحصر به فردی به نام «بتا گلوک» است. بتاگلوک دارای خواص درمانی چشم‌گیر از جمله کاهش کلسترول و افزایش احساس سیری می‌باشد. از طرفی دارای آنتی اکسیدان‏‌هایی ‏است که در سلامت قلب و کاهش فشار خون موثر هستند. توجه داشته باشید افرادی که دارای بیماری سلیاک هستند، باید جو بدون گلوتن انتخاب کنند.

    صبحانه برای تناسب اندام

    6- انواع توت‏‌ها

    میوه‏‌هایی که در خانواده توت‏ ها قرار می‏‌گیرند؛ شامل زغال اخته، تمشک، توت فرنگی و توت سیاه هستند. تمامی این میوه‌ها بسیار خوشمزه و با آنتی‌اکسیدان بالا، قند پایین و فیبر خیلی بالا شناخته می‌شوند. آنتی اکسیدان‌‏های موجود در توت، باعث محافظت از قلب، کاهش علائم التهاب و محافظت از پوشش رگ‏‌های خونی می‌شود. شما می‌‏توانید با مخلوط توت و ماست یونانی، یک صبحانه‏ خوشمزه رژیمی برای خود تهیه کنید.

    7- آجیل

    آجیل، بسیار خوشمزه و مغذی است. با مصرف آن در صبحانه، باعث افزایش حس سیری و جلوگیری از افزایش وزن می‏‌شوید. از طرفی این صبحانه رژیمی خوشمزه ، عوامل خطر بیماری‏‌های قلبی را بهبود می‏‌بخشد. انواع مغزها سرشار از منیزیم، پتاسیم و دیگر مواد معدنی هستند. همچنین برای افراد مبتلا به دیابت، در کاهش قند خون و سطح کلسترول موثر است. مغزها به عنوان صبحانه سالم و رژیمی، در بسیاری از رژیم‏ های غذایی معرفی می‏‌شود. علاوه بر این آجیل‌ها به عنوان میان وعده در یک تغذیه سالم نقش موثری دارند.

    تغذیه سالم با صبحانه سالم و رژیمی

    8- چای سبز

    چای سبز یک نوشیدنی مناسب در یک وعده صبحانه کامل و رژیمی است. چای سبز جزو نوشیدنی‏‌های سالم و دارای کافئین می‌باشد. این نوشیدنی در بهبود هوشیاری و خلق و خو بسیار موثر است. همچنین با بالا بردن متابولیسم بدن، باعث کاهش وزن می‌‏شود. چای سبز می‌‏تواند برای دیابت نیز مفید باشد. از طرفی دارای آنتی اکسیدان‏‌هایی بوده که به بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی و حفاظت از قلب کمک می‌کند.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه تناسب اندام بانوان

    9- پروتئین‏

    از جمله پروتئین‏‌های مناسب برای یک وعده صبحانه خوشمزه رژیمی پروتئین‏‌های موجود در آب پنیر، تخم مرغ، سویا و نخود است. این پروتئین ها با کاهش اشتها منجر به مصرف کالری کمتر در وعده‏ غذایی بعدی می‌شوند. همچنین در کاهش قند خون نیز موثر هستند. توجه داشته باشید که پروتئین آب پنیر با سرعت بیشتری جذب بدن شده و می‌‏تواند در وعده صبحانه برای تناسب اندام  مورد مصرف قرار گیرد.

    بهترین صبحانه برای تناسب اندام

    10- میوه

    میوه‏‌ها حاوی انواع ویتامین‏‌ها، پتاسیم و فیبر هستند که نسبت کالری کمتری دارند. استفاده از میوه‌ها در کنار یک صبحانه‏ رژیمی خوشمزه برای شما یک تغذیه سالم به ارمغان می‌آورد. شما می‏‌توانید میوه‏‌ها را در کنار تخم مرغ، پنیر یا ماست یونانی به عنوان صبحانه کامل و رژیمی استفاده کنید.

    11- پنیر

    پنیر سرشار از پروتئین بوده و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌‏دهد. همچنین با کاهش سطح هورمون گرسنگی، حس سیری را افزایش می‏‌دهد. مصرف پنیر با گردو، انواع مغزها، میوه و سبزیجات، یک صبحانه‏ خوش مزه رژیمی و سالم و مغذی است. بنابراین پنیر که از دیرباز در صبحانه ما ایرانی‌ها استفاده می‌شود، خود یک صبحانه سالم و رژیمی است.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : دانلود برنامه رژیم غذایی رایگان

    12- سالاد

    آیا برای صبحانه سالاد بخوریم ؟ آیا منطقی است؟ بله اگر به دنبال تغذیه سالم هستید، پاسخ مثبت است. سالاد می‌تواند یک صبحانه برای تناسب اندام محسوب شود. تخم مرغ آب‌پز منبع غنی از پروتئین است. همچنین گیاهانی مثل آووکادو نیز منبع غنی از مواد معدنی و چربی‌های سالم هستند. بنابراین با افزودن تخم مرغ و گیاهان،  سالاد شما تبدیل به یک صبحانه‏ رژیمی و خوشمزه خواهد شد.

    13- ماهی و تخم مرغ

    ماهی منبع غنی از امگا 3 ، پروتئین و ویتامین D است. تخم مرغ نیز سرشار از پروتئین می‌باشد. بنابراین این ترکیب باعث افزایش حس سیری در شما می‌شود. در حقیقت ترکیب ماهی و تخم مرغ یک صبحانه رژیمی خوشمزه و در عین حال سالم و مغذی برای شما فراهم می‌آورد.

    سخن پایانی

    بهترین صبحانه کامل و رژیمی برای تناسب اندام شامل پروتئین‌‏ها، چربی‏های سالم، میوه، سبزیجات و مواد غذایی حاوی فیبر بالا است. با خوردن این صبحانه در طول روز پر انرژی خواهید بود. علاوه بر این با ایجاد حس سیری، از خوردن غذای بیش از حد در طی روز جلوگیری خواهد شد. بنابراین خوردن یک صبحانه خوشمزه رژیمی به حفظ سلامت شما و تناسب اندام کمک خواهد کرد.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وعده های غذایی سالم و رژیمی می‌توانید مقالات ناهار سالم و رژیمی و شام سالم و رژیمی را نیز مطالعه کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از متخصصین فیتولند برای مشاوره و دریافت رژیم متناسب با شرایط بدنی خود و نیازهای خاص آن مشاوره کنید.

     

    منبع

    https://www.healthline.com

    https://www.healthline.com

    https://www.healthline.com

    PN:0202

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    2 دیدگاه برای بهترین صبحانه کامل و رژیمی برای تناسب اندام ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *