ژن درمانی با اصلاح سبک زندگی

ژن درمانی با اصلاح سبک زندگی
  • ژن درمانی چیست ؟ آیا به کمک اصلاح سبک زندگی ، پروفایل ژنتیکی تغییر می‌کند؟ شما ژن جدیدی به دست نمی‌آورید. اما به کمک سبک زندگی سالم و فعال، ژن‌های شما تغییر پیدا خواهد کرد. بهبود شیوه زندگی منجر به سلامت بدنی و جلوگیری از بروز برخی بیماری‌ها می‌شود.

    برای اصلاح ژن رعایت رژیم غذایی اصولی و تمرینات ورزشی پیشنهاد می‌گردد. حتی ورزشی سبک مانند پیاده روی نیز تأثیرگذار است. فیتولند در ادامه به بررسی مقاله معتبر علمی پیرو این موضوع می‌پردازد.

    مطالعه اورنیش درباره سبک زندگی

    “دین اورنیش” و همکاران او در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو” به انجام تحقیقی در این زمینه پرداختند. اورنیش متخصص کلینیک UCSF و کارشناس تغذیه است. تحقیقات وی در طی چندین سال ژن درمانی با تغییر سبک زندگی را به اثبات رسانده است. او تأکید بسیاری بر فواید سبک زندگی سالم، همچون پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن دارد.

    مطالعه‌ای برای بررسی سبک زندگی پیشنهادی اورنیش، بر 30 مرد مبتلا به سرطان پروستات کم‌خطر انجام شد. این افراد تصمیم به انجام مداخلات درمانی تا زمانی که سرطان آن‌ها بدتر شود، نداشتند. اما آیا اصلاح سبک زندگی در روند بهبود این افراد مؤثر بود؟ برای پاسخ نتیجه‌گیری قطعی هنوز زود است.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    در این مطالعه تجزیه و تحلیل‌های ژنتیکی تفاوت‌های زیادی را در بافت‌های غیر سرطانی پروستات در مدت سه ماه نشان داد. بیش از 500 ژن شیوه کار خود را تغییر دادند. ژن‌های دارای اثرات مفید، همچون ژن‌های سرکوب تومور، فعال‌تر شدند. ژن‌های دارای اثرات مضر، از جمله برخی ژن‌های تقویت کننده سرطان نیز غیرفعال گردیدند.

    در این بررسی، افراد نمونه از برنامه رژیم غذایی سالم اورنیش پیروی کردند. این برنامه غذایی کم‌چربی و متشکل از سبزیجات و غذاهای کامل بود. همچنین از مواد غذایی فرآوری‌شده به حداقل میزان ممکن استفاده گردید. افراد به مدت حداقل 30 دقیقه در شش روز هفته و یک ساعت در سه روز از هفته پیاده روی را در برنامه خود قرار دادند.

    برنامه اورنیش برای ژن درمانی

    یک ساعت تمرین یوگا با تکنیک‌های ساده از دیگر برنامه‌های ورزشی بود. تمرینات کششی، تنفسی، مدیتیشن و تصویرسازی در برنامه آن‌ها قرار داشت. همچنین شرکت در یک گروه پشتیبانی هفتگی نیز در برنامه بود. این گروه در افزایش صمیمیت افراد و حمایت اجتماعی نقش پررنگی داشت.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه تمرین بدنسازی اختصاصی

    نتایج مطالعه نشان دهنده تغییر پروفایل ژنتیکی مردان حاضر در تحقیق بود. این تغییرات سریع‌تر از آن‌چه فکر کنید، رخ داد. تنها سه ماه، این نتایج اعجاب‌انگیز را به وجود آورد. پس بی‌درنگ، شیوه زندگی خود را اصلاح کنید.

    همین امروز شروع کنید!

    در حقیقت تغییر شیوه زندگی به اندازه قوی‌ترین داروهای شیمیایی در دسترس ما می‌باشد. متخصصین آنکولوژی همواره به دنبال داروهایی با این اثرگذاری هستند. پس چه بهتر که رژیم و سبک زندگی این تأثیرگذاری عمیق را داشته باشد. همچنین به کمک این روش خبری از عوارض جانبی داروها نخواهد بود. اورنیش تأکید می‌کند که یافته‌ها به کمک افراد ناامید از درمان آمده است. ممکن است که ژن‌ها ما را مستعد ابتلا به برخی بیماری‌ها کنند. اما پادزهر بیماری، به کمک همین روش ژن درمانی است.

    ژن درمانی

    طبیعتاً اصلاح سبک زندگی یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. اورنیش تأکید می‌کند دیدگاه همه یا هیچ (صفر و صد) را کنار بگذارید. حداقل تغییرات، شما را به سلامتی نزدیک می‌کند. افراد حاضر در تحقیق تحت رژیم فشرده قرار گرفتند. اما ممکن است شما احتیاجی به این درجه از سختی نداشته باشید. هر چه تغییرات سبک زندگی بیشتر شود، سلامتی شما افزایش خواهد یافت.

    سخن پایانی

    یکی از فواید ژن درمانی، افزایش سلامت بدن و جلوگیری از بروز برخی بیماری‌های مزمن است. ژن‌ها نقش کلیدی و تأثیرگذاری در بدن دارند. همچنین ممکن است ابتلا به برخی بیماری‌ها به دلیل ساختار ژنتیکی ما باشد. اما به کمک اصلاح سبک زندگی می‌توانیم پروفایل ژنتیکی خود را طی مدت کوتاهی تغییر دهیم. از تمرینات ورزشی مانند پیاده‌روی و یوگا غافل نشوید. مدیتیشن یا ریلکسیشن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. همچنین رژیم غذایی اصولی و سالم را فراموش نکنید.

    منبع:

    webmd.com

    PN:0297

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    محصولات مرتبط

    2 دیدگاه برای ژن درمانی با اصلاح سبک زندگی ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *