جراحی زیبایی با لیپولیز

جراحی زیبایی با لیپولیز
  • جراحی زیبایی با لیپولیز یکی از روش‌های حذف چربی زاید در بدن است. در روش لاغری با لیپولیز از انرژی لیزر برای تغییر شکل ظاهر بدن، حذف چربی اضافه و تا حدودی کاهش وزن استفاده می‏شود. انواع دیگری از لیپولیز هم وجود دارد که شامل تزریق یا درمان‏های رادیویی هستند. اما لیزر لیپولیز رایج‏ترین روش جراحی زیبایی با لیپولیز است.

    هدف جراحی زیبایی با لیپولیز، حذف چربی ذخیره شده در درون سلول‏های چربی است. این بافت چربی در بخش‏های خاصی از بدن مثل شکم، ران و باسن می‏باشند. این روش جراحی به طور معمول برای افراد خیلی چاق توصیه نمی‏شود. اگر علاقمند به لیپولیز و حذف چربی اضافه هستید، باید با یک جراح پلاستیک در مورد اهداف خود مشورت کنید. او می‏تواند شما را از مزایا و خطرات احتمالی این عمل جراحی آگاه کند.

    مقایسه لاغری با لیپولیز با سایر روش‏های کاهش وزن:

    به طور کلی دو روش تهاجمی و غیر تهاجمی برای حذف چربی زاید در بدن وجود دارد. ورزش، طب سنتی، طب سوزنی، هومیوپاتی و آب درمانی یکی از انواع روش‌ لاغری غیرتهاجمی است. در روش لاغری تهاجمی چربی اضافه بدن به وسیله جراحی از بدن خارج می‌شود. کرایولیپولیز، لیزر لیپولیز و حذف چربی بدن به وسیله جراحی از روش‌های کاهش چربی اضافه بدن به روش تهاجمی است.

    فواید لاغری با لیپولیز:

    1 . کمتر بودن خطر ابتلا به عفونت در محل تحت درمان در لاغری با لیپولیز

    2 . حداقل خطر به وجود آمدن زخم در لاغری با لیزر لیپولیز

    3 . کوتاهتر بودن دوره بهبود در جراحی زیبایی با لیپولیز از سایر روش‏های مشابه. معمولا پس از یک هفته بیمار می‏تواند فعالیت‏های طبیعی خود را از سر بگیرد.

     لاغری با لیپولیز، برای جدا کردن سلول‏های چربی از هم و کاهش حجم بافت چربی و در نهایت کاهش وزن به کار می‏رود. جالب است بدانید در منطقه‏ای که درمان اعمال می‏شود، لیزر بر پوست هم اثر گذاشته و پوست شما صاف‏تر و محکم‏تر از قبل می‌شود. اشعه‏های مورد استفاده در این روش بی‏خطر هستند و پوست را نمی‏سوزاند. به همین دلیل خطر ابتلا به عفونت و زخم حداقل است.

    لیزر لیپولیز را در مطب دکتر هم می‏توان انجام داد. دوره‏ بهبود آن کوتاه است و پس از چند روز فرد می‏تواند، فعایت‏های عادی خود را شروع کند، اما لیپوساکشن به طور معمول با دوره‏ بهبود چند هفته‏ای همراه است

    مراحل آمادگی برای جراحی زیبایی با لیپولیز

    لیزر لیپولیز

     

     پزشک شما در مورد چگونگی آماده شدن برای جراحی زیبایی به این روش، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‏دهد. از جمله:

    1 . دو هفته قبل از عمل، داروهای رقیق کننده خون و ضد التهاب را قطع کنید. زیرا این داروها می‏توانند در بهبود روند زخم بدن شما دخالت کنند.

    2 . فعالیت‏هایی مانند برنزه کردن و اصلاح کردن، ممکن است ناحیه مورد نظر را تحریک کند. یک هفته قبل از لیزر لیپولیز، آنها را انجام ندهید.

    3 . پزشک شما باید از شرایط فعلی سلامتی و یا داروهایی که استفاده می‏کنید، آگاهی داشته باشد تا اگر لازم شد توصیه‏هایی برای جراجی زیبایی با لیپولیز به شما ارایه کند.

    پس از انجام این روند، دکتر به شما یک برگه دستورالعمل‏های دقیق لیزر لیپولیز را ارائه می‏دهد که روند خوب شدن شما را ساده‏تر می‏کند. دستورالعمل‏های بعد از جراحی زیبایی با لیپولیز را درست انجام دهید. اگرچه شما باید بتوانید، فعالیت‏های روزمره خود را به سرعت انجام دهید، اما بعد از انجام این روش جراحی کمی مراعات کنید.

    لاغری با لیپولیز و کاهش وزن

     یکسری نکات عمومی در مورد روش زیبایی با لیپولیز وجود دارد که دانستن آن دید بهتری به شما در مورد این عمل جراحی می‌دهد:

    1 . این روش معمولا کمتر از یک ساعت طول می‏کشد و کاملا بیدار و هوشیار هستید.

    2 . در بیشتر موارد فقط یک جلسه برای این کار کافی است، حتی اگر بخواهید در مناطق مختلف، لیزر لیپولیز را انجام دهید.

    3 . گاهی اوقات حذف چربی اضافه با لیپولیز همراه با لیپوساکشن سنتی انجام می‏شود.

    گام به گام با روند لاغری با لیپولیز

    حال که با جراحی زیبایی با لیپولیز آشنا شدید بیایید با مراحل انجام این عمل برای حذف چربی زاید بدن آشنا شویم.

     1 . شما در یک محیط استریل آماده می‏شوید و اگر در مطب دکتر باشید به شما لباس استریل داده می‏شود.

    2 . یک بی حسی موضعی به ناحیه‏ای که قرار است لیزر لیپولیز انجام شود، تزریق می‏شود.

    3 . پزشک شما منطقه‏ بسیار کوچکی (گاهی اوقات فقط یک میلی متر) را در قسمتی که در آن رسوبات ناخواسته چربی وجود دارد، ایجاد می‏کند.

    4 . پزشک، لیزر را از طریق برشی که در پوست ایجاد می‌کند، وارد لایه‌های پوست کرده و در زوایای مختلف زیر پوست حرکت می‏دهد. در طول این مدت ممکن است، احساس گرمی یا سردی کنید که این به خاطر بی حسی می‏باشد.

    5 . اما حذف چربی زاید چگونه انجام می‌شود؟ ذخایر چربی، توسط لیزر شکسته می‏شوند. بسته به میزان چربی ذوب شده و قابل حذف،  چربی از بدن خارج شده و به همین میزان کاهش وزن خواهید داشت.

    6 . پس از برداشتن چربی، به محض آماده شدن برای خروج، قادر خواهید بود که بلند شوید، راه بروید و فعالیت روزمره خود را دوباره شروع کنید.

    عوارض و خطرات احتمالی لاغری با لیپولیز :

    لاغری با لیپولیز

     

     احتمالا تا چند روز پس از عمل، ممکن است کبودی و ناراحتی جزئی ایجاد شود. اگر محل لیزر پس از عمل به خوبی مراقبت نشود، ممکن است خطر عفونت و زخم به وجود آید. در موارد شدید اگر لخته شدن خون، تورم، درد یا ترشح غیر معمول مشاهده کردید، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

    چه چیزی در طول بهبودی جراحی زیبایی با لیپولیز انتظار می‌ر‏ود؟

    زمان بازیابی در افراد مختلف، متفاوت است، حداقل 8 روز از کار و فعالیت‏های شدید خودداری کنید. پوست شما ممکن است کشیده‏تر و صاف‏تر شود. همچنین ممکن است کمی تورم، کبودی و تحریک در منطقه‏ای که جراحی لیپولیز انجام شده، دیده شود.

    چه مدت طول می‏کشد تا نتیجه جراحی زیبایی با لیپولیز را مشاهده کنید؟

    حذف چربی زاید

     

     اثرات جراحی زیبایی با لیپولیز ، بسته به انتظارات فردی شما متفاوت خواهد بود. لیزر لیپولیز ظاهر بدن شما را تغییر خواهد داد، اما رژیم غذایی و ورزش میزان دوام این تغییرات از زیبایی اندام تا کاهش وزن را تعیین خواهند کرد. در صورت بروز هرگونه افزایش وزن، احتمالا نتایج لیپولیز نیز ناپدید خواهند شد.

    سخن پایانی

    ممکن است شما از آن دسته از افرادی باشید که با وجود داشتن رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات ورزشی منظم، موفق به حذف چربی زاید در برخی نقاط بدن خود نشده باشید. در این موارد فیتولند جراحی زیبایی با لیپولیز را به کاربران گرامی پیشنهاد می‌کند.

    لاغری با لیپولیز یک روش درمانی بی خطر و سرپایی برای لاغری موضعی در بخش‌هایی از بدن است که در آن تجمع چربی وجود دارد. لیزر لیپولیز با تخریب غشای سلول‌های چربی، چربی را به شکل امولسیون درآورده و بدین شکل چربی‌ها به راحتی توسط یک لوله مخصوص از بدن تخلیه می‌شوند.

    هر چند این روش در کاهش وزن و تناسب اندام به شما کمک خواهد کرد ولی ماندگاری و پایداری آن به رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی شما بعد از لیزر لیپولیز بستگی دارد. فیتولند مطالعه مقالات کدام مکمل و ویتامین برای کاهش وزن و لاغری مناسب است؟، “ارتباط لاغری و کاهش وزن با ورزش”، تغذیه مناسب بعد از ورزش برای کاهش وزن بیشتر و “15 نکته مهم برای کاهش وزن و لاغری را به شما توصیه می‌کند.

     

    منبع:

    https://www.healthline.com

     

    PN:0119

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    6 دیدگاه برای جراحی زیبایی با لیپولیز ثبت شده است

    1. مرسی از سایت خوبتون و مقاله های عالیتون من همیشه می خونم مطالب سایتتون رو یه سوال داشتم شنیدم توی جراحی های لاغری چون وزن ادم بعداز به هوش امدن یهویی به اندازه چشمگیری کم شده و بدن و مخصوصا قلب به شرایط قبلی عادت داره شنیدم این عادت خطر سازه درسته ؟

      1. سلام، این موضوع به میزان وزن کم شده، سن و شرایط پزشکی فرد به شدت بستگی داره، در این مورد حتما از پزشک خود راهنمایی بگیرید.

    2. سلام. به نظرم روش‌هایی مثل لیپولیز در درجه آخرن. اول ورزش و رژیم غذایی. اگر نشد بعد از این روش ها استفاده کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *