جلوگیری از ریزش مو با ویتامین دی

جلوگیری از ریزش مو با ویتامین دی و نقش ویتامین دی در سلامت مو
  • جلوگیری از ریزش مو با ویتامین دی با  15 دقیقه آفتاب گرفتن به روش صحیح در روز میسر است. امروزه نقش ویتامین دی در سلامت مو اثبات شده و کمبود ویتامین دی از علل ریزش مو می‌باشد. ویتامین دی یکی از مواد مغذی‌‌ ضروری برای سلامتی بدن است. این ویتامین به افزایش ایمنی بدن، استحکام استخوان‌ها، سلامتی پوست و نیز ایجاد فولیکول‌های جدید مو کمک می‌کند. بررسی نقش ویتامین دی در سلامت مو سال‌ها است که مورد علاقه محققین است. علاوه بر نقش ویتامین D در سلامت مو، کمبود این ویتامین می‌تواند سبب بیماری‌هایی نظیر نرمی استخوان، پوکی استخوان‌، استئوآرتریت، بیماری‌های قلبی و سرطان شود.

    همچنین کمبود ویتامین دی می‌تواند عاملی برای ابتلا به آلوپسی (طاسی) و آلوپسی آره آتا (طاسی منطقه‌ای) نیز باشد. علاوه بر ویتامین D، فیتولند توصیه می‌کند که سایر ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را نیز بشناسید.

    نقش ویتامین دی در سلامت مو و کمبود ویتامین دی از علل ریزش مو

    مقدار نیاز روزانه بدن انسان به ویتامین دی 

    به طور معمول توصیه می‌شود که روزانه حداقل 600 واحد (یا 15 میکروگرم) از ویتامین دی مصرف شود. نوزادان زیر یک سال تا 400 واحد و افراد بالای 70 سال تا 800 واحد (یا 20 میکروگرم) از ویتامین دی باید مصرف کنند. اگر نگران کمبود ویتامین دی هستید، برای بررسی میزان ویتامین D‌ در بدن خود به پزشک مراجعه کنید.

    جالب است بدانید، قسمت عمده‌ ويتامين دی مورد نياز بدن انسان از طريق تابش مستقيم نور خورشید بر پوست بدن تامين مي‌شود. برای تامین ويتامين دی مورد نیاز بدن، لازم است روزانه حدود 15 تا 20 دقيقه قسمت‌هايي از پوست بدن مستقیما در معرض تابش نور خورشید قرار گيرند.

    آیا تنها سطح کف دست برای جذب ویتامین دی مورد نیاز روزانه کافی است؟ در حقیقت هربخشی از پوست که بدون پوشش باشد، قدرت جذب دارد. البته با مصرف مکمل‌های ویتامین دی و خوردن غذاهای حاوی ویتامین دی نیز می‌توانید این ماده مغذی را دریافت کنید.

     با فیتولند همراه باشید تا با علت جلوگیری از ریزش مو با ویتامین دی آشنا شوید.

     

    جلوگیری از ریزش مو با ویتامین دی و کمبود ویتامین دی از علل ریزش مو

    نقش ویتامین دی در سلامت مو

    تحقیقات نشان داده ‌است که کمبود ویتامین دی از علل ریزش مو می‌باشد. اما این بدان معنی نیست که تنها دلیل ریزش مو کمبود ویتامین دی است. همان‌طور که قبلا گفتیم، یکی از وظایف ویتامین دی تحریک فولیکول‌های مو است. بنابراین کمبود ویتامین D از علل ریزش مو  است و در صورت کمبود این ماده مغذی، رشد موها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

    کمبود ویتامین دی موجب آلوپسی آره آتا یا طاسی منطقه‌ای می‌شود. آلوپسی آره آتا یک بیماری خودایمنی به حساب می‌آید که باعث کچلی منطقه‌ای روی پوست سر و دیگر نقاط بدن می‌شود. آلوپسی آره آتا، هم در مردان و هم در زنان اتفاق می‌افتد. محققین در مطالعه‌ای به این نتیجه رسیدند که زنان بین 18 تا 45 سال که دچار آلوپسی یا دیگر انواع ریزش مو می‌شوند، دارای کمبود ویتامین دی هستند.

    از دلایل کمبود ویتامین دی می‌توان به گذراندن تمام روز در محیط بسته، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب قوی و خوردن غذاهای فرآوری و بسته‌بندی شده اشاره کرد.

     

    جلوگیری از ریزش مو با ویتامین D و نقش ویتامین D‌ در سلامت مو

    جلوگیری از ریزش مو با مصرف مکمل‌های ویتامین دی

    به منظور جلوگیری از ریزش مو با ویتامین دی شما می‌توانید از مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها کمک بگیرید. مولتی ویتامین‌های مرتبط، اغلب شامل 400 واحد از ویتامین دی هستند که کمتر از میزان توصیه ‌شده در روز است. بنابراین باید بخشی از ویتامین دی را از مواد غذایی دریافت کنید.

    پزشک شما با توجه به نتیجه آزمایش ویتامین دی خونتان، به شما میزان دوز مصرفی این ویتامین را تجویز خواهد کرد. در صورت کمبود شدید ویتامین دی، دوز‌های بالای آن تجویز خواهد شد.

    دقت کنید که ویتامین دی محلول در چربی است. پس بهترین زمان مصرف این مکمل هنگام غذا خوردن خواهد بود. نوزادانی که هنوز از شیر مادر تغذیه می‌کنند، تمام مواد مغذی لازم را از شیر مادر دریافت می‌کنند. بنابراین در صورتی که بدن مادر دچار کمبود ویتامین دی باشد، به مکمل این ویتامین نیاز پیدا می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر مادران باردار می‌توانند مقاله مبارزه با کمبود ویتامین D در دوران بارداری را دنبال کنند.

     

    نقش ویتامین D‌ در سلامت مو و کمبود ویتامین D از علل ریزش مو

    جلوگیری از ریزش مو با قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید 

    بسیاری از افراد با حمام آفتاب و عدم استفاده از انواع کرم‌های ضد آفتاب ویتامین دی مورد نیاز بدن خود را دریافت می‌کنند. شما نیز می‌توانید با حمام آفتاب گرفتن به مدت 15 دقیقه در روز بدون استفاده از انواع کرم ضد آفتاب، میزان این ویتامین در بدن خود را بدون آسیب رساندن به پوستتان متعادل کنید.

    نقش ویتامین دی در سلامت مو را جدی بگیرید! جلوگیری از ریزش مو با ویتامین D کار سختی نیست. گاهی حمام آفتاب بگیرید و از این کار لذت ببرید.

     

    جلوگیری از ریزش مو با ویتامین D و کمبود ویتامین D از علل ریزش مو

    جلوگیری از ریزش مو با مصرف غذاهای حاوی ویتامین دی       

    برخی از غذاها به‌طور طبیعی غنی از مواد مغذی مانند ویتامین دی هستند. ماهی قزل آلا و دیگر انواع ماهی‌های چرب و روغن کبد ماهی منابع خوبی برای ویتامین دی به‌شمار می‌آیند. در حقیقت یک قاشق غذاخوری از روغن کبد ماهی کاد تا 340 درصد از میزان روزانه ویتامین دی بدن را تامین می‌کند.

     برای جلوگیری از ریزش مو در اثر کمبود ویتامین دی، شما می‌توانید از خوراکی‌های غنی شده با این ویتامین نیز استفاده نمایید. شیر، غلات صبحانه و انواع آبمیوه‌های غنی شده با ویتامین دی از جمله این خوراکی‌ها هستند.

    همچنین کمبود ویتامین دی در افراد گیاهخوار می‌تواند سبب ریزش مو شود. زیرا رژیم غذایی افراد گیاه‌خوار با کمبود ویتامین دی همراه است. فیتولند به گیاه‌خواران توصیه می‌کند تا حتما از مکمل‌های حاوی ویتامین دی استفاده کنند تا از نقش ویتامین دی در این زمینه غافل نشوند.

    سخن پایانی

    امروزه تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین دی از علل ریزش مو است. بنابراین نقش ویتامین دی در سلامت مو کاملا شناخته شده است. به همین دلیل زمانی‌که بیماران برای درمان آلوپسی‌آره‌آتا یا مشکل آلوپسی (طاسی) یا طاسی منطقه‌ای مراجعه می‌کنند، مقدار ویتامین دی یکی از مواردی است که توسط پزشک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    به منظور جلوگیری از ریزش مو با ویتامین دی علاوه بر اصلاح تغذیه و استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین دی، بهره گرفتن از نور مستقیم آفتاب بر روی پوست بدن به مدت 15 دقیقه در روز توصیه می‌شود.


    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN0208

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    محصولات مرتبط

    10 دیدگاه برای جلوگیری از ریزش مو با ویتامین دی ثبت شده است

    1. سلام. کمبود ویتامین دی رو خیلیا دارند ولی اطلاع ندارند. حتما با آزمایش مشخص کنید و اگر نیاز بود مکملشو مصرف کنین.

    2. ویتامین دی خیلی مهمه. یا از قرصش استفاده کنین یا امپولش. البته زیاد مصرف نکنین.

    3. ویتامین D خیلی ویتامین مهمیه که یکی از کارهاش جلوگیری از ریزش موئه. اگر کمبودش رو دارین حتما مصرف کنین

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *