رشد مجدد مو با طب سوزنی

رشد مجدد مو با طب سوزنی و درمان ریزش مو
  • رشد مجدد مو با طب سوزنی یکی از روش‌های پزشکی به حساب می‌آید که هزاران سال پیش استفاده از آن در چین آغاز شد. چینی‌ها، قرن‌ها از طب سوزنی در درمان بیماری‌ها و کاهش سردرد، کمردرد و درمان ریزش مو استفاده می‌کردند. در طب سوزنی چینی، سلامتی به یک “چی” خوب بستگی دارد. چی در واقع همان جریان انرژی در بدن است. زمانی که “چی” شما مسدود شود، ممکن است دچار بیماری شوید. در درمان ریزش مو با طب سوزنی این موانع بازشده و جریان سالم انرژی برقرار می‌شود. در طی هر جلسه درمان، با استفاده از سوزن‌هایی بسیار باریک، نقاط خاصی از بدن را تحریک می‌کنند که این نقاط، متناسب با درمان بیماری شما خواهد بود.

    طب سوزنی، تعداد زیادی از بیماری‌ها را درمان می‌کند، اما در برخی از بیماری‌ها تاثیری ندارد. اگر به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم که “آیا رشد مو با طب سوزنی امکان‌پذیر می‌باشد؟” پیشنهاد می‌کنیم فیتولند را با این مقاله دنبال کنید.

    رشد مجدد مو با طب سوزنی در الگوی طاسی مردانه موثر می‌باشد؟

    رشد مو با طب سوزنی در مدل طاسی مردانه

    لازم به ذکر است که در هیچ مطالعه‌ای به این نتیجه نرسیده‌اند که طب سوزنی در درمان الگوی طاسی مردانه موثر است. الگوی طاسی مردانه گاهی به دلیل مسائل ژنتیکی و تغییرات هورمونی پیش می‌آید و به نظر نمی‌رسد که طب سوزنی تاثیری روی این موارد داشته باشد. اما در تعدادی از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که درمان ریزش مو با طب سوزنی، در دیگر انواع ریزش مو پاسخ بهتری نسبت به درمان دارویی داده است و باعث رشد مجدد مو شده است.

    رویش مجدد مو با طب سوزنی در”آلوپسی آره اتا” یا همان طاسی منطقه‌ای موثر می‌باشد؟

    “آلوپسی آره اتا” یا همان طاسی منطقه‌ای زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن فرد، به فولیکول‌های مو حمله ور شود و در نتیجه فرد دچار ریزش مو می‌شود که در اینصورت، در بخش‌های مختلف سر یا صورت، کچلی دیده می‌شود. لازم به ذکر است، روش درمان ریزش مو با طب سوزنی در طاسی منطقه‌ای موثر بوده است. طب سوزنی به جریان خون در ناحیه ریزش مو کمک می‌کند و خود باعث تحریک رشد مجدد مو می‌شود.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    رشد مجدد مو با طب سوزنی در الگوی طاسی زنان موثر می‌باشد؟

    الگوی طاسی زنانه در بین خانم‌ها بسیار رایج است. این نوع کچلی نیز به تغییرات هورمونی و عوامل ژنتیکی مربوط می‌شود. تاکنون محققان به نتایج مشخصی از تاثیر طب سوزنی بر ریزش موی الگوی زنانه نرسیده‌اند. اما خانم‌هایی که دچار طاسی منطقه‌ای ( یا همان آلوپسی آره اتا) می‌شوند می‌توانند از طب سوزنی استفاده کنند چرا که رشد مو با طب سوزنی، در این بیماران امکان پذیر است.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : راه های جلوگیری از ریزش مو در ورزشکاران

    چگونگی درمان ریزش مو با طب سوزنی

    در طی جلسات درمانی، متخصص طب سوزنی سوزن‌های بسیار ظریف را در نقاط خاصی از بدن فرو می‌کند که این نقاط در ارتباط با درمان درد و بیماری خاص شما است. برای مثال ممکن است برای کاهش درد در ناحیه کمر، سوزن را در دیگر قسمت‌های بدن مانند بازو یا گردن و غیره فرو کند. این سوزن‌ها سیستم عصبی در بخش‌های مختلف بدن مانند پوست، عضلات و غدد را تحریک می‌کند. این عمل همچنین به گردش بهتر خون نیز کمک می‌کند.

    در درمان ریزش مو و رشد مو با طب سوزنی، سوزن‌های مخصوص، فولیکول‌های مو را نیز تحریک می‌کنند که تمام این موارد به رشد مجدد مو و درمان ریزش مو کمک می‌کنند.

    آیا درمان ریزش مو با طب سوزنی، عوارض جانبی هم دارد؟

    درمان ریزش مو با طب سوزنی عوارض جانبی دارد؟

    در اکثر مواقع طب سوزنی عارضه جانبی خاصی ندارد، اما در مواردی دیده شده است که افراد به سوزن‌ها و یا به مواد استفاده شده در طول درمان  حساسیت نشان می‌دهند. برای مثال ممکن است به انواع روغن و یا به محصولات “آروماتراپی” یا همان رایحه درمانی واکنش نشان بدهند.  اما مسلما طب سوزنی در مقابل درمان‌های دارویی، جراحی، لیزر و هورمون درمانی عوارض جانبی کمتری دارد. از جمله عوارضی که ممکن است درمان ریزش مو با طب سوزنی به دنبال داشته باشد به صورت ذیل است:

    سردرد

    درد

    کبودی

    شل شدن ماهیچه

    خونریزی جزئی

    سخن پایانی

    اساس رشد مو با طب سوزنی برپایه بازگرداندن تعادل از دست رفته بدن است. طب سوزنی عدم هماهنگی بدن را تنظیم می‌کند و باعث رشد مجدد مو ، ضخیم شدن و طبیعی‌شدن حالت مو می‌شود.  همیشه به یاد داشته باشید که اگر خواستید دوره‌های درمان طب سوزنی را شروع کنید و رویش مو با طب سوزنی را تجربه کنید، از یک فرد کاملا حرفه‌ای در این کار کمک بگیرید تا دچار عوارض جانبی کمتری شوید و در معرض خطر عفونت و آسیب‌های دیگر نیز نباشید.

    درمان ریزش مو با طب سوزنی محدودیت جنسیتی ندارد و حتی رشد مجدد مو با طب سوزنی هم در آقایان و هم در خانم ها امکان پذیر است. فقط، با توجه به موروثی بودن ریزش مو در آقایان، رشد مجدد مو در آقایان کمی دیرتر و سخت‌تر به نتیجه می‌رسد.


    منبع:

     https://www.healthline.com

    PN:0139

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    9 دیدگاه برای رشد مجدد مو با طب سوزنی ثبت شده است

    1. چه عالی ممنون از این مقاله عالیتون در ضمن جای معتبری سراغ دارین این کار رو انجام بده که معرفی بفرمایین

      1. سلام دوست عزیز
        روش درمان ریزش مو با طب سوزنی در طاسی منطقه‌ای موثر بوده است. طب سوزنی به جریان خون در ناحیه ریزش مو کمک می‌کند و خود باعث تحریک رشد مجدد مو می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به مقاله مراجعه شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *