درمان طبیعی مشکلات معده

درمان طبیعی مشکلات معده
  • بسیاری از افراد به دنبال درمان طبیعی مشکلات معده به کمک روش‌های خانگی هستند. درد معده، مشکلی شایع در سنین مختلف است و علل متفاوتی منجر به بروز آن می‌شود. درمان مشکلات معده و درمان معده درد با طب سنتی شیوه‌ای موثر و البته بسیار رایج است.

    سبک زندگی سالم، داشتن رژیم غذایی مناسب و مصرف محصولات طبیعی و سالم رکن اساسی تمامی درمان‌های طبیعی می‌باشد. فیتولند در این مقاله به بررسی روش‌های خانگی درمان انواع مشکلات معده می‌پردازد. با ما همراه باشید.

    1. زنجبیل

    برای درمان معده درد و مشکلات گوارشی با روش خانگی، زنجبیل را فراموش نکنید. این گیاه از زمان‌های قدیم برای درمان مشکلات متفاوتی به کار می‌رفت. امروزه مطالعات نشان داده‌اند زنجبیل علائم ناراحتی معده مانند: درد، نفخ، تهوع و استفراغ را تسکین می‌دهد. ترکیبات موجود در زنجبیل، سبب کاهش التهابات معده می‌شود. همچنین با تحریک ترشح شیره‌های گوارشی و آنزیم‌های مؤثر، به هضم غذا کمک می‌کند.

    مصرف زنجبیل به صورت تازه در درمان سریع و خانگی برای درد معده موثر است. البته اشکال مختلفی از این گیاه در بازار موجود است. در اکثر منازل ادویه زنجبیل به‌راحتی یافت می‌شود.

    2. چای بابونه

    یک فنجان چای بابونه به درمان مشکلات معده و کاهش التهابات کمک می‌کند. خاصیت ضدالتهابی بابونه، عضلات شکم را آرام می‌کند. بدین ترتیب درد، گرفتگی و اسپاسم معده کاهش خواهد یافت.

    3. نعنا فلفلی یا سوسنبر

    نعنا فلفلی در درمان طبیعی مشکلات معده بسیار کاربرد دارد. سوسنبر موجب بهبود حالت تهوع، نفخ و مشکلات معده می‌شود. منتول ماده مؤثره موجود در برگ‌های نعنا فلفلی است که یک ضد درد طبیعی محسوب می‌شود. این گیاه به صورت دارویی نیز در دسترس است.

    4. آلوئه‌ورا

    آلوئه‌ورا علاوه بر تنظیم و کنترل ترشح اسید معده، ضد باکتری نیز می‌باشد. این گیاه با تحریک ترشح شیره‌های گوارشی، به هضم بهتر مواد غذایی کمک می‌کند. به همین دلیل مصرف آن به افرادی که در هضم غذا مشکل دارند، توصیه می‌گردد. همچنین آلوئه‌ورا برای درمان زخم معده نیز مفید است.

    درمان مشکلات معده

    5. سرکه سیب

    برای درمان طبیعی مشکلات معده، مصرف سرکه سیب را فراموش نکنید. این سرکه برای خنثی کردن اسید معده بسیار مفید است. اگر بیش از حد قوی بود، لازم است ترکیب آن را تغییر دهید. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید. سپس به آرامی میل کنید.

    این سرکه با متعادل کردن سطح اسید معده، هضم غذا را آسان می‌کند. همچنین از تولید اسید اضافی که باعث بروز بسیاری از مشکلات می‌شود، جلوگیری می‌نماید. علاوه بر این اسید استیک موجود در آن سبب از بین رفتن باکتری‌های مضر دستگاه گوارش می‌شود.

    6. درمان مشکلات معده با استفاده از رژیم BART

    رژیم بارت در حقیقت شامل مصرف 4 ماده غذایی موز، برنج، سیب و نان تست است. این برنامه غذایی برای بر طرف کردن تهوع و بهبود اسهال به کار می‌رود. رژیم بارت به هنگامی که در معده احساس ناراحتی دارید، نیز توصیه می‌شود. در این روش، بهتر است نان تست را کاملاً برشته کنید.

    جهت دریافت انواع رژیم‌های لاغری و تناسب اندام از متخصصین فیتولند کلیک نمایید.

    7. کیسه آب گرم

    استفاده موضعی از کیسه آب گرم به عنوان یکی از درمان‌های خانگی برای ناراحتی معده محسوب می‌شود. به هنگام احساس ناراحتی در معده، کیسه آب گرم آماده کنید. یک پتو به دور خود بپیچید. کیسه آب گرم را روی معده خود در زیر پتو قرار دهید. به همین صورت استراحت کنید تا علائم شما از بین برود. گرما باعث تسکین اسپاسم و درد معده می‌شود. همچنین به شل شدن عضلات و کاهش تهوع فرد نیز کمک می‌کند.

    درمان گیاهی برای مشکلات معده اولین گام برای درمان طبیعی این عارضه است. اگر مشکل به وجود آمده جدی بود، به پزشک مراجعه کنید. در برخی موارد نیز لازم است به اورژانس مراجعه کنید. تهوع و استفراغ طولانی مدت، فرد را در معرض کمبود آب قرار می‌‌دهد. اگر بیش از 48 ساعت در معرض این علائم قرار گرفتید، حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.

    همچنین در روش‌های درمان طبیعی برای مشکلات معده به حساسیت‌های غذایی نیز توجه کنید. برخی گیاهان با داروهای شیمیایی تداخل دارند. بنابراین پیش از مصرف گیاهان داروئی با پزشک خود مشورت نمایید.

    سخن پایانی

    تغذیه سالم رکن اصلی درمان طبیعی مشکلات معده است. در این روش مصرف برخی گیاهان دارویی یا دمنوش‌ها برای بهبود درد، حالت تهوع و بهبود اسپاسم توصیه می‌شود. چای بابونه، زنجبیل، سوسنبر و سرکه سیب در درمان مشکلات معده بسیار پرکاربرد و مفید هستند. در آخر مطالعه مقاله “درمان‌های طبیعی زخم معده” را نیز به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

    منبع:

    healthline.com

    PN:0157

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    محصولات مرتبط

    3 دیدگاه برای درمان طبیعی مشکلات معده ثبت شده است

    1. خیلی عالی بود. بسیاری از افراد هستن که مشکل معده و گوارش دارند. با این راه‌ها حتما بهتر میشن. مرسی از سایت خوبتون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *