روش طبیعی برجسته کردن گونه ها

9 روش طبیعی برجسته کردن گونه ها
  • 9 روش طبیعی برجسته کردن گونه ها شامل ورزش صورت، مصرف گلاب، سیب، عسل و برخی داروهای گیاهی است. گونه و جوانی پوست نقش مهمی در زیبایی سیمای شما دارد. جوان‌سازی پوست و داشتن گونه‌های برجسته یک خواسته ابتدایی برای اغلب خانم‌ها شده است. گونه‏‌های سرخ و برجسته، باعث جوان‌‌سازی پوست صورت شده و چهره‏ شما را جوان‏‌تر نشان می‌‏دهند. در حالی که گونه‏‌های افتاده، اغلب بیانگر وجود بیماری و افزایش سن می‌‏باشد. امروزه صورت پر با گونه‏ برجسته مد شده است. برای داشتن گونه برجسته، روش‏‌های مختلفی وجود دارد. روش‌هایی وجود دارند که حتما باید در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک متخصص انجام شوند. برای مثال می‏‌توانید با عمل جراحی یا تزریق چربی زیر پوست، گونه‏ برجسته‏‌ای داشته باشید.

    در کنار روش‌های فوق، روش‌های طبیعی برجسته کردن گونه نیز قابل تامل است. گاهی برای رسیدن به گونه‌ای برجسته باید چندین روش را هم زمان اجرا کرد. در این مقاله فیتولند 9 روش طبیعی برجسته کردن گونه‏‌ها را پیشنهاد می‌کند.

    9 روش طبیعی برای برجسته کردن گونه‌ها

    1 . روش طبیعی برجسته کردن گونه ها با ورزش صورت

    ورزش صورت که با نام یوگای صورت معروف شده است، عبارت است از یکسری حرکات مخصوص برای ماهیچه‌های صورت. انجام مرتب این حرکات بعد از مدتی، گونه ها را برجسته کرده و باعث جوان‌ سازی پوست می‌شود. با بررسی مطالعات انجام شده در سال 2018  مشخص شد افرادی که 30 دقیقه در روز به مدت 8 هفته به طور مداوم ورزش صورت انجام می‌دهند، پوستشان نسبت به قبل شاداب‏‌تر و جوان‌تر شده و گونه‌ها برجسته‌تر به نظر می‌رسند.

    برخی از تمرین‏‌ها‏ی یوگای صورت شامل موارد زیر می‌باشد:

    الف) گونه ‏های خود را به سمت بالا حرکت دهید، در حالی که لبخند می‌‏زنید و می‏‌خندید. سپس انگشتان دستان را در دو طرف دهان قرار دهید و گو‏نه‌ها را به سمت بالا بکشید. این حرکت را برای 20 ثانیه انجام دهید.

    جوان سازی پوست صورت و گونه‌ها با یوگای صورت

    ب) دهان خود را از هوا پر کنید و سپس دهان را بسته و برای 45 ثانیه نگه دارید، سپس به آرامی هوا را خارج کنید.

    برجسته کردن گونه‌ها با یوگای صورت

    ج) دهان خود را طوری باز کنید که دندان‏‌های شما پیدا شود و لبخند بزنید. سپس انگشتان دست را بالای گونه‏‌ها قرار داده و به آرامی گونه‏‌های خود را بالا و پایین بکشید. این کار را برای 30 ثانیه تکرار کنید.

    2 . برجسته کردن گونه‌ها با  آلوئه‌ورا:

    آلوئه‏‌ورا از جمله گیاهانی است که برای پوست بسیار مفید می‏‌باشد و حاوی ترکیبات با خاصیت آنتی‏اکسیدان، ویتامینC  وE  می‏باشد. به همین دلیل، آلوئه‏ ورا بر روی پوست و گونه‌ها اثر ضد پیری دارد و به برجسته کردن گونه‌ها و جوان‌ سازی پوست کمک می‌کند. آلوئه‌ورا به علت داشتن ویتامین E و تولید کلاژن و الاستین، قدرت کشسانی و نرمی پوست را افزایش می‌دهد و باعث باقی‌ماندن رطوبت در پوست می‌گردد. گیاه آلوئه‌ورا چه به صورت موضعی و چه به صورت خوراکی مصرف شود، تولید کلاژن و الاستین را افزایش داده و باعث زیبایی پوست می‌شود.

    محققین به این نتیجه رسیده‌اند، در زنانی که روزانه یک قاشق چایخوری ژل آلوئه‏ ورا، به مدت 90 روز به صورت خوراکی مصرف می‌کردند، به علت بهبود در تولید کلاژن، الاستین و کشش پوست صورتشان، گونه‌ها برجسته شده و جوان‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

    فقط دقت داشته باشید که برخی از افراد ممکن است نسبت به آلوئه‏ ورا آلرژی داشته باشند.

    روش طبیعی برجسته کردن گونه ها با ژل آلوئه ورا

    3 . روش طبیعی برجسته کردن گونه ها با سیب

    بسیاری از افراد از سیب برای جوان‌سازی پوست استفاده می‏‌کنند. چرا که سیب، دارای مقدار زیادی کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان می‏‌باشد. یکی از روش‏‌های استفاده از سیب، برای برجسته شدن گونه‏‌ها ، استفاده از آن، به صورت ماسک است. سیب را رنده کرده و روی صورت به مدت  20 دقیقه بگذارید بماند، سپس با آب بشویید. این روش طرفداران زیادی دارد.

    سیب حاوی آنتی‏  اکسیدان‏ها، ویتامین‏‌ها‏ی A، B وC  می‏‌باشد. خوردن آن به صورت منظم، از آسیب بافت‏‌ها جلوگیری می‏‌کند. در بسیاری از مطالعات بیان شده که کلاژن و الاستین موجود در سیب، در صافی و کشیدگی پوست و برجسته کردن گونه ها می‌‏تواند، موثر باشد.

    4 . روش طبیعی برجسته کردن گونه ها با گلیسرین و گلاب:

    ترکیبی از گلاب و گلیسرین درست کنید و قبل از خواب روی گونه‏‌های خود بمالید. این ترکیب پوست را تمیز و هیدراته نگه می‏‌دارد و در جوان‌سازی پوست موثر است.

    نقش گلاب در جوان‌سازی پوست و زیبایی پوست

    5 . برجسته کردن گونه‌ها  با عسل:

    عسل باعث جوانی و شادابی پوست گونه‏‌ها می‏‌شود، چرا که مرطوب کننده پوست و خاصیت آنتی باکتریال دارد. شما می‏‌توانید از عسل، ماسک درست کنید و روی گونه‏‌های خود به مدت 10 دقیقه گذاشته و سپس با آب گرم بشویید.

    عسل از جمله مواد مغذی است که خاصیت‏ آنتی اکسیدان دارد و خوردن آن روزانه برای پوست بسیار مفید است.

    6 .  برجسته کردن گونه‌ها  با نوشیدن شیر:

    شیر حاوی مواد مغذی زیادی از جمله آمینو اسید‏ها، کلسیم، ریبوفلاوین(یا ویتامین B12 )، پروتئین و ویتامین‏‌های A و D می‏‌باشد. خیلی از افراد، نوشیدن یک لیوان شیر در روز را برای بهبود سلامت پوست موثر می‏‌دانند.

    7 . روش طبیعی برجسته کردن گونه‌ها  با روغن‌‏های گیاهی

    استفاده از برخی از روغن‏‌ها روی پوست گونه‌‏های صورت، باعث مرطوب و شفاف شدن پوست می‏‌شود و در بهبود سلامت پوست و جوان ‌سازی پوست موثر است. برخی از روغن‏‌های پیشنهادی شامل:

    الف) روغن بادام: دارای خاصیت نرم کنندگی و برای بهبود رنگ پوست موثر است.

    ب) روغن آووکادو: برای پوست‏‌های چرب مفید می‏‌باشد.

    ج) روغن نارگیل: از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌‏کند.

    8 .  برجسته کردن گونه به روش طبیعی با کره شیا یا روغن درخت قلم

    کره شیا خاصیت آنتی‏ اکسیدانی و ضد التهابی دارد. ترکیبی از این کره و شکر که میکس شده باشد، یک رژیم غذایی بسیار خوب می‏‌باشد. همچنین ماساژ دادن گونه‏‌ها با این کره به مدت 5 دقیقه و سپس شستشو با آب، برای پوست بسیار مفید می‏‏‌باشد. اگر به دنبال یک پروتز طبیعی برای گونه‌های خود هستید از این روش استفاده کنید.

     

    9 .  برجسته کردن گونه ها  با آجیل‏‌ها و مغز‏ها:

    استفاده از آجیل و مغز‏ها برای جوان شدن پوست بسیار موثر است، چرا که حاوی چربی‏های سالم و مفید برای پوست می‏‌باشد.

    سخن پایانی

    همانطور که گفته شد، برجستگی گونه‌ها یکی از رازهای زیبایی و جوان‌‌سازی پوست صورت است. طبق آن‌چه گفته شد، برای برجسته کردن گونه علاوه بر جراحی‌های پر هزینه، روش‌های دیگری هم وجود دارد. روش طبیعی برجسته کردن گونه به دلیل هزینه پایین و بی‌دردسر بودن آن از مقبولیت خاصی برخوردار است. گاهی ممکن است برای داشتن گونه برجسته بهتر باشد از چند روش طبیعی استفاده کنیم.

    اغلب روش های طبیعی برجسته کردن گونه با افزایش کلاژن و الاستین پوست، باعث جوان‌سازی پوست و برجسته کردن گونه‌ها می‌شوند.

    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0088

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    محصولات مرتبط

    4 دیدگاه برای روش طبیعی برجسته کردن گونه ها ثبت شده است

    1. چه عالی نمی دونستم به صورت طبیعی هم میشه این کار رو انجام داد جالب بود امتحان می کنم ممنونم از شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *