مکمل روی (زینک)، بهترین مکمل برای مردان

مکمل روی(زینک)، بهترین مکمل برای مردان
  • بدون شک مکمل روی (زینک) بهترین مکمل برای مردان می‌باشد. بهترین مکمل روی برای مردان چیست ؟ بهترین روش مصرف قرص زینک چیست ؟ روی یا زینک، از ریز مغذی‌های ضروری، برای همه سلول‌های بدن است. بیشترین غلظت زینک در سلول‌های پروستات، استخوان‌ها، چشم‌ها، کلیه، کبد، ماهیچه‌ها و پانکراس دیده می‌شود.

    نقش روی در سلامت بخش عمده‌ای از اندام‌ها و سلول‌های بدن باورکردنی نیست. جالب است بدانید که این معجزه‌گر کوچک، در تقویت سیستم ایمنی، تولید DNA در سلول‌ها، متابولیسم سلول‌ها و اندام‌های مختلف، ترمیم زخم، تقسیم سلولی، تقویت حس چشایی و بویایی، رشد مناسب و تحریک 100 آنزیم مختلف در بدن نقش دارد.

    در این مقاله قصد داریم با علائم کمبود روی آشنا شوید. بدانید که اثرات منفی کمبود روی بر سلامت چیست ؟ با بهترین مکمل زینک آشنا شوید و بدانید برای اثربخشی بیشتر بهتر است این مکمل به چه شیوه‌ای مصرف شود. با فیتولد همراه باشید.

    کمبود روی (زینک) منجر به چه علائمی خواهد شد؟

    کمبود روی (زینک)، با اختلالاتی نظیر کاهش اشتها، کاهش حس چشایی، کوتاهی قد، تاخیر در التیام زخم، ریزش مو، کاهش وزن و کاهش میل جنسی در ارتباط است.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    نقش مکمل زینک در سلامت مردان

    چرا مکمل روی بهترین مکمل برای مردان می‌باشد. کافی است به تاثیرات این مکمل بر سلامت مردان پی ببرریم.

    مکمل روی در حفظ سلامت غده پروستات مردان موثر است

    مکمل روی (زینک)، در پیشگیری از بدخیمی‌ها، نقش موثری دارد. مطالعات نشان داده اند که  احتمال ابتلا به سرطان پروستات، در مردانی که بیش از 15 میلی گرم در روز، مکمل زبنک دریافت می‌کنند، 66 % کمتر از سایرین است. بنابراین همواره به مردان بالای 40 سال توصیه می‌شود، برای حفظ سلامت سلول‌های پروستات، مصرف مکمل روی را فراموش نکنند.

    مکمل روی برای افزایش سطح استقامت و انرژی بدن مردان ضروری است

    مکمل روی در بهبود سطح انرژی و استقامت مردان، نقش موثری دارد. مطالعات نشان داده‌اند که روی در تسهیل فرآیند تولید انرژی کمک بسیاری می‌نماید. کمبود زینک در بدن با خستگی زود هنگام، کاهش استقامت و کاهش توان عضلانی، ارتباط مستقیمی دارد.

    مکمل زینک(روی) برای افزایش سطح استقامت و انرژی بدن

    برخی دیگر از مطالعات نشان داده‌اند که در ورزشکاران حرفه‌ای که به مدت 4 هفته، روزانه 3 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدنشان، مکمل زینک دریافت می‌کردند، از نظر استقامت و بهبود عملکرد ورزشی، بهتر از سایرین بودند.

    ریز مغذی روی در سلامت جنسی آقایان موثر است

    ارتباط روی با سلامت جنسی مردان به دلیل نقش این ماده غذایی، در ترشح هورمون جنسی تستوسترون است. اولین بار در مطالعه سال 1996، ارتباط بین کمبود زینک در بدن مردان با کمبود ترشح هورمون تستوسترون شناسایی شد. در این مطالعه نشان داده شد که درمردان میانسالی که مکمل روی(زینک) دریافت می‌کردند، نسبت به سایرین، سطح هورمون تستوسترون بدنشان بالاتر بوده است.

    کمبود این ماده علاوه بر کاهش ترشح هورمون تستوسترون، از طریق ایجاد اختلال در حس بویایی، موجب کاهش میل جنسی در مردان جوان می‌شود.

    نقش مکمل روی در سلامت جنسی آقایان

    اختلال نعوظ یکی از رایج ترین مشکلات جنسی در میان آقایان است. عواملی نظیرکاهش ترشح هورمون تستوسترون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، اختلال در سیستم عصبی و استرس از علل اختلال نعوظ  به شمار می آیند. تمامی موارد فوق با کمبود این ریزمغذی در ارتباط هستند به همین دلیل یکی از درمان‌های رایج برای اختلال نعوظ، استفاده از مکمل روی است.

    بهبود سلامت قلب با مصرف مکمل روی

    به دلیل خواص آنتی اکسیدانی موجود در روی، چربی خون کاهش پیدا می‌کند. با مصرف این مکمل از رسوب چربی در دیواره رگ ها خودداری می‌شود و احتمال وقوع سکته نیز کاهش پیدا می‌کند.

    پیشگیری از افت بینایی

    لکه زرد مهمترین منطقه شبکیه چشم می‌باشد و بینایی فرد به عملکرد خوب این بخش بستگی دارد. مصرف منظم مکمل روی باعث پیشگیری از کاهش عملکرد لکه زرد شده و در نتیجه از افت بینایی به خصوص در سنین میانی و بزرگسالی خودداری می‌کند.

    بهترین روش مصرف مکمل روی چیست؟

    روی از جمله آنتی اکسیدان های ضروری مورد نیاز بدن برای مبارزه با انواع بیماری ها و حفظ سلامتی است. به صورت عمومی توصیه می‌شود افراد بزرگسال 15 الی 30 میلی گیرم روی در روز دریافت کنند. هر چند ممکن است پزشک بنا به نوع نیاز بدنی شما و یا شرایطی همچون آکنه، اسهال، عفونت تنفسی و .. دوز مصرفی بالاتری برای شما تجویز کند.

    ولی توجه داشته باشید که مصرف بیش از 40 میلی گرم روی در روز می‌تواند باعث ایجاد عوارض شود.

    مردان به چه میزان روزانه ریز مغذی روی را نیاز دارند؟

    حالا که متوجه شدیم مکمل روی بهترین مکمل برای مردان می‌باشد، لازم است میزان مصرف روزانه آن را نیز بدانیم. با وجود عملکردهای مختلف این ربز مغذی در بدن، نیاز بدن به این ریز مغذی بسیار کم و در حدود 11 میلی گرم در روز برای مردان بالای 18 سال است. این ریز مغذی در بدن ذخیره نمی‌شود. به همین دلیل، بازسازی ذخایر آن در بدن ضروری است.

    آیا افراط در مصرف مکمل زینک برای مردان خطرناک است ؟

    بر طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، افراط در مصرف مکمل روی یعنی دریافت بیش از 40 میلی گرم در روز با علائمی نظیر اسهال، سردرد، تهوع و استفراغ همراه می‌شود. همچنین افراط در دریافت مکمل‌های حاوی روی، جذب عناصری نظیر مس و آهن را در بدن کاهش می‌دهد.

    چه کسانی به روی نیاز بیشتری دارند؟

    شما برای سلامتی به مصرف روزانه روی نیاز دارید. اگر شرایط زیر را دارید به مصرف منظم و میزان کافی این ماده مغذی توجه بیشتری داشته باشید:

    خانم های باردار

    مادران شیرده

    ورزشکاران

    بیماران کبدی یا کلیوی

    بیماران مبتلا به دیابت

    افراد دارای کم خونی

    افراد مبتلا به پسوریازیس، نورودرماتیت

    افراد مبتلا به زخم های پوستی

    افراد دارای سوختگی

    بهترین مکمل روی برای مردان کدام است؟

    در این بخش با بهترین مکمل های زینک آشنا خواهید شد. توجه داشته باشید که برندهای مختلفی در بازار موجود است. هنگام خرید به میزان روی موثر در این قرص ها یا مکمل ها توجه داشته باشید.

    زینک سولفات:

    این مکمل نه تنها باعث جلوگیری از کمبود روی در بدن می‌شود بلکه باعث کاهش شدت آکنه نیز می‌شود.

    زینک اورتات:

    این مکمل زینک به اورتیک اسید متصل بوده و به صورت رایج در بازار وجود دارد.

    زینک گلوکونات:

    یک مدل رایج از این مکمل می‌باشد که در داروهای سرماخوردگی و اسپری های بینی نیز استفاده می‌شود.

    سخن پایانی

    مکمل روی بهترین مکمل برای مردان می‌باشد که لازم است روزانه حدود ۱۱ میلی گرم از این مغذی مصرف شود. مصرف بیش از حد استاندارد این مکمل نه تنها باعث جذب آن در بدن نمی‌شود بلکه باعث علائمی از قبیل تهوع و استفراغ و سردرد نیز می‌شود. این ریزمغذی در رفع مشکلات جنسی و اختلال نعوظ در آقایان بسیار موثر می‌باشد.

    منبع :

    https://www.healthline.com

    https://prostate.net

    PN:0010

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۶ رای

    محصولات مرتبط

    4 دیدگاه برای مکمل روی (زینک)، بهترین مکمل برای مردان ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *