لاغری سریع و افزایش متابولیسم

Increased-Metabolism-And-Slim-Fast
  • لاغری سریع و افزایش متابولیسم با سوخت و ساز بدن رابطه تنگاتنگی دارد. هرچه سرعت متابولیسم بالاتر باشد، بدن کالری بیشتری می‌سوزاند و در نتیجه لاغری و کاهش وزن راحت تر و سریع تر اتفاق می‌افتد. متابولیسم در واقع واژه ای است که مجموع کلیه واکنش های شیمیایی بدن را شامل می شود، واکنش هایی که بدن ما برای زنده ماندن و انجام فعالیت های روزانه به آنها نیاز دارد.  کلمه متابولیسم اغلب با مقدار کالری که سوزانده می شود شناخته می شود. هرچه این میزان بالاتر باشد، بدن کالری بیشتری می سوزاند و در نتیجه لاغری راحت تر و سریع تر اتفاق می افتد.

    شاید بار ها شنیده باشید که حتی با رعایت برنامه رژیم غذایی برای افراد چاق ، فرد لاغر نمی شود این افراد باید روی افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن هم سرمایه گذاری کنند. در این مقاله به چند روش کاربردی برای افزایش سرعت متابولیسم و لاغری سریع اشاره می‌شود.

    لاغری سریع و افزایش متابولیسم با خوردن مقدار زیاد پروتئین در هر وعده غذایی

    بدن شما برای هضم پروتئین، در مقایسه با هضم چربی و کربوهیدرات، کالری بسیار بیشتری می سوزاند. پس، جایگزین کردن کربوهیدرات با گوشت که سرشار از پروتئین است، می تواند متابولیسم و سوخت و ساز بدن را در وعده های غذایی افزایش دهد و از این طریق کاهش وزن و لاغری را سریعتر مهیا کند.

    افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند حتی در زمان استراحت هم متابولیسم بالاتری نسبت به سایرین خواهند داشت. منابع مناسب برای پروتئین عبارتند از گوشت گاو، بوقلمون، ماهی، مرغ، لوبیا، تخم مرغ و لبنیات کم چرب. فیتولند علاوه بر وعده های اصلی غذایی حتی برای میان وعده هم ، یک ماده‌ی غذایی سرشار از پروتئین مانند یک مشت بادام را به کسانی که می خواهند با افزایش متابولیسم لاغر شوند، توصیه می کند.

    برای افزایش متابولیسم آب فراوان بنوشید

    وجود آب برای انجام واکنش های شیمیایی مورد نیاز که روزانه در بدن اتفاق می افتد ضروری است. در واقع بدن ما برای سوزاندن کالری به آب نیاز دارد. محققین نشان داده اند که افرادی که در روز 8 لیوان و یا بیشتر، آب می نوشند، نسبت به افرادی که 4 لیوان آب در روز مصرف می کنند، کالری بیشتری می سوزانند.

    این نئشته به شما پیشنهاد می‌شود : چگونه از شر چربی دور شکم رهایی یابیم ؟ 

    نوشیدن آب، سوخت و ساز (متابولیسم) بدن را افزایش میدهد و در کاهش وزن و لاغری موثر است. فیتولند برای لاغری و سلامت بهتر، مصرف روزانه 10 لیوان آب و نیز مصرف میوه و سبزیجات را به شما توصیه می کند. 

    بدن خود را عضلانی کنید

    مهمترین سوخت برای عضلات بدن، چربی های ذخیره در بافت های چربی هستند. هرچه بدن عضلانی تر باشد مطمئنا اسید چرب بیشتری می سوزاند و کالری بیشتری مصرف می شود. حتی ساعت ها پس از پایان ورزش، این سوخت و ساز ادامه خواهد داشت. با افزایش سوخت و ساز و مصرف انرژی، فرد راحت تر لاغر می شود.

    Increased-Metabolism-And-Slim-Fast

    ایستادن بیشتر و کمک به افزایش سرعت متابولیسم

    افرادی که ساعت ها در محل کار خود بی تحرک می نشینند کالری کمی را می سوزانند و با کاهش سوخت و ساز و متابولیسم بدن، لاغری محقق نمی گردد. ایستادن، خصوصا بعد از ظهرها می تواند تا ۱۷۴ کالری بیشتر بسوزاند. در صورت امکان، وضعیت خود را در محل کار به گونه ای تنظیم کنید که فرصتی برای ایستاده کار کردن هم داشته باشید.

    چای سبز بنوشید

    Increased-Metabolism-And-Slim-Fast-With-Drinking-Green-Tea

    چای سبز نه تنها باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، بلکه به سبب خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد،  تقویت سلول‌های بدن را نیز به همراه دارد. بنابراین، به جهت افزایش سوخت و ساز بدن و لاغری مصرف روزانه  2 تا 3 فنجان چای سبز به شما عزیزان توصیه می شود. چای سبز سرشار از کافئین و کاتچین می‌باشد. این ترکیبات قادرند میزان سوخت و ساز بدن را تا دو برابر حالت عادی افزایش دهند.تحقیقات نشان داده که نوشیدن 2 تا 3  فنجان چای سبز همراه با ، شیرین کننده طبیعی و بدون کالری از گیاه استویا می‌تواند مصرف کالری را در هنگام ورزش تا 17 درصد افزایش دهد.

    خوردن غذاهای تند و فلفل

    اگر می‌خواهید افزایش سوخت و ساز بدنتان راحت‌تر انجام شود به سراغ غذاهای تند بروید. مواد تند موجود در فلفل قرمز باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. بنابراین، اگر مشکل معده ندارید، به غذاهایتان فلفل قرمز اضافه کنید.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : دریافت رژیم غذایی

    فلفل قرمز حاوی ترکیباتی است که سیستم عصبی را تحریک می‌کند و بلا فاصله  بعد از غذا، متابولیسم بدن را بالا می‌برد و باعث لاغری می‌گردد. اگر به طور مرتب از این فلفل میل کنید، سرعت متابولیسم شما به طور چشمگیری بالا می‌رود.

    خواب مناسب و تاثیر آن بر افزایش متابولیسم

    خواب نامناسب و ناکافی تاثیر زیادی بر افزایش وزن و کاهش سوخت و ساز بدن دارد. کمبود خواب می تواند با کاهش حساسیت بدن نسبت به انسولین ، باعث افزایش قند خون شود. از طرفی خواب نامناسب می تواند با افزایش هورمون گرلین و کاهش هورمون لپتین حس گرسنگی را تحریک کند. خواب مناسب برای بزرگسالان شب ها حدود 7 تا 9 ساعت است.

    نوشیدن قهوه و کمک به افزایش سرعت متابولیسم

    Increased-Metabolism-And-Slim-Fast-With-Drinking-Coffe

    مصرف قهوه به علت  داشتن کافئین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. توجه کنید که مصرف قهوه با شیر، این اثر را دو چندان می‌کند. از طرفی پروتئین موجود در شیر باعث کاهش اشتها شده و کلسیم آن نیز در افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی‌دارد.

    یک فنجان قهوه‌ی صبحگاهی باعث می‌شود تا بدن به مدت دو ساعت کالری مصرف کند و سوخت و ساز را برای لاغری بالا ببرد.

    برای لاغری و افزایش متابولیسم با روغن نارگیل پخت و پز کنید

    برخلاف چربی های اشباع ، روغن نارگیل دارای چربی هایی با طول زنجیره متوسط است. این نوع چربی ها می توانند میزان متابولیسم بدن را به خوبی افزایش دهند. در تحقیقات اخیر دانشمندان پی برده اند  که مصرف چربی‌ها با زنجیره متوسط مثل روغن نارگیل می تواند تا 12 درصد افزایش متابولیسم بدن را به همراه داشته باشد در حالی که سایر چربی ها فقط 4 درصد باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند. استفاده از روغن نارگیل برای پخت و پز می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند.

     

    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0033

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    محصولات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *