لاغری و کاهش وزن بعد از بارداری

لاغری و کاهش وزن بعد از بارداری
  • کاهش وزن بعد از زایمان با خواب نوزادلاغری و کاهش وزن بعد از بارداری نیاز به صبر و رعایت درست یک رژیم غذایی مناسب دارد. برای کاهش وزن بعد از زایمان در صورت شیردهی حداقل 2300 کالری و در غیر این صورت مادر حداقل به 1800 کالری در روز نیاز دارد.

    بعد از تولد فرزند دلبندتان، دیگر بهترین فرصت است تا به فکر لاغری بعد از بارداری بیفتید و اضافه وزن مربوط به دوران بارداری را کاهش دهید. توجه به نکات زیر نقش بسزایی در لاغری بعد از زایمان خواهد داشت. این نکات به شما کمک خواهند کرد که سریع تر به فرم قبل از بارداری خود برگردید.

    ورزش با کالسکه کودک موثر در لاغری و کاهش وزن بعد از بارداری

     اگر برای لاغری بعد از بارداری برای ورزش کردن وقتی ندارید، نگران نباشید. می‌توانید در زمان‌هایی که برای گذراندن با فرزند خود کنار گذاشته اید، کمی هم ورزش کنید. هل دادن کالسکه بچه باعث می شود، پیاده‌روی، تبدیل به یک ورزش شود. لیزا دراکسمن کارشناس تناسب اندام و از نویسندگان کتاب “مادر خوش اندام” می‌گوید: برای لاغری بعد از زایمان، پیاده‌روی را به صورت عادی شروع کنید و به تدریج با اضافه کردن سربالایی بیشتر،  به سختی پیاده‌روی و  شدت ورزش کردن اضافه کنید.

    او توصیه می‌کند که برای کاهش وزن بعد از زایمان ، با کالسکه حرکت لانژ انجام دهید تا قسمت پایین تنه را تقویت کنید. بدین صورت که گام‌های بلند بردارید و تا جایی که رانِ پای جلویی، تقریبا با زمین موازی شود، بدنتان را پایین بیاورید و هنگام بالا آمدن، به آرامی به ران‌ها و باسن فشار بیاورید.

    برای لاغری بعد از زایمان خواب خود را با کودکتان تنظیم کنید

    الیزابت وارد، نویسنده کتاب ” منتظر بهترین‌ها باشید” راهنمای شما برای رژیم غذایی سالم در قبل، حین و بعد از بارداری خواهد بود. او می‌گوید: خستگی بیش از حد باعث می‌شود به خوراکی‌های پر کالری مثل شیرینی و چیپس روی بیاورید و آن موقع برای ورزش کردن، بیش از حد خسته خواهید بود. شما می‌توانید برای بیدار نماندن در شب با پمپ کردن شیر خود، کار شیر دادن به نوزاد را در شب انجام دهید.

    تقویت عضلات خاص برای لاغری بعد از زایمان

     ریچارد ویل فیزیولوژیست ورزشی می‌گوید: نواحی شکم، پشت و باسن شما، قسمت‌‌هایی هستند که بیشتر تحت تاثیر بارداری و زایمان قرار می‌گیرند. او سه حرکت زیر را برای لاغری بعد از بارداری در این نواحی توصیه می‌کند.

    حرکت کرانچ به منظور لاغری پس از بارداری در ناحیه شکم موثر می‌باشد.

    حرکت لیفت سوپرمن : برای فرم‌دهی به پشت بدن روی شکم دراز بکشید و بازوی راست و پای چپتان را بلند کنید. سپس آن‌ها را پایین بیاورید و بازوی چپ و پای راستتان را بالا ببرید.

    حرکت بلند کردن پا از کنار:‌به یک سمت دراز بکشید و پای رویی‌ خود را بالا برده و سپس پایین بیاورید. برای سختی بیشتر، هنگام انجام این حرکت ، یک باندِ کشی دور مچ پایتان بپیچید. این حرکت برای لاغری پس از زایمان در ناحیه باسن مناسب می‌باشد.

    تاثیر شیردهی به نوزاد در لاغری بعد از بارداری

    تغدیه نوزاد با شیر مادر باعث سوخت و ساز بیشتر مادر می‌شود و مادر روزانه حدود ۳۰۰ کالری بیشتر می‌سوزاند. کارولین براون، متخصص تغذیه می‌گوید: این کار علاوه بر کمک به کاهش وزن بعد از بارداری، برای تغذیه نوزاد هم مفید است و به تقویت پیوند و ارتباط مادر و نوزاد نیز کمک می‌کند.

    اگر بیشتر از ۵ ماه است که شیر می‌‌دهید، برای دریافت کلسیم بیشتر توصیه می‌شود روزی یک یا دو وعده کوچک سرشار از کلسیم مصرف کنید. پنیر محلی و کلم بروکلی جزو منابع سرشار از کلسیم هستند.

    لاغری و کاهش وزن بعد از زایمان، با مصرف تنقلات سالم

    الیزابت وارد برای کاهش وزن بعد از بارداری توصیه می‌کند وعده‌‌ها و میان وعده‌‌هایی با پروتئین بالا مصرف کنید تا مدت طولانی‌تری سیر بمانید. سعی کنید پنیرهای بدون خامه، ماست و ماهی تن را به سالاد و سبزیجات اضافه کنید.

    لاغری بعد از زایمان با مصرف تنقلات

    از یک بشقاب قرمزرنگ برای لاغری و کاهش وزن بعد از بارداری استفاده کنید

    برای کاهش وزن بعد از زایمان، با استفاده از یک بشقاب قرمز می‌توانید مقدار غذایتان را کنترل کنید. سوزان آلبرس، روانشناس و نویسنده می‌گوید: با این کار مغز شما فریب خواهد خورد و مجبور به دستور دادن به نخوردن می‌شود.  نکته دیگری که می‌توان درباره ظروف غذا خوری گفت این است که قاشق را کنار بگذارید چرا که ما اغلب از قاشق به مثابه یک بیل استفاده می‌کنیم. او هم چنین توصیه می‌کند که به طور کلی از لوازم آشپزخانه کوچکتر استفاده کنیم زیرا باعث می‌شود آهسته‌‌تر غذا بخوریم. همچنین می‌توانید برای غذاخوردن از دستی که با آن نمی‌‌نویسید استفاده کنید زیرا یک مطالعه نشان داده است با این روش کمتر غذا خواهید خورد.

    برای  لاغری بعد از بارداری، با کودکتان غذا بخورید

    ماریان جاکوبسن، متخصص تغذیه می‌گوید: با هم غذا خوردن برای زمانی که کودکتان به سنی می‌رسد که بتواند روی صندلی بنشیند و خودش غذا بخورد یک روش مناسب برای لاغری بعد از زایمان است. مادرها معمولا تمام انرژی‌ خود را برای غذادادن به فرزند خود صرف می‌کنند و دیگر وقتی برای خودشان نمی‌ماند اما بدانید که شما هم به غذا و کسب انرژی نیاز دارید.

    برای لاغری و کاهش وزن بعد از زایمان به بدنتان آب‌ برسانید

    لاغری بعد از بارداری با رساندن آب کافی به بدنانجمن متخصصین سلامت باروری، نوشیدن مایعات را یک روش مناسب برای لاغری بعد از زایمان می‌داند. این انجمن افراد را به نوشیدن 11 فنجان مایعات در روز توصیه می‌کند. اما لزومی ندارد فقط آب بنوشید. می‌توانید از میوه‌های پرآب مثل هندوانه ، انگور، هلو و سبزیجاتی مثل گوجه‌فرنگی یا کاهو نیز آب مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. این مواد غذایی به شما کمک می‌کنند که علی رغم دریافت کالری کمتر، احساس سیری داشته باشید.  این متد یک روش موثر در لاغری بعد از بارداری می‌باشد.

     کاهش وزن بعد از بارداری با خوردن پسته

    پسته یک میان وعده سالم است که چون بازکردن آن زمان‌بر می‌باشد، نمی‌‌توانید تعداد زیادی از آن را بشکنید. تازه وقتی چشمتان به حجم پوست‌های خالی آن بیفتد، به این فکر می‌افتید که به قدر کافی خورده‌اید و همین امر باعث می‌شود کمتر بخورید. همچنین پسته با داشتن 100 کالری در هر 30 عدد کالری کمتری نسبت به اکثر آجیل‌ها دارد و روشی مطمئن برای لاغری بعد از زایمان می‌باشد.

    برای کاهش وزن بعد از زایمان ، سراغ رژیم‌های طاقت‌فرسا نروید

    رژیم های دشوار، ایده خوبی برای رژیم لاغری بعد از زایمان نیست. زیرا کاهش شدید کالری دریافتی ، می‌تواند انرژی شما را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

    اگر به دنبال کاهش وزن بعد از بارداری در دوران شیردهی هستید، کاهش بیش از حد کالری به معنی تولید شیر کمتر است و ممکن است شیری که در بدن ساخته می‌شود ، کیفیت پایینی پیدا کند. بنابراین برای رشد بهتر نوزاد و سلامت وی توجه کافی به میزان مصرف کالری خود داشته باشید و در صورت شیردهی به نوزاد از روش‌های کاهش وزن سریع خودداری نمایید و از روش‌های درست کاهش وزن طبیعی استفاده نمایید.

    سخن پایانی

    توجه داشته باشید، برای کاهش وزن بعد از زایمان باید صبور باشید و به اندازه کافی وقت بگذارید. بهتر است بر روی رژیم لاغری پس از زایمان با روش های علمی و سالم تمرکز کنید. به گفته انجمن متخصصین سلامت باروری، به عنوان یک روش اصولی و سالم برای کاهش وزن بعد از بارداری ضروری است. حداقل 1800 کالری در روز دریافت کنید و اگر به کودکتان شیر می‌ دهید  این میزان روزانه به 2300 کالری می‌رسد. برای دریافت اطلاعات بیشترفیتولند مطالعه مقاله 16 نکته‏ مهم برای لاغری بعد از بارداری  را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند.

    منبع :

     https://www.webmd.com

    PN:0183

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    محصولات مرتبط

    2 دیدگاه برای لاغری و کاهش وزن بعد از بارداری ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *