13 مورد از دلایل کاهش میل جنسی

13 مورد از دلایل کاهش میل جنسی
  • دلایل کاهش میل جنسی اغلب به مواردی چون استرس و خستگی فرد مربوط می‌شود؛ اما گاهی می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل اساسی پزشکی مانند کاهش سطح هورمون باشد. در برخی موارد هم مشکلات جسمی مانند اختلال نعوظ، خشکی واژن و رابطه جنسی دردناک از علل کاهش نعوظ و کاهش میل جنسی هستند. بنابراین برای درمان کاهش میل جنسی و به تبع آن افزایش میل جنسی علاوه بر بررسی مسائل جسمی و فیزیولوژیک، باید به مشکلات روحی بیمار نیز توجه ویژه داشت.

    دلایل کاهش میل جنسی

    فیتولند در این مقاله سعی دارد با ارایه 13 مورد از دلایل کاهش میل جنسی به شما عزیزان در یافتن راه‌کارهایی طبیعی برای درمان کاهش میل جنسی کمک کند.

    1 – استرس یکی از دلایل کاهش میل جنسی

    بدن در برابر استرس، واکنش خوبی نشان نمی­دهد. استرس هیجانی ممکن است بر عمل‌کرد جسم از جمله میل جنسی و عمل‌کرد جنسی تاثیر بگذارد. اولین قدم در درمان، شناخت عوامل استرس زا است. ممکن است کمک به خود در جهت کنترل استرس، موثر باشد، درعین حال برخی از افراد نیاز به مراجعه به مشاور یا پزشک دارند.

    2- شریک جنسی

    رابطه خوب با شریک جنسی یکی از دلایل افزایش میل جنسی می‌باشد. میل جنسی نیاز به تمایل دو نفره دارد. لازم است هر دو شریک جنسی، این ارتباط را حس کنند. خصوصا زنان نیاز به احساس نزدیکی بیشتری دارند. ارتباطات ضعیف، احساس خیانت، عدم اعتماد به یکدیگر، دعوا و جدل دائم و انتقاد ممکن است رابطه‌ای فاقد دوستی و صمیمیت را ایجاد کند. اگر زوجین تشخیص دهند که حل این‌گونه مسائل توسط خودشان سخت و دشوار است، آنگاه مشاوره می‌­تواند مفید و کارآمد باشد.

    انواع برنامه رژیم غذایی لاغری و افزایش وزن و رژیم های بارداری و رژیم های درمانی گیف

    3- درمان کاهش میل جنسی با حذف نوشیدنی‌های الکلی

    معمولا الکل راه حل هیچ مشکلی نیست. در عین حال‌که ممکن است استفاده از الکل موانع ابراز احساسات را از بین ببرد، ولی باعث کاهش میل جنسی و عمل‌کرد جنسی می‌شود. امکان ندارد شریک زندگی­تان، قدردان فردی مست باشد و این امر می‌­تواند میل او را نیز از بین ببرد. الکل یک داروی اعتیادآور است و ممکن است شما برای ترک آن به کمک نیاز داشته باشید.

    4- استفاده از بعضی داروها یکی از علل کاهش میل جنسی

    دلایل کاهش میل جنسی

    عوارض جانبی بسیاری از داروهای تجویزی باعث کاهش میل جنسی شده و از علل کاهش نعوظ و از بین رفتن میل و اشتیاق جنسی می­شود. بعضی از داروهایی که باعث کاهش میل جنسی می‌شوند شامل:

    داروهایی جهت کنترل فشار خون بالا مانند داروهای ادرارآور و بتابلاکرها (beta blocker)

    داروهای سرماخوردگی که حاوی آنتی­هیستامین­ها و مواد ضد انسداد بینی هستند

    داروهای ضد افسردگی

    قرص‌های ضد بارداری

    قرص‌های ضد درد مخدردار (narcotic pain pills)

    داروهای شیمی درمانی

    اگر مصرف دارو باعث ایجاد اختلال در رابطه جنسی­تان شده است، به پزشکتان مراجعه کنید تا داروی شما با دارویی که عوارض جانبی کمتری داشته باشد، جایگزین شود. ضمن انکه در صورت ابتلا به مشکلات نعوظ می‌توانید از روش‌های درمان طبیعی اختلال نعوظ کمک بگیرید.

    5- خواب خیلی کم از علل کاهش میل جنسی

    همانند هر فعالیت بدنی، داشتن بدنی قبراق و سالم در رابطه جنسی نیز عمل‌کرد رابطه را بهبود می­بخشد. کمبود خواب یا عدم خواب راحت را می­توان یکی از دلایل کاهش میل جنسی دانست. اختلال تنفسی در خواب (Sleep Apnea)، دلیل بالقوه برای یک خواب بی‌کیفیت است. اگر شما یا شریک زندگی­تان ممکن است برای داشتن یک خواب خوب به کمک پزشکی نیاز داشته باشید. شما با رفع مشکل کم‌خوابی خود به درمان کاهش میل جنسی خود نیز کمک کرده‌اید.

    6- داشتن فرزند

    پدر و مادر بودن شغلی تمام وقت است و شما باید زمانی را بدون حضور فرزند یا کودکتان به خود اختصاص دهید. برنامه‌ریزی زمانی برای داشتن ارتباط صمیمی و ارتباط جنسی ممکن است نیاز به تفکری خلاقانه داشته باشد، مانند داشتن رابطه جنسی هنگام خواب کودک یا استخدام پرستار کودک، به‌طوری که پدر و مادر زمانی برای ارتباطشان داشته باشند. بنابراین با ایجاد فرصت‌هایی مناسب برای خود نگذارید داشتن فرزند یا دغدغه‌های زندگی دلیلی برای کاهش میل جنسی در شما باشد.

    7- تصور داشتن اندامی نامتناسب

    داشتن تمایلات جنسی همان احساس به میل جنسی است. بسیاری از افراد از تناسب و فرم اندام خود راضی نیستند و نسبت به آن از عزت نفس پایینی برخوردارند. این موضوع می­تواند یکی از دلایل کاهش میل جنسی در این افراد باشد. اولین قدم مهم برای رفع این مشکل، داشتن احساس رضایت نسبت به خود است. همیشه وجود یک شریک حامی برایتان سودمند است و به شما کمک می‌کند.

    8- چاقی از علل کاهش میل جنسی

    بیش از 40% افراد تحت تاثیر چاقی هستند و اضافه وزن می­تواند به‌ دلیل کاهش لذت جنسی، عدم عمل‌کرد مناسب و اعتماد به نفس پایین، میل جنسی را کاهش دهد. این‌که چه احساسی نسبت به خودتان دارید، تاثیر زیادی روی لذت بردن از رابطه جنسی شما می‌گذارد. در این زمینه استفاده از مشاوره می­تواند مفید واقع شود تا با کمک وی به درمان کاهش میل جنسی در خود بپردازید. شما می‌توانید در کنار رژیم غذایی مناسب، با مصرف خوراکی‌های افزاینده میل جنسی نیز در افزایش میل جنسی خود موثر باشید.

    9- یائسگی از دلایل کاهش میل جنسی

    درمان کاهش میل جنسی و یائسگی

    یکی از دلایل کاهش میل جنسی در بانوان یائسگی است. یائسگی ممکن است باعث ایجاد تغییرات جسمی شود که روی رابطه جنسی تاثیر می‌گذارد. از جمله خشکی واژن و درد ناشی از مقاربت (رابطه‌ای سخت و دردناک). برای درمان کاهش میل جنسی پس از یائسگی، درمان‌هایی وجود دارد.

    10- مشکلات نعوظ از مهمترین دلایل کاهش میل جنسی

    اختلال نعوظ (ED) نه تنها می‌تواند بر توانایی برقراری رابطه جنسی تاثیر بگذارد، بلکه روی احساس فرد، در مورد میزان توانایی و عمل‌کردش نیز تاثیر دارد. گزینه‌های بسیاری برای درمان اختلال نعوظ (ED) وجود دارد و پزشک می‌تواند به شما و شریک زندگی‌تان ضمن آگاهی از علل کاهش نعوظ به یافتن بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل کمک کند. شما می‌توانید از اسانس‌های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ و حتی ویتامین‌ها برای رفع علل کاهش نعوظ کمک بگیرید.

    11- پایین بودن سطح تستوسترون یکی از دلایل کاهش میل جنسی

    در حالی‌که سطح تستوسترون یک مرد به تدریج با افزایش سن کاهش می یابد، لزوما بین سطح هورمون و میل به رابطه جنسی ارتباطی وجود ندارد. این موضوع فقط یکی از علل کاهش میل جنسی است و ممکن است پزشک علاوه ‌بر بررسی پایین بودن سطح تستوسترون (“LOW T”)، به‌دنبال علل دیگری نیز باشد تا دلایل اصلی را برای درمان کاهش میل جنسی شما بیابد.

    12- رفع افسردگی یکی از راه‌های درمان کاهش میل جنسی

    افسردگی و علل کاهش نعوظ

    افسردگی روی تمامی جنبه‌های زندگی از جمله میل جنسی تاثیر می‌گذارد. معمولا از دست دادن حس رضایت و عدم لذت بردن از فعالیت‌های روزانه به درمانی همچون مشاوره و گاهی مصرف دارو نیاز دارد. متاسفانه، برخی از داروهای ضد افسردگی نیز میل جنسی را کاهش می‌دهند. لازم است پزشک و درمانگر از این‌که آیا کاهش میل جنسی­ از علائم افسردگی‌تان هست یا خیر، آگاه باشد. احتمالا این تغییر درمان می‌تواند موجب افزایش میل جنسی در شما شود.

    13- عدم وجود ارتباط نزدیک و صمیمی

    عدم رابطه عاشقانه از دلایل کاهش میل جنسی

    لزوما عشق ورزیدن از داشتن تنها یک رابطه جنسی مهم‌تر است. صمیمیت و نزدیکی، بخش مهمی از یک زندگی سالم عاشقانه است. اگر میل جنسی‌تان در حال کم شدن است، ممکن است زمان تزریق یک داستان عاشقانه و برگشت به رابطه‌ صمیمی قبلی‌تان باشد. یکدیگر را در آغوش گرفتن، ماساژ دادن و گذراندن اوقات فراغت در کنار هم ممکن است به اشتعال آن کمک کند.

    منابع :

    https://www.emedicinehealth.com

    PN:0256

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    محصولات مرتبط

    3 دیدگاه برای 13 مورد از دلایل کاهش میل جنسی ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *