6 راه ساده برای پیشگیری از سرطان سینه

6 راه ساده برای پیشگیری از سرطان سینه
  • 6 راه پیشگیری از سرطان سینه شامل انجام تست‌های دوره‌ای، رعایت رژیم غذایی، ورزش و … می‌باشد. پس نگران نباشید. سرطان سینه یا سرطان پستان یکی از شایعترین انواع سرطان در زنان می‌باشد. با این وجود، یکی از قابل درمان ترین سرطان‌ها می‌باشد. در این مطلب فیتولند به معرفی 6 اقدام ساده برای پیشگیری از سرطان پستان می پردازد.

    علائم سرطان سینه چیست؟

    از مشهورترین نشانه های سرطان پستان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    1- احساس توده در داخل سینه ها

    2- ترشح مایعات و خون چرکی از نوک سینه

    3- مشاهده برجستگی یا تورفتگی در نوک سینه ها

    4- احساس درد در بافت سینه

    5- خارش یا سوزش بیش از حد و مستمر در نوک سینه ها

    6- رنگ پرتقالی پوست سینه

    7- تغییر در اندازه و رنگ نوک سینه ها

    8- تفاوت سایز دو سینه

    علائم سرطان سینه عمدتا با احساس وجود یک توده در سینه یا زیر بغل برای افراد آشکار می‌شود. هر چند وجود توده همیشه نشانه سرطان سینه نیست و قطعا لازم است با آزمایش و زیر نظر یک پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

     راه های پیشگیری از سرطان سینه

    آمار متعددی از احتمال ابتلا به این نوع سرطان وجود دارد. بر اساس آمار اعلامی از حدود 10 زن یک نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می‌شود. که حدود 80% این گروه بالای 40 سال می‌باشند. برای پیشگیری از این سرطان رایج در زنان کافی است اقدامات زیر را دنبال کنید.

    مصرف قرص آسپرین را فراموش نکنید

    حتما از شنیدن نام قرص آسپرین برای پیشگیری از سرطان سینه (سرطان پستان) تعجب کرده‌اید. معمولا قرص آسپرین برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی تجویز می‌شود و این قرص، برای سلامت سیستم قلبی و عروقی بین مردم کاملا شناخته شده است.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : تشخیص سرطان سینه با ماموگرافی

    محققین به تازگی به این موضوع پی برده‌اند که مصرف قرص آسپرین 3 بار در هفته ریسک سرطان سینه (سرطان پستان) را هم 16 درصد کاهش می‌دهد. قرص آسپرین با اثرات ضد التهابی خود از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که قرص آسپرین در برابر سایر سرطان‌ها مانند سرطان معده و سرطان پروستات نیز اثر محافظتی داشته باشد. برای پیشگیری از سرطان پستان از مصرف آسپرین غافل نشوید.

     به نوزادتان شیر دهید تا از ابتلا به سرطان سینه در امان بمانید

    اگر شما جزو کسانی هستید که به تازگی زایمان کرده اید، فیتولند توصیه می‌کند حتما به نوزادتان شیر دهید. مطالعات نشان می‌دهند که یکی از راه‌های پیشگیری از سرطان سینه (سرطان پستان) ، شیردهی مادر است.

    پیشگیری از سرطان پستان با شیردادن به نوزاد

    علت این موضوع هنوز به درستی کشف نشده است ولی این احتمال وجود دارد که با شیردهی منظم تعادل بین هورمون های مختلف در بدن زنان برقرار می‌شود و از رشد سلول‌های سرطانی حساس به هورمون استروژن جلوگیری می‌گردد.

    برای پیشگیری از سرطان سینه از مصرف مشروبات الکی خودداری نمایید

    حتما تا به حال از آسیب‌های مشروبات الکلی به بدن بسیار شنیده‌اید. یکی دیگر از آسیب‌های مشروبات الکلی به بدن، افزایش احتمال سرطان سینه(سرطان پستان) است. نتایج تحقیقات در مرکز تحقیقات سرطان کالیفرنیا نشان می‌دهد احتمال وقوع سرطان در زنانی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، 35 درصد بیشتر از زنانی است که از مصرف این نوشیدنی‌های مضر، خودداری می‌کردند.

    برای پیشگیری مصرف قرص های هورمونی را قطع نمایید

    این روزها مصرف قرص‌های هورمونی برای کاهش علائم دوران یائسگی بسیار رواج پیدا کرده است اما متاسفانه از عوارض خطرناک آن غافل شده‌ایم. طبق اعلام مرکز ملی سرطان آمریکا، تجویز هورمون‌های استروژن و پروژسترون، احتمال ابتلا به سرطان سینه را  75 درصد افزایش می‌دهد. یک اقدام ساده برای پیشگیری از سرطان سینه به حداقل رساندن مصرف این قرص‌های هورمونی است.

    برای پیشگیری از سرطان سینه فعالیت فیزیکی روزانه خود را افزایش دهید

    تحقیقات مرکز ملی سرطان آمریکا نشان داده است که احتمال بروز سرطان سینه (سرطان پستان) در زنانی که 6 ساعت یا بیشتر در روز می‌نشینند و فعالیتی ندارند، 10 درصد بیشتر از زنانی است که فعالیت فیزیکی بیشتری دارند.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه تناسب اندام بانوان

    یکی از راه های ساده برای جلوگیری از سرطان سینه افزایش فعالیت بدنی است. حتما سعی کنید یک فعالیت ورزشی منظم، مانند پیاده‌روی را در برنامه زندگی خود جای دهید.

    مصرف سبزیجات را فراموش نکنید

    سبزیجات، منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها هستند، به خصوص، سبزیجات رنگی. آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که از تشکیل رادیکال های آزاد که عامل مهمی برای ایجاد سرطان هستند، جلوگیری کرده و از آسیب‌های سلولی پیشگیری می‌نمایند.

    پیشگیری از سرطان سینه با مصرف سبزیجات

    فیتولند به همه خانم ها توصیه می‌کند برای پیشگیری از سرطان  پستان از سبزیجات مختلف در برنامه غذایی روزانه خود استفاده نمایند.

    سخن پایانی

    سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع سرطان در زنان می‌باشد. هر چند این بیماری شیوع بیشتری دارد ولی از قابل درمان ترین انواع سرطان نیز می‌باشد. در مقاله 6 راه پیشگیری از سرطان پستان با روش های پیشگیری آشنا شدید. از جمله این راه‌ها، شیردادن به نوزاد، ورزش منظم، عدم مصرف مشروبات الکلی، مصرف سبزیجات و جلوگیری از مصرف قرص‌های هورمونی می‌باشد.


    منبع:

    https://www.rd.com

    PN:0005

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    2 دیدگاه برای 6 راه ساده برای پیشگیری از سرطان سینه ثبت شده است

    1. مادر شوهر من با این سرطان مرد سرطان پیش پا افتاده اما اگر دیر بفهمی و مراقبت نکنی خیلی خطرناکه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *