درمان بزرگی خوش خیم پروستات(BPH)

درمان بزرگی خوش خیم پروستات(BPH)
  • بزرگی خوش خیم پروستات بیماری شناخته شده به نام هیپرپلازی خوش خیم پروستات(BPH)‌‌ می‌باشد. درمان بزرگی خوش خیم پروستات باعث رفع انسداد مجرای ادرار و جلوگیری از عوارض این بیماری شامل تکرر ادرار، عفونت‌های دستگاه ادراری و نشت ادرار می‌شود. درمان طبیعی بزرگی خوش خیم پروستات می‌تواند با رعایت سبک زندگی سالم و استفاده از داروهای گیاهی امکان‌پذیر باشد. لازم به توضیح است با توجه به نوع و وخامت بیماری لازم است توصیه‌های پزشک اکیدا مورد توجه قرار گرفته و گاها استفاده از درمان طبیعی بزرگی پروستات در کنار سایر روش‌های درمان توصیه شده توسط پزشک کارسازتر می‌باشد.

    پروستات غده ای گردو شکل است که در اطراف مجرای ادرار قرار دارد. پروستات بخشی از سیستم تولید مثل مردان است. یکی از کارهای اصلی پروستات البته به کمک ارگان‌های دیگر، افزودن مایع به منی است. همین مایع منی است که اسپرم را حمل‌‌‌‌ می‌کند .در این مقاله فیتولند قصد دارد به موضوع درمان بزرگی پروستات به خصوص  درمان طبیعی برای بزرگی پروستات بپردازد.

    غده پروستات دارای دو مرحله اصلی رشد است. اندازه غده پروستات در طول سال‌های نوجوانی دو برابر‌‌ می‌شود و سپس بعد از 25 سالگی در طول بقیه عمر انسان، پروستات دوباره رشد‌‌ می‌کند.

    بزرگی خوش خیم پروستات در واقع یک بیماری شناخته شده به نام هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH)‌‌ می‌باشد. بزرگی خوش خیم پروستات، می‌تواند باعث انسداد مجرای ادرار شود و بدین ترتیب جریان ادرار را از مثانه محدود کند. این موضوع منجر به مشکلاتی مانند: تکرر ادرار، نشت ادرار و عفونت‌های دستگاه ادراری‌‌ خواهد شد.

    درمان بزرگی خوش خیم پروستات(BPH)

    درمان بزرگی پروستات

    برای درمان بزرگی پروستات چند گزینه درمانی وجود دارد. شما‌‌ می‌توانید از داروهای شیمیایی برای درمان بزرگی پروستات استفاده کنید. دارو‌های شیمیایی برای درمان پروستات بر اساس عملکرد به چند گروه تقسیم می شوند.

    یک گروه از داروهای درمان بزرگی پروستات، مانع انقباض عضلات پروستات و مثانه می‌شوند. همچنین‌‌ برای درمان پروستات نوع دیگری از دارو ها هستند که متوقف کننده هورمون‌های رشد پروستات بوده و در درمان بزرگی پروستات موثر می‌باشند.

    گاهی ترکیب این دو نوع دارو، برای درمان پروستات توسط پزشک تجویز می‌شود. در شرایط خاصی هم پزشک ممکن است، جراحی را برای حذف بافت پروستات اضافی و درمان آن توصیه کند.

    درمان بزرگی پروستات

    درمان طبیعی برای بزرگی پروستات یا روش درمان گیاهی پروستات

    داروهایی گیاهی وجود دارند که برای درمان طبیعی بزرگی خوش خیم پروستات و مبارزه با علائم بزرگ شدن خوش خیم پروستات استفاده می شوند.

    چون برخی از گیاهان مورد استفاده در درمان گیاهی پروستات،‌‌ می‌توانند با داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند، بهتر است قبل از شروع درمان طبیعی پروستات ، با پزشک مشورت نمایید.

    نخل اره‌ای

    نخل اره ای گیاهی است که قرن‌ها در پزشکی به عنوان درمان طبیعی بزرگی پروستات و از بین بردن علائم ادراری، به خصوص آن دسته علایمی که به دنبال ابتلا به بزرگی خوش خیم پروستات، به وجود می آیند، استفاده شده است.

    نخل اره‌ای عوارض نگران کننده‌ای ندارد، اما عوارض جانبی جزئی آن،‌‌ می‌تواند باعث ناراحتی معده و سردرد شود.

    نخل اره ای درمان بزرگی پروستات

    پیگیوم

    پیگیوم از پوسته درخت آلوی آفریقایی به دست‌‌ می‌آید و در پزشکی سنتی به عنوان درمان طبیعی بزرگی خوش خیم پروستات و مشکلات ادراری از زمان‌های قدیم استفاده‌‌ می‌شده است.

    برخی مطالعات نشان داده‌اند که این درمان گیاهی پروستات می‌تواند به تخلیه مثانه و جریان ادرار کمک کند. به نظر‌ می‌رسد برای استفاده از آن مشکلی وجود نداشته باشد، اما ممکن است موجب ناراحتی معده و سردرد در برخی از افرادی که آن را مصرف‌‌ می‌کنند، شود.

    گزنه

    شما‌‌ می‌دانید اگر به طور تصادفی دست و پای شما به برگ گزنه بخورد، سوزش و رنج زیادی را تجربه خواهید کرد. اما در صورت استفاده از آن به عنوان یک درمان گیاهی پروستات، برای درمان بزرگی خوش خیم پروستات از مزایای ان می‌توانید استفاده کنید.

    گاهی اوقات گزنه در ترکیب با باقی موارد درمان طبیعی بزرگی خوش خیم پروستات، مانند پیگیوم استفاده‌‌ می‌شود. عوارض جانبی گزنه معمولا خفیف است، از جمله ناراحتی معده و خارش پوست .

    درمان طبیعی بزرگی پروستات

    سخن پایانی:

    طبق آنچه گفته شد، بزرگ شدن غده پروستات در مردان، با افزایش سن امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است که در اغلب آقایان اتفاق می‌افتد. روش هایی وجود دارد که به کمک آنها می توان از این مشکل جلوگیری کرده یا در درمان طبیعی بزرگی خوش خیم پروستات موثر باشند. محققان دریافتند که مردان با داشتن سبک زندگی سالم، رژیم غذایی حاوی‌ میوه و سبزیجات تازه، مخصوصا سبزیجات برگ سبز تیره و گوجه فرنگی، می‌توانند از ابتلا به  بزرگی خوش خیم پروستات پیشگیری کنند. بسیاری از پزشکان، درمان طبیعی بزرگی خوش خیم پروستات به کمک داروهای گیاهی را در کنار درمان های دارویی پروستات توصیه می‌کنند.


    PN:0151

    منبع:

    https://www.healthline.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    محصولات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *