درمان خانگی عفونت‌ قارچی واژن

درمان خانگی برای عفونت قارچی واژن و یا روشهای خانگی درمان عفونت قارچی واژن
  • درمان خانگی عفونت قارچی واژن شامل راهکارهای تغذیه‌ای و درمانی است که می‌تواند به درمان عفونت واژن کمک کند. مزیت درمان طبیعی عفونت قارچی واژن در این است که PH واژن توسط مواد شیمیایی مصرفی دچار تغییر نشده و سلامت واژن حفظ می‌شود.

    عفونت قارچی واژن ناشی از رشد بیش از حد قارچی به نام کاندیدیا است که به طور طبیعی در واژن  زندگی می‌‌کند. این عفونت یکی از  انواع بیماری‌های مقاربتی است. رشد بیش از حد قارچ کاندیدیا باعث تحریک، التهاب، خارش و ترشحات واژن می‌‌شود. اغلب زنان در طول عمر خود حداقل یک‌بار عفونت قارچی را تجربه می‌‌کنند.

    در این مقاله فیتولند به بررسی راه‌کارهای درمان خانگی برای عفونت قارچی واژن می‌‌پردازد.

    1.  مصرف ماست یونانی

    مصرف برخی از پروبیوتیک‌ها،‌ ‌می‌‌توانند به عنوان یک درمان خانگی عفونت قارچی واژن موثر باشند . ماست یونانی، حاوی باکتری‌ها‌ی مفید زنده‌ای است که این ‌برای ایجاد یک محیط سالم در مُهبل (واژن) ضروری هستند.

    2.  اسید بوریک

    مصرف اسید بوریک به طور موضعی به عنوان یک درمان برای عفونت قارچی واژن شناخته شده است. اسید بوریک یک ضد‌عفونی‌کننده قوی است که برای درمان عفونت قارچی واژن که به درمان مقاوم است؛ نیز مفید می‌باشد. بنابراین برای درمان عفونت‌ها‌ی قارچی واژن، شیاف واژینال اسید بوریک تجویز می‌شود.

    3. شیاف مکمل پروبیوتیک

    پروبیوتیک‌ها‌ ‌کمک می‌‌کنند تا تعادل باکتری و قارچ در سراسر بدن برقرار شود. مکمل‌ها‌ی خوراکی، حدودا 10 روز طول می‌‌کشد تا اثر کامل داشته باشند. بنابراین برخی از بانوان به منظور رسیدن سریع‌تر به نتیجه، از مکمل‌های پروبیوتیک‌ به صورت شیاف واژینال، برای کمک به درمان طبیعی عفونت قارچی واژن استفاده می‌‌کنند.

     

    درمان خانگی عفونت قارچی واژن یا درمان عفونت واژن در خانه

    4. روغن نارگیل

    روغن نارگیل دارای مزایای بهداشتی و درمانی بسیاری از جمله خواص ضد قارچی است. مطالعات نشان داده‌اند که روغن نارگیل در درمان قارچ کاندیدیا نقش موثری دارد.

    به منظور درمان با استفاده از روغن نارگیل، مطمئن باشید که روغن نارگیل خالص و عاری از میکروب را تهیه می‌کنید. شما می‌‌توانید روغن نارگیل را به صورت موضعی در درمان عفونت قارچی واژن به کار ببرید. روغن نارگیل را باید به طور مستقیم در منطقه مورد نظر استفاده کنید.

    5. روغن درخت چای

    روغن درخت چای، برای کشتن قارچ‌ها‌، باکتری‌ها‌ ‌و ویروس‌ها‌ ‌مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. تحقیقات نشان می‌‌دهد که شیاف واژینالی که حاوی روغن چای است؛ می‌تواند به درمان طبیعی عفونت‌ واژن کمک کند. همچنین اعتقاد بر این است که روغن چای به حفظ تعادل میکروارگانیسم ها در مُهبل(واژن) نیز کمک می‌‌کند. لازم به توضیح است روغن درخت چای در سلامت مو و جلوگیری از شوره سر نیز موثر می‌باشد.

    6. حمام سرکه سیب

    سرکه سیب، یک درمان خانگی عفونت قارچی واژن می‌باشد که از قدیم رایج بوده است. سرکه سیب دارای خواص دارویی بسیاری است. نصف فنجان سرکه سیب را به یک وان حمام اضافه ‌‌کنید و 20 دقیقه در آن بنشینید. اجزای اسیدی سرکه میکروارگانیسم‌ها‌ی مضر را از بین می‌‌برند.

     

    درمان عفونت واژن و روش های درمان خانگی عفونت قارچی واژن

    7. ویتامین C

    یکی از روش‌‌های درمان طبیعی عفونت قارچی واژن، مصرف ویتامین Cاست. ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. یک سیستم ایمنی قوی به راحتی با بیماری‌ها مقابله می‌کند. سعی کنید میزان مصرف ویتامین C  خود را افزایش دهید تا توانایی بدن شما برای مقابله و درمان عفونت واژن افزایش یابد.

    روش‌ها‌ی پیشگیری از بروز عفونت قارچی واژن

    پیشگیری همیشه بهتر از درمان می‌باشد. به دلیل حساسیت واژن لازم است مراقبت‌های لازم توسط بانوان بیش از پیش جدی گرفته شود. در ادامه راه‌های پیشگیری از عفونت قارچی واژن ذکر شده است:

    • مقدار شکر و غذاهای فرآوری شده مصرفی را محدود کنید.
    • از لباس زیر پنبه‌ای و راحت استفاده کنید.
    • دوره‌ها‌ی طولانی مدت را با لباس‌ها‌ی مرطوب و یا در حمام صرف نکنید. قارچ در محیط گرم و مرطوب رشد می‌‌کند.
    • فقط در صورت تجویز پزشک از آنتی‌بیوتیک استفاده کنید.
    • از اسپری‌ها‌ی دئودورانت واژن و لوسیون‌ها‌ی واژن استفاده نکنید. آن‌ها ممکن است توازن باکتری‌ها‌ ‌و قارچ‌ها‌ ‌را در درون واژن تغییر دهند.
    • بهداشت دستگاه تناسلی خود را جدی بگیرید.
    • توصیه‌های بهداشتی پس از نزدیکی را رعایت کنید.

    سخن پایانی

    علائم عفونت قارچی واژن عبارت است:

    • خارش و سوزش ناحیه تناسلی
    • ترشحات غیر معمول و بد بو
    • احساس درد و سوزش در زمان نزدیکی

    انتخاب روش درمان عفونت قارچی واژن، به شدت علائم بیمار بستگی دارد. پزشک می‌داند کدام نوع درمان عفونت واژن برای حال حاضر شما مناسب است. می‌توانید از روش‌های درمان طبیعی عفونت قارچی واژن استفاده کنید. اما در صورتی که بعد از چند روز علائم بیماری بهبود پیدا نکرد؛ حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

    منبع:

    www.healthline.com

    PN:0142

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    3 دیدگاه برای درمان خانگی عفونت‌ قارچی واژن ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *