روغن درخت چای برای سلامت مو و جلوگیری از شوره سر

روغن درخت چای و تاثیر آن بر سلامت مو و جلوگیری از شوره سر
  • خواص روغن درخت چای برای سلامت مو و جلوگیری از شوره سر،‌ هزاران سال است که در طب سنتی استفاده می‌شود. عصاره روغن درخت چای در جهت درمان عفونت‌های پوستی، آکنه، بیماری پای ورزشکاران (که نوعی بیماری قارچی است) و نیز سایر ناراحتی‌های التهابی پوست نیز به کار گرفته می‌شود. روغن درخت چای علاوه بر این برای پاک کنندگی مو، تقویت مو،‌ جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری از شوره سر و افزایش استحکام مو نیز معروف است. امروزه از روغن درخت چای در برخی شامپوها برای سلامت مو‌، استفاده می‌شود.

    جهت آشنایی بیشتر با فواید روغن درخت چای و تاثیر آن بر سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو با فیتولند همراه باشید.

    فواید استفاده از روغن درخت چای برای سلامت موی سر

    با توجه به آسیب‌های شیمیایی که امروزه به دنبال استفاده از انواع شوینده‌ها و رنگ مو به موها وارد می‌شود میزان ریزش مو، شکنندگی موها و شوره سر روز به روز افزایش می‌یابد. برای رفع مشکل ریزش مو، شکنندگی مو و شوره سر با مالیدن مقدار کمی روغن درخت چای رقیق شده بر ساقه‌ی مو، از ایجاد آسیب توسط آلاینده های شیمیایی و نیز ایجاد شوره سر جلوگیری کنید. با این کار رطوبت موهای شما حفظ شده، موها به طور معمول رشد کرده و باعث جلوگیری از ریزش مو خواهد شد.‌

    انواع برنامه رژیم غذایی لاغری و افزایش وزن و رژیم های بارداری و رژیم های درمانی گیف

    شوره‌ سر از تجمع پوست‌های مرده پوست سر به وجود می‌آید که در صورتی که درمان نشود، از رشد موها جلوگیری می‌کند. شامپوهای حاوی روغن درخت چای خاصیت ضد قارچی و نیز ضد باکتریایی دارند که خود به درمان پوست خشک و پوست مرده سر و در نهایت سلامت مو ها کمک می‌کند.

    دقت کنید اگر به دنبال شیمی درمانی، دچار ریزش مو شده‌اید، به طور ژنتیکی ریزش مو دارید یا با افزایش سن درگیر ریزش مو شده‌اید، روغن درخت چای در موارد فوق تاثیر چندانی برای سلامت مو ها نخواهد داشت.

    مطالعات در رابطه با خواص روغن درخت چای و نقش ان در تقویت مو و جلوگیری از شوره سر 

    تحقیقات زیادی در رابطه با تاثیر خواص روغن درخت چای برای سلامتی مو انجام شده است. در این مطالعات سعی کرده‌اند بر روی رشد مو و سلامت موهای سر تمرکز کنند.

    جالب است بدانید که روغن درخت چای نقش موثری در درمان هیرسوتیسم دارد. “هیرسوتیسم” همان پر مویی است و در واقع رویش موی زاید در بخش‌های از بدن مانند، صورت، سینه و پشت کمر می‌باشد و به علت افزایش هورمون‌های مردانه ایجاد می‌شود.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : راه های جلوگیری از ریزش مو در ورزشکاران

    طبق مقاله‌ای که در مجله ” Endocrinological Investigation” به چاپ رسیده است، استفاده از اسپری اسطوخدوس و روغن درخت چای دوبار در روز به مدت سه ماه در بخش‌هایی از بدن خانم‌هایی که دارای موهای زائد بودند، کاهش چشمگیری در رشد موی زاید در این مناطق ایجاد کرد.

    در مطالعه دیگری که در مجله ” American Academy of Dermatology ” به چاپ رسیده است به بررسی تاثیر پنج درصد از روغن درخت چای در شامپو پرداختند. این شامپو را روی 126 نفر به مدت چهار هفته آزمایش کردند. بررسی‌ها نشان داد که، روغن درخت چای، به بهبود شوره سر کمک کرده است و خارش پوست و چربی پوست نیز بهبود یافته است.

    روش استفاده از روغن درخت چای برای داشتن مو های سالم

    سلامت مو و تقویت مو و جلوگیری از شوره سر و ریزش مو

    برای تقویت مو و درمان شوره سر از شامپویی که تا میزان پنج درصد از روغن درخت چای دارد استفاده کنید و بگذارید تا به مدت سه دقیقه روی پوست سر بماند و سپس آبکشی کنید. از این شامپو روزانه حداقل به مدت چهار هفته استفاده کنید.

    برای داشتن موهایی سالم، روغن درخت چای را با نسبت یک به ده با روغن بادام یا روغن مشابه دیگری رقیق کنید و به پوست سر بمالید. برای دستیابی به نتیجه بهتر هر روز این کار را انجام دهید.

    برای سلامت مو در هنگام استفاده از روغن درخت چای به چه نکاتی باید توجه کرد

    برای بهره حداکثری از خواص روغن درخت چای به نکات زیر توجه کنید:

    روغن درخت چای برای استفاده‌های خارجی کاربرد دارد.

    روغن درخت چای را از دسترس بچه‌ها دور نگه دارید.

    سعی کنید همیشه از روغن درخت چای تازه استفاده کنید چرا که حساسیت زایی آن نسبت به حالتی که روغن اکسید می‌شود کمتر است.

    روغن درخت چای دارای مقدار بسیار کمی “سینئول” است که ممکن است در پوست برخی از افراد حساسیت ایجاد کند. بهتر است قبل از استفاده مقدار کمی از این روغن را در بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و در صورتی که بعد از 12 الی 24 ساعت پوستتان واکنش بدی نشان نداد و احساس سوختگی و خارش نداشتید، می‌توانید برای پوست سر و موها نیز استفاده کنید.

    سخن پایانی

    عصاره روغن درخت چای برای سلامت مو و جلوگیری از شوره سر،‌ هزاران سال است که در طب سنتی استفاده می‌شود. خواص روغن درخت چای در جهت درمان عفونت‌های پوستی، آکنه، بیماری پای ورزشکاران و نیز سایر ناراحتی‌های التهابی پوست نیز به کار گرفته می‌شود.  از روغن درخت چای برای سلامت مو‌، تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌‌شود.

    در خاتمه یاد آور می‌شود برای درمان شوره سر می‌توانید از شامپوهای حاوی روغن درخت چای استفاده کنید. اما قبل از استفاده، سابقه حساسیت پوستی خود را بررسی کنید. خانم‌های حامله یا مادرانی که در دوران شیردهی به سر می‌برند بهتر است با احتیاط بیشتری از آن استفاده کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله آیا روغن هویج برای سلامت مو و رشد سریع مو مناسب است؟ چه ویتامین‌ها و مواد مغذی برای رشد مو لازم است؟  و خواص یونجه برای سلامت مو و تقویت مو مراجعه نمایید.

     

    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0064

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    محصولات مرتبط

    4 دیدگاه برای روغن درخت چای برای سلامت مو و جلوگیری از شوره سر ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *