درمان طبیعی اگزما

درمان طبیعی اگزما و درمان گیاهی اگزما
  • درمان طبیعی اگزما شامل استفاده از برخی محصولات گیاهی و طبیعی جهت کنترل بیماری و کاهش علايم اگزما است. اگزما ناشی از حساسیت‌های پوستی است که درمان آن کار دشواری می‌باشد. اگر شما با اگزما زندگی می‌کنید و همیشه دچار قرمزی پوست و خارش ناشی از آن هستید. احتمالا قبلا همه محصولات داروخانه‌ها را امتحان کرده‌اید، ولی متأسفانه برخی از این درمان‌ها ممکن است پوست شما را خشک کرده و بیشتر از قبل تحریک کند.

    فیتولند توصیه می‌کند که امید خود را از دست ندهید، زیرا  استفاده از درمان‌ طبیعی اگزما روشی است که شاید بتواند به شما در درمان اگزما کمک کند.

    درمان اگزما در کودکان

    درمان طبیعی برای اگزما در کودکان

    آلرژی غذایی، علت رایج اگزما به ویژه در کودکان است. علائم اگزما، ممکن است با حذف مواد غذایی خاص مرتبط با اگزما مانند: شیر، تخم‌مرغ، گندم، بادام زمینی و سویا بهبود یابد. نکته مهم این است که قبل از مصرف هر گونه داروی خانگی جدید برای درمان طبیعی اگزما با پزشک خود مشورت کنید. در این رابطه فیتولند مطالعه مقاله “ فواید مصرف پروبیوتیک برای کودکان ” و تاثیر پروبیوتیک در درمان اگزمای کودکان را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    درمان طبیعی اگزما

    1. بلغور جو دوسر درمان گیاهی اگزما

    جو دوسر به پوست، آرامش و لطافت می‌بخشد و یک روش درمان طبیعی برای اگزما است. طریقه استفاده از جو دو سر بدین صورت است که آن را آسیاب کنید. سپس پودر آن  را به آب داخل وان حمام اضافه کرده و بگذارید برای 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد. سپس از آن آب استفاده کنید تا پوست خشن را نرم کند و خارش را از بین ببرد. پس از حمام، هنگامی که هنوز پوست خیس است یک لایه ضخیم از یک مرطوب کننده‌ ضدآلرژی که حاوی مقدار کافی روغن است؛ استفاده کنید.

    2. درمان گیاهی اگزما به کمک روغن زیتون

    درمان طبیعی اگزما با روغن زیتون

    روغن زیتون به صورت موضعی برای تسکین پوست تحریک شده استفاده می‌شود. به صورت خوراکی نیز، برای درمان بیماری‌های التهابی سیستمیک مانند اگزما مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن زیتون حاوی اسید چرب امگا 6 و اسید گاما لینولنیک است که ممکن است در جلوگیری از التهاب در بدن نقش داشته باشد. در واقع روغن زیتون، درمان گیاهی اگزما، بدون عوارض جانبی منفی است.

    3. روغن نارگیل درمان گیاهی اگزما

    روغن نارگیل، به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و درمان طبیعی اگزما، شناخته شده است. طبق گزارش انجمن ملی اگزما، مطالعات نشان داده‌اند که توانایی ضد باکتری روغن نارگیل باعث کاهش تعداد باکتری‌های پوست می‌شود و به جلوگیری از عفونت کمک می‌کند. در افرادی که مبتلا به اگزما هستند، بخش‌هایی از پوست ملتهب، ممکن است ترک خورده و زخمی شود و  در نتیجه احتمال عفونت باکتریایی پوست در این افراد، بالا می‌رود.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : خواص روغن زیتون برای زیبایی پوست

    توجه داشته باشید که فقط از روغن نارگیل طبیعی که بدون مواد شیمیایی است در درمان گیاهی اگزما استفاده کنید.

    4. درمان گیاهی اگزما با روغن آفتابگردان

    درمان اگزما با روغن آفتابگردان

    روغن آفتابگردان از دانه‌های آفتابگردان استخراج می‌شود. تحقیقات نشان داده است که روغن آفتابگردان از لایه بیرونی پوست محافظت می‌کند. روغن آفتابگردان به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. روغن آفتابگردان خارش و التهاب را از بین می‌برد و یک روش درمان گیاهی اگزما می‌باشد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : سندرم تنگی نفس نوزاد

    روغن آفتابگردان را می‌توان به طور مستقیم و بدون نیاز به تمیز کردن پوست و بدون نیاز به حمام کردن بر روی پوست استفاده کرد. فقط کافی است زمانی‌که پوست مرطوب است، از آن استفاده کنید.

    5. کرم همیشه بهار یک درمان طبیعی اگزما

    گیاه همیشه بهار یا کالاندولا، قرن‌هاست که به عنوان یک درمان محلی برای التهاب، سوختگی و سوزش پوست استفاده می‌شود. احتمالا این کرم، جریان خون را به مناطق آسیب دیده یا ملتهب افزایش می‌دهد و بدین ترتیب به رفع خارش و التهاب و درمان عفونت احتمالی پوست کمک می‌کند. بنابراین یک درمان طبیعی برای اگزما محسوب می‌شود.

    6. درمان طبیعی برای اگزما با طب سوزنی و ماساژ درمانی

    درمان طبیعی اگزما

    روش طب سوزنی استفاده از سوزن‌های نازک در نقاط خاص بدن به منظور تغییر جریان انرژی می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که طب سوزنی ممکن است یک درمان طبیعی برای اگزما باشد. نتایج یک مطالعه کوچک نشان می‌دهد که با اضافه کردن طب سوزنی به برنامه درمان اگزما، می‌توان خارش پوست و سایر علائم اگزما را سریع‌تر بهبود بخشید.

    7. تکنیک‌های آرامش بخش یک روش درمان طبیعی برای اگزما

    استرس یک عامل مؤثر بر اگزما است. اگرچه دقیقا مشخص نیست که استرس در ایجاد التهاب چه نقشی دارد. اما تکنیک های آرامش بخش به درمان اگزما کمک می‌کند.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : تشخیص نوع پوست و مراقبت از انواع پوست

    تکنیک‌های آرامش بخش عبارتند از:

    مراقبه

    موزیک درمانی

    هیپنوتیزم

    یوگا

    راه‌های پیشگیری از اگزما

    اگزما در حقیقت هیچ‌گونه درمان قطعی ندارد. اگر با اگزما زندگی می‌کنید، از چیزهایی که پوست شما را تحریک کرده، خشک می‌کند و باعث ایجاد خارش و سوزش شود، دوری کنید. برخی از این موارد عبارتند از :

    صابون عطری و یا شامپوی معطرشستشوی بدن

    صابون رنگی

    لباس پشمی

    لباس تنگ

    گرده گیاهان

    موی حیوانات

    مواد شوینده عطری

    سخن پایانی:

    تغییر سبک زندگی، از اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان اگزما است. بدین منظور از استرس دوری کنید، استراحت کافی داشته باشید و از خوردن غذاهای محرک و حساسیت زا اجتناب کنید.

    فیتولند معتقد است که با ترکیبی از تغییر سبک زندگی و استفاده از درمان‌های طبیعی اگزما می‌توان موارد خفیف تا متوسط اگزما و خارش پوست ناشی از آن‌را مدیریت کرد. با این وجود، برای درمان اگزمای شدید علاوه بر استفاده از درمان گیاهی اگزما، ممکن است به آنتی هیستامین‌ها نیز، نیاز باشد.


    منبع:

    www.healthline.com

    PN:0156

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    محصولات مرتبط

    6 دیدگاه برای درمان طبیعی اگزما ثبت شده است

    1. بسیار عالی بود این مطلب و ازتون ممنونم. خودم ازش استفاده کردم و واقعا کاربردی بود.

    2. من با روغن زیتون و روغن نارگیل امتحان کردم وبسیار موثره. ممنون از مطالب عالی سایتتون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *