راهنمای انتخاب بهترین شیر خشک

راهنمای انتخاب بهترین شیر خشک برای نوزاد
  • راهنمای انتخاب بهترین شیر خشک می‌تواند کار شما را آسان کند. زیرا احتمالاً انتخاب بهترین شیر خشک در میان تنوع زیاد محصولات برای شما هم سخت است. شیر سویا، شیر کامل و شیر خشک “هایپو آلرژیک” (با حساسیت کم) از انواع شیرخشک هستند. امروزه در اغلب سوپرمارکت‌های بزرگ گزینه‌های زیادی، برای خرید بهترین شیر خشک وجود دارد. به همین منظور فیتولند یک راهنمای انتخاب و خرید شیر خشک برای نوزاد را برای شما عزیزان تالیف کرده است. با ما همراه باشید.

    برخی از انواع شیر خشک‌ با آهن غنی شده‌اند. برخی دیگر حاوی اسیدهای چرب “DHA” یا همان “دوکوزاهگزانوئیک اسید” و “ARA” یا همان ” اسید آراشیدونیک” هستند. بعضی دیگر بر پایه محصولات سالم و طبیعی مانند شیر گاو یا سویا می‌باشند. تعدادی از آن‌ها نیز مخصوص نوزادانی است که به قند شیر یا لاکتوز حساسیت دارند. همچنین شیر خشک حاوی سدیم کمتر نیز در بازار موجود است.

    انواع شیر خشک از نظر شکل در بازار جهانی

    تغذیه نوزاد با شیر مادر بهترین گزینه از نظر ارزش غذایی خواهد بود. اما در برخی شرایط همه مادران قادر به شیر دادن به نوزاد خود نیستند. در نتیجه به دنبال انتخاب مناسب‌ترین شیر خشک خواهند بود. محصول باید مورد تائید سازمان‌های غذا و دارو باشد. در یک شیر خشک خوب برای وزن گیری مواد غذایی لازم برای رشد و سلامت کودک گنجانده شده است. در ادامه به سه شکل از انواع  شیر خشک اشاره می‌کنیم:

    شیر خشک به صورت پودری: این مدل نوع ارزان‌تری محسوب شده و استفاده از آن بسیار آسان است. کافی است که شیر خشک را با آب مخلوط نمایید. اغلب هر قاشق غذاخوری را با حدود 60 گرم آب مخلوط می‌کنند.

    شیر خشک به صورت کنسانتره‌های مایع: این نوع کمی گران‌تر است و اغلب با مقدار مساوی از آب مخلوط می‌شود.

    شیر خشک آماده: برای خرید بهترین شیر خشک از این نوع نیز می‌توانید استفاده نمایید. شیر خشک آماده بسیار گران‌تر از انواع دیگر بوده و آماده مصرف نوزاد است.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    انواع شیر خشک از نظر فرمولاسیون

    انتخاب بهترین شیر خشک برای نوزاد به حساسیت‌های او نیز بستگی دارد. برخی از انواع این محصول از شیر گاو، روغن‌های گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی و اغلب آهن تهیه شده‌اند. بعضی دیگر از پروتئین سویا، روغن‌های گیاهی، شربت ذرت یا قند ساکاروز ( به عنوان کربوهیدرات) و آهن تهیه می‌شوند.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه رژیم غذایی مادران شیرده

    جهت انتخاب شیر خشک برای نوزادی که لازم است رژیم غذایی بر پایه گیاهان داشته باشد، نوع دوم را برگزینید.  همچنین نوع دوم برای نوزادانی که بیماری عدم تحمل لاکتوزی یا حساسیت به شیر گاو دارند، مناسب‌تر است. لازم به ذکر است که این نوع از محصول برای کودکان کم‌وزن و یا نوزادان نارس توصیه نمی‌گردد.

    انتخاب بهترین شیر خشک برای موارد خاص

     انتخاب بهترین شیر خشک جهت خرید بهترین شیر خشک برای نوزاد

    برخی از انواع شیر خشک‌ مخصوص نوزادان کم‌وزن است. بعضی دیگر مربوط به نوزادانی است که باید سدیم کمتری مصرف کنند. نوعی از شیر خشک حاوی انواع پروتئین پیش ساز است. این نوع از محصول برای نوزادان حساس به پروتئین شیر به کار می‌رود. همچنین برخی دارای اسیدهای چرب DHA و ARA هستند که به رشد مغزی و اعصاب کودکان کمک می‌نماید.

    خرید بهترین شیر خشک برای نوزاد

    شما می‌توانید با پزشک کودک خود درباره بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد خود مشورت کنید. به هنگام خرید محصول به تاریخ انقضا و بسته‌بندی سالم آن دقت نمایید. به دلیل حساسیت نوزاد و یا نیاز به آهن بیشتر، گاهی لازم است که نوع شیر را تغییر دهید. همچنین با رشد و بزرگ‌تر شدن نوزاد، لازم است شیر خشک تغییر کند. بدین منظور حتماً با پزشک کودک خود مشورت نمایید.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه غذایی لاغری بعد از زایمان

    در صورت بروز علائم زیر در نوزاد، برای تغییر شیر خشک در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید:

    اسهال

    خشکی و قرمزی پوست بدن نوزاد

    اگر نوزاد شما با شدت استفراغ می‌کند.

    اگر نوزاد شما خسته و ضعیف به نظر می‌رسد.

    برای تغذیه نوزاد با شیر خشک به چه نکاتی باید توجه نمود؟

    مهمترین نکاتی که باید مورد توجه داشته باشید به شرح زیر است:

    نوزاد می‌تواند تا جایی که تمایل دارد، شیر خشک مصرف کند. اما او را مجبور به نوشیدن بیش از اندازه نکنید. اغلب نوزادان هر دو تا سه ساعت به مقدار 60 تا 90 گرم شیر نیاز دارند.

    همیشه به طرز تهیه و مصرف شیر خشک روی بسته‌بندی دقت نمایید. روزانه میزان کافی آب بیاشامید تا بدن نوزاد دچار کم‌آبی نشود.

    پس از انتخاب بهترین شیر خشک، میزان آب مصرفی نیز مهم است. هیچ‌گاه برای صرفه‌جویی در مصرف محصول از آب بیشتر استفاده نکنید. زیرا نوزاد شما دچار سوءتغذیه خواهد شد. حتی ممکن است که به مسمومیت آبی دچار شده و به‌مرور تعادل الکترولیتی بدن او از بین برود. در این حالت ممکن است که دچار تشنج و آسیب مغزی گردد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : دلایل شیر نخوردن نوزاد و نگرفتن پستان مادر

    هیچ‌گاه به نوزادان کمتر از یک سال شیر گاو ندهید. ممکن است هضم پروتئین آن برایشان دشوار باشد.

    شما می‌توانید به نوزادان بالای یک سال شیر گاو بدهید. از شیر کم‌چرب و یا انواع شیر بدون چربی استفاده نکنید.

    هیچ‌گاه برای گرم کردن شیشه شیر نوزاد از ماکروویو استفاده نکنید.

    سعی کنید دمای شیری که به نوزاد می‌دهید به دمای اتاق برسد.

    پس از خرید شیر خشک، شیشه شیر و سر شیشه را برای اولین بار به مدت 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید. این امر منجر به استریل شدن ظرف می‌شود. همچنین همیشه قبل از آماده کردن شیشه شیر دست‌های خود را بشویید.

    سخن پایانی

    انتخاب بهترین شیر خشک در شرایطی که نوزاد از شیر غنی مادر محروم می‌شود، بسیار حیاتی است. ابتدا با پزشک نوزاد خود مشورت کنید. با توجه به این‌که نوزاد حساسیتی به تحمل لاکتوز دارد یا نه، نوع آن را انتخاب نمایید. ممکن است نوزاد به دلایلی نیاز به رژیم بر پایه گیاهان داشته باشد. در این شرایط شیر خشک متفاوتی نیاز خواهد بود. برای خرید بهترین شیر خشک به تاریخ انقضا و بسته‌بندی محصول توجه داشته باشید.

    منبع:

    webmd.com

    PN:0188

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    4 دیدگاه برای راهنمای انتخاب بهترین شیر خشک ثبت شده است

    1. ممنون که این اطلاعات مفید رو در اختیار ما مادران میذارید.سایت خیلی خوبی دارید.

      1. خواهش میکنم خوشحالییم که با ما در ارتباط هستید و مطالب مورد استفادتون قرار میگیره

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *