کدام مکمل و ویتامین برای کاهش وزن و لاغری مناسب است؟

کدام مکمل و ویتامین برای کاهش وزن و لاغری مناسب است؟
  • اگر به دنبال مکمل و ویتامین برای کاهش وزن و لاغری خود به شیوه‌ای مناسب هستید،‌ توصیه می‌کنیم به اندازه کافی در انتخاب و مصرف مکمل‌های لاغری و کاهش وزن دقت کنید.کاهش وزن خیلی آسان نیست. اگر کاهش وزن و لاغری تنها با خوردن مکمل‌ها‏ و ویتامین‌های لاغری اتفاق می افتاد، همه ما الان می توانستیم به اندازه کافی، لاغر باشیم.

    وقتی شما مکمل و ویتامین برای کاهش وزن موجود در بازار را سرچ ‏می‌کنید، مطمئنا علاقه مند می‌شوید برای لاغر شدن حتما به مکمل‏ برای کاهش وزن پناه ‏ببرید. برای مثال، بسیاری عقیده دارند که ویتامین D ، کلسیم و اسید چرب امگا 3  و مکمل‏‌های چای سبز می‏توانند به کاهش وزن و لاغری کمک کنند. مکمل و ویتامین برای لاغری و کاهش وزن، با اثر بر اشتها، ارسال سیگنال به سلول‏های بدن، برای سوزاندن چربی‏‌ها و افزایش سوخت و ساز بدن، نقش خود را در لاغری و کاهش وزن ایفا می‌کند.

    اما سوال مهم این هست که برای لاغری فقط با مکمل و ویتامین به نتیجه مطلوب می‌رسیم؟ قظعا خیر. شما برای لاغری و کاهش وزن بسته به میزان افزایش وزنی که دارید لازم است به میزان لازم از سه اصل پیروی کنید: داشتن یک برنامه رژیم غذایی برای افراد چاق ، یک برنامه تمرینی و عادت به یک سبک زندگی سالم. قطعا شما دوست ندارید بعد از یک مدت تمام تلاش و زحماتی که کشیده‌اید و فشارهایی که روی خود برای کنترل و نخوردن غذاها و … را داشته‌اید بی‌فایده کنید.

    ویتامین D، یک مکمل و ویتامین برای کاهش وزن و لاغری

    بدن شما برای جذب کلسیم و استحکام استخوان‏‌ها، به ویتامین D  نیاز دارد. یک مطالعه‏ منتشر شده درمجله تغذیه بالینی در امریکا، نشان می‏دهد زنان یائسه‌‏ای که اضافه وزن دارند و ویتامین D دریافت می کنند، نسبت به کسانی که از این ویتامین‌های لاغری استفاده نکرده‌اند از سطح سلامتی بیشتر و بالاتری برخوردار هستند، این افراد وزن بیشتری هم از دست می دهند. این مساله که ویتامین D یک مکمل و ویتامین برای کاهش وزن می‌باشد، در افراد عادی هم به اثبات رسیده است.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : حذف چربی دور شکم با ویتامین D

    می‌‏توانید ویتامین D را از طریق موادغذایی مثل محصولات لبنی کم چرب، آبمیوه‌‏ها و غلاتی که حاوی این ویتامین هستند، دریافت کنید. همچنین ماهی‏‌های چرب، مثل ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، شاه ماهی و ماهی تون می‏توانند مقدار کمی از این مکمل و ویتامین برای لاغری را به بدن شما عرضه کنند.

    ویتامین D مکمل و ویتامین برای لاغری

    وقتی نور خورشید به پوست بدن شما می تابد، بدن می‏تواند این ویتامین را تولید کند. شاید بتوان گفت، شاه کلید دریافت ویتامین D ، تماس مستقیم با نور خورشید است.

    فیتولند توصیه می کند، پیاده‌‏روی و ورزش منظم، به ویژه در مناطق سرباز برای کسب  نور خورشید را از دست ندهید. اما به یاد داشته باشید، که قرار گرفتن بیش از حد در مقابل نور خورشید، می‏تواند خطر آفتاب سوختگی و سرطان پوست را افزایش دهد.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    اسیدهای چرب امگا۳، یک مکمل برای لاغری و کاهش وزن

    برخی از مطالعات نشان می‏دهند، اسیدهای چرب امگا 3 یک مکمل برای لاغری هستند و برای کاهش وزن، مناسب می‌باشند. اسیدهای چرب امگا 3 با تقویت اثر هورمون لپتین (هورمون سیری) و به دنبال آن،  ارسال پیام سیری به مغز، موجب احساس سیری و کاهش اشتها می شوند و بدین ترتیب، این مکمل برای کاهش وزن و لاغری نقش موثری خواهد داشت.

    اسید چرب امگا 3 مکمل برای کاهش وزن

    اسیدهای چرب امگا۳ ععلاوه بر آنکه یک مکمل برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شوند،  می‏توانند قلب و عروق را نیز از آسیب‌ها و بیماری ها محافظت کنند. ماهی سالمون، شاه ماهی،  قزل آلا، ساردین‏ها و ماهی تون منبع غنی از این مواد مغذی هستند. خوردن این ماهی‏ها را چند بار در هفته در برنامه غذایی سالم خود، قرار دهید. فیتولند توصیه می کند، سعی کنید به جای سرخ کردن ماهی ها، آنها را کبابی یا آب پز کنید. در صورتیکه امکان استفاده از این نوع غذاها به راحتی برای شما میسر نیست، می‌توانید از مکمل‌های حاوی امگا 3 به عنوان یک مکمل و ویتامین برای کاهش وزن و لاغری استفاده نمایید.

    مکمل برای لاغری با امگا3

    کلسیم، یک مکمل کاهش وزن

    آیا مکمل‏‌های کلسیم، یک مکمل کاهش وزن و مکمل برای لاغری هستند؟ آیا می‌دانید، از بین خوراکی‌هایی كه به چربي‌سوزي كمك مي‌كنند، كلسيم جايگاه ويژه‌اي دارد.

    کلسیم به عنوان مکمل برای کاهش وزن، تجزیه چربی در سلول‏های بدن را افزایش می‏دهد. محققین معتقدند که کلسیم، مانع جذب چربی از غذاهایی که می‌خورید می شود. بدن انسان، برای حفظ سلامت استخوان‏ها،  عضلات، اعصاب و رگ‏های خونی به کلسیم نیاز دارد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : 13 گیاه که به کاهش وزن طبیعی و لاغری کمک می‌کنند

    بسیاری از مطالعات پیشنهاد داده‌‏اند که غذاهای غنی از کلسیم مانند محصولات لبنی کم چرب و سبزیجات با برگ سبز تیره بخورید. این غذاها دارای چربی کم و مواد مغذی بالایی هستند، که می‌توانند باعث کاهش وزن و لاغری هم بشوند. بنابراین می‌توانید از مکمل‌های کلسیم به عنوان یک مکمل و ویتامین برای لاغری و کاهش وزن استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله ” 13 گیاه که به کاهش وزن طبیعی و لاغری کمک می‏کنند” را نیز مطالعه کنید.

    چای سبز یک مکمل کاهش وزن

    چای سبز یک ویتامین برای لاغری و کاهش وزن

    چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‏هایی است که می‏تواند برای سلامت بدن، مفید باشد. چای سبز در صورتی که به همراه غذا مصرف شود، توانایی کاهش جذب چربی از غذای خورده شده را داراست و بدین ترتیب موجب لاغری و کاهش وزن می شود. بنابراین می‌تواند نقش یک مکمل برای کاهش وزن و لاغری را به خوبی ایفا کند.

    فیتولند توصیه می کند، چای سبز را ۲ ساعت قبل از غذا بنوشید. از طرفی، بهتر است، نوشیدن چای حداقل به ۲ ساعت بعد از صرف غذا موکول شود تا به این ترتیب، در جذب آهن موجود در غذا نیز خللی وارد نشود.

    نوشیدن یک فنجان چای سبز به عنوان یک مکمل و ویتامین برای لاغری و کاهش وزن، یک پیاده‏‌روی سریع یا دوچرخه سواری، همه‏ این‏ها می‏توانند به کاهش چربی‏های بدن و لاغری کمک کنند. برای اثربخشی بهتر تمرینات ورزشی برای لاغری نیز می‌توانید مقاله ” تغذیه مناسب بعد از ورزش برای کاهش وزن بیشتر” را مطالعه نمایید.

    سخن پایانی

    کاهش وزن و لاغری یکی از موضوعات اصلی زندگی امروزی ما است. رعایت سبک زندگی سالم، جلوگیری از مصرف بی‌رویه و انجام تمرینات ورزشی به عنوان پایه اصلی برای رسیدن به یک اندام متناسب و پایدار توصیه می‌شود.

    متخصصان معتقدند برای رسیدن به وزن ایده‌آل و لاغری، تنها بسنده کردن به مصرف مکمل و ویتامین برای کاهش وزن و تناسب اندام کافی نیست بلکه آنچه در اولویت قرار دارد، رژیم غذایی مناسب و تحرک بدنی منظم است. شما می‌توانید با مصرف مکمل و ویتامین برای لاغری و کاهش وزن، ضمن تامین نیازهای بدن خود به فرآیند کاهش وزن و لاغری خود کمک کنید.


    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0118

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    محصولات مرتبط

    6 دیدگاه برای کدام مکمل و ویتامین برای کاهش وزن و لاغری مناسب است؟ ثبت شده است

    1. کاش یک غذاهایی بود که هر چی می خوردی بیشتر لاغر می شدی.
      مثلا شیرینی خامه ای.
      خیییییییییلی خوب می شد.
      حیف.
      مرسی فیتولند

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *