ورزش هوازی ایروبیک چیست ؟

Aerobic-Profits
  • ورزش هوازی چیست ؟ ورزش هوازی ایروبیک به گروهی از تمرینات هوازی گفته می‌شود. اگر قصد آشنایی با انواع ورزش هوازی و فواید ورزش هوازی را دارید با ما همراه باشید تا ضمن شناخت بیشتر این نوع ورزش ها با چند نمونه ورزش هوازی نیز آشنا شوید. با مقاله آشنایی با ورزش هوازی یا همان ورزش ایروبیک با شما همراهان گرامی فیتولند هستیم.

    هر آنچه باید در مورد ورزش هوازی ایروبیک بدانید

    در سال 1968، دکتر کنت کوپر کتابی را منتشر کرد که در آن برای اولین بار، مفهومی به نام ایروبیک یا هوازی را معرفی می کرد. کوپر در این کتاب توضیح می دهد که ورزش های هوازی (ایروبیک)، به جلوگیری از ابتلا به بیماری ها کمک می کنند. او توضیح می دهد که برای داشتن یک زندگی سالم، باید به طور منظم ورزش کرد.

    کوپر آزمایشگاه تحقیقاتی خود را به راه انداخت و در آن، نظریه خود را مورد بررسی قرار داد. او اثبات کرد که تمرین های هوازی ایروبیک ، مانند دوچرخه سواری و دویدن، به افراد کمک می کند تا از خطر ابتلا به بیماری ها، مصون بمانند.

    ممکن است اسامی مختلفی چون، ورزش هوازی ایروبیک ، ورزش قلبی عروقی یا ورزش استقامتی شنیده باشید، در این رابطه باید توجه داشته باشید که همگی آنها یک مفهوم را منتقل می‌کنند و آن عبارت است از، پمپاژ خون توسط قلب.  در حقیقت، آنچه موجب بهبود سلامت قلبی- تنفسی فرد می گردد، جریان خون اکسیژن دار بعد از یک پمپاژ قوی و منظم قلب، خواهد بود.

     در تمرینات هوازی (ایروبیک) چه اتفاقی می افتد؟

    در تمرینات هوازی (ایروبیک)، چون شما برای انجام تمرین هوازی ایروبیک نیاز بیشتری به اکسیژن دارید، تند تند و سریع، نفس می کشید تا اکسیژن مورد نیاز را به ریه هایتان برسانید. طپش قلب شما نیز، سریع تر خواهد شد تا قلب، خون اکسیژن دار بیشتری را از ریه ها گرفته و به عضلات خود و اندام ها  منتقل کند.

    برنامه تمرین بدنسازی و رژیم غذایی فیتولند گیف

    در ورزش هوازی ایروبیک ، اکسیژن برای سوختن چربی ها و گلوکز به منظور تولید آدنوزین تری فسفات (ATP) استفاده می شود. (آدنوزین تری فسفات حمل کننده انرژی به سلول ها است).

    در ادامه ضمن آشنایی بیشتر با ورزش هوازی قرار است با فواید ورزش هوازی آشنا شویم.

    فواید ورزش هوازی

    Aerobic-Profits-And-Immune-System

    ورزش هوازی و تاثیر بر سلامت روان

    ورزش منظم اندورفین ها را که همان مسکن‌های طبیعی بدن هستند، آزاد می‌کند که این امر استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. از جمله فواید ورزش هوازی ایروبیک ،‌ افزایش اعتماد به نفس، ثبات احساسی، تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز را می‌توان اشاره نمود.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : ورزش بی هوازی چیست ؟

    ورزش هوازی و تاثیر بر کاهش وزن

    ورزش هوازی، کالری‌ها را می سوزاند و به شما کمک می‌کند تا وزن خود را کم کنید. ورزش ایروبیک باعث افزایش قدرت و محکم‌تر شدن عضله‌ ها می گردد و به بدن فرم زیبایی می‌دهد.

    ورزش هوازی و تاثیر بر قدرت بدنی

    ورزش‌ هوازی (ایروبیک) با افزایش توانایی بدن، در دریافت و استفاده از اکسیژن به عنوان سوخت، باعث افزایش انرژی کل بدن می شوند. این انرژی، توان زیادی برای کار کردن و انجام کارهای روزانه را به فرد می دهد. در نتیجه در طول روز بدن دیرتر خسته شده و قدرت و استقامت بیشتری خواهد داشت.

    ورزش هوازی و کمک به سیستم ایمنی

    از جمله فواید ورزش هوازی که طی مطالعات متعددی حاصل شده است کاهش ابتلا به عفونت‌های ویروسی خفیف می‌باشد. افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، کمتر مستعد ابتلا به عفونت‌های ویروسی خفیف، مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوند.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : تغذیه مناسب بعد از ورزش برای کاهش وزن بیشتر

    کاهش خطرات مرتبط با چاقی، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، دیابت نوع 2، فشار‌‌خون بالا، پوکی استخوان و برخی انواع سرطان، از دیگر فواید ورزش هوازی (ایروبیک) می باشد.

    انواع ورزش هوازی

    ورزش هوازی شامل هر گونه ورزشی هستند که به طور معمول، شدت  فعالیت متوسطی دارند و باعث می شوند ضربان قلب در حین ورزش بیشتر از حالت معمول باشد. ورزش هوازی باعث می شود بدن اکسیژن بیشتری نسبت به حالت استراحت و عادی، مصرف کند.

    ورزش‌های هوازی باعث می شوند که رگ‌ها در رساندن خون اکسیژن دار به قسمت های مختلف بدن، موفق تر عمل کنند و در نتیجه به بهبود سلامت قلب و رگ ها و عملکرد ریه کمک شایانی خواهد شد.

    بسیاری از فعالیت های هوازی شامل تمرین های قدرتی ، تمرین های کششی و استقامتی می شوند. علاوه بر این، تمام فعالیت های هوازی باعث کاهش موثر وزن خواهند شد. تمرکز اصلی فعالیت های هوازی، افزایش ضربان قلب است. در زیر لیستی از فعالیت های جسمانی آمده است که جزء دسته بندی ورزش‌های هوازی قرار می گیرند و برای دستیابی به یک نتیجه موثر هوازی طراحی شده اند :

    Aerobic-Profits-Any-Type

    پیاده روی سریع

    دوچرخه سواری

    شنا

    طناب زدن

    راه رفتن روی تردمیل

    پله نوردی یا تمرین با ماشین پله

    Aerobic-Profits-Alptic-Machine

    دستگاه الپتیکال و اسکی فضایی

    Aerobic-Profits-Alptic-Machine

    در حقیقت فعالیت هوازی ایروبیک به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم، می تواند تقریبا در هر جایی، انجام شود، در خانه یا باشگاه، استخر شنا و حتی هنگام پیاده روی. شما می توانید تجهیزات ورزشی مثل دوچرخه ثابت، دستگاه الپتیکال ، تردمیل و توپ های ورزشی را برای انجام ورزش های هوازی در خانه از فروشگاه های معتبر، تهیه کنید.

    منبع:

    everydayhealth.com

    PN:0026

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *